Resultaten 1 tot 12 van de 12

Onderwerp: windruis

  1. #1

    Standaard windruis

    Dag allen,

    recent bij de dealer geweest voor oa een windruis aan de bijrijderskant van de auto, wrschl ter hoogte van de B-stijl? In ieder geval: het is net of er een raam op een kier staat.
    Ze hebben een fijnafstelling van de deur gedaan (schijnt bekend probleem en moeilijk afstelbaar te zijn), maar het lijkt niet verdwenen, wel iets minder.
    Meer mensen hier last van?

    1.8tfsi, S-edition MJ 2010

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.878
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: windruis

    Staan ook al opmerkingen over in het A3 8P-subforum, dus het komt blijkbaar meer voor...
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2009
    Posts
    19
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: windruis

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joehoe Bekijk Berichten
    Dag allen,

    recent bij de dealer geweest voor oa een windruis aan de bijrijderskant van de auto, wrschl ter hoogte van de B-stijl? In ieder geval: het is net of er een raam op een kier staat.
    Ze hebben een fijnafstelling van de deur gedaan (schijnt bekend probleem en moeilijk afstelbaar te zijn), maar het lijkt niet verdwenen, wel iets minder.
    Meer mensen hier last van?

    1.8tfsi, S-edition MJ 2010
    Heb ook inderdaad het gevoel of er een raampje op een klein kiertje staat, aan de rechterkant (achterin) van de auto. Zal ook eens naar de garage gaan met dit "probleem" en kijken / horen wat ze er aan kunnen doen. Het is voor mij nog niet echt storend --> gewoon de muziek wat harder zetten.

    3.0 TDI, MJ 2010
    Audi A4 3.0 TDI Quattro / Lavagrijs / MJ 2010

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Leeftijd
    61
    Posts
    47
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: windruis

    Inderdaad, ook bij mij, op de rechter kant aan de B-stijl. Maar niet altijd. Ook, aan de rechter voordeur een geramel te horen (in de deur). Al bij Audi dealer geweest hiervoor, kunnen niets vinden, wat mijn koppelings pedaal betreft, dit zou bij Audi al gekend zijn, woordt volgende woensdag verbeteed. Wordt vervolgd
    JP

  5. #5

    Standaard Re: windruis

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hhsanta Bekijk Berichten
    Inderdaad, ook bij mij, op de rechter kant aan de B-stijl. Maar niet altijd. Ook, aan de rechter voordeur een geramel te horen (in de deur). Al bij Audi dealer geweest hiervoor, kunnen niets vinden, wat mijn koppelings pedaal betreft, dit zou bij Audi al gekend zijn, woordt volgende woensdag verbeteed. Wordt vervolgd
    JP
    Wat is het probleem met de koppelingspedaal?


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Leeftijd
    61
    Posts
    47
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: windruis

    Deze klik telkens als je de pedal indrukt maar dan weer als je ze los laat, en dat iedere keer als je de kopelling gebruikt, vaak dus. De kliks zijn zo luid dat het niet meer prettig is om het rijden te genieten.

  7. #7
    bugboy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Leeftijd
    51
    Posts
    468
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A5 Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: windruis

    Ik ben benieuwd wat het issue met de koppeling is. Een vriend van mij heeft ook een 1.8 TFSI en die klaagde over dezelfde kwaal. Hou je ons op de hoogte?
    VW Kever (1951 vouwdak), Audi cabriolet (1993, 2.8 V6), Audi A5 cabriolet (2011, 2.0TFSI quattro), Audi A4 station (2011, 2.0TDI handbak, B&O edition)
    VAG-COM: 23.3 (Enschede)

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Leeftijd
    61
    Posts
    47
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: windruis

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bugboy Bekijk Berichten
    Ik ben benieuwd wat het issue met de koppeling is. Een vriend van mij heeft ook een 1.8 TFSI en die klaagde over dezelfde kwaal. Hou je ons op de hoogte?
    Zeker,
    wat mij verbaasd is dat Audi mij nog heeft toegegeven dat Audi van dit probleem al wist, waarom dan niet ze binnen roepen voor verbetering, en waarom verkopen ze mij dan die wagen zonder die te verbeteren, ik heb die wagen amper 2 weken en nieuw gekocht.
    Woord vervolgd
    Jean-Pierre

  10. #9
    pa27506's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2010
    Posts
    86
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: windruis

    Mijn a4 tje heeft ook last van windgeruis ter hoogte van de linker en rechter voordeur, het lijkt alsof er een raam op een kier staat, doch enkel vanaf een snelheid van boven de 100 km/uur. Als de rijbaan nat is hoor je het nog eens zo goed. Ben al naar de dealer geweest om het probleem te melden, ze zijn met de auto gaan proefrijden maar konden geen 100 km/uur rijden en ze kunnen ook niet op de snelweg gaan proefrijden, dat kost teveel tijd. Er was volgens hen niks abnormaals met de deur maar ze hebben het slot nog iets beter afgesteld, doch met hetzelfde resultaat. Ik heb al gedacht dat het geruis misschien iets te maken heeft met het feit dat het voertuig is voorzien van chroom lijsten rond de B stijl..misschien sluit de rubber van de deur niet meer zo goed.? Is er iemand met een wagen zonder die chroom lijst die ook last heeft van windgeruis.?
    A6 avant , tornadogrijs, S-Line, Black edition, 18 TFSI, 28.02.2018
    A4 berline, 2.0 tdi , 136 pk multitronic, ijszilver, 28.10.2010

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Leeftijd
    61
    Posts
    47
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: windruis

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hhsanta Bekijk Berichten
    Inderdaad, ook bij mij, op de rechter kant aan de B-stijl. Maar niet altijd. Ook, aan de rechter voordeur een geramel te horen (in de deur). Al bij Audi dealer geweest hiervoor, kunnen niets vinden, wat mijn koppelings pedaal betreft, dit zou bij Audi al gekend zijn, woordt volgende woensdag verbeteed. Wordt vervolgd
    JP
    Zo, wat mijn koppeling betref, deze is nu volledig niet meer te horen, audi dealer heeft enkele delen "zo de uitleg, maar wat, weet ik niet" vervangen, geen klik meer, nu na bijna 500km nog altijd niets, ik zou zeggen voor wie dit probleem ook kent, naar dealer gaan deze zouden weten waar het om gaat, mijn dealer hier in BE had hier over al weet

  12. #11

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Leeftijd
    61
    Posts
    47
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: windruis

    Hallo pa27506, ik heb inderdaad GEEN chroom stukken rond de vensters en heb wel windgeruis gehad, wel opletten deze heb ik tot nu toe enkel 3 keer gehoord.

  13. #12

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Posts
    21
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: windruis

    Ik heb het ook gehad. Diverse malen terug geweest, dagen lang. Nu rechterachterportier (binnenframe) vervangen en ja hoor....heerlijk stil.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •