Pagina 17 van 22 EersteEerste ... 7131415161718192021 ... LaatsteLaatste
Resultaten 321 tot 340 van de 440

Onderwerp: Olieverbruik 1.8 TFSI 120 pk

  1. #321

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2015
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard re: Olieverbruik 1.8 TFSI 120 pk

    Dat artikel heb ik ze inderdaad laten lezen. Vandaar ook dat ik aangeef dat de oorzaak opgelost moet worden en niet symptoom bestrijding. Want reiniging zal misschien weer paar 1000 kilometer iets minder olie verbruiken, maar lost het niet structureel op.

    Blijf me ook afvragen of er niet een schadevergoeding vanuit Pon komt. In Amerika wel geweest.
    Lees dat ze ook in Nederland bezig zijn met een rechtszaak via audiclaim, maar twijfel of dat niet een stel snelle advocaten zijn die er vooral zelf beter van willen worden.

    Tot die tijd blijf ik gewoon het aankaarten als garantie en is het aan mijn Bovag garage of hij zijn onkosten van het probleem bij Pon neerlegt.

  2. #322

    Standaard re: Olieverbruik 1.8 TFSI 120 pk

    Je moet de bovag garage wel een kans (of meer) geven. Meerdere reparaties uitvoeren is voor hun ook alleen maar meer kosten. Ik zou inderdaad wat informatie aanleveren zodat ze goed geinformeerd kunnen beslissen wat te doen.

  3. #323

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2015
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard re: Olieverbruik 1.8 TFSI 120 pk

    Goed punt ,maar ik mag toch wel verwachten dat ze niet met een lapmiddel olieverbruik omlaag brengen en dan ik net buiten de garantie weer met de gebakken peren zit. Ze hebben dit feitelijk al een keer gedaan, zonder resultaat bleek paar maanden later.

    Ik zit te denken om na oliemeting en duidelijkheid coulance voorstel hun prognose voor te leggen en dat ze dan kunnen beslissen hoe en wie het gaat repareren.

  4. #324
    Akita's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2009
    Posts
    2.625
    Kudos
    281
    Auto
    Audi A4 Allroad
    Land
    Land
    A4 Allroad Pro Line Business 2.0 TFSI 2011.
    A4 Allroad Quattro Edition 2.0 TFSI 2018.

  5. #325

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2014
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard re: Olieverbruik 1.8 TFSI 120 pk

    Hoi leden,

    Vandaag mijn Audi A4 1.8 TFSI uit 2010 opgehaald na plaatsing nieuwe zuigers a.g.v. bekende hoge olieverbruik (ca. 1l op 1.800 km). Dit is volledig onder coulance gedaan door Audi Centrum Rotterdam terwijl ik de auto bij een universeel autobedrijf heb gekocht (oorspronkelijk kwam hij wel bij Audi Rotterdam vandaan). De enige voorwaarde was de uitvoer van een grote onderhoudsbeurt (€ 400,-).
    Hiermee verdient mijn inziens Audi Centrum Rotterdam een zeer dikke pluim !!

    Gr
    Alex
    Laatst gewijzigd door Alex1972; 18-02-16 om 23:46.


  6. #326
    A6 Black Optic's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    1.699
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard re: Olieverbruik 1.8 TFSI 120 pk

    Dat is zeer netjes ! Is dat ook bij het filiaal in Rotterdam of niet ? @Alex1972

    En voor @pazion heb je het nu ook over de 1.8 type motor ? Ik zou wel tegen die mannen zeggen ook dat het waarschijnlijk weg gegooid geld is met de behandelingen. Misschien bemiddelen dat je via een Audi dealer iets kan regelen. Dan kost het voor die garage ook wat minder misschien ?
    Audi A6 4G '13 Avant S-Edition - Briljant zwart + Zwart optiek -
    Audi A4 B8 '11 Avant Pro Line S
    Audi A4 B8 '10 Avant S-edition

  7. #327
    Andre74's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2015
    Posts
    173
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard re: Olieverbruik 1.8 TFSI 120 pk

    Hoi
    Gisteren mijn auto ook opgehaald.
    Dit noem ik een echte motor revisie.
    Zie bijlage, vervangen zuigers, zuigerveren, drijfstangen, ketting, ketting spaner en nog meer
    Alleen betaald voor de vervangende vervoer €37 voor 4 dagen
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  8. Ad
  9. #328
    A6 Black Optic's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    1.699
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard re: Olieverbruik 1.8 TFSI 120 pk

    Ja ok, maar jij hebt ook een 2.0 motor hé ? Daar ging ik voorheen de mist in denk ik met het coulance verhaal in jou geval. Die 2.0 is anders qua coulance toch als de 1.8. Dit is een beetje lastig te onderscheiden nu

    Maar mooi dat je een 'nieuwe' motor heb !
    Audi A6 4G '13 Avant S-Edition - Briljant zwart + Zwart optiek -
    Audi A4 B8 '11 Avant Pro Line S
    Audi A4 B8 '10 Avant S-edition

  10. #329
    Andre74's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2015
    Posts
    173
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard re: Olieverbruik 1.8 TFSI 120 pk

    @witalik
    Geloof mij, eerst hebben ze mij gezegd dat ik €1200 zelf moet betalen
    Ik moest 3 keer naar Leusden rijden en met hun hoge installaties spreken
    Eindelik is gebeurt met % 100 coulance.
    Gisteren hebben ze verteld, dat ik mooi op tijd was, krukaskeerring was ook lek
    Alles is vervangen dus, ben hartstikke blij
    Laatst gewijzigd door Andre74; 19-02-16 om 18:29.

  11. #330
    A6 Black Optic's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    1.699
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard re: Olieverbruik 1.8 TFSI 120 pk

    Ja ok, alleen horen we nu meer gevallen van 100% coulance, en dat is dan de 2.0 en sowieso niet de 1.8 ;-)
    Audi A6 4G '13 Avant S-Edition - Briljant zwart + Zwart optiek -
    Audi A4 B8 '11 Avant Pro Line S
    Audi A4 B8 '10 Avant S-edition

  12. #331
    MelvinvdC's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2012
    Leeftijd
    40
    Posts
    89
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard re: Olieverbruik 1.8 TFSI 120 pk

    Op basis van dit topic en het topic over de 2.0 ben ik in de veronderstelling dat indien je auto jonger is dan 5 jaar en/of een km stand van 100.000 of lager je in aanmerking komt voor 100% coulance, anders gedeeltelijke coulance met een bijbetaling van ca. 1250,- (uiteraard alleen als je een sluitende onderhoudshistorie kan aantonen) ongeacht of je een 1.8 of een 2.0 motor hebt. Zijn er mensen die voor 100% coulance (dus niet A-selectie garantie) in aanmerking zijn gekomen terwijl hun auto meer dan 100.000 km heeft gelopen en/of ouder was dan 5 jaar? En was dit dan een 1.8 of een 2.0?

    Ik heb 1.250 euro moeten bijbetalen (mijn A4 was 6 jaar oud en had 153.000 gelopen) en zou mij bekocht voelen als bij anderen met meer dan 100.000 km op de teller wel 100% coulance is toegepast.

    Ik zie dat de auto van Andre 103.000 heeft gelopen, dus waarschijnlijk hebben ze uiteindelijk besloten om deze te behandelen als zijnde minder dan 100.000 km.

  13. #332
    Foenky's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2008
    Leeftijd
    51
    Posts
    16
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard re: Olieverbruik 1.8 TFSI 120 pk

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MelvinvdC Bekijk Berichten
    @bergmans , @Foenky en @Ronnn ik ben erg benieuwd of jullie na de revisie nog iets van olieverbruik merken op de MMI (als het goed is staat de MMI nu weer op max, ben benieuwd na hoeveel km hij weer zakt naar 7/8) of middels zwarte aanslag op het uitlaatsierstuk.

    Ik heb nu zelf 900 km gereden na de revisie en mijn MMI staat nog steeds op 7/8 (na 450 km ging hij van 8/8 naar 7/8), ook blijf ik zwarte aanslag krijgen op mijn uitlaatsierstuk.
    Hier even een update: We zijn ruim 1500km verder en ik ie het oliepeil op de MMI tot nu toe niet veranderen. Het oliepeil staat nu nog steeds op het maximum.

    Het lijkt erop, dat de revisie zijn werk heeft gedaan en dat het olieverbruik van ruim 1 liter op de 1000km verdwenen is.

    We gaan het nog steeds in de gaten houden, maar mijn gevoel is positief.

    Gr. André

  14. #333
    Andre74's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2015
    Posts
    173
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard re: Olieverbruik 1.8 TFSI 120 pk

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MelvinvdC Bekijk Berichten
    Op basis van dit topic en het topic over de 2.0 ben ik in de veronderstelling dat indien je auto jonger is dan 5 jaar en/of een km stand van 100.000 of lager je in aanmerking komt voor 100% coulance, anders gedeeltelijke coulance met een bijbetaling van ca. 1250,- (uiteraard alleen als je een sluitende onderhoudshistorie kan aantonen) ongeacht of je een 1.8 of een 2.0 motor hebt. Zijn er mensen die voor 100% coulance (dus niet A-selectie garantie) in aanmerking zijn gekomen terwijl hun auto meer dan 100.000 km heeft gelopen en/of ouder was dan 5 jaar? En was dit dan een 1.8 of een 2.0?

    Ik heb 1.250 euro moeten bijbetalen (mijn A4 was 6 jaar oud en had 153.000 gelopen) en zou mij bekocht voelen als bij anderen met meer dan 100.000 km op de teller wel 100% coulance is toegepast.

    Ik zie dat de auto van Andre 103.000 heeft gelopen, dus waarschijnlijk hebben ze uiteindelijk besloten om deze te behandelen als zijnde minder dan 100.000 km.
    Klopt, mijn auto is 104000 op dit moment, maar ik heb mij aangemeld toen 93000 met de eerste olie weging
    Dus met 93000 ik was al bij Pon bekend

  15. #334

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2014
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard re: Olieverbruik 1.8 TFSI 120 pk

    Ik denk dat de randvoorwaarden voor coulance enigzins willekeurig zijn: mijn 1.8 is uit juni 2010 met 133.000 km. De laatste 1,5 jaar niet in onderhoud geweest bij een Audi-dealer. Revisie is in jan. 2016 volledig op basis van coulance uitgevoerd. De willekeur is misschien de bereidheid van de betreffende dealer...
    Laatst gewijzigd door Alex1972; 21-02-16 om 07:59.

  16. #335

    Standaard re: Olieverbruik 1.8 TFSI 120 pk

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Alex1972 Bekijk Berichten
    Ik denk dat de randvoorwaarden voor coulance enigzins willekeurig zijn: mijn 1.8 is uit juni 2010 met 133.000 km. De laatste 1,5 jaar niet in onderhoud geweest bij een Audi-dealer. Revisie is in jan. 2016 volledig op basis van coulance uitgevoerd. De willekeur is misschien de bereidheid van de betreffende dealer...
    Idee heb ik ook, dat het per auto / dealer weer verschilt. Wat opzich best vreemd is.

    Ik krijg wel het gevoel dat de afgelopen periode soepeler met coulance bij olieproblemen wordt omgegaan dan voorheen. Wellicht omdat er meer aandacht voor is en VAG sowieso al niet zo positief in de spotlights staat.
    Audi A4 Avant (B6) 3.0 V6 Quattro S-Line '03 - Ebonyschwarz
    BMW 316i (F31) M-Sport '14 - Glacierzilver

  17. #336
    MoniqueB's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2015
    Leeftijd
    50
    Posts
    1.346
    Kudos
    0
    Auto
    Audi R8
    Land
    Land

    Standaard re: Olieverbruik 1.8 TFSI 120 pk

    Valt mij ook op dat de coulance soepeler gaat dan voorheen. Bij ons was het een korte strijd, wel met alle medewerking van de dealer (scheelt ook). Was ook 100%, maar dat had vlgs mij ook te maken met het feit dat de A selectie garantie nog van toepassing was.
    Laatst gewijzigd door MoniqueB; 21-02-16 om 11:22.
    2014 Audi A6 Avant 3.0 V6 TFSI quattro (JD - Stage 3) 😊
    2010 Audi R8 4.2 V8 FSI

  18. #337

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2014
    Leeftijd
    38
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Smile re: Olieverbruik 1.8 TFSI 120 pk

    Naar aanleiding van dit topic heb ik vandaag naar audi centrum Rotterdam gebeld. Ik heb een audi A4 avant met 126.000km op de teller. Olieverbruik is ongeveer 1:1000km.
    Vriendelijke man vertelde mij dat ik de 120.000km beurt nog moest laten doen om in aanmerking te komen voor 100% coulance. Beurt komt op euro 870,- incl. Oliewissel multitronic.
    Heb meteen een afspraak gemaakt voor de beurt en een oliemeting.
    Het ziet er naar uit dat het probleem dus onder garantie wordt verholpen, ook boven de 5jr en 100.000km! Goed nieuws!
    Ik hou jullie op de hoogte hoe dit verhaal afloopt!
    Het wrange is dat ik kort geleden autobedrijf de Koning in Capelle aan den ijssel heb gebeld. Zij gaven aan dat ik niet in aanmerking zou komen! Ik was naar aanleiding van het antwoord van de Koning ervan uitgegaan dat ik de kosten zelf moest ophoesten en heb al een afspraak gemaakt bij Hartog Tuning voor de revisie. Door drukte heeft hartog pas in mei tijd! Hopelijk hoef ik deze afspraak niet door te laten gaan en wordt mijn auto daadwerkelijk door Audi onder coulance gerepareerd!

  19. #338
    Andre74's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2015
    Posts
    173
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard re: Olieverbruik 1.8 TFSI 120 pk

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barta3 Bekijk Berichten
    Naar aanleiding van dit topic heb ik vandaag naar audi centrum Rotterdam gebeld. Ik heb een audi A4 avant met 126.000km op de teller. Olieverbruik is ongeveer 1:1000km.
    Vriendelijke man vertelde mij dat ik de 120.000km beurt nog moest laten doen om in aanmerking te komen voor 100% coulance. Beurt komt op euro 870,- incl. Oliewissel multitronic.
    Heb meteen een afspraak gemaakt voor de beurt en een oliemeting.
    Het ziet er naar uit dat het probleem dus onder garantie wordt verholpen, ook boven de 5jr en 100.000km! Goed nieuws!
    Ik hou jullie op de hoogte hoe dit verhaal afloopt!
    Het wrange is dat ik kort geleden autobedrijf de Koning in Capelle aan den ijssel heb gebeld. Zij gaven aan dat ik niet in aanmerking zou komen! Ik was naar aanleiding van het antwoord van de Koning ervan uitgegaan dat ik de kosten zelf moest ophoesten en heb al een afspraak gemaakt bij Hartog Tuning voor de revisie. Door drukte heeft hartog pas in mei tijd! Hopelijk hoef ik deze afspraak niet door te laten gaan en wordt mijn auto daadwerkelijk door Audi onder coulance gerepareerd!
    Ik moest ook grote beurt hebben bij 90000, maar was niet verplicht
    Ik heb aangemeld bij 97000 en motor is gereserveerd bij 103000
    Betaald €37 voor vervangende vervoer en rijkosten
    Ze hebben nog heel veel extra werk gedaan, zoals ketting .
    zie bericht #327

  20. #339
    MelvinvdC's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2012
    Leeftijd
    40
    Posts
    89
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard re: Olieverbruik 1.8 TFSI 120 pk

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MelvinvdC Bekijk Berichten
    Ben benieuwd! Heb er nu 1150 km opzitten en gisteren stond de mmi opeens weer op vol! Nu gebeurde dat voor de revisie ook wel eens maar dan gedurende max 200 km, nu switcht hij dus al 700 km tussen vol en 7/8. Mijn conclusie dat het olieverbruik niet geheel verholpen zou zijn lijkt dus waarschijnlijk iets te voorbarig.
    Inmiddels 2100 km gereden en de MMI geeft nog steeds 7/8 aan. Tot aan 1300 km bleef hij switchen tussen 7/8 en vol. Het olieverbruik lijkt dus wel degelijk verholpen te zijn naar een normaal niveau.

    Ik ben alleen wel verbaasd dat ik nu lees dat meerdere mensen met een A4 met meer dan 100k op de klok en 5 jaar of ouder 100% coulance krijgen. Zal binnenkort even aan Pon vragen hoe dit zit.

  21. #340

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2015
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Olieverbruik 1.8 TFSI 120 pk

    Afgelopen maandag auto voor olie weging naar garage gebracht.

    Navraag gedaan wat ze nu precies gaan doen. Ik heb begrepen dat er naast de olieweging ook wordt gekeken naar een gemodificeerde karterontluchting/slang met een bijbehorende software update. Deze bleek bij mij al aanwezig, dus er is alleen olie bijgevuld ( en gewogen).

    Afeglopen 5000km ging olie lampje telkens branden na zo'n 650 kilometer en dan vulde ik weer een liter olie bij. Nu 260 kilometer gereden en oliepijl staat nog op max. Feit dat ze verder niks hebben aangepast vraag ik me dus af hoeveel olie ze er extra bij hebben gedaan.

    @witalik Ik heb inderdaad een 1.8 liter motor 160pk. Auto is bijna 6 jaar oud en 150.000km op teller en tot 2 jaar geleden alle servicebeurten bij audi gehad.
    Nu ik hier lees dat er mensen 100% coulance hebben gehad op ben ik benieuwd wat ze gaan aanbieden. Zo gauw ik meer weet post ik het.

    Voor nu resultaat oliemeting afwachten. :-)

    edit: lees hier http://www.audiforum.nl/forum/techni...ml#post1700159
    dat het normaal is dat ondanks hoge verbruik oliepijl nog vol aangeeft bij zo'n 300km.
    Laatst gewijzigd door pazion; 09-03-16 om 19:31.

Pagina 17 van 22 EersteEerste ... 7131415161718192021 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •