Pagina 6 van 12 EersteEerste ... 2345678910 ... LaatsteLaatste
Resultaten 101 tot 120 van de 239

Onderwerp: Vaag stuurgevoel FL A4 Avant

  1. #101

    Standaard Re: Vaag stuurgevoel FL A4 Avant

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pils12 Bekijk Berichten
    Hallo,

    Ik kwam bijgevoegd artikel tegen in Auto Bild nr. 11 (15-03-13).
    Uit artikel blijkt nu niet echt dat Audi het probleem erg serieus neemt.

  2. #102

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2010
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Angry Re: Vaag stuurgevoel FL A4 Avant

    Hoi marcogeleijns,

    Ik ben inmiddels al weer een beetje terug gekeerd op aarde. Het knikken is absoluut minder, maar het 'vage' sturen lijkt nu weer erger te zijn dan het was, en wat is dan prettiger??? IK weet het nu even niet....

    Ik ben er niet bij geweest toen de 'Pon dokter' met mijn auto gereden heeft. Ik heb hem ook niet gesproken ook, maar ik ga af op wat mijn dealer mij weer heeft gezegd. Als Pon niet meer adviseert om stuurhuizen te vervangen en mijn dealer zegt dat dit wel is gebeurd heb ik misschien een probleem van een heel andere orde. Daar wil ik nog maar even niet aan denken.

    Ik ben wel benieuwd waar 'de fabriek' mee gaat komen. Elders op dit forum las ik dat de oplossing 'Audi waardig' zou zijn. Nou ik kan haast niet wachten tot augustus.
    Zie wel met angst en beven uit als ik binnenkort m'n 18 inch zomervelgen er onder heb. Zal er niet beter op worden vrees ik.

    Dat je je wagen al 4 weken kwijt bent is niet bepaald positieve reclame voor Pon. Ik hoop voor je dat je hem snel weer terug hebt en niet hoeft te wachten tot augustus wanneer de modkit geïmplementeerd wordt..
    Laatst gewijzigd door Zwatelaar; 28-03-13 om 17:51.

  3. #103

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2013
    Leeftijd
    57
    Posts
    11
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Vaag stuurgevoel FL A4 Avant

    Beste Sander en Marcogeleijns,

    Jullie artikel gelezen en heb de zelfde problemen met mijn 'nieuwe' A6 model C7. Jullie schrijft dat je auto naar PON is geweest kun je daar iets meer over vertellen, hoe lang in totaal door wie mee gereden enz. Mij is ook gevraagd mijn auto ter beschikking te stellen!

    hoor het graag van jullie.

    groet,

    Wim
    Laatst gewijzigd door Wimn; 13-04-13 om 16:31.

  4. #104

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2013
    Leeftijd
    54
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Red face Re: Vaag stuurgevoel FL A4 Avant

    Hallo,

    Mijn wagen (A4) is in mijn bezit vanaf 10/2012 met nu 30.000Km op de teller

    ik heb net het zelfde probleem, alleen verwonderd het me dat niemand het hier over het gedrag van de wagen bij een noodstop heeft.
    Bij een ernstige noodstop begint mijn wagen zich net als een natte dweil te gedragen, constant bijsturen is de boodschap.
    Daar ik net mijn winterbanden had laten leggen dacht ik dat het daar aan lag, alles laten controleren en alles was ok (banden, uitlijning, remmen, enz).

    Ik heb van de garage wel een deftige uitleg met bijhorend excuus van bovenliggend probleem gekregen, een oplossing was er spijtig genoeg nog niet.

    Ik hoop dat er een oplossing komt voordat ik ergens tegen de vangrail plak, dit zal dan nog een pittig aansprakelijkheids gesprekje worden.

    Mvg, Fhara

  5. #105

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Leeftijd
    36
    Posts
    18
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Vaag stuurgevoel FL A4 Avant

    Mss eens de uitleg bijschrijven. Kan interessant zijn voor anderen.


  6. #106

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2013
    Leeftijd
    54
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Vaag stuurgevoel FL A4 Avant

    Goedemorgen allen,

    Ik ben gisteren een afspraak voor groot onderhoud 30.000Km gaan vastleggen.

    Zodoende kwamen we weer op het gesprek van de stuurinrichting.
    Momenteel hebben ze reeds 3 stuurkolomen vervangen (blijkbaar gaat het hier niet alleen om het A4 model) = geen verbetering = dus stopgezet (herstelling was ook niet goedgekeurd door Audi).
    Blijkbaar is de software de grote boosdoener, constante overschakeling naar confortstand en terug (vandaar dat je steeds dient te corrigeren).
    Dit is wel van horen zeggen, dus geen exacte wetenschap.

    Toen ik over het gedrag van de wagen bij een noodstop begon werd dit zelfs beaamd, er was reeds een klant die om veiligheidsredenen weigerde om met zijn wagen verder te rijden.

    Probleem = bij een noodstop zonder blokkering van de wielen (op een strakke snelweg zonder spoorvorming valt dit goed op 149Km naar 30Km) duikt de neus naar een willekeurige zijde en dien je constant naar de andere zijde bij te sturen, dit is meestal op zo een moment dat je hoop dat je wagen in een rechte lijn afgeremd zal worden.

    Wanneer je dit probleem kent kan je er rekening mee houden, dus zou ik bij twijfel het op een veilige manier eens met je eigen wagen uittesten.
    Hou het wel veilig, zowel voor jezelf als voor de andere weggebruikers (stop niet zomaar op de snelweg !!!)

    Indien dit gebeurt terwijl Je het niet verwacht is het toch even schrikken.

    Mvg, Fhara

  7. #107

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2013
    Leeftijd
    57
    Posts
    11
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Vaag stuurgevoel FL A4 Avant

    Beste Fhara,

    N.a.v. het bovenstaande artikel zou ik graag een paar nadere vragen stellen, zoals je hebt kunnen lezen heb ik de zelfde problemen en ben daar druk doende mee en zou graag wat nadere informaie van je horen. als dit in directe mail kan graag, mijn mail adres is qpo67@hotmail.com

    mvg

    Wim

  8. Ad
  9. #108
    Lutser Sander's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    43
    Posts
    16.281
    Kudos
    302
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard Re: Vaag stuurgevoel FL A4 Avant

    Waarom buiten het forum om?

  10. #109

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2012
    Leeftijd
    71
    Posts
    23
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Vaag stuurgevoel FL A4 Avant

    Hallo,

    Of het toeval er mee speelt, gistermiddag moet ik plots stevig remmen bij een snelheid van ongeveer 120 km/h, en de wagen dook direct naar rechts en ik moest stevig corrigeren om de wagen weer rechtuit te krijgen.

    In eerste instantie was ik bang dat ik het zelf veroorzaakt had, en baalde van iets, wat me nog niet eerder bij wat voor wagen was overkomen, en eigenlijk ben ik blij dat over dit gevaarlijke gedrag van de wagen er meerderen zijn die dit mee maken.

    Ook het feit dat dit mij pas na 10 maanden overkwam is niet uitzonderlijk voor mij, daar een noodstop mij zelden overkomt, en ondanks dat ik wederom baal van het onvoorstelbare gedrag van de auto ga ik met deze klacht wederom naar de garage.

    Met vriendelijke groet,

    Luc

  11. #110

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2013
    Leeftijd
    57
    Posts
    11
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Vaag stuurgevoel FL A4 Avant

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sander Bekijk Berichten
    Waarom buiten het forum om?
    Beste,

    Omdat ik wil vragen of Fhara mij nadere informatie kan/wil verstrekken, zoals ik ook u heb gevraagd naar uw ervaringen met he verblijf van uw auto bij de importeur, en het niet mijn beslissing is om naam en toenaam of informatie op dit blog te zetten die wellicht in eerste instantie voor iedereen is bestemd.

    mvg

    Een reactie op mijn verzoek aan u heb ik immer ook nog niet mogen ontvangen, wanneer in de gelegenheid ?

  12. #111

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2013
    Leeftijd
    54
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Vaag stuurgevoel FL A4 Avant

    Goedenavond allen.

    Altijd rustig blijven, ook wanneer alles niet rechtdoor rijd (sorry ik kon het niet laten ).
    Laten we het voorlopig hier op het forum bespreken, daar is iedereen bij gebaad.

    @ Wimn : schiet je vragen maar af, ik zal in de mate van het mogelijke wel antwoorden.
    Wat betreft het vermelden van naam en toenaam of gegevens, we zien wel.

    Ik heb even een test gedaan, wanneer de besturing weer vingergevoelig werd heb ik het stuur ligt losgelaten (stuur los tss. Duim en wijsvinger gehouden zonder het tegen te houden).
    De wagen begon zijn eigen weg te zoeken en werd weer rustig dit tot dat ik het stuur terug vast nam.
    Daar sturen één van de noodzakelijkste bewerkingen tijdens het rijden is vormt dit geen lange termijn oplossing.
    Laten we maar hopen dat er snel een oplossing uit de bus komt gevallen, want voor de rest ben ik heel tevreden over gans de wagen.

    Mvg, Fhara

  13. #112

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2012
    Leeftijd
    71
    Posts
    23
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Vaag stuurgevoel FL A4 Avant

    Hallo,

    Of het naar rechts duiken van de auto bij de stevige remmanoeuvre nu door mij werd veroorzaakt of dat iets anders de oorzaak is geweest is mij niet duidelijk geworden, er is met mij een proefrit gemaakt met de werkplaatschef, en daarna is de wagen uitgelezen, en bij beide kwam niets afwijkend naar voren.

    Ook het stuurgedrag is ter spraken geweest, en doordat ik in februari een nieuw stuurhuis heb gekregen en ik sindsdien hooguit een niet stevig stuurgedrag heb bemerkt moet ik zeggen dat op een schaal van 1 op 10 de auto op een 3 stond, en er na het nieuwe stuurhuis er voor mij een echte verbetering heeft plaats gevonden die zowel met de winterbanden als ook met de zomerbanden (waarin ik geen verschil bemerkte) er nu een cijfer uit komt van een 8,5.

    Tevens kreeg ik te horen dat er voor de A4 in juni een update wordt vrij gegeven (t.a.v. het stuurhuis), men wist alleen niet of het begin of eind juni zou worden.

    Met vriendelijke groet,

    Luc
    Laatst gewijzigd door Welkom52; 24-04-13 om 08:34.

  14. #113
    macses's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2012
    Leeftijd
    39
    Posts
    131
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Vaag stuurgevoel FL A4 Avant

    Ik heb er sinds ik mijn zomervelgen en banden op gezet heb ook last van. Voordien weinig van gemerkt.
    Ik merk:
    - dat de auto soms niet zelf centreert na het nemen van een bocht. Je voelt inderdaad een zone in het sturen waar je weinig weerstand voelt ( het 'vage stuurgevoel')
    - meer dan ooit moet ik kleine stuurcorrecties maken op de autosnelweg, steeds ook in deze vage zone

    Ik kijk daarom ook uit naar een software update. De auto moet binnen 2 weken binnen omdat ik een kei op de motorkap gehad heb en zal dan eens vragen of zij hier in België op de hoogte zijn van het probleem...
    2012 FL A4 Avant ijszilver

  15. #114

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Vaag stuurgevoel FL A4 Avant

    8 mei j.l. mijn nieuwe Audi Avant 1.8 tfsi multitronic opgehaald bij de dealer, fantastische auto met premium kwaliteiten.

    Volgende dag circa 300km op de grote weg gereden, echter het premium gevoel verdween als sneeuw voor de zon.

    Bij een matige inrijsnelheid rijdend op de snelweg constant stuurcorrecties moeten uitvoeren, oftewel tikje naar rechts, gevolgd door een tikje naar links.

    Wagen vindt niet uit zichzelf z`n neutrale weg, sterker nog de wagen houdt de ingevoerde correctie vast, met als gevolg continue tic tac met je stuur spelen.

    Dodelijk vermoeiend.

    E.e.a. bij dealer gemeld en inmiddels in afwachting van de "definitieve " software up-date, medio a.s. juli

    Afwachten dus maar.

  16. #115

    Standaard Re: Vaag stuurgevoel FL A4 Avant

    Voor moeders staat er morgen een update gepland. 1.8TFSI S-Edition 2013. Hopelijk is dat al de update voor de stuurinrichting maar waarschijnlijk niet.

  17. #116

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Vaag stuurgevoel FL A4 Avant

    Hallo Roetkaa,

    Ben benieuwd of dit de update is waar een ieder op zit te wachten.

  18. #117

    Standaard Re: Vaag stuurgevoel FL A4 Avant

    Ik moet de 'gedupeerden' teleurstellen. T betrof een volgens mij vrij oude update dat iets aan t motormanagement moet veranderen. Dat heeft de update idd gedaan. Standaard (stationair) toerental nu iets hoger waardoor motor soepeler loopt. Start-stop systeem werkt ook beter. Waar de motor eerder uit "borrelde" c.q.zichzelf leek te verzuipen, gaat ie nu SNEL aan en uit.

  19. #118

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Posts
    9
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Unhappy Re: Vaag stuurgevoel FL A4 Avant

    Hallo allen,

    Net een update van de situatie ontvangen van de leasemaatschappij:

    "Het is helaas niet anders dat Audi AG (dus niet Pon) verwacht in augustus/september met een oplossing voor dit probleem te komen.
    En daar zijn ze al voorzichtig in om dat te melden
    "(citaat uit de mail)

    Ik baal als een stekker en ben laatst aan de kant gezet voor een blaastest om dat men mijn rijgedrag nogal opvallend vond en het naar de mening van deze petten nodig was om dit nader te onderzoeken. Geen alcohol op natuurlijk en heb de diender verzocht om eens een stukje in mijn auto te sturen. reactie bij terugkomst: "die auto is niet in orde, ik zou er mee terug gaan als ik u was"

    Ik verlang terug naar mijn Passat............
    Laatst gewijzigd door Crossmax; 12-06-13 om 19:34.

  20. #119
    Pluimpie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2012
    Posts
    11
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Vaag stuurgevoel FL A4 Avant

    Hoi Crossmax,

    Wat een verhaal zeg. Maar begrijp het helemaal. Ik zou bijna zeggen: had een proces-verbaal op laten maken door die wouten (zonder sanctie/boete natuurlijk), over de oorzaak van het rijgedrag.... Heb je in ieder geval iets om mee voor de dag te komen bij dealer-PON of AG.

    Ik herken het probleem als geen ander en zit ook al bijna 10 maanden (een baby doet er korter over) te wachten op de definitieve oplossing (zie mijn vorige posts). Mijn laaste info van ongeveer 3 weken geleden van de leasemaatschappij Alphabet is dat de oplossing juist vervroegd was naar Juli 2013 (ik zet het jaartal er voor de zekerheid maar bij).

    Het stuur probleem varieert wel sterk. Ik heb de 'normale' 16 inch velgen en dito banden, ik weet niet of dat er toe doet in de hele keten van besturing, maar nadat ik 2 weken geleden mijn banden weer eens op perfecte spanning heb gezet (2 Bar voor en achter), is het schokkerige sturen weg. Een beetje vaag blijft ie nog wel, maar voor mijn gevoel een verbetering van 80%. Ik probeer bij een volgende banden check mijn banden nog eens 0.1 of 0.2 Bar harder op te pompen, kijken wat dan gebeurt.

  21. #120

    Standaard Re: Vaag stuurgevoel FL A4 Avant

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Roetkaa Bekijk Berichten
    Ik moet de 'gedupeerden' teleurstellen. T betrof een volgens mij vrij oude update dat iets aan t motormanagement moet veranderen. Dat heeft de update idd gedaan. Standaard (stationair) toerental nu iets hoger waardoor motor soepeler loopt. Start-stop systeem werkt ook beter. Waar de motor eerder uit "borrelde" c.q.zichzelf leek te verzuipen, gaat ie nu SNEL aan en uit.
    Hieraan wil ik t volgende toevoegen:
    Na de update blijkt de auto op hogere snelheden ineens weer zwaarder (lees: meer weerstand) te sturen. T voorkomt dat je constant aan t bijsturen bent. Rijstrookverwisseling heeft nog maar een minieme stuuruitslag nodig. T rijdt absoluut prettiger, geen gedweil meer iig.

    Toch gek, terwijl gezegd werd dat de update voor t motormanagement bedoeld was! Ben benieuwd wat er dan eind juli nog gaat veranderen.

Pagina 6 van 12 EersteEerste ... 2345678910 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •