Pagina 3 van 11 EersteEerste 1234567 ... LaatsteLaatste
Resultaten 41 tot 60 van de 208

Onderwerp: 1.8 TFSI 170 pk kapot met net 4.000 kilometer

  1. #41
    fred44nl's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Leeftijd
    80
    Posts
    4.304
    Kudos
    50
    Auto
    Audi RSQ3
    Land
    Land

    Standaard Re: 1.8 TFSI 170 pk kapot met net 4.000 kilometer

    misschien een beetje off-topic,
    maar diesel motoren hebben al heel wat jaren directe inspuiting.
    heb je daar dan ook last van vervuiling op de kleppen, e.d. ??

  2. #42

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    376
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fred44nl Bekijk Berichten
    misschien een beetje off-topic,
    maar diesel motoren hebben al heel wat jaren directe inspuiting.
    heb je daar dan ook last van vervuiling op de kleppen, e.d. ??
    Van dieselmotoren hoor je niks. Wellicht omdat het zelfontbranders zijn en de benzine eerst goed moet verdampen voor de verbranding? Ik durf het niet te zeggen.

    Ik word er in ieder geval niet goed van. Zou bijna overwegen over te stappen naar BMW


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  3. #43

    Standaard Re: 1.8 TFSI 170 pk kapot met net 4.000 kilometer

    Gister een Octavia 1.8tfsi van twee weken oud niet getuned. Wat exact de reden was zou ik na moeten vragen, maar het is in ieder geval niet de eerste , nieuwe, 1.8tfsi die Pedro niet tuned en de klant op het hart drukt om terug te gaan naar de dealer.....

  4. #44
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.846
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: 1.8 TFSI 170 pk kapot met net 4.000 kilometer

    VdeJong: lees de forumreglementen eens. Daarin staat onder andere dat je geen reclame mag maken. Ook wil ik je wijzen op het doel van een forum, namelijk het uitwisselen van kennis. Niet ''kom maar hier, we helpen je wel'', maar ''het probleem bestaat uit x en je kunt het oplossen door y".
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  5. #45

    Standaard Re: 1.8 TFSI 170 pk kapot met net 4.000 kilometer

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door marietje Bekijk Berichten
    Gister een Octavia 1.8tfsi van twee weken oud niet getuned. Wat exact de reden was zou ik na moeten vragen, maar het is in ieder geval niet de eerste , nieuwe, 1.8tfsi die Pedro niet tuned en de klant op het hart drukt om terug te gaan naar de dealer.....
    Nu maak je ons erg nieuwsgierig.
    ▀▄▀▄▀▄ Audi Q4 e-tron 40 S Competition
    ▀▄▀▄▀▄ Audi TT Roadster 3.2 DSG MK1


  6. #46

    Standaard Re: 1.8 TFSI 170 pk kapot met net 4.000 kilometer

    Hmm.. ik ben straks weer aan de leasebeurt voor een 1.8tfsi (180bhp) in de nieuwe A3 SB of Sedan.. Hopelijk is deze anders dan de huidige 1.8tfsi's?

    Mijn huidige 1.8tfsi is ook al helemaal vervangen bij 83dkm... eerst 2x alle nokkenassen en kleppen vervangen, 3x LMM, toen de motor op 3 cylinders liep was de maat vol en de dealert ging m'n hele motor vervangen. Kreeg ik achteraf van de dealer te horen dat de nokkenassen-sensor stuk was. 5 maanden lopen sukkelen en veel vervangende auto's gereden. Nu met de nieuwe motor weer 45dkm geen problemen, zuipt wel meer olie!

    Nu is het niet alleen Audi... als vervangende auto kreeg ik eerst BMW 318 station mee.. 6000dkm op te teller... na 1 dag op de A20..automaat stuk... Toen een 320 Coupe.. die reed na 2 dagen ineens op 3 cylinders, bougies probleem (vertelde men)...toen weer een 120i en die begon ook te stotteren en inmiddels was de coupe weer klaar voor gebruik. Beschamend gevoel als je de leasemaatschappij keer naar keer moet bellen dat de boel kapot is/gaat, je gaat bijna aan jezelf twijfelen.
    A3 SB Ambition BE 1.8Tfsi 2009

  7. #47
    Jesper Weiland
    Guest

    Standaard Re: 1.8 TFSI 170 pk kapot met net 4.000 kilometer

    Ik geloof niet dat ik na dit topic nog met mijn 1.8 TFSI (die ik volgende week ophaal) op vakantie durf begin juni

  8. Ad
  9. #48
    Mark77's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2007
    Leeftijd
    46
    Posts
    2.071
    Kudos
    83
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: 1.8 TFSI 170 pk kapot met net 4.000 kilometer

    Wat doet al deze ellende wel niet voor de restwaardes. Ik wordt er niet vrolijk van. Ga toch haast denken om hem nu alvast in te ruilen.
    A4 Avant 3.0TDI Quattro bewitched with Hartog magic
    A3 SB 1.8TFSI, ECU is still a virgin, untouched.
    BMW Z3 2.8 Roadster

  10. #49
    kilometervreter's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    64
    Posts
    7.768
    Kudos
    1877
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: 1.8 TFSI 170 pk kapot met net 4.000 kilometer

    Ik zit dit topic met verbijstering te lezen. Ik ben zeer benieuwd hoe dit af gaat lopen voor Guido!
    Veel succes in ieder geval en ik hoop van harte dat je dealer dit Audi waardig oplost!
    Rij nooit harder dan je beschermengel vliegen kan.
    Volvo V60 PIH R-design, hybride tecnology line, intellisafe line, Onyx Black, etc etc.

    Lakliefhebber

  11. #50

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    376
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5

    Standaard

    Veelvuldig starten.... Hmmm ... Start en stop, A5 standaard vanaf de facelift... Hoe krijg ik dit k*t systeem uitgeschakeld??


    "overbelasten van de motor bij lage toerentallen"...

    Tja: met DSG ga je dankzij milieudoeleinden al snel laag in de toeren... S stand dan maar gebruiken??


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Laatst gewijzigd door tom; 15-05-12 om 18:25.

  12. #51
    ofles
    Guest

    Standaard Re: 1.8 TFSI 170 pk kapot met net 4.000 kilometer

    Vanmorgen weer even gestotter bij 130km/u - dit na 2e tankbeurt met EURO 95 en inmiddels met bijna 900 km op teller.

    Ik hou jullie op de hoogte.
    Laatst gewijzigd door ofles; 16-05-12 om 19:18.

  13. #52
    Lutser Sander's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    43
    Posts
    16.279
    Kudos
    302
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard Re: 1.8 TFSI 170 pk kapot met net 4.000 kilometer

    Wat versta je precies onder dat gestotter?

  14. #53
    ofles
    Guest

    Standaard Re: 1.8 TFSI 170 pk kapot met net 4.000 kilometer

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sander Bekijk Berichten
    Wat versta je precies onder dat gestotter?
    @Sander, De motor hapert en schokt, dit is een apart gevoel wanneer je auto nog geen 1000km heeft gelopen.

  15. #54
    Lutser Sander's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    43
    Posts
    16.279
    Kudos
    302
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard

    De motor of de aandrijving (multitronic?)

  16. #55
    VroemTFSI's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Posts
    889
    Kudos
    35
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: 1.8 TFSI 170 pk kapot met net 4.000 kilometer

    @ofles: Dan misschien toch maar naar de mannen in Gouda. Het was wel een beetje sluikreclame maar ze hebben idd een goede naam en kunnen jouw klacht wellicht snel oplossen. Garantie krijg je van Audi, dus het maakt niet uit naar welke dealer je gaat.
    Misschien even via pb met VdeJong contact opnemen.

    Ben wel met tom eens dat het erg flauw is om alleen iets te suggereren en niet te noemen hoe het opgelost kan worden. De mijne stottert alleen de eerste kilometer als hij koud is. Verschijnsel doet zich niet voor als ik op hoog octaan brandstof rij zoals Aral Ultimate 102.
    [COLOR="#006400"]A4 Avant FL 1.8 TFSI Sport Ed. Black, Bj. 2014, PQ1, [/COLOR] Ben vreemdgegaan...VW Polo Blue GT 1.4 ACT, Candy White, 5-drs, 17" Montani antraciet, xenon, stoelverw, navi, PDC

  17. #56

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Posts
    23
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Unhappy Re: 1.8 TFSI 170 pk kapot met net 4.000 kilometer

    Nu 2 weken verder en heb vandaag te horen gekregen dat de auto binnen 2 weken naar NL komt om gerepareerd te worden......... Tegen die tijd staat de Audi langer bij de garage dan dat ik er mee gereden heb! En dan is ie nog niet klaar......... Het ergste is nog wel dat je geen enkele reactie, verontschuldiging of medeleven krijgt van Audi/ Pon. Dat is toch wel het minste. Het interesseert ze echt geen reet, zodra het geld maar binnen is. Ik wilde voor mijn vrouw een Audi A1 kopen, was enkele weken geleden besloten. Het is vandaag een Mini geworden. Ik heb haar niet eens meegenomen naar de dealer, ben het zo zat allemaal. Het is bij al die ander merken natuurlijk net zo waardeloos als je problemen krijgt, maar toch voel je je belazerd als trouwe Audi rijder. Iemand belangstelling in een Audi A4 avant 1.8 tfsi multitronic, gletscherwit, leer, climatronic, sportstoelen, navi, lictpakket, chrome, 18" audi velgen etc van 28 maart 2012? Volgens de dealer wordt ie weer meer dan 100%! Ding kostte 50.000 ik ga hem wegdoen voor 43k. Is als nieuw, ik kan hem alleen nog niet leveren :-)

    Moest dit even kwijt, goed weekend allemaal!
    Laatst gewijzigd door Guido1970; 18-05-12 om 21:59.

  18. #57
    kilometervreter's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    64
    Posts
    7.768
    Kudos
    1877
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: 1.8 TFSI 170 pk kapot met net 4.000 kilometer

    Beste Guido, het lijkt me handiger dit bij je dealer te vertellen en met de Mini daar langs te gaan zodat hij kan zien hoe goed hij zijn werk doet.
    Wat misschien ook helpt is de Mini naar binnen rijden
    Ik snap volkomen dat je zwaar gefrustreerd ben maar ik zou toch eens hard met mijn vuist bij de dealer op tafel slaan.
    Nogmaals succes en strerkte met dit frustrerende geval!
    Rij nooit harder dan je beschermengel vliegen kan.
    Volvo V60 PIH R-design, hybride tecnology line, intellisafe line, Onyx Black, etc etc.

    Lakliefhebber

  19. #58
    HJR
    Guest

    Standaard Re: 1.8 TFSI 170 pk kapot met net 4.000 kilometer

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door VroemTFSI Bekijk Berichten
    @ofles: Dan misschien toch maar naar de mannen in Gouda. Het was wel een beetje sluikreclame maar ze hebben idd een goede naam en kunnen jouw klacht wellicht snel oplossen. Garantie krijg je van Audi, dus het maakt niet uit naar welke dealer je gaat.
    Misschien even via pb met VdeJong contact opnemen.

    Ben wel met tom eens dat het erg flauw is om alleen iets te suggereren en niet te noemen hoe het opgelost kan worden. De mijne stottert alleen de eerste kilometer als hij koud is. Verschijnsel doet zich niet voor als ik op hoog octaan brandstof rij zoals Aral Ultimate 102.
    totdat het ineens onder de categorie 'afstellen' valt. dan heb je geen garantie en kun je zelfs je huurauto zelf betalen... erg goed bezig daar in gouda hoor....
    onder afstellen valt trouwens erg veel en tegemoetkomen doen ze je niet in gouda. viel me daar vies tegen!

  20. #59

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Posts
    23
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: 1.8 TFSI 170 pk kapot met net 4.000 kilometer

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kilometervreter Bekijk Berichten
    Beste Guido, het lijkt me handiger dit bij je dealer te vertellen en met de Mini daar langs te gaan zodat hij kan zien hoe goed hij zijn werk doet.
    Wat misschien ook helpt is de Mini naar binnen rijden
    Ik snap volkomen dat je zwaar gefrustreerd ben maar ik zou toch eens hard met mijn vuist bij de dealer op tafel slaan.
    Nogmaals succes en strerkte met dit frustrerende geval!
    De dealer kan er niet veel aan doen, het zit niet goed vanaf Pon/Audi heb ik al gemerkt. Het kost de dealer ook alleen maar tijd en geld, met de vraag of Audi over de brug komt. Hoop alleen dat er geen half werk wordt geleverd, dan wordt het echt minder gezellig. Daar ga ik gewoon niet mee akkoord. Maar zover is het nog niet, eerst nog een week wachten.......
    Laatst gewijzigd door Guido1970; 19-05-12 om 21:32.

  21. #60
    VroemTFSI's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Posts
    889
    Kudos
    35
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: 1.8 TFSI 170 pk kapot met net 4.000 kilometer

    @Guido1970: een kennis van mij reed een V70R waar ineens de remmen blokkeerden op de snelweg. Om een lang verhaal kort te maken: gebeurde na reparatie wéér. Toen is hij een procedure gestart om de koop ongedaan te maken. Eerst geen reactie van de dealer en Volvo. Na veel heen-en-weer geschrijf heeft hij uiteindelijk een grote advertentie geplaatst in het lokale suffertje en toen was alles in een paar dagen geregeld. Conclusie: als hun reputatie op het spel staat, dan zijn ze ineens tot veel bereid. Ideetje?

    @HJR: dat is dan weer jammer. Zijn dus ook geen haar beter dan de rest.
    [COLOR="#006400"]A4 Avant FL 1.8 TFSI Sport Ed. Black, Bj. 2014, PQ1, [/COLOR] Ben vreemdgegaan...VW Polo Blue GT 1.4 ACT, Candy White, 5-drs, 17" Montani antraciet, xenon, stoelverw, navi, PDC

Pagina 3 van 11 EersteEerste 1234567 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •