Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 39

Onderwerp: S4 diffusor en 2x uitlaten links, 2x rechts

  1. #1

    Standaard S4 diffusor en 2x uitlaten links, 2x rechts

    Na van de week al het S4 inzetstuk in de bumper gezet te hebben vandaag de uitlaat om laten lassen naar 2x links en 2x rechts. Ziet er niet alleen goed uit, maar klinkt ook een stuk beter. Eigenlijk weer zo'n beetje als de B7. Op de demper van de 2.0 zit al een uitstulping om een 2e pijp aan te lassen. Relatief simpele ingreep dus. En ook de reden van het vollere geluid denk ik. Foto's spreken voor zich.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Laatst gewijzigd door airknight; 02-04-11 om 22:20.
    Niet het bezit, maar het genieten van het gebruik, bepaalt de waarde.

  2. #2
    VroemTFSI's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Posts
    889
    Kudos
    35
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: S4 diffusor en 2x uitlaten links, 2x rechts

    Een vraagje: Ik neem aan dat je al S-Line exterieur had. Want die bumper is toch anders bij deze uitvoering? Ik wil n.l. alleen het diffusor-gedeelte wijzigen in een S-Line of S4-diffusor. Op AW-forum had "320dt" een link naar een Engels bedrijf die zoiets kan leveren. http://www.racingcarshop.com/audi-st...st-p-1106.html
    of deze als je kiest voor uitlaten links: http://www.racingcarshop.com/audi-st...le-p-1107.html
    [COLOR="#006400"]A4 Avant FL 1.8 TFSI Sport Ed. Black, Bj. 2014, PQ1, [/COLOR] Ben vreemdgegaan...VW Polo Blue GT 1.4 ACT, Candy White, 5-drs, 17" Montani antraciet, xenon, stoelverw, navi, PDC

  3. #3
    VroemTFSI's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Posts
    889
    Kudos
    35
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: S4 diffusor en 2x uitlaten links, 2x rechts

    Vergeet helemaal te vermelden dat ik het erg netjes vind staan en dat hij nu schreeuwt om de 19" !!!
    Laatst gewijzigd door VroemTFSI; 03-04-11 om 09:29.
    [COLOR="#006400"]A4 Avant FL 1.8 TFSI Sport Ed. Black, Bj. 2014, PQ1, [/COLOR] Ben vreemdgegaan...VW Polo Blue GT 1.4 ACT, Candy White, 5-drs, 17" Montani antraciet, xenon, stoelverw, navi, PDC

  4. #4
    sterko's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    5.274
    Kudos
    434
    Auto
    Audi RS5

    Standaard Re: S4 diffusor en 2x uitlaten links, 2x rechts

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door VroemTFSI Bekijk Berichten
    Een vraagje: Ik neem aan dat je al S-Line exterieur had. Want die bumper is toch anders bij deze uitvoering?
    Ja, dit is de S-line exterieur bumper. Dat kun je zien aan het randje rondom de diffuser. Dat heeft de standaard bumper niet.

    @airknight Diffuser ziet er goed uit. Persoonlijk vind ik 4 pijpjes een beetje overdreven, maar smaken verschillen natuurlijk.
    Als in bovenstaand bericht geen ;) staat betekent dit niet dat het bericht niet met een ;) is bedoeld. Indien u zich op wat voor manier dan ook beledigd, geïrriteerd of ongemakkelijk voelt, veroorzaakt door betreffende bericht, betreur ik dit zeer.

  5. #5

    Standaard Re: S4 diffusor en 2x uitlaten links, 2x rechts

    Netjes. @Vroem Gaat helaas niet passen onder standaard bumper. Overigens hebben ze op jouw link ook een diffuser inzet voor 2x links
    http://www.racingcarshop.com/audi-st...le-p-1107.html
    ▀▄▀▄▀▄ Audi Q4 e-tron 40 S Competition
    ▀▄▀▄▀▄ Audi TT Roadster 3.2 DSG MK1


  6. #6

    Standaard Re: S4 diffusor en 2x uitlaten links, 2x rechts

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door VroemTFSI Bekijk Berichten
    Vergeet helemaal te vermelden dat ik het erg netjes vind staan en dat hij nu schreeuwt om 19" !!!
    Dank. En wat betreft de 19" PQF's die kunnen er vanavond zo maar weer eens onder zitten... Op de standaard 18" S-lines liggen mijn winterbanden

    @sterko, overdreven misschien wel, maar vind het persoonlijk altijd erg mooi. Met de S-line diffusor reed ik ook niet voor schut inderdaad. Zal trouwens straks even afbeelding posten van de 2.0 eindsierstukken met origineel nummer, model 2010. Lees nog vaak mensen die via de dealert niet aan de goede sierstukken kunnen komen.
    Laatst gewijzigd door airknight; 02-04-11 om 21:03.
    Niet het bezit, maar het genieten van het gebruik, bepaalt de waarde.

  7. #7

    Standaard Re: S4 diffusor en 2x uitlaten links, 2x rechts

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door VroemTFSI Bekijk Berichten
    Vergeet helemaal te vermelden dat ik het erg netjes vind staan en dat hij nu schreeuwt om 19" !!!
    Als je z'n profielfoto had bekeken dan had je gezien dat hij PQF's 19 inch heeft. Maar ik neem het je niet kwalijk omdat je waarschijnlijk je leesbril niet op had.
    Maar mooi gedaan hoor.
    Bye bye A4 Avant S-Edition..
    Huidige: BMW 328iA Touring M-Sport 2013 & Audi A3 SB S-Line S-Tronic 2014

  8. Ad
  9. #8

    Standaard Re: S4 diffusor en 2x uitlaten links, 2x rechts

    Ik heb ook lang in dubio gestaan, of L+R enkel / L+R dubbel,
    Toch de keuze gemaakt voor OEM L+R enkel, dubbel vond ik net iets to much.

    Maar het staat netjes Henry ben jaloers op de S4 diffusor, als ik nog eens een S-line bumper tegen kom.
    Wil ik jou orginele S-Line diffusor wel overnemen.

    Nog even een vraagje om toch wat te zeuren hebben, de pijpjes, komen toch wel erg ver naar buiten ?
    Zit dat orgineel ook zo, want op de foto vanaf de zijkant, zie je nu het dunne zwarte pijpje zitten.

    PS Bij mij staat vandaag de ombouw op het program, van links dubbel 1.8 TFSi naar OEM L+R enkel 2.0 TFSi avant
    http://www.audiforum.nl/forum/b8-200...ml#post1099395

    Peet
    S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
    ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
    Retrofits Topic A5/8T
    ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
    ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld

  10. #9
    530d touring's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    55
    Posts
    163
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: S4 diffusor en 2x uitlaten links, 2x rechts

    Het is wel vloeken in de kerk, maar van Rieger hebben ze nu een minder opvallende diffusor voor hun eigen uitlaat maar ook voor de originele enkele en dubbele uitlaten:
    http://www.rieger-tuning.de/rt2/0_BK...save/bk_76.pdf

    (BTW, 320dt op autoweek ben ik)
    Laatst gewijzigd door 530d touring; 03-04-11 om 09:45.

  11. #10
    VroemTFSI's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Posts
    889
    Kudos
    35
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: S4 diffusor en 2x uitlaten links, 2x rechts

    @MWT: Had ik idd al gezien maar wou het toch nog even kwijt...en ik heb het langer volgehouden zonder leesbril dan jij
    [COLOR="#006400"]A4 Avant FL 1.8 TFSI Sport Ed. Black, Bj. 2014, PQ1, [/COLOR] Ben vreemdgegaan...VW Polo Blue GT 1.4 ACT, Candy White, 5-drs, 17" Montani antraciet, xenon, stoelverw, navi, PDC

  12. #11

    Standaard Re: S4 diffusor en 2x uitlaten links, 2x rechts

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PeteW Bekijk Berichten
    Maar het staat netjes Henry ben jaloers op de S4 diffusor, als ik nog eens een S-line bumper tegen kom.
    Wil ik jou orginele S-Line diffusor wel overnemen.

    Peet
    Ik zal hem voor je bewaren, geen punt. Heb jij trouwens al Chromen eindstukken op je nieuwe uitlaat? Heb mijne nu over.

    Buitenste pijpjes zouden nog net 1 of 2 cm verder naar binnen kunnen. Kijk het even een weekje aan, en als het dan nog stoort laat ik hem denk nog een stukje inkorten.
    Is niet zoveel werk.
    Niet het bezit, maar het genieten van het gebruik, bepaalt de waarde.

  13. #12

    Standaard Re: S4 diffusor en 2x uitlaten links, 2x rechts

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door airknight Bekijk Berichten
    Ik zal hem voor je bewaren, geen punt. Heb jij trouwens al Chromen eindstukken op je nieuwe uitlaat? Heb mijne nu over.

    Buitenste pijpjes zouden nog net 1 of 2 cm verder naar binnen kunnen. Kijk het even een weekje aan, en als het dan nog stoort laat ik hem denk nog een stukje inkorten.
    Is niet zoveel werk.
    Mooi, zal eens zoeken voor een S-line bumper, ik had een 2.0 TFSi avant uitlaat gekocht met 65 mm RVS eindpijpen (80 mm chrome)
    Dat is, half 2009 veranderd naar 80 mm RVS.
    Dus mijn chrome stukken van de 1.8 TFSi passen hier gewoon op.

    Vandaag alles gemonteerd, vanavond zet ik de werkwijze met foto's in mijn topic.

    Heb je met het terug monteren, het spul wel onderspanning gezet, want dan gaat ie nog 1,5 cm meer naar binnen.
    Zie mijn topic blz 2 post 35 met Elsawin werkwijze.
    http://www.audiforum.nl/forum/b8-200...ml#post1091435

    Peet
    S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
    ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
    Retrofits Topic A5/8T
    ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
    ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld

  14. #13

    Standaard Re: S4 diffusor en 2x uitlaten links, 2x rechts

    Nice, maar inderdaad wel een stukje inkorten. Dit is het net niet en een OEM S4 rear is het net wel.

  15. #14
    pindakaas's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2010
    Posts
    159
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: S4 diffusor en 2x uitlaten links, 2x rechts

    Zou 'm lekker zo laten, ziet er goed uit!

  16. #15

    Standaard Re: S4 diffusor en 2x uitlaten links, 2x rechts

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Peeet Bekijk Berichten
    Maar het staat netjes Henry ben jaloers op de S4 diffusor, als ik nog eens een S-line bumper tegen kom.
    Wil ik jou orginele S-Line diffusor wel overnemen.Peet
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door airknight Bekijk Berichten
    Ik zal hem voor je bewaren, geen punt. Heb jij trouwens al Chromen eindstukken op je nieuwe uitlaat? Heb mijne nu over.
    Thanks, Henry, we zien elkaar binnenkort.
    Voor de liefhebber, de chrome eindstukken zijn nog beschikbaar. De S-Line diffusor dus niet meer.

    Peet
    S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
    ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
    Retrofits Topic A5/8T
    ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
    ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld

  17. #16
    Agilers's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2010
    Leeftijd
    40
    Posts
    190
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: S4 diffusor en 2x uitlaten links, 2x rechts

    Heey Mannen,

    Ik zie dat jullie het hier hebben over de Diffusor van een S4 op een normale A4.

    Ik heb dit project zelf ook gedaan en idd de Diffusor van een S4 past niet op een normale bumper daar de uiteinden anders zijn bij de bumper. De 1 loopt net iets verder naar binnen. Ik heb wel de diffusor in kleur gespoten van de auto zodat het stukje alluminium nog bruter naar voren komt.
    Voor de uitlaten heb ik een keuze gemaakt voor een set van Miltek Exhaust. Snaar strak en past perfect onder de normale A4. Zorg alleen dat je even bij Audi Dealer langs gaat voor een hitte schild en andere benodigdheden, maar dit is makkelijk na te gaan als je een kenteken nummer weet van een originele S4. Puur alleen voor de veiligheid zodat niks gaat aanfikken en zodat je ook zeker weet dat je alles hetzelfde hebt als wanneer het er standaard zou zitten.

    En dit is het resultaat
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  18. #17

    Standaard Re: S4 diffusor en 2x uitlaten links, 2x rechts

    Klopt als een bus, S-line diffusor en S4/S5 diffusors passen alleen op S-line bumpers, niet op standaard bumpers.
    Airknigt heeft eeb S-line bumper.

    Audi partnummers voor ombouw uitlaat alles wat je nodig hebt klemmen ophangrubbers hitteschilden enz,

    vindt je hier: http://www.audiforum.nl/forum/b8-200...ml#post1098192

    Heb zelf de ombouw gedaan OEM gedaan info in bovenstaande topic.

    Peet
    S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
    ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
    Retrofits Topic A5/8T
    ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
    ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld

  19. #18

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Leeftijd
    50
    Posts
    63
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: S4 diffusor en 2x uitlaten links, 2x rechts

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door airknight Bekijk Berichten
    Na van de week al het S4 inzetstuk in de bumper gezet te hebben vandaag de uitlaat om laten lassen naar 2x links en 2x rechts. Ziet er niet alleen goed uit, maar klinkt ook een stuk beter. Eigenlijk weer zo'n beetje als de B7. Op de demper van de 2.0 zit al een uitstulping om een 2e pijp aan te lassen. Relatief simpele ingreep dus. En ook de reden van het vollere geluid denk ik. Foto's spreken voor zich.
    nou is dit al een oudere post, maar ik heb een vraag over de extra pijp die erbij is gezet,op de demper zit een dichte aansluiting, is het gewoon een gat in maken en pijp eraan lassen of hoe moet ik me dat voorstellen?

  20. #19

    Standaard Re: S4 diffusor en 2x uitlaten links, 2x rechts

    Bij bij is inderdaad een pijp rechtstreeks op de dichte aansluiting gelast. Wel daarna je eindstukken aanpassen, want 4x 80 mm rond wordt wel heel veel van het goede en dat raak je naast elkaar ook niet kwijt.
    Niet het bezit, maar het genieten van het gebruik, bepaalt de waarde.

  21. #20

    Standaard Re: S4 diffusor en 2x uitlaten links, 2x rechts

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door airknight Bekijk Berichten
    Bij bij is inderdaad een pijp rechtstreeks op de dichte aansluiting gelast. Wel daarna je eindstukken aanpassen, want 4x 80 mm rond wordt wel heel veel van het goede en dat raak je naast elkaar ook niet kwijt.
    Ik begrijp dit alles even allemaal niet. Op Marktplaats worden diffusers aangeboden voor de OEM bumper (geen S-Line) voor een B8?
    Ik neem aan dat indien een handelaar deze aanbiedt op Marktplaats ook weet op welke modellen zijn diffusers passen?

    Alle diffusers op onderstaande pagina's zijn volgens de handelaar passend op de B8..

    http://www.marktplaats.nl/z.html?que...119&distance=0

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •