Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: motor koud = 1km noodloop

  1. #1

    Question motor koud = 1km noodloop

    Beste mensen,

    Ik heb inmiddels met veel plezier al ruim anderhalf jaar in m'n A4 TDI 2.0 Sedan gereden.

    Sinds een paar weken heb ik nagenoeg elke ochtend het volgende euvel:
    Ik rijd weg en wil normaal optrekken (ik trap de auto nooit af maar laat hem warm worden). Echter, de turbo lijkt niet mee te doen, de auto trekt heeel langzaam op. Als ik de koppeling intrap en gas geef, dan zie ik wel de toerenteller normaal reageren. Na ongeveer een kilometer gereden te hebben komt de auto tot leven en kan ik normaal rijden. Op het moment van overgang voel je de auto echt opeens optrekken, in welke versnelling ik dan ook rijd op dat moment.

    Ik ben inmiddels naar de dealergarage geweest, ze hebben de auto uitgelezen maar konden geen foutcode ontdekken. Ook hebben ze er 's ochtends mee gereden, maar die ochtend deed de auto het goed (het komt 80% van de ochtenden voor) en haast nooit na het werk 's middags.

    Wie weet wat er aan de hand kan zijn? Een euvel zonder foutcode, maar hoogst irritant.
    Ik wil dit opgelost hebben voor de garantie afloopt. Indien het krap wordt, dan mogen ze hem een hele week houden totdat het verholpen is...

    Mvg,

    Michel

  2. #2

    Standaard Re: motor koud = 1km noodloop

    Op wintersport geweest en mijn auto te logeren gegeven bij de dealer garage.
    Ze hebben uiteindelijk het euvel gevonden, een niet goed werkende wastegate. Ze hebben de turbo in zijn geheel vervangen.

    Komende dagen zal ik vanzelf merken of het probleem wel of niet is opgelost!

  3. #3

    Standaard Re: motor koud = 1km noodloop

    netjes van de dealer dus....

    weer genieten van je auto!
    Eerste: 3.0 TDI A4 Avant S-line bijna vol
    Huidig: 3.0 TDI A4 Avant Pro-Line Business Vol

    Mijn showroom: http://www.audiforum.nl/forum/Audiforum-showroom/1365

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •