Resultaten 1 tot 11 van de 11

Onderwerp: tuning audi a4 avant 2.0tfsi

  1. #1

    Standaard tuning audi a4 avant 2.0tfsi

    Beste Audi rijders,

    Ik ben sinds kort eigenaar van een mooie A4 met 2.0 tfsi motor en direct aangemeld op het forum.
    De trekkracht bij hogere snelheden is minder dan ik gewend was bij mijn vorige 1.8Turbo. Nieuwe audi is 400 kilo zwaarder. Ik zit te denken aan een ABT chip of misschien REVO, dat kan ik aan en uit zetten ivm garantie. Iemand ervaring met REVO tuning?

    gr. Pieter

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.881
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: tuning audi a4 avant 2.0tfsi

    Waarom plaats je dit in Algemene discussie? Topic verplaatst.

    Verder zou je eens de zoekfunctie kunnen gebruiken, er zijn tientallen topics over chiptuning.
    Laatst gewijzigd door tom; 30-01-10 om 18:44.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3

    Standaard Re: tuning audi a4 avant 2.0tfsi

    ik heb mijn a4 b8 avant (2.0Tfsi) gewoon bij de dealer laten tunen van 180 naar 270 pk met garantie. het verschil is enorm. heeft 1200 euro gekost maar dan heb je ook wat. zit een zeer mooie opbouw in, boven de 4.000 toeren in iedere versnelling voel je de pk's. geld dubbel en dwars waard.

  4. #4

    Standaard Re: tuning audi a4 avant 2.0tfsi

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cervicaal Bekijk Berichten
    ik heb mijn a4 b8 avant (2.0Tfsi) gewoon bij de dealer laten tunen van 180 naar 270 pk met garantie. het verschil is enorm. heeft 1200 euro gekost maar dan heb je ook wat. zit een zeer mooie opbouw in, boven de 4.000 toeren in iedere versnelling voel je de pk's. geld dubbel en dwars waard.
    Ik ben ook zeer geinteresseerd in tuning voor mijn a4 2.0tfsi.
    Hoe is het verschil tussen 1500-3500 toeren..

  5. #5

    Standaard Re: tuning audi a4 avant 2.0tfsi

    Wij hebben ABT, maar tussen de 1500-3500 toeren heb je in welke versnelling dan ook meer dan genoeg koppel. Boven de 4000 is het al helemaal feest.


  6. #6

    Standaard Re: tuning audi a4 avant 2.0tfsi

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door B.Hofman Bekijk Berichten
    Wij hebben ABT, maar tussen de 1500-3500 toeren heb je in welke versnelling dan ook meer dan genoeg koppel. Boven de 4000 is het al helemaal feest.
    Is er ook in deze toerenregio een wezenlijk verschil tussen de standaard uitvoeren. Of is het met name boven de 3000 toeren?

  7. #7

    Standaard Re: tuning audi a4 avant 2.0tfsi

    Tussen de 1500 - 3500 heb je veel meer koppel ten opzichte van de ongechipte versie. Zeer soepel blok geworden.

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2010
    Posts
    7
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: tuning audi a4 avant 2.0tfsi

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pieterkl Bekijk Berichten
    Iemand ervaring met REVO tuning?
    gr. Pieter
    Ik rijd al 4,5 jaar met een chipte 1.8T 20V met Revo stage 3 en dat bevalt prima.
    In m'n kennissen kring zijn ook meerdere Revo rijders en ook die zijn allemaal tevreden (wel veelal de 1.8T blokken dus over de ervaringen met 2.0 TFSI i.c.m. Revo kan ik je weinig zeggen).

    Een maat programma bij bijv. JD zal je waarschijnlijk een paar pk meer geven omdat het helemaal afgestemd kan worden op jou motor. Maar bij een standaard motor zonder specifieke turbo upgrades e.d. vind ik persoonlijk de meerwaarde van een programma op maat minimaal.

    Het gaat er uiteindelijk om of jij tevreden bent, welke chip er dan ook in zit.

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2009
    Leeftijd
    57
    Posts
    68
    Kudos
    0

    Standaard Re: tuning audi a4 avant 2.0tfsi

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mvanderhoeven Bekijk Berichten
    Ik ben ook zeer geinteresseerd in tuning voor mijn a4 2.0tfsi.
    Hoe is het verschil tussen 1500-3500 toeren..
    heb je die laten chippen door abt wil ik ook laten doen, maar voor mij was de prijs anders voor de 180 pk 2.0 prijs 1750

  11. #10

    Standaard Re: tuning audi a4 avant 2.0tfsi

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ries188 Bekijk Berichten
    Ik rijd al 4,5 jaar met een chipte 1.8T 20V met Revo stage 3 en dat bevalt prima.
    In m'n kennissen kring zijn ook meerdere Revo rijders en ook die zijn allemaal tevreden (wel veelal de 1.8T blokken dus over de ervaringen met 2.0 TFSI i.c.m. Revo kan ik je weinig zeggen).

    Een maat programma bij bijv. JD zal je waarschijnlijk een paar pk meer geven omdat het helemaal afgestemd kan worden op jou motor. Maar bij een standaard motor zonder specifieke turbo upgrades e.d. vind ik persoonlijk de meerwaarde van een programma op maat minimaal.

    Het gaat er uiteindelijk om of jij tevreden bent, welke chip er dan ook in zit.
    Bedankt voor je info, ik heb een voorkeur voor JD vanwege mijn ervaring met een 1.8 20VT (echt snel), revo kan ik zelf aan en uit zetten, handig als de auto naar de dealer gaat en Revo heeft een extra beveiligingsfunctie. Qua prijs is REVO en JD gelijk alleen JD doet er een rollenbank bij! ABT is gewoon duurder en is geen maatwerk, geen rollenbank maar wel garantie.

    Ik ben er nog niet uit...

  12. #11

    Standaard Re: tuning audi a4 avant 2.0tfsi

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nopie Bekijk Berichten
    heb je die laten chippen door abt wil ik ook laten doen, maar voor mij was de prijs anders voor de 180 pk 2.0 prijs 1750
    Hoi Mark,
    Mijn dealer vroeg 1200 voor ABT op een 2.0tfsi uit 2006, dus niet het nieuwe type blok.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •