Pagina 4 van 14 EersteEerste 12345678 ... LaatsteLaatste
Resultaten 61 tot 80 van de 270

Onderwerp: eberspacher standkachel inbouwen a4 avant 1.8 tfsi quattro.

  1. #61

    Standaard Re: eberspacher standkachel inbouwen a4 avant 1.8 tfsi quattro.

    Moet alles nog een keer optellen maar zal zeker vermeld worden.

  2. #62

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Leeftijd
    42
    Posts
    191
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: eberspacher standkachel inbouwen a4 avant 1.8 tfsi quattro.

    Hoe gaat het met de inbouw, al weer vordering?

  3. #63

    Standaard Re: eberspacher standkachel inbouwen a4 avant 1.8 tfsi quattro.

    Me broer is op vakantie en ik zit met werk effe druk in de weekenden. Ik hoop is december weer even een weekend te vinden om de kachel er in te hangen.

  4. #64

    Standaard Re: eberspacher standkachel inbouwen a4 avant 1.8 tfsi quattro.

    Aanstaande zaterdag gaan we de kachel in de auto hangen. Het word flink slopen maar we zien wel tot hoe ver we komen.
    Daarna volgen er uiteraard foto's.

  5. #65

    Standaard Re: eberspacher standkachel inbouwen a4 avant 1.8 tfsi quattro.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A5 Fan Bekijk Berichten
    Slangen zonder de artikelnummers erop? Pfff, ik wens je succes. Het mooiste zou zijn een originele standkachelauto er naast. Dan look and do.

    Kufatec kabel is VEEL te kort. Als je e.e.a. OEM wilt doen moet je bij (een A5) voor de spanningsvoorziening en de afstandsbediening helemaal naar rechts achter. Kwestie van afknippen en oplengen.

    Cangateway zit bij een A5 rechts naast het handschoenenkastje. 2 pinnetjes/draden toevoegen.

    Coding staat elders in een topic, maar is voor een 3 zone A5 2.0 TDI 2013... Dus ik denk niet dat je daar wat aan hebt.
    A5 fan ik loop spaak op de can bus aders en de codering.
    Ik heb heel wat topics door gelezen maar ik vind alleen maar dat je email hebt gekregen met de juiste code en ook niks waar je de draden op de gateway hebt geprikt.
    Ik heb op dit moment het hele systeem er in zitten maar omdat de code en de canbus ontbreekt geen warme lucht in de auto. En met de winter voor de deur lijkt me dat geen fijn idee.
    Ik hoop dat je me wilt helpen.
    Groeten arjan.


  6. #66

    Standaard Re: eberspacher standkachel inbouwen a4 avant 1.8 tfsi quattro.

    Het verwarmen van de auto lukt nu wel.
    Het water kon niet zelf door de nieuwe standkachel gepompt worden deze moest eerst ontlucht worden.
    Maar de stand kachel zelf werkt nog niet.

  7. #67
    PeEtron's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Leeftijd
    58
    Posts
    1.030
    Kudos
    149
    Auto
    Audi E-Tron Quattro
    Land
    Land

    Standaard Re: eberspacher standkachel inbouwen a4 avant 1.8 tfsi quattro.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ArjanV Bekijk Berichten
    A5 fan ik loop spaak op de can bus aders en de codering.
    Ik heb heel wat topics door gelezen maar ik vind alleen maar dat je email hebt gekregen met de juiste code en ook niks waar je de draden op de gateway hebt geprikt.
    Ik heb op dit moment het hele systeem er in zitten maar omdat de code en de canbus ontbreekt geen warme lucht in de auto. En met de winter voor de deur lijkt me dat geen fijn idee.
    Ik hoop dat je me wilt helpen.
    Groeten arjan.
    Natuurlijk wil ik je helpen. Alleen lig ik met een hernia en een verlamd been op bed en ben dus niet echt fit te noemen. E.e.a. weet ik zo niet uit mn hoofd, maar @Der Bastler of @derbastler (weet het even niet) kan je denk ik wel verder helpen. Zonder can aansluiting is je kachel ook niet uit te lezen dus gaat niet werken dan...

    Groet, Peter

  8. Ad
  9. #68

    Talking Re: eberspacher standkachel inbouwen a4 avant 1.8 tfsi quattro.

    Vandaag zijn we verder gegaan met de inbouw van de kachel.

    IMG_3602.jpg

    Eerst zijn we begonnen de auto op blokken te zetten en de wielen te verwijderen en de wielkuipen links en rechts gedeeltelijk los te halen.

    IMG_3609.jpg

    Het grote gat in het midden daar zit de bout in waar links en rechts de voor bumper mee vast zit.
    De foto's van de gril bevestiging en de 2 schroefjes er boven zijn we vergeten vast te leggen maar deze spreken voorzich bij het verwijderen van de voor bumper.

    IMG_3610.jpg

    Voor dat we de bumper er nu aftillen halen we eerst alle onder beplating er af.

    IMG_3611.jpg

    IMG_3612.jpg

    En als alles los is ziet het er zo uit.

    IMG_3614.jpg

    Dan zien we de draag balken waar de 3 voorbereide gaten in zitten waar de schroefdraad in gemaakt moet worden.
    Dit hebben wij met een speciale tang gedaan.

    IMG_3615.jpg

    Het steuntje waar het spatscherm mee vast zit hebben we los gemaakt om meer werk ruimte te krijgen.

    IMG_3618.jpg

    Dan hangen we de kachel op. wij hebben alles gemonteerd met RVS bouten en moeren.

    IMG_3620.jpg

    De rechter kant van de auto hebben we ook kaal gemaakt om de brandstofleiding en de doseerpomp voeding langs de bestaande brandstof leiding vast te maken.

    IMG_3622.jpg

    En door het quattro aandrijving hebben we weinig plek om de doseer pomp op te hangen dus hebben we een mooi plekje gevonden onder een kunstof kap bij het supframe van de achter wielen.
    De brandstof slang aan de stekker kant gaat naar de kachel en de niet stekker zijde naar de brandstof tank.

    IMG_3623.jpg

    Hier zie je beter de lokatie van de pomp ten opzichte van het achter wiel.

    IMG_3625.jpg

    Het gele ampje wat zichtbaar is, is de massa van de kachel en zit op de massa las naast de kachel

    IMG_3627.jpg

    De foto is helaas gedraaid.
    De 2 aluminium pijpjes zijn de nieuwe koelwaterslangen die naar boven naar het schutboord gaan.

    IMG_3628.jpg

    Hier is de kachel al aangesloten op die nieuwe aluminium pijpjes. de aansluitingen hier beneden wijzen voor zich als je de originele leidingen hebt.
    De linker leiding met de klem slangklem is de warm water leiding en deze gaat direct naar de kachel radiateur.
    De rechter leiding met de schroef slangklem en deze gaat of op de klep zo als bij ons en als deze niet word gebruikt op de uitgaande kant van het koelwater van de motor.
    Het slangen klemmetje wat geschroefd zit word nog vervangen voor een originele klem omdat dat netter is en omdat het kan

    IMG_3630.jpg

    En als de kachel en de stekkers en de eerste slangen aangesloten zijn kan alles weer terug gebouwd worden.
    En als de onderplaat er opzit zie je onder de auto een gat waar de uitlaat uit komt.

    IMG_3632.jpg

    De kunstof ring van de brandstof pomp van de auto draaien we los en dan kunnen we de deksel een klein beetje lichten om te kijken waar we het nieuwe brandstof slangetje gaan aansluiten.
    Het zwarte pijpje wat er uit steekt is de nieuwe brandstof aansluiting voor de standkachel.
    Dit gaatje hebben we eerst voorzichtig uitgeboord. En zorg ervoor dat er geen kunstoog krullen in de tank vallen.

    IMG_3634.jpg

    En als alles dan weer terug gebouwd is ziet het er zo uit.

    De koelwater slangen hebben we aangesloten maar ik moet nog een paar duidelijke foto's maken om te kunnen plaatsen.
    Wel hadden we het probleem van lucht in de leidingen maar na het navullen van het tankje en een rondje rijden waren we dit probleem gelukkig kwijt.
    Ook de ontvanger van de afstands bediening hebben we aangesloten maar dit werkt nog niet omdat we nog niet weten op welke pinnen de canbus op de gate way gepind moeten worden.

    Als er iemand info heeft waar of hoe de kachel op de canbus moet worden aangesloten en hoe en wat te programmeren zou ik daar zeer dankbaar voor zijn als jullie dit zouden willen delen.
    Het menu in het mmi met de aux ventilatie en aux heater en de timer hebben we al. En de aux ventilatie werk al wel.

    Groeten Arjan.
    Laatst gewijzigd door ArjanV; 14-12-13 om 12:33.

  10. #69

    Standaard Re: eberspacher standkachel inbouwen a4 avant 1.8 tfsi quattro.

    A90-10089.jpg

    Pin assignment at J533 - data bus diagnostic interface:

    20-pin multi-pin connector (B):
    Pin 1 Terminal 30
    Pin 2 LIN data bus (alternator -C and battery monitoring control unit -J367)
    Pin 3 Not used
    Pin 4 Not used
    Pin 5 Convenience system data bus, CAN-Low
    Pin 6 Drive train data bus, CAN-Low
    Pin 7 Extended data bus, CAN-Low
    Pin 8 Running gear/dash panel insert data bus, CAN-Low
    Pin 9 Diagnostic data bus, CAN-Low
    Pin 10 Loop break diagnosis wire (on MOST) or infotainment data bus CAN-Low
    Pin 11 Terminal 31 (battery negative)
    Pin 12 Not used
    Pin 13 Wake-up wire to control unit in dash panel insert -J285 (not in Audi A4/A5/Q5)
    Pin 14 Terminal 15
    Pin 15 Convenience system data bus, CAN-High
    Pin 16 Drive train data bus, CAN-High
    Pin 17 Extended data bus, CAN-High
    Pin 18 Running gear/dash panel insert data bus, CAN-High
    Pin 19 Diagnostic data bus, CAN-High
    Pin 20 Not used (on MOST) or infotainment data bus CAN-High

    There may also be a Most socket (A) for connection of the fibre-optic cables.
    1 = Input
    2 = Output

    iemand een aanvulling

  11. #70

    Standaard Re: eberspacher standkachel inbouwen a4 avant 1.8 tfsi quattro.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A5 Fan Bekijk Berichten
    Natuurlijk wil ik je helpen. Alleen lig ik met een hernia en een verlamd been op bed en ben dus niet echt fit te noemen. E.e.a. weet ik zo niet uit mn hoofd, maar @Der Bastler of @derbastler (weet het even niet) kan je denk ik wel verder helpen. Zonder can aansluiting is je kachel ook niet uit te lezen dus gaat niet werken dan...

    Groet, Peter
    Dan wens ik je heel veel beterschap en dan kun je je tijd beter ergens anders in steken, en ik ga de man die je noemt een bericht sturen.

    Groeten arjan.

  12. #71
    Der Bastler's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2012
    Posts
    692
    Kudos
    258
    Auto
    Audi A5 Coupé
    Land
    Land

    Standaard Re: eberspacher standkachel inbouwen a4 avant 1.8 tfsi quattro.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ArjanV Bekijk Berichten
    Dan wens ik je heel veel beterschap en dan kun je je tijd beter ergens anders in steken, en ik ga de man die je noemt een bericht sturen.

    Groeten arjan.
    @ArjanV;

    De Can-bus vanaf de kachel T6a Pin 1 (Can high) naar T17f pin 1 en T6a Pin 2 (Can low) naar T17f pin 2
    T 17f zit onderaan bij 6-polig koppelstation A-stijl bijrijderszijde 17-polige steker, bruin
    Daar heb ik de Can-bus aangesloten.

    T 17f gaat naar 46-polige steker, zwart, CAN-steker dashboard -T46s- (bijrijderskant naast zekeringen) pin 2H en 2L

    Gr. Roy


    @A5 Fan; Beterschap kerel dat is niet zo mooi, ik hoop dat je er gauw weer bovenop bent.

  13. #72

    Standaard Re: eberspacher standkachel inbouwen a4 avant 1.8 tfsi quattro.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Der Bastler Bekijk Berichten
    @ArjanV;

    De Can-bus vanaf de kachel T6a Pin 1 (Can high) naar T17f pin 1 en T6a Pin 2 (Can low) naar T17f pin 2
    T 17f zit onderaan bij 6-polig koppelstation A-stijl bijrijderszijde 17-polige steker, bruin
    Daar heb ik de Can-bus aangesloten.

    T 17f gaat naar 46-polige steker, zwart, CAN-steker dashboard -T46s- (bijrijderskant naast zekeringen) pin 2H en 2L

    Gr. Roy


    @A5 Fan; Beterschap kerel dat is niet zo mooi, ik hoop dat je er gauw weer bovenop bent.
    Super die informatie had ik nodig. Hartelijk dank daarvoor.

  14. #73

    Standaard Re: eberspacher standkachel inbouwen a4 avant 1.8 tfsi quattro.

    Is deze info van een A5 of van een A4 8k. De lokatie van de stekkers van een a5 en a4 zitten iets anders.

  15. #74
    Der Bastler's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2012
    Posts
    692
    Kudos
    258
    Auto
    Audi A5 Coupé
    Land
    Land

    Standaard Re: eberspacher standkachel inbouwen a4 avant 1.8 tfsi quattro.

    Je hebt toch een Audi A4 avant sline uit 2010 ?
    Dit is het stroomschema vanaf sept. 2007

  16. #75

    Standaard Re: eberspacher standkachel inbouwen a4 avant 1.8 tfsi quattro.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Der Bastler Bekijk Berichten
    Je hebt toch een Audi A4 avant sline uit 2010 ?
    Dit is het stroomschema vanaf sept. 2007
    Ja dat klopt. Super.

  17. #76

    Standaard Re: eberspacher standkachel inbouwen a4 avant 1.8 tfsi quattro.

    Op de vraag wat de totale kosten zijn.

    Magneet klep 40,- gebruikt
    Doseerpomp 81,- nieuw
    Standkachel 307,- gebruikt
    Kabelboom 112,- nieuw
    Koelwaterslangen 75,- gebruikt
    Branstof slang
    Slang klemmen
    Verbindings rubbers 62,- nieuw
    Ontvanger en afstandsbediening 39,- gebruikt

    Totaal 716,-

    Alles prijzen zijn inclusief verzend kosten.
    Laatst gewijzigd door ArjanV; 01-12-13 om 20:53.

  18. #77
    FreekC's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Posts
    107
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4 Cabrio

    Standaard Re: eberspacher standkachel inbouwen a4 avant 1.8 tfsi quattro.

    :-) goed bezig Arjan!
    Doet hij het al?

    -Freek-
    Niet lu........ gas geven.

  19. #78

    Standaard Re: eberspacher standkachel inbouwen a4 avant 1.8 tfsi quattro.

    Vandaag weer verder gegaan met het aansluiten van de canbus.

    IMG_3636.jpg

    Wij moesten het dashboard kasje weg halen omdat de canbus kabel bij de gateway lag.
    en deze eerst naar de rechter kant gebracht moest worden.

    IMG_3637.jpg

    Deze foto zit op zijn kop.
    Maar het verdeel blok zit achter de rechter kunstof wang rechts naast je voeten zeg maar.

    IMG_3638.jpg

    Het is dus de bruine stekker.
    Het kan niet missen er zit er maar 1.

    IMG_3639.jpg

    Op de stekker zie je links nummer 1 staan en rechts nummer 7 alles daar tussen is uiteraard opvolgend.
    En zo als in eerdere posts aangegeven Pin 1 can H en Pin 2 can L.

    IMG_3640.jpg

    Ik had helaas geen krimpkous bij de hand dus heb er gewoon isolatie tape om heen gedaan en dat zit ook stevig vast.
    De aderkleuren van onze canbus op de kachel kan anders zijn als een andere draad boom dus goed in de gaten houden wat can High en Lo is.

    IMG_3641.jpg

    En als dan alles netjes getaped is het net of het origineel is.

    IMG_3642.jpg

    En dan het mooiste nog, met VCDS is hij zicht baar in de auto.
    Als ik alles nu uitlees heb ik geen fout meldingen alleen een component lock dus we moeten even een afspraak maken bij de dealer.

    De foto's van de koelwater slangen komen nog.

    De kachel heeft nog niet gebrand maar wil iedereen toch alvast bedanken met alle info.
    Het einde van dit project kan nooit verweg meer zijn.

    Groeten Arjan

  20. #79

    Standaard Re: eberspacher standkachel inbouwen a4 avant 1.8 tfsi quattro.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FreekC Bekijk Berichten
    :-) goed bezig Arjan!
    Doet hij het al?

    -Freek-
    Bijna Freek.
    Ik krijg in iedergeval geen vieze handen meer van die kachel.

  21. #80

    Standaard Re: eberspacher standkachel inbouwen a4 avant 1.8 tfsi quattro.

    Alle informatie die ik verzamelt heb en gebruikt plaats ik ook.

    image.jpg

    6-polige verdeeldoos A-stijl bijrijderszijde

    Inbouwplaats delen:

    aan A-stijl in bijrijdersvoetruimte achter de zijbekleding

    stekerverbindingen:

    1 -
    10-polige steker, zwart -T10y-

    2 -
    10-polige steker, rood -T10ab-1

    2 -
    17-polige steker, geel -T17x-2

    3 -
    17-polige steker, blauw -T17a-

    4 -
    17-polige steker, zwart -T17g- -

    5 -
    17-polige steker, bruin -T17f-

    6 -
    10-polige steker, grijs -T10ac-1

    6 -
    17-polige steker, wit -T17w-2

    D -
    5-polige steker, geel -T5c-1
    Aanwijzing
    t
    1 geldig t/m modeljaar 2009

    t
    2 geldig vanaf modeljaar 2010

    zekeringhouder D -SD-

    Inbouwplaats delen voor wagens met links stuur:

    onder afdekking dashboard - bijrijderszijde
    Aanwijzing
    t
    Afgebeeld is wagen met links stuur.

    t
    Afbeelding voor wagens met rechts stuur → Anker .

Pagina 4 van 14 EersteEerste 12345678 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •