Resultaten 1 tot 11 van de 11

Onderwerp: MMI A4 versus een A1

  1. #1
    dionysos1973's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2010
    Leeftijd
    50
    Posts
    180
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard MMI A4 versus een A1

    Gisteren en vandaag een A1 1.4 TFSI Pro Line meegekregen als vervangende auto terwijl de dealer een rammeltje en een krakende koppeling in mijn A4 zou fixen. Op zich een leuk karretje en die S-Tronic heeft mij zeker positief verrast. Maar wat me nog het meest verraste was dat de MMI in de A1 (uit maart 2011) veel moderner is dan mijn 1,5 maand oude A4 Pro Line S. Wat verschillen die me opvielen.
    • De kaarten waren in 3D
    • Aankomende kruispunten worden in meer detail getoond (via een overlay)
    • De maximale snelheid wordt getoond
    • De menustructuur werkt met icoontjes
    • Programmeerbare knoppen op het stuur
    • Hier en daar wat extra instellingen
    • Het ziet er allemaal net wat gelikter uit
    Je zou toch verwachten dat Audi de navigatiesystemen regelmatig van nieuwe software voorziet? Of proberen ze juist het gat met de facelift te vergroten?
    Laatst gewijzigd door dionysos1973; 27-07-11 om 19:41.
    Nu: 2011 A4 Avant 1.8 TFSI 118KW PLS B&O Edition, Briljantrood, Lichtpakket, Isofix
    Juni: 2014 A3 Sedan 1.4 TFSI CoD PLS B&O, Scuba, Alu, MMI+, Verw. Stoelen, Park. Sens, Full-LED

  2. #2
    Skyline737's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2010
    Posts
    2.047
    Kudos
    87
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: MMI A4 versus een A1

    Als ik het zo lees, had die A1 MMI plus (correct me if I'm wrong), die MMI is sowieso een stuk uitgebreider dan het standaard MMI systeem. Zal in de A1 misschien alsnog wel anders zijn dan het MMI plus in een A4, geen idee. Zelf wel MMI plus besteld in mijn A4.

  3. #3

    Standaard Re: MMI A4 versus een A1

    De nieuwe MMI klapscherm is mooier
    Heb op moment een leen auto A7. Ook hier werkt het met Icoontjes

  4. #4
    kilometervreter's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    64
    Posts
    7.769
    Kudos
    1877
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: MMI A4 versus een A1

    Je kon voor je A4 ook voor MMI + kiezen en had je dit ook gehad met nog een aantal dingen zoals:
    MMI bediening met 7-inch hoog resolutie kleurenscherm met hoogwaardige kaartweergave in kleur met 3D-aanduiding van bezienswaardigheden en stedelijke modellen
    harddisk 40GB (ook geschikt om muziek op te slaan), dvd-speler geschikt voor MP3, WMA muziek en video-dvd’s en twee SD-kaartlezers, ook geschikt voor MMC, SD, SD-HC kaarten
    bestemmingsinvoer met gesproken commando’s
    mogelijkheid met joystick langs de route te scrollen, mogelijkheid van routeinformatie op splitscreen en rijstrookaanbeveling
    dynamische routebegeleiding, detailkaarten van kruisingen en pijlweergave in BIS met kleurendisplay
    audiosysteem met dubbele tuner, aux-in, phasediversity en acht passieve luidsprekers voor- en achterin 80 Watt totaalvermogen
    spraak en weergave in het nederlands
    Is een meerprijs van € 700.- loopt al een draadje over en nadat ik dit draadje gelezen heb, alsnog besloten om MMI + te bestellen.
    Blij dat ik dit gedaan heb.
    Je kan dit niet krijgen door een software update trouwens
    Rij nooit harder dan je beschermengel vliegen kan.
    Volvo V60 PIH R-design, hybride tecnology line, intellisafe line, Onyx Black, etc etc.

    Lakliefhebber

  5. #5
    Bonsai's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    56
    Posts
    20
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB

    Standaard Re: MMI A4 versus een A1

    Overigens is bij de MMI+ van de A4 volgens mij helaas niet de ter plaatse geldende maximumsnelheid te zien. Bij de A1 kennelijk wel.
    Audi A5 Sportback (juni 2017), Launch edition, 2.0 TFSI 190 PK, Mythoszwart, S-Line exterieur en interieur, 19" PRR, afgevlakt sportstuur, elektrisch inklapbare buitenspiegels, inleg oak grey, parkeerhulp plus, DAB-radio, smartphone interface.


  6. #6
    Gijserati's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2011
    Leeftijd
    54
    Posts
    15
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: MMI A4 versus een A1

    Volgens mij zitten deze features standaard in de laatste generatie MMI, op de nieuwere types zoals (mijn) A6. A7 en de A1.

    Ik heb overigens de standaard navi zoals die bij de A6 in het proline pakket wordt geleverd. Er zijn voor de A6 nog mooiere versies zoals de MMI touch met een schrijfpad.
    A6 C7 2.0 TDI S-Line 2011

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Leeftijd
    44
    Posts
    375
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door leonnieu Bekijk Berichten
    Je kon voor je A4 ook voor MMI + kiezen en had je dit ook gehad met nog een aantal dingen zoals:
    Dat is gewoon niet waar Ik heb ook mmi+, maar de meeste dingen die hij noemt zitten daar gewoon niet op. De A1 heeft gewoon een nieuwere en betere versie. De A4 MMI+ heeft dat allemaal niet, op 3D na. De overlay, icoontjes menu, snelheidslimieten ga je niet krijgen.

    Of er een update komt? Hardware matig geen probleem, maar Audi staat nou niet echt bekend om de klantvriendelijkheid richting bestaande klanten met dit soort dingen. Qua MMI mogelijkheden is het niet bepaald voorsprong door techniek, behalve als ze Dacia als concurrent zien.

    Los daarvan is + wel aan te raden in de A4

    Sent from my Desire HD using Tapatalk
    Audi A4 Avant Pro Line S B&O 1.8tfsi met ABT. Extra: MMI Plus, Servotronic, Sportonderstel, Licht en regensensor, zelfdimmende binnenspiegel, auto hold assist.

  8. Ad
  9. #8
    bugboy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Leeftijd
    51
    Posts
    468
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A5 Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: MMI A4 versus een A1

    Waarom zou Audi hiervoor een update uitbrengen? Ze hebben geleverd wat ze hebben beloofd. Overigens vind ik het standaard A4 MMI wel beperkt qua navigatie. Hogere resolutie, harde schijf, 3D weergave en rijstrookbegeleiding mis ik niet, maar dat je niet kunt scrollen over de kaart vind ik een heel groot gemis. Ik zou nu toch wel erg naar MMI+ neigen.

    Of het hardwarematig geen probleem is om de huidige MMI+ te upgraden naar A1 software valt niet te zeggen. Het is niet bekend wat voor hardware in het A4 MMI systeem zit. Het kan maar zo zijn dat de software geporteerd moet worden en niet compatible is met de knoppen van de A4. Het kost de nodige effort voor Audi en het levert ze niets op. Sterker nog... De "noodzaak" om een nieuwe auto te kopen wordt er alleen maar minder van.

    Ik vind overigens de huidige A4 MMI nog altijd prima. Kijk maar eens bij de concurrentie, maar noem eens een systeem in de middenklasse dat beter is dan dat van Audi? Wellicht een systeem van Lexus, BMW of Mercedes. Alleen de navigatie hebben sommige merken wat beter voor elkaar dan de standaard MMI van de A4, maar op gebied van integratie in het geheel vind ik de rest allemaal een stuk minder.
    VW Kever (1951 vouwdak), Audi cabriolet (1993, 2.8 V6), Audi A5 cabriolet (2011, 2.0TFSI quattro), Audi A4 station (2011, 2.0TDI handbak, B&O edition)
    VAG-COM: 23.3 (Enschede)

  10. #9
    dionysos1973's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2010
    Leeftijd
    50
    Posts
    180
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: MMI A4 versus een A1

    De integratie is inderdaad goed voor elkaar. Maar als ik het dan vergelijk met mijn TomTom met Live Services die ik in mijn vorige wagen had, is het ook wel weer een stap terug. Ik mis de gedetailleerde fileinformatie van HD Traffic toch wel hoor.

    Wat dat betreft pakt Renault het slim aan. Die stoppen gewoon een TomTom systeem in hun wagens en breiden de software uit met de mogelijkheid om de rest van de wageninstellingen ook via dat zelfde scherm te doen. Maar goed, ik zou mijn A4 niet willen ruilen voor een Renault Megane :-)
    Nu: 2011 A4 Avant 1.8 TFSI 118KW PLS B&O Edition, Briljantrood, Lichtpakket, Isofix
    Juni: 2014 A3 Sedan 1.4 TFSI CoD PLS B&O, Scuba, Alu, MMI+, Verw. Stoelen, Park. Sens, Full-LED

  11. #10
    kilometervreter's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    64
    Posts
    7.769
    Kudos
    1877
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: MMI A4 versus een A1

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PWM Bekijk Berichten
    Dat is gewoon niet waar Ik heb ook mmi+, maar de meeste dingen die hij noemt zitten daar gewoon niet op. De A1 heeft gewoon een nieuwere en betere versie. De A4 MMI+ heeft dat allemaal niet, op 3D na. De overlay, icoontjes menu, snelheidslimieten ga je niet krijgen.

    Of er een update komt? Hardware matig geen probleem, maar Audi staat nou niet echt bekend om de klantvriendelijkheid richting bestaande klanten met dit soort dingen. Qua MMI mogelijkheden is het niet bepaald voorsprong door techniek, behalve als ze Dacia als concurrent zien.

    Los daarvan is + wel aan te raden in de A4

    Sent from my Desire HD using Tapatalk
    Sorry je hebt helemaal gelijk
    niet goed gelezen, ik dacht dat het ging over verschil tussen mmi en mmi+
    Laatst gewijzigd door kilometervreter; 29-07-11 om 15:38.
    Rij nooit harder dan je beschermengel vliegen kan.
    Volvo V60 PIH R-design, hybride tecnology line, intellisafe line, Onyx Black, etc etc.

    Lakliefhebber

  12. #11

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Leeftijd
    44
    Posts
    375
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: MMI A4 versus een A1

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bugboy Bekijk Berichten
    Waarom zou Audi hiervoor een update uitbrengen? Ze hebben geleverd wat ze hebben beloofd.
    Laten we voorop stellen dat Audi niks moet. Dat is het verschil met een organisatie die ingesteld is op hoogwaardige service verlening.

    De entertainment/navigatie van de luxemerken is sowieso uitgebreider, die in de 3-serie is in vergelijking met de A4 sowieso op een ander niveau, BMW is veel verder met zowel mogelijkheden als de interface.

    Dingen als snelheidsbeperkingen e.d. zullen niet hardware gerelateerd zijn, en ongetwijfeld wel op de nieuwe A4 zitten. Het is alleen jammer dat Audi niet iets meer aandacht besteed aan zijn bestaande gebruikers met dit soort dingen.
    Audi A4 Avant Pro Line S B&O 1.8tfsi met ABT. Extra: MMI Plus, Servotronic, Sportonderstel, Licht en regensensor, zelfdimmende binnenspiegel, auto hold assist.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •