Wat mij betreft toch even proberen wat ze doen bij melding. Wie weet lossen ze het netjes op. Dit is toch niet je eerste set bij hun?
Update:
Inmiddels heeft de verkopende partij een nette oplossing aangeboden en worden de velgen omgeruild. De vervangers zullen eerst worden gecontroleerd of ze helemaal rond zijn. Ik heb aangeboden om dekosten voor demontage en montage plus uitbalanceren voor mijn rekening te nemen.
Verhaal met een happy end.
Frustratie snap ik. Ik zou er ook totaal niet happy van worden. Reactie van 0,0 .... kan echt niet! Zoals al ge-smst ... je mag een normaal product verwachten of dat tekortkomingen worden vermeldt.
Dat lees ik net op tijd, zit vandaag inhet oosten van het land en was eigenlijk van plan om in Harderwijk langs te gaan voor een setje winterbanden op velg (17"), maar dat gaan we dan maar even anders doen lijkt mij, dank voor het delen van dit ongemak
Ik heb je vorige post niet gelezen, maar is dit een handelaar die zwart werkt of een officieel bedrijf? Bij de laatste zou ik ze een officiële brief sturen waarbij je ze in gebreken stelt en ze een redelijke termijn geven om het op te lossen en dat je anders juridische stappen zult nemen. Brief moet je dan aangetekend versturen en schakel je rechtsbijstand (duimen dat je die hebt) vast in! Ik zou ze dan vragen ok mijn geld terug...
Is hij gewoon een handelaar die zijn zaken zwart doet, dan is ook die aan te pakken maar daar moet je zin in hebben... Had de Bekastingdienst niet een kliklijn? 😁😜
JD
Dreigen met justitiële stappen zou ik absoluut niet zo snel doen - je werkt daar mensen mee in het harnas en de oplossingen die daarna geboden worden zijn nooit goed genoeg (immers, ze reageren onder dwang, "en anders zouden ze het waarschijnlijk niet zo doen").
Niet reageren op e-mails is voor veel bedrijven nog steeds heel gewoon, zelfs op sales, helaas. En dit fenomeen is vooral in de auto branche nog heel erg merkbaar: kijk eens naar advertenties voor auto's waarin staat dat er op mail niet wordt gereageerd, de beller is sneller, en kijk ook eens naar slopers: niemand reageert op e-mail.
Wat ik zou doen: geef een belletje, of rij langs. Pols de directe persoonlijke reactie, en geen toetsenbord reactie. Als je er echt niet uit komt kan je altijd nog verdere stappen nemen, maar meteen een officiële (aangetekende) brief met een dreigement erin is in mijn optiek way-out-of-place en overtrokken. Laf zelfs, imho.
Update:
Inmiddels heeft de verkopende partij een nette oplossing aangeboden en worden de velgen omgeruild. De vervangers zullen eerst worden gecontroleerd of ze helemaal rond zijn. Ik heb aangeboden om dekosten voor demontage en montage plus uitbalanceren voor mijn rekening te nemen.
Verhaal met een happy end.
Muiz!
Helemaal met je eens, nu ik het hele verhaal lees zou ik ook eerst andere stappen zetten om de verkoper een kans te bieden het netjes op te lossen -zoals hij nu gedaan heeft-!
Echter; ik had gedacht dat hij al contact gehad had met de verkoper en deze niet thuis gaf en vervolgens niets meer liet horen. Maar dit ligt anders en imho vind ik het ongepast om dit toppic te starten met een dikke waarschuwing erin (waar ook nog iemand gehoor aan heeft gegeven) over het bedrijf terwijl zij het dus keurig oplossen. Dan lijkt me het direct starten van een negatief verhaal op een forum behoorlijk slecht!
Blij dat het is opgelost maar beetje jammere actie om iedereen "te waarschuwen" voor een bedrijf die klachten dus wel degelijk netjes oplost als je er maar de gelegenheid toe geeft!
JD