Pagina 9 van 30 EersteEerste ... 567891011121319 ... LaatsteLaatste
Resultaten 161 tot 180 van de 592

Onderwerp: Audi Soundsystem 2010 model is minder dan 2008 model!

  1. #161
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.822
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Audi Soundsystem 2010 model is minder dan 2008 model!

    Dat zou ik niet weten,

    bij de dealer heb ik gezien dat in de q5 en a5 ook geen versterkers zitten...
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com

  2. #162

    Standaard Re: Audi Soundsystem 2010 model is minder dan 2008 model!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rainesh Bekijk Berichten
    ik heb een wat groter plaatje gevonden van de versterker, deze is wel voor de A6 bedoelt...maar kan makkelijk denk ik ook in de A4.



    De A6 heeft toch ook MMI3G en de A5 toch ook? Hebben die wel een versterker in de kofferbak of niet? Want de Q5 heeft ook MMI3G! Ik moet morgen langs de dealer om mn auto op te halen..dus wellicht dat ik het dan even kan checken.

    Ik heb net contact gehad met de commercieel manager van mn dealer, hele verhaal met em gehouden over het geluid...hij gaat dit voorleggen aan de aftersales manager/sales directeur en commercieel directeur, zodat die dit kunnen bespreken met de rayonmanager/PON en wat voor oplossing ze hiervoor kunnen bedenken.

    @justd

    op de foto zie je dat er links een kleine aansluiting op zit, ik gok op de voeding van de versterker....kun je kijken of er zo een aansluiting ook op je MMI zit?
    Ik heb het nagekeken en ook even wat foto's gemaakt. Die voeding is niet zo'n probleem denk ik, die is hetzelfde als van het MMI. Alleen die stekker zou ik niet weten hoe die normaal aangesloten zit. Wellicht dat iemand met een A4 modeljaar 2008 daar een foto van kan maken, hoe dat aangesloten zit. Op het MMI zit alleen een dubbel din stekker. Misschien dat daar tussenstukjes of verloopkabels ofzow voor zijn, anders zou ik niet weten hoe je die versterker aan zou moeten sluiten.

    Misschien ook wel interessant om eens te proberen is om het aantal watt wat () uit het MMI komt te meten. Volgens de specs zou het ASS een 160W versterker moeten hebben. Ik geloof nooit dat er 160W uit het MMI komt. Op die manier kunnen we ook aantonen dat sommige dealers het verkeerd hebben door te zeggen dat er intern een versterker zit.

    CIMG0853.jpg

    CIMG0854.jpg

    CIMG0855.jpg

    CIMG0856.jpg

  3. #163
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.822
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Audi Soundsystem 2010 model is minder dan 2008 model!

    *Update*

    ik heb gisteren mn vervangingsauto opgehaalt met ASS modeljaar 2008, nou het geluid is veel beter! Er zijn paar opvallende punten:

    - Helemaal voor in de dashboard, in de hoeken/tegen het raam aan zitten ook twee speakerroosters! Wellicht dat de hoge tonen daarom beter zijn?
    - Linksachter in de kofferbak zit enkel de versterker die met een dikke brede connector is aangesloten, ik heb geen module van het MMI gezien. Ik had wel de monochrome mmi...
    - Als je bijv subwoofer instelling aanpast, dan hoor je de sub ook daadwerkelijk veranderen...harder of zachter meespelen! In modeljaar 2010 hoor je dit niet.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com

  4. #164

    Standaard Re: Audi Soundsystem 2010 model is minder dan 2008 model!

    Die roosters voorin het raam heb ik ook, en ik neem ook aan dat daar ook geluid uit komt Hoewel.... dat ga ik ook eens checken.

    Jammer idd dat het MMI niet te zien is op die foto. Ik neem namelijk aan dat die kabel vanuit het MMI moet komen.

  5. #165
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.822
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Audi Soundsystem 2010 model is minder dan 2008 model!

    ik heb bij mij niet eens opgelet of ze er zitten. Ik denk ook dat de kabel vanuit het MMI moet komen.

    De grote paarse clip is de bevestigingsclip voor de 32polige stekker, het is wel een grote stekker...
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com


  6. #166

    Standaard Re: Audi Soundsystem 2010 model is minder dan 2008 model!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rainesh Bekijk Berichten
    ik heb bij mij niet eens opgelet of ze er zitten. Ik denk ook dat de kabel vanuit het MMI moet komen.

    De grote paarse clip is de bevestigingsclip voor de 32polige stekker, het is wel een grote stekker...
    Goed bezig... ik ben echt benieuwd.. het geluid moet toch beter kunnen worden .
    Audi A4 2.0 tdi, 88-kw, S-edition

  7. #167

    Standaard Re: Audi Soundsystem 2010 model is minder dan 2008 model!

    Rainesh, ben je nog wat wijzer geworden, toevallig?

  8. Ad
  9. #168
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.822
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Audi Soundsystem 2010 model is minder dan 2008 model!

    nope nog niks
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com

  10. #169

    Standaard Re: Audi Soundsystem 2010 model is minder dan 2008 model!

    als je van de week weer bij de dealert bent, zou je dan eens na kunnen vragen of het uberhaupt mogelijk is om achteraf die versterker in te bouwen?

  11. #170
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.822
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Audi Soundsystem 2010 model is minder dan 2008 model!

    zal ik doen
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com

  12. #171

    Standaard Re: Audi Soundsystem 2010 model is minder dan 2008 model!

    Ik las dat je je auto opgehaald had Nog gevraagd aan de dealert?

  13. #172
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.822
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Audi Soundsystem 2010 model is minder dan 2008 model!

    Niet kunnen vragen, want ik had mn auto om 10 voor 7 opgehaald en om 7u gingen ze sluiten Maar ik ga vandaag nog ff contact opnemen met ze.
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com

  14. #173
    copsie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2009
    Posts
    128
    Kudos
    0
    Auto
    Audi RS4

    Standaard Re: Audi Soundsystem 2010 model is minder dan 2008 model!

    Even een vraagje tussendoor..

    Elke keer als ik de auto instap en ik contact maak met de sleutel, gaat het soundsystem aan. Zelfs als ik daarvoor de radio/media uit heb gezet. Wellicht is dit met VAG-COM aan te passen, maar mijn vraag is of iemand ook een andere eenvoudigere manier weet om dit te voorkomen. Ik vind het namelijk irritant.
    A4 Avant 2.0 tfsi S-Edition Daytona 2010 Hartog Tuned

  15. #174

    Standaard Re: Audi Soundsystem 2010 model is minder dan 2008 model!

    Ik ben gisteren naar Genève geweest en heb daar zitten luisteren naar het B&O soundsystem. Wat een waan-zinnig-goed-geluid zeg. Daarna in een RS6 geluisterd naar het Bose systeem, dat klinkt ook heel erg goed maar niet zo goed als in de A4.

    Verder de RS5 gezien. Dat ding is echt bizar mooi. Netjes uitgeklopte wielkasten en een méga dikke reet, heerlijk!...bij auto's dan...
    Bye bye A4 Avant S-Edition..
    Huidige: BMW 328iA Touring M-Sport 2013 & Audi A3 SB S-Line S-Tronic 2014

  16. #175

    Standaard Re: Audi Soundsystem 2010 model is minder dan 2008 model!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rainesh Bekijk Berichten
    Plaatje erbij gevonden van het Audi Sound systeem A4 B8 modeljaar 2008 etc..

    Wel grote speakers...sub is 26cm, dus fronts zullen iets van 20cm zijn?
    Je kan het bij mij zien ik heb een A4 uit september 2008 en een goed geluid (ook met de Ipod), ja natuurlijk kan het altijd beter. De subwoover doet ook prima mee, als ik die regel in de MMi hoor je echt het verschil. Je kan me een PB sturen indien je wil luisteren.
    Audi Q3 S edition 35 TFSI S tronic 150 pk

  17. #176
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.822
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Audi Soundsystem 2010 model is minder dan 2008 model!

    Ik heb laatst als vervangingsauto een A4 modeljaar 2008 gekregen, daarin heb ik goed naar het verschil kunnen luisteren en dat was duidelijk merkbaar.

    Update:

    Brief gekregen van PON, daarin stond dat er geen versterker in mn auto zit en dat die mee te bestellen was en ook achteraf te plaatsen is. Toen contact opgenomen met mijn dealer, vervolgens kreeg ik later te horen dat dus een grote fout was van PON. De dealer had contact opgenomen met PON en een van de professionals gesproken en die zei dat er degelijk een versterker in de auto zit maar op een andere plaats. Ook zijn veel componenten samengevoegd, zoals het MMI3G gedeelte linksachter in de kofferbak.

    Op blauwdrukken van de auto staat dat de versterker ergens anders in de auto is geplaatst, ik heb ze zelf niet gezien maar mocht wel een keer van de dealer meekijken.
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com

  18. #177
    Hansyii
    Guest

    Standaard Re: Audi Soundsystem 2010 model is minder dan 2008 model!

    Ik heb even in Etka gekeken, maar ben daar geen held in.

    8RX is de code voor passief soundsysteem.
    9VK voor soundsysteem 1. (ik denk dat dit de B&O is)
    9VD voor actief luidsprekersysteem.

    Deze codes zijn, denk ik, terug te vinden op de sticker met de optielijst in onderhoudsboekje.

    Voor 2008 is de versterker onderdeelnummer 4F0 035 056B
    LA geplaatst, tezamen met de radiounit en de TV ontvanger

    Voor 2010 valt er geen versterker LA terug te vinden, behalve voor soundsystem 1

  19. #178
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.822
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Audi Soundsystem 2010 model is minder dan 2008 model!

    Audi Sound Systeem = 9VD
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com

  20. #179

    Standaard Re: Audi Soundsystem 2010 model is minder dan 2008 model!

    Als je het mij vraagt worden we gewoon getilt. Ben erg benieuwd wáár die versterker dan wel zit, en waarom de kwaliteit het geluid dan zo drastisch slechter geworden is.

  21. #180

    Standaard Re: Audi Soundsystem 2010 model is minder dan 2008 model!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door justd Bekijk Berichten
    Als je het mij vraagt worden we gewoon getilt. Ben erg benieuwd wáár die versterker dan wel zit, en waarom de kwaliteit het geluid dan zo drastisch slechter geworden is.
    Helemaal mee eens! Die versterker gaan ze nie vinden nie... Denkk... Waar zou hij anders moeten zitten? Echt niet in het dashboard hoor! Ik ben erg benieuwd wanneer Rain us ff naar dn dealert gaat en waar ze hem dan denken te vinden!
    Loud pipes save lives...

Pagina 9 van 30 EersteEerste ... 567891011121319 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •