Tip: plaats dit dan wel in het goede gedeelte (niet in de 2004-2008 A4). Dit onderwerp is volgens mij ook wel een aantal keer langsgekomen voor de B8.
Tip: plaats dit dan wel in het goede gedeelte (niet in de 2004-2008 A4). Dit onderwerp is volgens mij ook wel een aantal keer langsgekomen voor de B8.
De raamljjsten zijn wel te vervangen, maar het is een dure grap. Ooit een B6 Avant gehad waarvan ik dacht alles zit er op behalve dat dus dat laat ik wel retrofitten....2e hands niet te krijgen en nieuw incl montage zat ik geloof ik op EUR 1.200. Hb het maar achterwege gelaten maar het heeft me tot de verkoop gestoord dat het er niet op zat.
1200 euro voor een paar raamlijsten??.. Ik weet dat Audi niet heel goedkoop is, maar er zijn grenzen zeg. Dat laat ik dan maar zitten. Maar de dakrailing vind ik nog het belangrijkste eigenlijk. Op mijn huidige A4 avant zit het ook en ik vind het toch wel erg mooi staan. Iemand enig idee of dat makkelijk te doen is?
Ik heb nog een setje chrome dakrails liggen voor een B8, klein putje (1,5cm²) aan devoorkant op één rail is wat beschadigd. Als je dat niet zo spannend vind is dat wellicht wat voor je. Vervangen is een drietal bouten per stuk, en er is vast wel een AF-er die er een how-to manual van kan afdrukken vanuit ELSA.
Mij is verteld: Dit is niet makkelijk te doen!
aan de binnenkant zul je de gehele dakhemel moeten verwijderen, zelfs ervaren monteurs zijn hier zo een dag mee bezig ( of een hele ochtend als ze met zijn tweeen zijn...)
De zwarte dakreling eraf halen is dan het makkelijkste, maar het moeilijkste komt nog:
Het plaatsen van de chrome dakrails
Je moet de schroeven namelijk heel precies aandraaien. Te zacht is niet goed, gaat los en te hard is nog erger wat je trekt het metalen dak scheef.
Bovendien is waterdicht krijgen heel moeilijk.
Beetje bangmakerij als je het mij vraagt.
Een hele ochtend met 2 man?
Met een half uur/45 min ligt de hemel op de hoofdsteunen.
Als je weet wat je doet. En nee, ben geen audi monteur.
Dakreling plaatsen is ook geen rocket science.
Met logisch nadenken kom je al een heel eind.
Inderdaad, als je een accu boormachine en de goede bitjes hebt is dat hooguit een uur werk. En het aandraaien een probleem, dak krom trekken, niet waterdicht kunnen krijgen?
Ik heb ze al eens keer vervangen, geen lekkage, geen krom dak. Gewoon loctite gebruiken voor de bouten en moeren, eventueel wat siliconen kit tussen de rail "voetjes" en het dak.
Zoals @gratje83 al zei, bangmakerij!
Wie kan mij aangeven waar ik moet beginnen om de dakhemel los te krijgen? Ik wil eens kijken of de afvoerslangen van het open dak goed zijn gemonteerd.
Alvast vriendelijk bedankt voor een toelichting.
Groeten, Niels
Niels,
ik las je bericht over de waterafvoer en dacht dat je een lekkage zou hebben.
Ik heb dan eenzelfde probleem.
bij mijn audi lekt ie bij de afvoerslang rechtsachter van t panodak.
dit heb ik gezien nadat ik de dakhemel rechtsachter deels los heb gehaald en eronder heb kunnen kijken.
Ik heb de slang gecontroleerd op verstopping door het wiel en het spatbord eraf te halen en lucht via de uitgang te spuiten:
het kwam er boven uit.
Nu wil ik het panodak verwijderen om te kijken of de slang daar afgedicht is of dat er een kit naad lek is.
Ik heb foto's en demontage tekening.
Deze graag per email (pm lukt niet) dus wat is je adres ?
groetjes thomas
Dag Thomas,
Dank voor je reactie. Het zou erg fijn zijn als je een soort van handleiding over de mail kunt sturen. Je kunt mij bereiken via voornaamversteeg@hotmail.com. Ik dacht ik stuur je een PM, maar die knop kan ik nergens vinden...
Bedankt in elk geval!
Groeten, Niels
Vandaag het achterste glasdak verwijderd. Echt kinderlijk eenvoudig op aanwijzing van Tomas. De kant waar af en toe een druppel naar beneden kwam had een blaadje liggen. Glasdak verwijderen is gemakkelijker dan wielkast en of hemel.
Thomas, bedankt!
Groeten,
Niels