Pagina 1 van 6 12345 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 103

Onderwerp: Achteraf inbouwen isofix A4 uit 2009

  1. #1

    Standaard Achteraf inbouwen isofix A4 uit 2009

    hallo ik heb een audi a4 sedan 1.8tfsi 120 pk uit feb 2009.
    ik wil achteraf isofix inbouwen voor en achter, mijn dealer gaf echter aan dat dat niet mogelijk was terwijl ik toch tegenstrijdige berichten hoor.
    heeft iemand ervaring met het achteraf inbouwen van isofix voor of achter?

  2. #2

  3. #3

    Standaard re: Achteraf inbouwen isofix A4 uit 2009

    bedankt, ik had deze topic al gelezen en daar kwam uit dat 1 iemand met een audi a4 b8 naar de garage was geweest en die had te horen gekregen dat het niet mogelijk was ivm een buis die door de bank liep. ik hoop echter dat er toch iemand met een audi a4 b8 die het toch gelukt is. maar bedankt voor het meedenken justd.

  4. #4

    Standaard re: Achteraf inbouwen isofix A4 uit 2009

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door brabantpower Bekijk Berichten
    bedankt, ik had deze topic al gelezen en daar kwam uit dat 1 iemand met een audi a4 b8 naar de garage was geweest en die had te horen gekregen dat het niet mogelijk was ivm een buis die door de bank liep. ik hoop echter dat er toch iemand met een audi a4 b8 die het toch gelukt is. maar bedankt voor het meedenken justd.
    Ik moet ze zelf ook hebben en ik neem aan dat het gewoon mogelijk is zonder dure inbouwkosten. Zal later vandaag even de achterbank wegtrekken om te kijken of de voorbereiding er al wel zit

  5. #5

    Standaard re: Achteraf inbouwen isofix A4 uit 2009

    als ik het goed gelezen heb zit de zitting gewoon vast met twee 'drukpunten' op de hoeken. ik hoor graag wat je bevindingen zijn, ben zelf namelijk in het buitenland voor zaken en kan het nu niet checken.


  6. #6

    Standaard re: Achteraf inbouwen isofix A4 uit 2009

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door brabantpower Bekijk Berichten
    als ik het goed gelezen heb zit de zitting gewoon vast met twee 'drukpunten' op de hoeken. ik hoor graag wat je bevindingen zijn, ben zelf namelijk in het buitenland voor zaken en kan het nu niet checken.
    NP! Zodra ik wat weet post ik het ff

  7. #7

    Standaard re: Achteraf inbouwen isofix A4 uit 2009

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door justd Bekijk Berichten
    NP! Zodra ik wat weet post ik het ff
    ok ik houd ook ff mijn ogen open.
    heel even offtopic justd, maar ben ook even de vagcom-gesprekken aan het volgen en kwam je daar ook veel tegen.
    als ik thuis ben ga ik me daar ook even wat meer in verdiepen, want is veelal abacadabra voor mij.
    mocht ik er niet uitkomen pm ik je als je dat goed vindt.

  8. Ad
  9. #8

    Standaard re: Achteraf inbouwen isofix A4 uit 2009

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door brabantpower Bekijk Berichten
    ok ik houd ook ff mijn ogen open.
    heel even offtopic justd, maar ben ook even de vagcom-gesprekken aan het volgen en kwam je daar ook veel tegen.
    als ik thuis ben ga ik me daar ook even wat meer in verdiepen, want is veelal abacadabra voor mij.
    mocht ik er niet uitkomen pm ik je als je dat goed vindt.
    Geen probleem!

  10. #9

    Standaard re: Achteraf inbouwen isofix A4 uit 2009

    Heb je al nieuws?

  11. #10

    Standaard re: Achteraf inbouwen isofix A4 uit 2009

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tobias1932 Bekijk Berichten
    Heb je al nieuws?
    Ik heb geprobeert de achterbank los te krijgen maar dat is niet gelukt Volgens Brabantpower zit hij vast met drukpunten in de hoeken, maar ik durf niet zo goed grof geweld te gebruiken 1,2,3 lostrekken gaat iig niet zomaar....

  12. #11

    Standaard re: Achteraf inbouwen isofix A4 uit 2009

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door justd Bekijk Berichten
    Ik heb geprobeert de achterbank los te krijgen maar dat is niet gelukt Volgens Brabantpower zit hij vast met drukpunten in de hoeken, maar ik durf niet zo goed grof geweld te gebruiken 1,2,3 lostrekken gaat iig niet zomaar....
    over 2 weken ben ik thuis van zaken en zal dan laten weten wat mijn bevindingen zijn, mochten jullie in de tussentijd nog nieuws hebben hoor ik het graag.

  13. #12
    cactus's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2009
    Leeftijd
    57
    Posts
    777
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A4

    Standaard re: Achteraf inbouwen isofix A4 uit 2009

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door justd Bekijk Berichten
    Ik heb geprobeert de achterbank los te krijgen maar dat is niet gelukt Volgens Brabantpower zit hij vast met drukpunten in de hoeken, maar ik durf niet zo goed grof geweld te gebruiken 1,2,3 lostrekken gaat iig niet zomaar....
    als je isofix hebt, xie je de bevestigingsplaatsen op de achterbankztting gewoon zitten.
    Deze zitten geschroefd in een daarvoor aangebrachte plaats in de carrosserie
    A4 Avant 1.8 TFSI S-line 210 pk
    voorheen : A1 1.4 TFSI 185 pk S-Edition // A4 B8 3.2 V6 Q Proline B limousine

  14. #13

    Standaard re: Achteraf inbouwen isofix A4 uit 2009

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cactus Bekijk Berichten
    als je isofix hebt, xie je de bevestigingsplaatsen op de achterbankztting gewoon zitten.
    Deze zitten geschroefd in een daarvoor aangebrachte plaats in de carrosserie
    Er zitten geen bevestigingsplaatsen en ik kan ook geen beugels vinden als ik onder de zitting voel. Of isofix zit er niet in, of ik kan de beugels niet vinden. In ieder geval zie ik geen voorbereiding.
    Voor de vorige A4 modellen zag ik zo'n set die je los kan bestellen en vastschroeven in de daarvoor aanwezige gaten onder de achterbank. Ik vond het niet duur, zie ebay: http://cgi.ebay.nl/Orig-Kindersitz-I...-/190363385650

    Ik kan op internet nergens zo'n setje voor de B8/8K vinden en zie ook geen gaten onder de rugleuning om zoiets in te schroeven. Als iemand een tip heeft hou ik me aanbevolen.
    Laatst gewijzigd door Tobias1932; 22-03-10 om 20:41.

  15. #14

    Standaard re: Achteraf inbouwen isofix A4 uit 2009

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tobias1932 Bekijk Berichten
    Er zitten geen bevestigingsplaatsen en ik kan ook geen beugels vinden als ik onder de zitting voel. Of isofix zit er niet in, of ik kan de beugels niet vinden. In ieder geval zie ik geen voorbereiding.
    Voor de vorige A4 modellen zag ik zo'n set die je los kan bestellen en vastschroeven in de daarvoor aanwezige gaten onder de achterbank. Ik vond het niet duur, zie ebay: http://cgi.ebay.nl/Orig-Kindersitz-I...-/190363385650

    Ik kan op internet nergens zo'n setje voor de B8/8K vinden en zie ook geen gaten onder de rugleuning om zoiets in te schroeven. Als iemand een tip heeft hou ik me aanbevolen.
    Ja me2 En met dank aan Audi! Schandalig dat dit niet standaard is, (en ik er ook niet op gewezen ben), aangezien het vanaf volgend jaar verplicht geleverd moet worden op alle nieuwe auto's.

  16. #15

    Standaard re: Achteraf inbouwen isofix A4 uit 2009

    Ik lees op internet wat tegenstrijdige berichten mbt het aansluiten van de familyfix. Volgens de een kan dit alleen maar met ISOFIX, volgens de ander kan dit met ISOFIX of gordels. Heeft hier iemand toevallig zo'n ding en weet of deze op beide manieren aan te sluiten is?

  17. #16

    Standaard re: Achteraf inbouwen isofix A4 uit 2009

    Volgens mij kan de familyfix base alleen met isofix vastgezet worden.
    Ik heb een isofix/easyfix base (deze: http://www.babycare.nl/maxi-cosi-eas...sis-p-502.html) en die kan je zowel met de gordel als met isofix beugels vastzetten. Dat laatste zou mooi zijn want dan zit het beter vast maar met de gordel kan ook.
    Ik vermoed dat de bekleding op de lange termijn zal beschadigen door dat ding met de gordel vast te zetten. Het schuift dan meer en de onderkant drukt in de bekleding. Als ik dat kan voorkomen door easyfix achteraf in te bouwen dan is me dat wel een paar tientjes waard.
    Laatst gewijzigd door Tobias1932; 23-03-10 om 21:26.

  18. #17

    Standaard re: Achteraf inbouwen isofix A4 uit 2009

    Klopt het dat de Isofix voorbereidingen standaard in de A4 2010 versies zitten?

    JD

  19. #18

    Standaard re: Achteraf inbouwen isofix A4 uit 2009

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JohnDoe77 Bekijk Berichten
    Klopt het dat de Isofix voorbereidingen standaard in de A4 2010 versies zitten?

    JD
    Lees even een stukje hierboven, dan heb je je antwoord.

    @ Tobias: Thanks voor je antwoord! Maar de easybase is volgens mij alleen voor de stoeltjes uit groep 0? Of kan je ook de stoeltjes uit groep 1 hierop bevestigen? Volgens mij niet namelijk.....

    Ik heb gisteren nogmaals geprobeerd om de achterbank los te krijgen, maar zonder succes. Komt dat misschien omdat ik een S-edition heb met half leer?
    Laatst gewijzigd door justd; 24-03-10 om 06:54.

  20. #19

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Leeftijd
    44
    Posts
    54
    Kudos
    0

    Standaard re: Achteraf inbouwen isofix A4 uit 2009

    ik heb een mj 2010 met isofix (althans hij staat bij de dealer). Zit helaas niet standaard op Audi en ik kwam er pas achter nadat ik een vriend mijn bestelling heb laten controleren op volledigheid van opties. Op de prijslijst staat namelijk geen isofix maar alleen maar uitschakeling bijrijdersairbag. In de omschrijving staat vervolgens isofix voor bijrijdersstoel + achterbank. Bij VW staat ook een dergelijke optie maar deze is alleen maar van toepassing op de voorstoel. Ik ging er daarom ten onrechte vanuit dat de achterbank wel isofix zou hebben.

    Het gemis aan isofix is voor een premium merk als Audi mi schandalig. Dat geldt ook voor het lichtpakket en het opbergpakket. Dat zijn dingen die gewoon standaard moeten zijn.
    Laatst gewijzigd door Durk; 24-03-10 om 14:34.

  21. #20

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Leeftijd
    44
    Posts
    54
    Kudos
    0

    Standaard re: Achteraf inbouwen isofix A4 uit 2009

    BTW ik heb nu 5 x een nieuwe auto gekocht/geleased en zeker 10 offertes aangevraagd. Nog nooit heeft een verkoper met mij alle opties uitvoerig doorgenomen en de consequenties van het niet aanvinken volledig verteld. Volgens verkoper die ik hierop aansprak bij de lease van mijn audi was dat eerlijk gezegd omdat dat een afschrikwekkend effect geeft. Immers; je geeft aan dat de auto standaard wel heel erg kaal is en er voor opties flink bijbetaald moet worden.

Pagina 1 van 6 12345 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •