Resultaten 1 tot 10 van de 10

Onderwerp: [beveiliging] Welke anti-diefstalmaatregel naast fabrieksalarm?

  1. #1

    Lightbulb [beveiliging] Welke anti-diefstalmaatregel naast fabrieksalarm?

    Na lang wachten arriveert dan eindelijk onze audi a4 avant volgende week (MY 2011). Natuurlijk heeft de auto standaard fabrieksalarm, maar dat lijkt mij onvoldoende, we parkeren in de hoofdstad aan de openbare weg ;-)Nu zag ik dat bepaalde klasse alarmen met GPS erg hoge maandelijkse kosten vanwege de meldkamer met zich brengen. Heeft iemand een suggestie voor een goede, betaalbare anti-diefstalbeveiliging? Alvast bedankt voor de suggesties.

  2. #2
    fred44nl's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Leeftijd
    80
    Posts
    4.309
    Kudos
    50
    Auto
    Audi RSQ3
    Land
    Land

    Standaard Re: [beveiliging] Welke anti-diefstalmaatregel naast fabrieksalarm?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Telcoman Bekijk Berichten
    Natuurlijk heeft de auto standaard fabrieksalarm.
    zo natuurlijk is dat niet, want ik zie zo nu en dan een A4 die in het geheel geen fabrieksalarm heeft.
    op internet kun je zoeken naar redelijk eenvoudige track & trace apparatuur.
    die voldoen dan niet aan klasse 5, maar kunnen wel vertellen waar jouw auto zich op dat moment bevindt.
    maar ja, er zijn ook gsm-blokkers.
    en als ie in een container staat dan werkt dan ook niet, net zo min als een echt klasse 5 alarm.

  3. #3

    Standaard Re: [beveiliging] Welke anti-diefstalmaatregel naast fabrieksalarm?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fred44nl Bekijk Berichten
    op internet kun je zoeken naar redelijk eenvoudige track & trace apparatuur.die voldoen dan niet aan klasse 5, maar kunnen wel vertellen waar jouw auto zich op dat moment bevindt.maar ja, er zijn ook gsm-blokkers.en als ie in een container staat dan werkt dan ook niet, net zo min als een echt klasse 5 alarm.
    Ga ik doen. Ik lees hier weinig over bear locks, die waren net in de publiciteit.Edit: bear lock gaat lijkt beter dan track and trace. Ik ga offrtes vragen.
    Laatst gewijzigd door Telcoman; 06-04-12 om 17:14.

  4. #4
    edraket31's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Leeftijd
    55
    Posts
    872
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A5 SB

    Standaard Re: [beveiliging] Welke anti-diefstalmaatregel naast fabrieksalarm?

    Heb je al bij de verzekering nagevraagd welke alarmklasse zij verplicht stellen? Zou maar zo kunnen dat zij het fabrieksalarm te mager vinden......

  5. #5
    fred44nl's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Leeftijd
    80
    Posts
    4.309
    Kudos
    50
    Auto
    Audi RSQ3
    Land
    Land

    Standaard Re: [beveiliging] Welke anti-diefstalmaatregel naast fabrieksalarm?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door edraket31 Bekijk Berichten
    Heb je al bij de verzekering nagevraagd welke alarmklasse zij verplicht stellen? Zou maar zo kunnen dat zij het fabrieksalarm te mager vinden......
    is een goeie opmerking, al denk ik dat je met een A4 Avant MY2011 niet zo snel een probleem krijgt.


  6. #6

    Standaard Re: [beveiliging] Welke anti-diefstalmaatregel naast fabrieksalarm?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fred44nl Bekijk Berichten
    is een goeie opmerking, al denk ik dat je met een A4 Avant MY2011 niet zo snel een probleem krijgt.
    Desondanks ga ik maandag direct navragen! Dank voor de tip.

  7. #7

    Standaard Re: [beveiliging] Welke anti-diefstalmaatregel naast fabrieksalarm?

    Voor de bear lock gegaan, kan ik zeker aanraden. Mooi weggewerkt aan de bestuurderszijde. Je kunt hem op slot draaien zonder sleutel, dus feitelijk heb je de sleutel alleen nodig om 'm van het slot te draaien. (laten doen door Protect Effect in Amsterdam Noord, kost ca EUR 550)

    Wie meer wil weten over onze ervaringen, stuur een PM.
    Laatst gewijzigd door Telcoman; 05-05-12 om 07:26.

  8. Ad
  9. #8
    paulusdus's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Leeftijd
    49
    Posts
    44
    Kudos
    13
    Auto
    Audi A1
    Land
    Land

    Standaard Re: [beveiliging] Welke anti-diefstalmaatregel naast fabrieksalarm?

    Hallo,

    Ik heb een maar eens stuurslot gekocht: een Betec Swat Lock R (met stroboscoop en nogal hard alarm) voor mijn A1. Geen idee, maar het vertraagd waarschijnlijk. Er zit al een klasse III alarm op de auto. Lijkt me vooralsnog genoeg. Wat betreft de Swat Lock: iemand ervaring met het locken van het slot? Het zij nogal losjes om het stuur, en ik lees nergens terug of dat hoort, m.a.w past het nu wel op mijn A1 stuur? Iemand een idee of ervaring?

    Dank.
    Audi A1 1.4 TFSI Sportback Pro Line S Ambition, 185 PK Phantomblack, Dark Line, 18" rotor velgen, panorama dak, Bose geluidssyteem.
    Alfa 147 TS 2.0 (150 pk); Seat Leon FR TDI (150 pk); Alfa 156 1.9 JTD (105 pk)

  10. #9
    atjong's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2007
    Posts
    711
    Kudos
    18
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: [beveiliging] Welke anti-diefstalmaatregel naast fabrieksalarm?

    Het nadeel van stuursloten is dat het stuur zelf in 3 sec doorgeknipt kan worden me een betonschaar.
    90 km/h-astronaut

  11. #10
    paulusdus's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Leeftijd
    49
    Posts
    44
    Kudos
    13
    Auto
    Audi A1
    Land
    Land

    Standaard Re: [beveiliging] Welke anti-diefstalmaatregel naast fabrieksalarm?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door atjong Bekijk Berichten
    Het nadeel van stuursloten is dat het stuur zelf in 3 sec doorgeknipt kan worden me een betonschaar.
    maar ik hoop op een eerste afschrik reactie en als 2e een bak herrie door dat stuurslot ding waarbij ik tegen die tijd hopelijk al naast mijn auto sta. ergo enkel voor vertraging?
    Audi A1 1.4 TFSI Sportback Pro Line S Ambition, 185 PK Phantomblack, Dark Line, 18" rotor velgen, panorama dak, Bose geluidssyteem.
    Alfa 147 TS 2.0 (150 pk); Seat Leon FR TDI (150 pk); Alfa 156 1.9 JTD (105 pk)

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •