Pagina 4 van 12 EersteEerste 12345678 ... LaatsteLaatste
Resultaten 61 tot 80 van de 239

Onderwerp: Vaag stuurgevoel FL A4 Avant

  1. #61
    Pluimpie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2012
    Posts
    11
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Vaag stuurgevoel FL A4 Avant

    Dat is 1 keer geweest tussen 70-100 km/h. Maar dat is na de software update / stuurhuis vervanging niet meer voorgekomen. Het schokkerige sturen van 2 weken geleden was inderdaad bij -3 graden of zo bij ongeveer 40 km-h.

  2. #62

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2012
    Leeftijd
    71
    Posts
    23
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Vaag stuurgevoel FL A4 Avant

    Ook voor mijn auto van juni 2012 speelt hetzelfde probleem, nadat ik bij de garage was geweest en iemand van de werkplaats er een testrit mee had gemaakt, kwam hij tot dezelfde conclusie die ik had opgedaan. na overleg met de garage zou e.e.a. worden gemeld bij Pon en daar moest ik op wachten.

    Nu binnen een week kreeg ik als reactie dat er was besloten vanuit Pon dat er een nieuw stuurhuis geplaatst moest worden, dit is di j.l. gedaan,en tevens is er een nieuwe voorruit geplaatst doordat er een stevig stuk steen tegen de ruit was gekomen op de snelweg en waardoor er een klein gaatje in de buitenruit was ontstaan en er gelijktijdig de tussenlaag was aangetast ter grootte van 1,5 cm doorsnee.

    Ik hoop vr de auto weer op te halen en zal de voortgang zeker met u delen.

    De auto staat in de zomer op 16" Michelin banden, en de winterbanden zijn Conti`s 830. Tevens was de update gebeurd toen ik de zomerbanden er onder had liggen, maar dit maakte voor mijn gevoel niet veel uit.

    Daarnaast kan ik me niet aan het gevoel onttrekken dat mijn dealer in Rotterdam-zuid serieus met mij omgaat, en ondanks dat ik wel de balen heb, van de ontstane deuk in mijn audi vertrouwen het voor de rest een heerlijke auto is.

  3. #63

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2011
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Vaag stuurgevoel FL A4 Avant

    Bij mij hetzelfde probleem. A4 avant is van eind april 2012.
    Ik ben al een paar keer bij de dealer geweest. Het probleem is volgens de dealer niet alleen in NL bekend, maar het is een Europees probleem.
    PON is hiervan op de hoogte en de fabriek ook.
    Heb een software-update gehad in november. Weinig tot geen effect gehad. Onlangs wederom bij de dealer geweest en die meldde dat het vervangen van het stuurhuis ook niet het gewenste resultaat gaf.
    Audi Duitsland zoekt nu naar de oplossing. Wanneer Audi de oplossing gevonden heeft, neemt de dealer contact op voor de oplossing.

    Zomer's rijd ik op 18'' met michelin. Winter, 17" Conti's.
    Beide velgensets zijn originele audisets. Daar ligt het dus niet aan.
    Laatst gewijzigd door Louis14; 08-02-13 om 09:01.

  4. #64
    ronz
    Guest

    Standaard Re: Vaag stuurgevoel FL A4 Avant

    Ik heb hetzelfde probleem, kreeg bij dealer A'dam te horen dat e.e.a. bekend was bij Audi AG en ik geduld moest hebben.
    Heb met winterbanden (225/17")meer last dan met zomerbanden (245/18"). Had te maken met samenstelling band/rubber. Geloof ik wel maar
    klachten zijn bijna gevaarlijk soms; constant bijsturen, lijkt wel een boot...

    overigens een A4 sedan
    Laatst gewijzigd door ronz; 08-02-13 om 13:27.

  5. #65

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2012
    Leeftijd
    71
    Posts
    23
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Vaag stuurgevoel FL A4 Avant

    Vandaag heb ik voor de eerste maal na de stuurhuiswisseling gereden tot ongeveer 80km/h, en dat voelde alsof ik in een andere wagen onderweg was, gewoon goed.

    Tevens heb ik op de Duitse Motor-talk.de gelezen dat Audi er mee bezig is, ook laat ik een kopie zien van een bericht op deze site.


    Zitat:
    Original geschrieben von mauritzki

    Allso meiner ist genau wegen der lenkung zur zeit in der werkstatt zum lenkgetriebe wechsel..da war nicht die rede von repstopp oder die dürfen erst mal nix mehr versuchen meine lenkung wird gewechselt ende der mitteilung
    Hätte ich nicht gemacht.
    Jetzt läßt Du Dir die Lenkung wechseln, obwohl das Problem konstruktiv von Audi noch nicht behoben wurde und in ein paar Wochen stehst Du wieder in der Werksatt ...

    Mein hat mir gesagt, daß sie schon mehere Lenkungen gewechselt haben und das Problem ist jedesmal wieder aufgetreten.
    Sodaß sie nun warten, bis von Audi eine Lösung kommt ... er sprach von KW22 ... oder früher ...



    Tijdens het ophalen van de auto is door mij het verhaal wat hierboven staat aangehaald, en kreeg te horen dat er inmiddels vanaf hogerhand is besloten om geen stuurhuiswisselingen meer uit te voeren omdat dat schijnbaar niet de oplossing van het probleem zou zijn, ook is afgesproken dat zo snel er meer duidelijkheid komt omtrent de oorzaak en de oplossing men mij daarover zou informeren.

    tot zover.
    Laatst gewijzigd door Welkom52; 08-02-13 om 20:04.


  6. #66

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2012
    Leeftijd
    71
    Posts
    23
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Vaag stuurgevoel FL A4 Avant

    Nadat ik eenmaal een stuk over de snelweg had gereden, en wederom doorlopend moest corrigeren om op de juiste baan te blijven kwam ook ik tot de conclusie dat het nieuwe stuurhuis geen verbetering betekende voor mij.

    Ook de chef-monteur heeft nadat ik deze week wederom ben terug gegaan nogmaals een proefrit gemaakt en gaf aan dat de auto zweverig over de weg reed, en dat het probleem inderdaad nog gewoon aanwezig was.

    Ook vertelde hij dat Audi Duitsland inmiddels druk doende was om een oplossing te bedenken, en dat hangende dit onderzoek er niets aan kon worden gedaan, zodra er meer duidelijk zou komen men mij daar over zou informeren om dan het probleem op te pakken en te verhelpen.

    De indruk die ik kreeg tijdens mijn bezoek aan de garage was erg begrip vol, en kreeg echt het gevoel dat men dit heel vervelend vond, zeker nadat ik aangaf dat na 3/4 jaar het me eigenlijk behoorlijk begon te vervelen want het gevoel wat ik had bij deze aankoop van mijn eerste Audi is inmiddels door het rij gedrag behoorlijk bekoeld.

    Alleen het probleem voor mij zelf is dat ik het voor de rest een geweldige auto vind.

    Tevens heb ik mij ook aangemeld op de lijst op deze site met mijn situatie.

  7. #67
    Logi's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2006
    Posts
    198
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Vaag stuurgevoel FL A4 Avant

    Ondanks het vage stuurgevoel en voor sommigen de gebreken met 1.8TFSI icm Multitronic en start/stop, denk ik dat de meeste A4 FL en A5 FL rijders het nog steeds een geweldige auto vinden.
    Present: A4 1.8 TFSI MT Limousine
    Past: A2 1.4 Exclusive | Pilot 6000K Xenon | PIAA Led | FK Highsport | Brembo Sport High Performance (drilled) | Ferodo DS2500

  8. Ad
  9. #68
    marcogeleijns's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2009
    Leeftijd
    38
    Posts
    143
    Kudos
    7
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Vaag stuurgevoel FL A4 Avant

    Nou, geweldig!

    't Is dat ik de auto privé heb aangeschaft.
    Daardoor is het afschrijven financieel gezien behoorlijk pijnlijk.

    Maar ben toch echt aan het kijken naar andere merken.

  10. #69

    Standaard Re: Vaag stuurgevoel FL A4 Avant

    Ik ook.

  11. #70

    Standaard Re: Vaag stuurgevoel FL A4 Avant

    Sinds januari deze facelift a4 auto met multitronic. Komen van een Mondeo. Ik vind het een heerlijke auto maar de eerlijkheid gebied te zeggen dat de auto op hogere snelheden (op de snelweg), zoals wij dat noemen, ''dweilt'', geen spoor vindt. Hier heb je vooral last van, als je het stuur met twee handen vasthoudt en bewust stuurt. Dan ben je steeds aan het corrigeren. Stuur je met één hand losjes, dan heb ik er veel minder last van. Ook automatisch centreren gebeurt niet altijd. Dit vind ik niet hinderlijk. Het stuurt zo licht dat 't toch geen moeite kost.

    Feit blijft dat het niet de bedoeling is en er een oplossing moet komen. Ik ben benieuwd hoe lekker een audi rijdt zonder deze ''problemen''.

  12. #71
    Vdub's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2006
    Leeftijd
    43
    Posts
    1.001
    Kudos
    10
    Auto
    Audi V8

    Standaard Re: Vaag stuurgevoel FL A4 Avant

    Volgens mij past men op de C5 wel eens de remove-servotronic-mod toe, ze halen dan het relais eruit wat de servotronic regelt, dat schijnt een zwaarder stuurgedrag op te leveren en niet meer variabel "op snelheid" gebaseerd.. misschien het proberen waard
    '90 Audi V8 DTM, '03 Audi A8 4.2 quattro, '06 Caddy DSG, '02 Passat Variant 1.8t, '02 Passat Variant W8

  13. #72
    fred44nl's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Leeftijd
    80
    Posts
    4.308
    Kudos
    50
    Auto
    Audi RSQ3
    Land
    Land

    Standaard Re: Vaag stuurgevoel FL A4 Avant

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vdub Bekijk Berichten
    Volgens mij past men op de C5 wel eens de remove-servotronic-mod toe, ze halen dan het relais eruit wat de servotronic regelt, dat schijnt een zwaarder stuurgedrag op te leveren en niet meer variabel "op snelheid" gebaseerd.. misschien het proberen waard
    de A4/A5 facelift heeft geen servotronic meer, helaas.
    het elektro-hydraulische systeem is vervangen door een elektro-mechanisch systeem, helaas

  14. #73

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2013
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Angry Re: Vaag stuurgevoel FL A4 Avant

    Ik heb dezelfde problemen met mijn Audi A4 avant 1.8 TFSI pro-line.

    Ik begon de problemen op te merken rond de 15.000 km. Ik ben direct naar de dealer gegaan, waar de monteur gelijk voelde dat de besturing zeer vaag en schokkerig was. Volgens de dealer moest het stuurhuis worden vervangen.

    Dit kon echter niet gelijk, omdat ik de volgende dag op wintersport ging. De terugreis van de wintersport stond er veel wind. De auto was hier zo gevoelig voor dat snelheden boven de 140 km/uur niet verantwoord waren (Hier had ik 'm dus niet voor gekocht).

    Bij 18.500 km is het stuurhuis vervangen. Na veel gedoe met de dealer heb ik er ook nog bewijs van ontvangen (omdat het garantie was vond de dealer het niet nodig een bewijs af te geven, waarop staat welke werkzaamheden zijn uitgevoerd).

    Het vage stuur gevoel is een stuk verminderd, maar het is zeker niet verholpen. Er staat inmiddels 20.500 km op de teller en het probleem lijkt weer iets erger te worden. Na het lezen van dit topic (ik had al een tijdje niet meer gekeken) blijkt dus dat veel meer mensen deze problemen hebben. Ik ga het probleem gelijk weer melden bij de dealer.

  15. #74

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2012
    Posts
    42
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Vaag stuurgevoel FL A4 Avant

    Ik ben blij dat ik de standaard hydraulische bekrachtiging heb op mijn 2009/4 A4, stuurt wel wat zwaarder maar is zeer stabiel op de autosnelweg.
    Te veel electronische automatische correcties en snufjes zijn niet altijd optimaal, al zit in mijn A4 wel een serieus pak electronica in vergelijking met mijn 13 jaar oude voorganger.
    gr Erik

  16. #75

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2012
    Posts
    63
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Vaag stuurgevoel FL A4 Avant

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Roetkaa Bekijk Berichten
    Sinds januari deze facelift a4 auto met multitronic. Komen van een Mondeo. Ik vind het een heerlijke auto maar de eerlijkheid gebied te zeggen dat de auto op hogere snelheden (op de snelweg), zoals wij dat noemen, ''dweilt'', geen spoor vindt. Hier heb je vooral last van, als je het stuur met twee handen vasthoudt en bewust stuurt. Dan ben je steeds aan het corrigeren. Stuur je met één hand losjes, dan heb ik er veel minder last van. Ook automatisch centreren gebeurt niet altijd. Dit vind ik niet hinderlijk. Het stuurt zo licht dat 't toch geen moeite kost.

    Feit blijft dat het niet de bedoeling is en er een oplossing moet komen. Ik ben benieuwd hoe lekker een audi rijdt zonder deze ''problemen''.
    Dit is ook precies het gevoel dat ik heb. Hij dweilt een beetje en is te licht in het stuur. Vooral op de snelweg vind ik dit erg vermoeiend en ik moet echt heel bewust rustig en losjes sturen om te voorkomen dat ik voortdurend blijf corrigeren. Mijn vorige pre-FL had dit totaal niet en liep als een train op rails!

    Nu schijnt dit dweilen nog mee te vallen met wat sommigen in deze thread beschrijven. Als heb ik het onlangs per ongeluk wel meegemaakt. Bij het afremmen voor een fietsen, te lui zijn om te schakelenen weer weg willen rijden, sloeg de motor af (dat doet hij trouwens ook best wel makkelijk) maar met dat startstop heb je met de koppeling intrappen de motor snel weer terug (das dan wel weer makkelijk) Vervolgens kreeg ik een rode(?) foutmelding dat de stuurinrichting niet paraat was en dat ik moest stoppen, dat ging daar een beetje lastig maar na 50m was de melding weer weg. Toen had ik echter wel wat jullie hier allemaal beschrijven, een dode zone en een weerstand waar je overheen moet voordat hij echt reageert, zwabberen en redelijk zwaar sturen. Na de even het contact aan en uit was het weer weg en had ik het gebruikelijke vederlichte niet lekker feedbackgevende sturen weer terug.

    Ik heb er nu 11.000km op zitten maar ik hoop niet dat ik mee ga maken wat velen hier mee maken. Dat is haast onverantwoord om mee te rijden lijkt me.
    Laatst gewijzigd door mca2; 21-02-13 om 20:08.

  17. #76

    Standaard Re: Vaag stuurgevoel FL A4 Avant

    Zo nu en dan heb ik het probleem ook op de mijne ( A4 avant maart 2012).
    Afgelopen week bij de dealer geweest met dit probleem.
    Ze geven aan dat dit een rekent probleem is, zij wachten ook op een oplossing !

  18. #77

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2013
    Leeftijd
    53
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Vaag stuurgevoel FL A4 Avant

    Zonder te weten dat dit een algemeen probleem was ben ik na hiervoor naar de garage geweest. Uiteindelijk is het stuurhuis wel vervangen, maar hij blijft vaag sturen. Wel is de zeer vervelende knik eruit. Die gaf mij soms echt het gevoel dat de auto 'uitbrak'.
    Overigens begon ik het pas te merken nadat de winterbanden gemonteerd waren en ik heb het gevoel dat het op sommige soorten asfalt erger is.

    Overigens begin ik er nu wel flink van te balen, want ik rij nu al 30000 km met een waardeloos sturende auto.....

  19. #78

    Standaard Re: Vaag stuurgevoel FL A4 Avant

    Sinds 14 januari 2013 heb mijn nieuwe A4 Avant S-edition FL 1.8 TFSI gekregen en ik herken de verhalen op dit forum.
    Het is voor mij vooral een probleem op de snelweg.

    Ik stuur van orgine licht, met één hand en de auto zelf laten corrigeren vanuit de rechtdoor stand.
    En dat is nu net het probleem. Het corrigeren bij de audi zit vanuit de middenstand gezien tussen minder als één cm naar rechts of naar links. (Op de snelwegen)
    En bij zo`n kleine uitslag gaat deze niet direct terug naar de "echte" middenstand, waar de auto echt rechtdoor gaat.
    Dus dan krijg je het fenomeen dat je een klein beetje naar links stuurt, en dat weer moet corrigeren door zelf een beetje naar rechts te sturen en dat weer te corrigeren door een klein beetje naar links te sturen etc. etc.
    En zodoende ben je op de snelweg de hele tijd aan het corrigeren.

    Ík zal er binnenkort toch ook maar eens met de dealer over gaan bellen.

  20. #79

    Standaard Re: Vaag stuurgevoel FL A4 Avant

    Ik krijg over een aantal weken mijn nieuwe A4 Avant Business Edition, hopelijk heeft audi dan al een oplossing en passen ze dit voor aflevering toe.

  21. #80
    marcogeleijns's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2009
    Leeftijd
    38
    Posts
    143
    Kudos
    7
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Vaag stuurgevoel FL A4 Avant

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Takkie Bekijk Berichten
    Ik krijg over een aantal weken mijn nieuwe A4 Avant Business Edition, hopelijk heeft audi dan al een oplossing en passen ze dit voor aflevering toe.
    Zover bekend is er nú nog geen oplossing.
    Vanuit de fabriek wordt hier hard aan gewerkt.

    Momenteel heb ik mijn A5 uitgeleend aan een monteur, zodat hij het ook kan ervaren.
    Mijn auto begon dus ineens naar rechts te sturen zonder dat ik iets deed.
    Moest hierdoor stevig tegen-sturen om niet in de berm te belanden.

Pagina 4 van 12 EersteEerste 12345678 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •