Pagina 6 van 11 EersteEerste ... 2345678910 ... LaatsteLaatste
Resultaten 101 tot 120 van de 208

Onderwerp: 1.8 TFSI 170 pk kapot met net 4.000 kilometer

  1. #101

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Posts
    23
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: 1.8 TFSI 170 pk kapot met net 4.000 kilometer

    #stijn: even je verhaal gelezen, is echt bizar. Dat is een dealer om definitief van je lijst te schrappen, kunnen ze echt niet maken. Audi A1 is ook niet echt een "vergelijkbare auto". Snap niet helemaal waarom dat blok bij jou nog zo lang moet duren. Ik heb zo het idee dat ze heel wat blokken te vervangen hebben. Laten we hopen dat we over een half jaar wat meer vertrouwen in het merk hebben. Ik ben er ook goed klaar mee. Succes met die Mossel!

    #vroem: ik verwacht dat de levering precies zo gaat als je hebt omschreven. Waarschijnlijk wel even door de wasstraat gehaald en een schoon interieur. Je bent op den duur al blij als het ding het weer gewoon doet.......

  2. #102

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    154
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 Cabrio

    Standaard Re: 1.8 TFSI 170 pk kapot met net 4.000 kilometer

    Fijn dat er duidelijkheid is Guido. Jammer dat het jou als klant zoveel tijd kost en het een "strijd" is, terwijl je eigenlijk helemaal in de watten gelegd zou moeten worden door de leverancier van een product van 50K(?) dat niet doet wat het moet doen..........

    Die garantieverlening is zeker belangrijk, met name ook omdat je vaak op reparaties maar 1 jaar garantie hebt, dus als je dan over 13 maanden weer motorproblemen hebt, en je zou al buiten de normale garantieperiode vallen, heb je een probleem!
    RS5

  3. #103

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2008
    Posts
    2.458
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: 1.8 TFSI 170 pk kapot met net 4.000 kilometer

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HAWKiS5 Bekijk Berichten
    en de klant+dealer moeten dan het gevecht aan om iets voor elkaar te krijgen. Het is juist deze attitude die er voor zorgt dat 25%(!) van de huidige AUdi klanten hierna GEEN Audi meer koopt (zie eerdere post mbt die klanttevredenheidsonderzoek bij automerken).
    Dus als ik goed begrijp, iedereen die geen problemen met z'n Audi heeft, of die gewoon netjes inlevert bij de leasemij. bij storing/probleem, en die lost het op.. die koopt gewoon een Audi weer.
    Echter bij nieuwe zelf te betalen auto's én problemen ermee, dat zijn denk ik de mensen die je hoort klagen.. en dan vind ik 25% van álle Audirijders [uitgaande van nieuw aangeschaft] echt meeegaveel.. [uitgaande dat van die 25% die geen Audi meer zal kopen, misschien de helft gewoon liever wat anders heeft, en de andere helft dit doet door klachten/problemen zoals gesteld hierboven dan zijn het nog 12 á 13 op de 100 verkochte Audi's/Audirijders die echt nooit meer zo'n ding willen door problemen met je Audi.. ] en dan zou je haast denken dat het woord klachtafhandeling bij PON helemaal niet eens ooit is uitgevonden zelfs.. of zie ik dit totaal verkeerd dan?

  4. #104

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    154
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 Cabrio

    Standaard Re: 1.8 TFSI 170 pk kapot met net 4.000 kilometer

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door saso Bekijk Berichten
    Dus als ik goed begrijp, iedereen die geen problemen met z'n Audi heeft, of die gewoon netjes inlevert bij de leasemij. bij storing/probleem, en die lost het op.. die koopt gewoon een Audi weer.
    Echter bij nieuwe zelf te betalen auto's én problemen ermee, dat zijn denk ik de mensen die je hoort klagen.. en dan vind ik 25% van álle Audirijders [uitgaande van nieuw aangeschaft] echt meeegaveel.. [uitgaande dat van die 25% die geen Audi meer zal kopen, misschien de helft gewoon liever wat anders heeft, en de andere helft dit doet door klachten/problemen zoals gesteld hierboven dan zijn het nog 12 á 13 op de 100 verkochte Audi's/Audirijders die echt nooit meer zo'n ding willen door problemen met je Audi.. ] en dan zou je haast denken dat het woord klachtafhandeling bij PON helemaal niet eens ooit is uitgevonden zelfs.. of zie ik dit totaal verkeerd dan?
    Het is zelfs nog erger, heb het artikel er even bij gezocht: merkentrouw en dan zie je in de laatste alinea dus dat in NL 44% van de Audi rijders hierna GEEN Audi meer neemt (en 49% vd lease rijders)!

    Zoals je zelf al schrijft is dat enorm veel, en je ziet het dus niet verkeerd.
    RS5

  5. #105

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Posts
    23
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: 1.8 TFSI 170 pk kapot met net 4.000 kilometer

    Mooie uitslag voor Audi, zijn goed bezig die lui! Blijkbaar heel veel mensen met problemen met hun Audi in combinatie met een slechte service van de dealer/Pon/Audi. Dan blijkt toch de ware aard. Ik denk dat Toyota rijders gemiddeld ook beduidend minder veeleisend dan de gemiddelde Audi rijders. Dat verklaard een gedeelte van de onvrede. Het andere gedeelte kun je lezen op dit forum, wat een bizarre verhalen. Ik ga ook eens op het BMW forum kijken, eens zien of dat merk ook zoveel problemen heeft met slechte service.
    Laatst gewijzigd door Guido1970; 31-05-12 om 18:27.


  6. #106
    <> joris(snaak)'s Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    6.328
    Kudos
    106
    Auto
    Audi RS4

    Standaard Re: 1.8 TFSI 170 pk kapot met net 4.000 kilometer

    BMW forum stelt niks voor en is dus niet representatief. Je kan beter op motortalk.de kijken.

  7. #107

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2008
    Posts
    2.458
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: 1.8 TFSI 170 pk kapot met net 4.000 kilometer

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HAWKiS5 Bekijk Berichten
    Het is zelfs nog erger, heb het artikel er even bij gezocht: merkentrouw en dan zie je in de laatste alinea dus dat in NL 44% van de Audi rijders hierna GEEN Audi meer neemt (en 49% vd lease rijders)!

    Zoals je zelf al schrijft is dat enorm veel, en je ziet het dus niet verkeerd.
    Zozo da's de helft die niet meer terug wil komen.. klinkt als een heel erg slecht restaurant waar ook de helft na 1 x niet meer terugkomt

  8. Ad
  9. #108
    Marc R's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2004
    Posts
    4.619
    Kudos
    145
    Land
    Land

    Standaard Re: 1.8 TFSI 170 pk kapot met net 4.000 kilometer

    Ik heb in ieder geval een BMW gekocht....mede door de super service van PON....officiele arrogante klootzakken...

    2001 RS4 B5 mingblau
    A6 competition Bit-tdi Nardogrey (sold)
    RS6 4G my'16




  10. #109
    Lutser Sander's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    43
    Posts
    16.281
    Kudos
    302
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard Re: 1.8 TFSI 170 pk kapot met net 4.000 kilometer

    Graag onderbouwing voor zulke uitspraken.

  11. #110
    SkyBuMp's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2010
    Posts
    2.404
    Kudos
    47
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: 1.8 TFSI 170 pk kapot met net 4.000 kilometer

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sander Bekijk Berichten
    Graag onderbouwing voor zulke uitspraken.
    Zie Mypolo.nl met Marc z'n GTI issues...
    A6 Avant 2.0TDI S-line - 06-2010

  12. #111
    <> joris(snaak)'s Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    6.328
    Kudos
    106
    Auto
    Audi RS4

    Standaard Re: 1.8 TFSI 170 pk kapot met net 4.000 kilometer

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Marc RS4 Bekijk Berichten
    Ik heb in ieder geval een BMW gekocht....mede door de super service van PON....officiele arrogante klootzakken...
    Hopen dat je 335i het beter doet, die staan ook niet als heel betrouwbaar te boek..

  13. #112
    Marc R's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2004
    Posts
    4.619
    Kudos
    145
    Land
    Land

    Standaard Re: 1.8 TFSI 170 pk kapot met net 4.000 kilometer

    Der zit een verschil in he,de polo had ik nieuw en die gasten doen er nix aan....ze laten je gewoon modderen totdat hun zin hebben om wat te doen.
    Dit nadat je gvd een polo van 30k hebt gekocht.(word je gewoon heen gezonden met 5 liter olie in je achterbak)

    Maar goed,dit was het laatste wat ik er over gezegd heb,wil een ander zijn draadje niet vervuilen.

    2001 RS4 B5 mingblau
    A6 competition Bit-tdi Nardogrey (sold)
    RS6 4G my'16




  14. #113
    <> joris(snaak)'s Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    6.328
    Kudos
    106
    Auto
    Audi RS4

    Standaard Re: 1.8 TFSI 170 pk kapot met net 4.000 kilometer

    Je hebt helemaal gelijk hoor, onze a1 kamot ook met olieverbruik, maar niet zo veel als jouw polo had, ik heb 4 liter in 15000 moeten vullen. De dealer pakt het tot nu toe serieus op. We zitten nu middenin een olieweging..

  15. #114

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Leeftijd
    44
    Posts
    375
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: 1.8 TFSI 170 pk kapot met net 4.000 kilometer

    Tjsa, bij mij komt er met de ervaringen van mijn A4 ook never nooit meer een Audi in. Heb nog nooit zoveel problemen gehad met een auto, en ik heb slechte auto's gehad. Maar inderdaad, de auto is op zich nog niet het probleem, de dealers zijn dat wel.

    Aan de andere kant, elk jaar verkoopt Audi meer auto's. Dat betekent dat ze iets goed doen, of dat het steeds nieuwe mensen zijn. Ik kan oprecht zeggen dat van de mensen in mijn omgeving (2x een vriend met een A3, 1x een Oom met een A6, een collega met een A5), geen van deze personen weer een Audi heeft genomen.
    Audi A4 Avant Pro Line S B&O 1.8tfsi met ABT. Extra: MMI Plus, Servotronic, Sportonderstel, Licht en regensensor, zelfdimmende binnenspiegel, auto hold assist.

  16. #115
    ex audi 50's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2009
    Leeftijd
    57
    Posts
    369
    Kudos
    4
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard

    Dat er steeds meer Audi's verkocht worden, is logisch. Ze maken nu eenmaal vreselijk mooie auto's, die er ook zeer goed in elkaar zitten. Echter heb je er wat voor probleem dan ook mee, dan ben je de sjaak en ben afhankelijk van de dealer en Pon. En daar zit het grote probleem. En daarom haken er zoveel mensen af. Het stukje service ontbreekt gewoon en is bij andere vergelijkbare merken wel aanwezig.
    Laatst gewijzigd door ex audi 50; 02-06-12 om 10:03.
    Ik rij geen auto, ik rij AUDI (niet omdat het moet, maar omdat het kan!)

  17. #116
    Marc R's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2004
    Posts
    4.619
    Kudos
    145
    Land
    Land

    Standaard Re: 1.8 TFSI 170 pk kapot met net 4.000 kilometer

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ex audi 50 Bekijk Berichten
    Dat er steeds meer Audi's verkocht worden, is logisch. Ze maken nu eenmaal vreselijk mooie auto's, die er ook zeer goed in elkaar zitten. Echter heb je er wat voor probleem dan ook mee, dan ben je de sjaak en ben afhankelijk van de dealer en Pon. En daar zit het grote probleem. En daarom haken er zoveel mensen af. Het stukje service ontbreekt gewoon en is bij andere vergelijkbare merken wel aanwezig.
    Agree!

    2001 RS4 B5 mingblau
    A6 competition Bit-tdi Nardogrey (sold)
    RS6 4G my'16




  18. #117

    Standaard Re: 1.8 TFSI 170 pk kapot met net 4.000 kilometer

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Guido1970 Bekijk Berichten
    Mooie uitslag voor Audi, zijn goed bezig die lui! Blijkbaar heel veel mensen met problemen met hun Audi in combinatie met een slechte service van de dealer/Pon/Audi. Dan blijkt toch de ware aard. Ik denk dat Toyota rijders gemiddeld ook beduidend minder veeleisend dan de gemiddelde Audi rijders. Dat verklaard een gedeelte van de onvrede. Het andere gedeelte kun je lezen op dit forum, wat een bizarre verhalen. Ik ga ook eens op het BMW forum kijken, eens zien of dat merk ook zoveel problemen heeft met slechte service.
    Ik heb na 2 jaar trillen met mijn audi a4 na afloop van de leasetermijn nu voor de nieuwe bmw 3 serie gekozen. Het trillen heeft me heel veel tijd en ellende gekost en PON wist of wilde geen oplossing aandragen. Uiteindelijk heeft een lokale bandenboer het probleem opgelost (bandimex, top service) door michelin banden te monteren. Zag daarna bijzonder veel nieuwe audis op michelin in de showroom staan.....

    Verder nooit problemen gehad met de audi en reed absoluut prima. Echter als je dan aan een nieuwe wagen toe bent speelt het toch mee hoe je ervaring was met specifieke problemen.

    Im heb begrepen dat bmws ook niet perfect zijn maar wel een uistekend dealernetwerk met goede service kennen.

    Kijk ook eens rond op www.bmw3seriesforum.nl

    Dat is een actief forum.

    Grt bertuz

  19. #118

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Leeftijd
    58
    Posts
    19
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: 1.8 TFSI 170 pk kapot met net 4.000 kilometer

    Voor mij, als "Audi maagd" vraag ik me wel af of ik een goede keuze heb gemaakt omdat de service van de garage voor mij erg belangrijk is. Je zit veel op de weg en het moet allemaal wel betrouwbaar en snel op te lossen zijn. In mijn geval gaat het om een leaseauto maar ik overweeg nu om het onderhoud gewoon te blijven doen bij mijn huidige dealer die ook andere merken serviced. Die zijn namelijk heel makkelijk met het meedenken en meegeven van een leenauto (wel weer leasecontract afhankelijk denk ik).

  20. #119
    icomment's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2012
    Posts
    329
    Kudos
    2
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door noahjazz Bekijk Berichten
    Voor mij, als "Audi maagd" vraag ik me wel af of ik een goede keuze heb gemaakt omdat de service van de garage voor mij erg belangrijk is. Je zit veel op de weg en het moet allemaal wel betrouwbaar en snel op te lossen zijn. In mijn geval gaat het om een leaseauto maar ik overweeg nu om het onderhoud gewoon te blijven doen bij mijn huidige dealer die ook andere merken serviced. Die zijn namelijk heel makkelijk met het meedenken en meegeven van een leenauto (wel weer leasecontract afhankelijk denk ik).
    Dito.... Kom vanaf BMW

  21. #120

    Standaard Re: 1.8 TFSI 170 pk kapot met net 4.000 kilometer

    Het is zwaar k@&€? Voor Gido maar het is natuurlijk een incidenteel probleem. 99% van de geleverde audi's hebben nergens last van.

    Het trillen was een behoorlijk probleem maar dat heeft audi ondervangen.

    De a4 heeft mij in 4 jaar tijd nooit laten staan. Nooit 1 storing of kraakje gehad.

Pagina 6 van 11 EersteEerste ... 2345678910 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •