Vanmiddag alle coderingen nagelopen en alles klopt en is opgeslagen.
De fout gaat weg na wissen echter soms komt die direct terug maar soms ook pas na een tijdje.
Ken helaas niemand met zelfde module om te testen.
Afdrukvoorbeeld
Als het soms is, dan een los contact, of bedrading of de schakelaar zelf.
Bedrading nalopen, mocht dat goed zijn:
Dan ADS schakelaar eruit halen en openmaken, dan het printplaatje en de aansluitingen op de printplaat controleren.
Om je een idee te geven hoe dat eruit ziet, zie mijn showroom topic, daar zie je een printplaat van een andere schakelaar (zonnerollo).
die ik heb omgebouwd naar garage deur opener schakelaar. -> https://www.audiforum.nl/forum/audif...ml#post1640794
Peeet
Waar heb je de plus vandaan? ik had dat ook omdat ik een geschakelde plus gebruikte die pas stroom gaf met contact volledig aan.
Tot op heden weet ik niet of die nu op een andere geschakelde plus moet of niet dus nu staat ie altijd op spanning en blijft de fout weg.
Heeft iemand deze mod al uitgevoerd op een B9? Ik heb een tamelijk rijk uitgeruste B9, echter ADS heb ik dan weer net niet 😒. Buiten het feit dat je er een mooi menu bij krijgt in je MMI is het toch net dat beetje meer op je dashboard.
Ik heb de zoekfunctie gebruikt, maar kon verder niets vinden dan dit topic.
Dat verklaard waarom ik er niks over kon vinden.
Dank voor je antwoord!
Ik heb een A4 MY2020 met ADS knop (4 opties) en via MMI instellingen. Kan ik wel op dit model keuzes (Race, efficiency) toevoegen?
Nee niet mogelijk
Origineel VCDS Hex-net | VCP | Odis-S | Odis-E | Regio Den Haag | Rainesh@hotmail.com
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
@Peeet ik weet dat het een oud draadje is maar misschien kun je toch helpen, ik heb afgelopen tijd weer e.e.a. ge-retrofit de kleinste letterlijk / figuurlijk was mijn ADS schakelaar (1 draadje met knop) afgelopen week even ingebouwd en de coderingen overgenomen, een paar dingen just to be sure:
Ik heb een A5 Facelift van 10-2013 1.8TFSI 170pk AUTOMAAT met de MMI3G BASIC navigatie met het 6.5 kleuren schermpje (geen harde schijf niet de + versie of de GP)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
In boordnet 09:
Byte 7 -> Bit 5 van 0 naar 1
Byte 8 -> Bit 0 van 0 naar 1 (Voor auto's met Automaat) die zet ik dus op 1
Dit is een twijfel geval:
Byte 8 -> Bit 0 van 0 naar 1 of laat ik deze op 0 (voor auto's met servotronic)
Volgens enkele Duitse sites zoals https://www.nicomania.de/auto/drive-...q5-8r-facelift laat zich de optiecode QZ7 als servotronic uitleggen en moet men hier een vinkje zetten maar als ik jouw opsomming lees staat er juist niet voor facelift...hoe is dit bij jouw auto geprogrammeerd?
Byte 8 -> Bit 2 van 0 naar 0 (alleen voor een auto met handbak van toepassing??) ik laat hem op 0 staan want ik heb een automaat
Byte 11 -> Bit 7 van 0 naar 1 Servotronic toevoegen aan drive select
Byte 17 -> Bit 7 van 0 naar 1 Individual modus activeren in Drive Select Menu
Na opslaan en afsluiten
In het boordnet 09 de volgende aanpassingskanalen (toegangscode 20113) dan in aanpassing:
Kanaal 65 (mijn keuze is 0 dan neemt hij de laatste gekozen)
Kanaal 66 (was 15 wijzigen naar 47 voor individual, comfort, auto, dynamic, efficiency)
Kanaal 70 (toevoegen van effiency aan individual menu is volgens mij op de MMI 3G BASIC niet van toepassing en dit kanaal is dan alleen voor de 3G + en de 3GP hoewel ik hem bij mijn 3G BASIC wel heb gewijzigd naar 47 (sommigen hebben het over 46???) maar die zet ik waarschijnlijk weer terug naar (was volgens mij 14))
---------------------------------------------------------------------------
In stuurapparaat 044 de volgende aanpassing
Byte 3 -> Bit 0 van 0 naar 1 zetten (drive select sturen activeren)
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Nog zo'n twijfel geval / puntje, ik lees in enkele andere fora mensen die in de 5F nog kanalen aanpassen (maar is volgens mij alleen voor de pre facelift of geldt dit ook voor de facelift als je een 3G BASIC hebt)??
Kanaal 63 naar 04
Kanaal 64 naar 04
Kanaal 65 naar 04
Kanaal 66 naar 04
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Het hidden menu activeren en de instellingen daar t.b.v. Charisma zijn gedaan (werkt ook net als overigens de knop)
E.e.a. werkt maar ik twijfel toch omdat er veel sites / fora zijn die claimen de juiste dingen te schrijven maar die worden later weer in twijfel getrokken of blijken toch dingen tussen pre facelift en facelift door elkaar te staan en of de verschillen tussen de 3G BASIC en de 3G + / 3GP worden niet duidelijk vermeld (In Duitsland en de states hebben velen een 3G+ / 3GP en die werken toch weer net anders zoals bij kanaal 70 in het boordnet 09. Jouw auto is praktisch mijn auto alleen heb jij dan de handbak maar voor het overige zou het aardig het zelfde moeten zijn...daarom just to be sure. :-)
@JINXED in byte 8 doe je alleen bit 1 aan (automaat)
In 44 idd aanpassen voor je stuur.
Adaptiekanalen in 09 wijzig je alleen kanaal 66 voor efficiency.
De andere bytes zijn goed
5F alleen in green menu wijzigen.
Dingen op 04 aanpassen is voor prefacelift
Origineel VCDS Hex-net | VCP | Odis-S | Odis-E | Regio Den Haag | Rainesh@hotmail.com
Rainesh alvast bedankt voor je snelle reactie (bedoel je misschien BIT 0 want daar kan ik de automaat selecteren, het is nogal verwarrend omdat op de onderstaande sites iets anders staat bij:
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
->Module 09
****BYTE 8
<>BIT 0 = voor automaat (daar zet ik een 1 want ik heb een automaat)
<>BIT 1= Servotronic zet ik hier nu juist een 1 of toch de 0 (volgens onderstaande sites voor auto's met servotronic optiecode QZ7 elektromechanische stuurbekrachtiging en dat heeft iedere facelift A5 als je geen dynamic steering hebt) en zo ook de mijne volgens mijn PR code
<>BIT 2 = gaspedaal respons volgens http://www.audienthusiasts.com/VagCom_FL_ADS.html of voor de handgeschakelde versies ????
Volgens Audienthusiasts zou het de gaspedaal respons zijn volgens andere sites de setting voor een handbak......?? Zeg het maar :-)
https://www.nicomania.de/auto/drive-...q5-8r-facelift
en Scotty18:
https://www.motor-talk.de/blogs/scot...-t3182015.html
en Audienthusiasts
http://www.audienthusiasts.com/VagCom_FL_ADS.html
Ik was even benieuwd hoe dit bij @Peeet z'n auto zit, staat in de 09 BYTE 8 ---> BIT 0 bij hem uit (want hij heeft een handbak dus zou 0 zijn) en dan staat BIT 1 volgens de twee bovenste sites op 1 (of toch zoals @Rainesh schrijft) op 0 bij Peeet zal dan BIT 2 weer juist wel op 1 staan want hij heeft een handbak :-)
Mooie puzzel ;-)
Volgens mij schreef Peeet eerder dat bij hem in BYTE 8 alles aan stond (dus BIT 0 + BIT 1 + BIT 2) behalve de volgende
Byte 8 Bit 3 - Enable Suspension On MMI Menu (Magnetic Suspension)
Byte 8 Bit 4 - Enable Steering (If Dynamic steering is installed equipped)
Byte 8 Bit 5 - Enable Sports Differential On MMI Menu (If equipped)
Byte 8 Bit 7 - Enable Seat Belt tensionner (If Equipped)
Ben toevallig nu bezig met een A5 8T FL automaat
Byte 7 bit 5
Byte 8 bit 0
Byte 11 bit 7
Byte 17 bit 7
Het is inderdaad byte 0 en niet bit 1, foutje :)
Origineel VCDS Hex-net | VCP | Odis-S | Odis-E | Regio Den Haag | Rainesh@hotmail.com
Dit bericht bedoelde ik @Rainesh
Wat ik wil zeggen is dat bij @Peeet als ik het goed lees in Byte 8 alle BIT's stonden gecodeerd op op 1 behalve de BIT's 3 + 4 + 5 dat zou betekenen dat in BYTE 8 bij BIT 0 een 1 moet staan en bij BIT 1 ook een 1 (voor het sturen / servotronic) en bij BIT 2 ook een 1 (voor betere gasrespons) de BIT's 3 + 4 + 5 staan op 0 en de BIT's 6 + 7 zijn mij even onbekend (hoe deze bij Peet zijn gecodeerd)
Nee
Bit 1 servotronic = prefacelift
Bit 2 ecu = handbak
Hoe ik het hiervoor gepost had is hoe het af fabriek gecodeerd is.
Origineel VCDS Hex-net | VCP | Odis-S | Odis-E | Regio Den Haag | Rainesh@hotmail.com
Als ik slechts mijn stuurbekrachtiging iets lichter wil zetten (vermoeden is dat deze op dynamic staat) kan dat dan ook middels vcds? Zoiets als een eenmalige instelling voor mij. Bezit een A4 Avant uit 2010. Voor de goede orde, ik heb dus geen ADS standaard op mijn auto maar ik heb het vermoeden dat de stuurbekrachtiging te zwaar staat, ik zou zoiets graag op comfort hebben staan, kan dat?
Je kunt het ook vrijschakelen, kun je het altijd aanpassen als je wilt.
Verstuurd vanaf mijn GM1913 met Tapatalk
Ondanks dat ik geen ADS hardware heb als in een schakelaar kan ik dit dus wel in mn MMI beschikbaar maken?
Dit is niet voor niks het ADS DIY topic.
Blader ff terug naar post 8 voor je pre-facelift :
Was via de MMI al met VCDS geactiveerd
VagCom/VCDS activatie, zie PDF pagina 17: ADS - Activeren zonder instelknoppen - in de download knop boven aan het forum: http://www.audiforum.nl/forum/downlo...p?do=cat&id=16
Peeet
You're posting in the wrong topic this is meant for the Audi A4 & A5 B8 (build between 2007 and 2017) not the Audi A3 8V category.
@tom Volgens mij mag het bericht van MA naar een ander topic