Pagina 15 van 22 EersteEerste ... 5111213141516171819 ... LaatsteLaatste
Resultaten 281 tot 300 van de 440

Onderwerp: Olieverbruik 1.8 TFSI 120 pk

  1. #281

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2015
    Posts
    16
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard re: Olieverbruik 1.8 TFSI 120 pk

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Albsa Bekijk Berichten
    1e update:
    Beste lezers,

    Graag ben ik benieuwd naar jullie advies.
    Deze maand heb ik een olie meting laten doen voor mijn Audi A4 1.8 TFSI BJ 2010 (165.000 KM).
    Hier kwam uit dat het verbruik 0.6 liter olie per 1000km verbruikt. (Volgens de dealer "een BEETJE aan de hoge kant")
    Voor dit probleem heeft Audi een "speciale" regeling, dit zou mij €1300,- incl. BTW kosten. Hierbij beweren ze dat ze het volgende vervangen:

    - Zuigers & Zuigerveren
    - Drijfstangen

    Daarnaast heb ik ook geïnformeerd wat het mij zou kosten als ik gelijk de kettingen laat mee vervangen. Hierbij zouden ze voor €525,- incl. BTW het volgende vervangen:

    - Distrubitie ketting
    - 3 geleide railsen
    - Kettingspanner
    - Bouten

    - Tweede ketting
    - 2 geleide railsen
    - Kettingspanner

    Specificatie: €425,- onderdelen, €100,- arbeid
    Graag zou ik willen weten of het jullie verstandig lijkt om de kettingen ook mee te laten vervangen voor deze prijs.

    Daarnaast lees ik ook verschillende reacties over de nieuwe zuigveren die Audi plaatst.
    - Voor hoeveel KM zou het probleem opgelost zijn met deze nieuwe zuigers? (Reacties lopen uit één van 50.000km tot 150.000km)
    - Is het verstandig om te informeren wat voor type zuigers er geplaatst zullen worden?
    - En wat zou de dealer minimaal moeten geven als garantie op deze reparatie?

    Alvast bedankt voor jullie reacties.

    2e update:
    Volgende dag gebeld door Audi dat zij met een endoscope in de cilinders hebben gekeken.

    Deze zijn zodanig beschadigd dat het vervangen van de zuigers geen oplossing is voor het olie probleem.

    Nu is de dealer in contact met Pon om te kijken hoe dit wel opgelost kan worden. Zodra ik hier meer informatie over volgt er weer een update.

    Verder heb ik dit artikelen nog gevonden met informatie over het probleem: http://www.a5oc.com/forums/a5-genera...-tfsi-oil.html

    3e update:
    De status is nu dat er een 'strip-motor' wordt ingebouwd, dit houdt in dat er een nieuw onderblok en een nieuwe kop wordt ingebouwd.
    Dit voor de zelfde prijs als de zuiger revisie dus €1250-€1300. Deze zal eind januari worden ingebouwd.

    Verder nog informatie voor mensen die het zelfde process gaan volgen:
    Mijn Audi heb ik gekocht bij een universele dealer met 152k (inmiddels 166k), bij de Audi dealer waar nu alles wordt gedaan voor mijn Audi was ik ervoor nog nooit geweest.

    Zodra het blok is ingebouwd zal ik weer een update plaatsen.

    Veel succes ermee voor andere die het gaan laten oplossen.
    Vandaag mijn Audi A4 opgehaald met een nieuw blok erin. Dit voor elkaar kregen heeft uiteindelijk 3 maanden in beslag genomen.

    Het scheen dat de A4 al eens eerder behandeld was (zuigers vervangen voor het olie probleem) door de vorige bezitter.
    Dus inderdaad zoals gezegd wordt door o.a. DH Tuning is het gebleken dat alleen de zuigers laten vervangen door Audi op lange termijn dus niet kan garanderen dat het probleem weg blijft. Wellicht dat Audi inmiddels weer andere type zuigers gebruikt ten opzichte van de type zuigers die in mijn Audi destijds zijn geplaatst. Wanneer dit gebeurd is weet ik namelijk niet.

    De uiteindelijke kosten die ik heb moeten betalen zijn €1213,-.

    Voor de gene die nieuwsgierig zijn over de KM stand mbt garantie van Audi zelf: 162.000 & BJ 2010 1.8 TFSI.
    Laatst gewijzigd door Albsa; 27-01-16 om 17:06.

  2. #282
    MelvinvdC's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2012
    Leeftijd
    40
    Posts
    89
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard re: Olieverbruik 1.8 TFSI 120 pk

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MelvinvdC Bekijk Berichten
    Zo, zojuist mijn A4 1.8 tfsi weer opgehaald na de motorrevisie. Was al na 1,5 dag klaar. Dealer gaf aan dat de monteur het inmiddels zo vaak had gedaan dat hij er inmiddels handigheid in gekregen had. Kreeg het dringende advies om de eerste 2.000 km niet boven de 4.000 toeren per minuut uit te komen om zo de motor weer rustig in te rijden.

    Had in het begin het gevoel dat de motor wat langzamer op gang kwam, na 60 km rijden werd dit al beter. Weet iemand of ze bij de revisie de (ABT) tuning er af halen?
    Na 450 km gereden te hebben is er al weer 1 blokje van de digitale peilstok af, ook ontstaat er nog steeds zwarte aanslag op mijn uitlaatsierstuk (hoewel wel minder dan voorheen). Goed, het is nog te vroeg om conclusies te trekken maar begin mij nu al wel zorgen te maken of de reparatie wel afdoende is geweest .... Houdt jullie op de hoogte.

  3. #283
    Coen Bergmans's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2008
    Leeftijd
    43
    Posts
    3.813
    Kudos
    163
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard re: Olieverbruik 1.8 TFSI 120 pk

    @MelvinvdC dat zou trouwens wel mooi klote zijn... de mijne gaat a.s. donderdag onder het mes, zuigers / zuigerveren en drijfstangen worden vervangen en vrijdag einde dag kan ik hem weer ophalen.

    De olieweging loopt nu nog maar de afspraak is al gepland, zit nu op 650 km en de digitale peilstok staat al weer op de helft en daalt nog, aanslag op sierstukken is beste veel, elke week kan ik er met de poets op om ze weer glimmend te krijgen...

    Ik ben benieuwd hoe mijn resultaten zullen zijn na de revisie.

    Er wordt bij mij geen software update gedaan omdat dit niet nodig is bij mijn motor, gelukkig maar want met de ABT tuning erop was dit weer een probleem...

    Ik wacht af en volg dit topic al weer te lang.
    Audi Q5 2.0TFSI S-Line Quattro JD Engineering 290pk / 430Nm

  4. #284
    MoniqueB's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2015
    Leeftijd
    50
    Posts
    1.346
    Kudos
    0
    Auto
    Audi R8
    Land
    Land

    Standaard re: Olieverbruik 1.8 TFSI 120 pk

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Albsa Bekijk Berichten
    Het scheen dat de A4 al eens eerder behandeld was (zuigers vervangen voor het olie probleem) door de vorige bezitter.
    Dus inderdaad zoals gezegd wordt door o.a. DH Tuning is het gebleken dat alleen de zuigers laten vervangen door Audi op lange termijn dus niet kan garanderen dat het probleem weg blijft.
    Hier word ik een beetje zenuwachtig van... bij onze A4 zijn nl destijds ook de zuigers vervangen, nav een giga olie verbruik (ook olie-weging ed gedaan). Maar dat is dus blijkbaar niet altijd de oplossing...

    Ik blijf even volgen..
    2014 Audi A6 Avant 3.0 V6 TFSI quattro (JD - Stage 3) 😊
    2010 Audi R8 4.2 V8 FSI

  5. #285
    A6 Black Optic's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    1.698
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard re: Olieverbruik 1.8 TFSI 120 pk

    Btw , dat roet op de uitlaat sierstukken is sowieso een kwaal van de TFSI motor zelf.
    Audi A6 4G '13 Avant S-Edition - Briljant zwart + Zwart optiek -
    Audi A4 B8 '11 Avant Pro Line S
    Audi A4 B8 '10 Avant S-edition


  6. #286
    MelvinvdC's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2012
    Leeftijd
    40
    Posts
    89
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard re: Olieverbruik 1.8 TFSI 120 pk

    @bergmans: Dat zou inderdaad mooi klote zijn. Waar ik vooral bang voor ben is dat het olieverbruik nu na 1 liter op 4 a 5.000 km is en audi vervolgens zegt; "dat is binnen de norm! doen we niks aan". Dure reparatie is dan vrijwel voor niets geweest en over 2 jaar zal het verbruik dan wel weer op 1 liter op 2.000 km zitten.

    Nu lees ik hier vaak dat de auto 'geen druppel' meer verbruikt na de revisie. Inmiddels weet ik via @Pedro dat dit onzin is; een auto moet altijd wat olie verbruiken maar vlak na een motorrevisie lijkt mij 1 liter op 15.000 km wel echt het maximum, anders is er iets niet goed gegaan.

    Maar goed, hopelijk heeft het ook te maken met inrijden en verdwijnt het weer, bij mijn vorige auto (A3 1.4 tfsi) had na de eerste 10.000 km ook ruim een halve liter verbruikt maar daarna vrijwel niets meer (op het laatst met 145.000 km op de klok 1 liter op 28.000 km).

    @MoniqueB: Wanneer is die van jullie gereviseerd en hoeveel km heb je er inmiddels weer opzitten? Al enig verbruik kunnen constateren middels de digitale peilstok?

    @witalik: Ik hoop dat het aanslag is wat al ergens in het uitlaattraject zat en nu mee naar achteren geblazen wordt, anders heb ik het sterke vermoeden dat er toch weer olie in de verbrandingskamer komt. Ik heb laatst eens bij een aantal nieuwere TFSI's (vanaf 2012) gekeken maar daar zie ik meestal niet of nauwelijk aanslag op het uitlaatsierstuk.

  7. #287

    Standaard re: Olieverbruik 1.8 TFSI 120 pk

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MelvinvdC Bekijk Berichten
    @witalik: Ik hoop dat het aanslag is wat al ergens in het uitlaattraject zat en nu mee naar achteren geblazen wordt, anders heb ik het sterke vermoeden dat er toch weer olie in de verbrandingskamer komt. Ik heb laatst eens bij een aantal nieuwere TFSI's (vanaf 2012) gekeken maar daar zie ik meestal niet of nauwelijk aanslag op het uitlaatsierstuk.
    Idd hoef ik mijn huidige zelden de sierstukken te poetsen. Worden gewoon niet zwart
    ▀▄▀▄▀▄ Audi Q4 e-tron 40 S Competition
    ▀▄▀▄▀▄ Audi TT Roadster 3.2 DSG MK1

  8. Ad
  9. #288

    Standaard re: Olieverbruik 1.8 TFSI 120 pk

    Een toch wel hardnekkige "verkeerde gedachte" is dat er vanaf 2012 andere motoren ingebouwd zijn of dat dit bij de invoering van de facelift het geval was, ik denk vrij zeker te weten dat ook in 2013 het "oude" type zuiger / motorblok nog is ingebouwd, volgens mij is modeljaar 2014 (die worden vanaf de zomer 2013 bij Audi gebouwd) pas een gewijzigde zuigerconfiguratie is toegepast waarbij nog niet bekend is of deze ook last gaan krijgen van vervuilde zuigerveren / olieschraapveren waardoor het olieverbruik toe gaat nemen.

    In het 2.0 TFSI olieverbruik topic is dit ook al eens voorbij gekomen, ook is daar door HT al aangegeven dat de "gemodificeerde" zuiger die Audi in gaat bouwen bij verhoogd olieverbruik dezelfde problemen geeft omdat het in de basis een slecht ontwerp is. De eerste door Audi gereviseerde motoren lagen daar al weer aan het infuus wegens vervuilde zuigerveren (die dan weliswaar een iets hogere zuigerveer hebben maar nog steeds onvoldoende afvoermogelijkheden voor de vervuilde olie).

    Wat mij opvalt is dat Audi veel auto's omzet naar een ander verversingsinterval (dus geen belachelijke 30dkm meer) maar gewoon weer 15.000km dan heeft de olie minder de kans om slecht te worden / te vervuilen daardoor potentieel de gaatjes van de zuigerveren minder snel gaan dichtzitten, tevens wordt dan vaak overgestapt op een andere olie 5W40 i.p.v. de dunne long life olie 5W30 (door onze ooster buren ook wel gekscherend aangeduid als "Longschleif öl").
    Laatst gewijzigd door JINXED; 31-01-16 om 09:32.

  10. #289
    A6 Black Optic's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    1.698
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard re: Olieverbruik 1.8 TFSI 120 pk

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FASt Bekijk Berichten
    Idd hoef ik mijn huidige zelden de sierstukken te poetsen. Worden gewoon niet zwart
    Maar die blokken van 2012+ zijn toch anders als de eerste TFSI blokken ? Dat bedoel ik eigenlijk. Want met de TFSI's 1.8 en 2.0 die ook in de Leon en alles zitten hebben hetzelfde. En heb dit van een zeer betrouwbare en bekende tuner gilde te horen gekregen.
    Audi A6 4G '13 Avant S-Edition - Briljant zwart + Zwart optiek -
    Audi A4 B8 '11 Avant Pro Line S
    Audi A4 B8 '10 Avant S-edition

  11. #290

    Standaard re: Olieverbruik 1.8 TFSI 120 pk

    Volgens mij is bij de 1.8 170 de opbouw anders. Oliepeilstok zit anders. Wat er met zuigers is veranderd weet ik niet. Wel dat er met de FL ook de oude 1.8 opbouw is geleverd met 120 pk.

    De mijne is feb 2014 dus nog vrij vers. Met bijna 50.000 km rij ik makkelijk naar de 2e beurt zonder olie verbruik en uitlaatstukjes hoef ik alleen te soppen met het wassen. Bij de oude ging ik er dagelijks met een doek overheen. Die had een verbruik van 1:7.000
    ▀▄▀▄▀▄ Audi Q4 e-tron 40 S Competition
    ▀▄▀▄▀▄ Audi TT Roadster 3.2 DSG MK1

  12. #291

    Standaard re: Olieverbruik 1.8 TFSI 120 pk

    De "nieuwere" modellen zijn te herkennen zoals Fast aangeeft aan een andere positie van de olievuldop (en een ander model / nieuw model motorafdekplaat). Er zijn ook facelift auto's geleverd met het oude model motorafdekplaat / oude olievuldop configuratie, met de lage 1.5mm olieschraapveer configuratie.
    Laatst gewijzigd door JINXED; 31-01-16 om 19:10.

  13. #292

    Standaard re: Olieverbruik 1.8 TFSI 120 pk

    ▀▄▀▄▀▄ Audi Q4 e-tron 40 S Competition
    ▀▄▀▄▀▄ Audi TT Roadster 3.2 DSG MK1

  14. #293
    Andre74's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2015
    Posts
    173
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard re: Olieverbruik 1.8 TFSI 120 pk

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FASt Bekijk Berichten
    Klinkt wel goed, maar wie wil een extra systeem bouwen in zijn auto van €25000
    Ik zelf zeker niet, dus beter €1200 betalen aan dealer.
    Gelukkig heb ik 100% coulance

  15. #294

    Standaard re: Olieverbruik 1.8 TFSI 120 pk

    Er staat voor iedereen die geen recht meer heeft op coulance dus niet in aanmerking komen voor de gratis/1200 euro regeling (dus mensen met een auto die ouder is dan 5 jaar) en dan lijkt mij 500 investeren en dan een motorschade van minimaal 3000 euro voorkomen een beter vooruitzicht dan een andere optie. Ik verwacht iets in de richting van een catch can, als ik het bericht zo lees, maar misschien zit ik er wel helemaal naast. Ik ben heel benieuwd naar de uitkomst, ook omdat het voor veel (T)FSI motoren een uitkomst kan zijn, carbon build up is een groot probleem bij direct ingespoten VAG benzine motoren (bij BMW overigens ook).

    In de USA halen ze de vervuiling weg middels stralen met gemalen walnoot schillen:

    http://forum.e46fanatics.com/showthr...964706&page=19
    Laatst gewijzigd door JINXED; 31-01-16 om 20:32.

  16. #295
    Andre74's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2015
    Posts
    173
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard re: Olieverbruik 1.8 TFSI 120 pk

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chris47 Bekijk Berichten
    Er staat voor iedereen die geen recht meer heeft op coulance dus niet in aanmerking komen voor de gratis/1200 euro regeling (dus mensen met een auto die ouder is dan 5 jaar) en dan lijkt mij 500 investeren en dan een motorschade van minimaal 3000 euro voorkomen een beter vooruitzicht dan een andere optie. Ik verwacht iets in de richting van een catch can, als ik het bericht zo lees, maar misschien zit ik er wel helemaal naast. Ik ben heel benieuwd naar de uitkomst, ook omdat het voor veel (T)FSI motoren een uitkomst kan zijn, carbon build up is een groot probleem bij direct ingespoten VAG benzine motoren (bij BMW overigens ook).

    In de USA halen ze de vervuiling weg middels stralen met gemalen walnoot schillen:

    http://forum.e46fanatics.com/showthr...964706&page=19
    Dat snap ik heel goed
    In deze topic zie je mensen (zelf ken ik ook veel) met een auto van 6-7 jaar oud, 180000 op de teller,
    zelf geïmporteerd of gekocht bij non dealer, die hebben ook €1250 betaald bij Pouw, Pon, Wittebrug, Martin Schilder.
    Als iemand heeft interesse in deze olie schoonmaak systeem, dan kan ik alleen succes wensen.

  17. #296

    Standaard re: Olieverbruik 1.8 TFSI 120 pk

    Ik vind ook nog steeds dat het niet uitmaakt hoe oud de auto is en op welke manier hij naar Nederland is gekomen, ze zijn allemaal uit dezelfde fabriek gekomen en daar is in beginsel een fout gemaakt door een verkeerd ontworpen motor in te bouwen die extreem olieverbruik gaat vertonen. Eigenlijk zou iedereen zonder een euro te betalen kosteloos geholpen moeten worden op het gebied van deze reparatie, het zelfde geld voor de distributiekettingen, immers wie zijn billen brand (Audi in dit geval) moet op de blaren zitten.

    Echter voor de mensen die echt het bos in gestuurd worden of geen zin hebben om 1200 euro te betalen (met de vraag hoe lang het dan weg blijft) kan een investering van 500 euro wel eens veel gunstiger uitpakken.
    Laatst gewijzigd door JINXED; 01-02-16 om 07:44.

  18. #297
    a4fahrer's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2014
    Leeftijd
    33
    Posts
    87
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard re: Olieverbruik 1.8 TFSI 120 pk

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chris47 Bekijk Berichten
    Een toch wel hardnekkige "verkeerde gedachte" is dat er vanaf 2012 andere motoren ingebouwd zijn of dat dit bij de invoering van de facelift het geval was, ik denk vrij zeker te weten dat ook in 2013 het "oude" type zuiger / motorblok nog is ingebouwd, volgens mij is modeljaar 2014 (die worden vanaf de zomer 2013 bij Audi gebouwd) pas een gewijzigde zuigerconfiguratie is toegepast waarbij nog niet bekend is of deze ook last gaan krijgen van vervuilde zuigerveren / olieschraapveren waardoor het olieverbruik toe gaat nemen.

    De "nieuwere" modellen zijn te herkennen zoals Fast aangeeft aan een andere positie van de olievuldop (en een ander model / nieuw model motorafdekplaat). Er zijn ook facelift auto's geleverd met het oude model motorafdekplaat / oude olievuldop configuratie, met de lage 1.5mm olieschraapveer configuratie.
    Op wat baseer jij dat allemaal eigenlijk? Zou gek zijn als audi iedereen voorliegt en geen nieuw type motor monteerd anno 2012..
    De 1.8tfsi anno 2012 is voor zover aangekondigd werd een heel nieuw type motor vanbinnen met directe & indirecte inspuiting, een totaal ander thermomanagement, wrijvingsarme cilindercoating, andere zuigers etc

    bron: http://www.amt.nl/home/artikel/2012/...011-12-1011122
    Laatst gewijzigd door a4fahrer; 01-02-16 om 08:11.
    Audi A4 1.8TFSI

  19. #298

    Standaard re: Olieverbruik 1.8 TFSI 120 pk

    Audi liegt niemand voor deze motor is wel gekomen alleen als eerst in het MQB platform de Golf 7 / Octavia / A3 / Leon en niet in de Audi A4 / A5. In de A4/A5 daar kwam deze pas later in beschikbaar, doe zelf even een zoektocht op het web naar een gebruikte A4 / A5 en je zult zien dat de oude blokken ook nog in de facelift modellen zijn geleverd.

    Als voorbeeld de volgende 2 auto's (en zo zijn er vele 2013 auto's kunnen dus ook gewoon het oude model motor bevatten, dat is mij al vaker opgevallen bij de A4 / A5 een 2014 auto heeft als het een echte 2014 auto is (dus geen oude overjarige voorraad auto) wel altijd het nieuwe model motor) :

    @a4fahrer hierbij snel wat voorbeelden, wanneer je zelf zoekt kun je nog veel meer voorbeelden vinden.

    Volgens mij zit je met een 170pk 1.8TFSI wel altijd aan de nieuwe motor (de 160 is de oude).

    Facelift model uit 2013 met oude motor (zie afdekplaat en plaatsing oliedop)

    Audi A4 oude motor 2.jpg

    Audi A4 oude motor.jpg

    Audi A4 oude motor 5.jpg

    Audi A4 oude motor 6.jpg



    Facelift model uit 2013 met de nieuwe motor (zie afdekplaat en plaatsing oliedop)

    Audi A4 nieuwe motor 4.jpg

    Audi A4 nieuwe motor 3.jpg
    Laatst gewijzigd door JINXED; 01-02-16 om 14:39.

  20. #299
    Foenky's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2008
    Leeftijd
    50
    Posts
    16
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard re: Olieverbruik 1.8 TFSI 120 pk

    Vandaag, aan het eind van de middag, mijn auto achtergelaten voor de revisie en het vervangen van de ketting met spanners enzo.

    Als alles goed gaat kan de auto woensdag weer opgehaald worden.

    Mocht vorige week ook nog even in de garage kijken bij een lotgenoot:

    ImageUploadedByTapatalk1454356380.784696.jpg

    ImageUploadedByTapatalk1454356403.851560.jpg

    Ben benieuwd ...

  21. #300
    a4fahrer's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2014
    Leeftijd
    33
    Posts
    87
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard re: Olieverbruik 1.8 TFSI 120 pk

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chris47 Bekijk Berichten
    Audi liegt niemand voor deze motor is wel gekomen alleen als eerst in het MQB platform de Golf 7 / Octavia / A3 / Leon en niet in de Audi A4 / A5. In de A4/A5 daar kwam deze pas later in beschikbaar, doe zelf even een zoektocht op het web naar een gebruikte A4 / A5 en je zult zien dat de oude blokken ook nog in de facelift modellen zijn geleverd.

    Als voorbeeld de volgende 2 auto's (en zo zijn er vele 2013 auto's kunnen dus ook gewoon het oude model motor bevatten, dat is mij al vaker opgevallen bij de A4 / A5 een 2014 auto heeft als het een echte 2014 auto is (dus geen oude overjarige voorraad auto) wel altijd het nieuwe model motor) :

    @a4fahrer hierbij snel wat voorbeelden, wanneer je zelf zoekt kun je nog veel meer voorbeelden vinden.

    Volgens mij zit je met een 170pk 1.8TFSI wel altijd aan de nieuwe motor (de 160 is de oude).

    Facelift model uit 2013 met oude motor (zie afdekplaat en plaatsing oliedop)

    Audi A4 oude motor 2.jpg

    Audi A4 oude motor.jpg

    Audi A4 oude motor 5.jpg

    Audi A4 oude motor 6.jpg



    Facelift model uit 2013 met de nieuwe motor (zie afdekplaat en plaatsing oliedop)

    Audi A4 nieuwe motor 4.jpg

    Audi A4 nieuwe motor 3.jpg
    Ja ik zie de verschillen duidelijk maar ik vind het allemaal wat raar.. Ik heb nu zelf een 10/2014 audi a4 1.8tfsi, maar blijkbaar met het oude type afdekplaat..
    Audi A4 1.8TFSI

Pagina 15 van 22 EersteEerste ... 5111213141516171819 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •