Resultaten 1 tot 9 van de 9

Onderwerp: Verlichting blijft aan bij draaiende motor

  1. #1

    Standaard Verlichting blijft aan bij draaiende motor

    Hoi, ik heb een vraag ? Als ik de auto parkeer en wil de lichten uitdoen dan blijven deze branden bij een draaiende motor. Wie weet hoe ik deze kan uitzetten.
    Het probleem is wanneer ik ergens sta moet ik de auto uitzetten om de lichten volledig uit te zetten. Is er een aanpassing hiervoor of zie ik iets over het hoofd.

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.880
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Verlichting blijft aan bij draaiende motor

    Dat is wettelijk verplicht sinds een aantal jaren, het heet dagrijlicht. Waarom zou je dat willen omzeilen?
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2006
    Posts
    44
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Verlichting blijft aan bij draaiende motor

    Wat bedoel je precies? de verlichting kun je uitzetten, maar je dagrijlicht zal altijd branden zodra je auto op contact staat. Dat kun je niet uitzetten.
    Ik vindt het overigens maar een raar probleem. Waarom wil je de auto niet uitzetten als je ergens stilstaat, tenzij je graag onnodig brandstof verstookt.

  4. #4
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.822
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Verlichting blijft aan bij draaiende motor

    Je moet de optie "dagrijverlichting menu" vrij laten schakelen. Dan kun je je verlichting VOLLEDIG uit schakelen als het nodig is.
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com

  5. #5

    Standaard Re: Verlichting blijft aan bij draaiende motor

    Ik heb deze optie niet in het menu staan ! gaat om een A4 -2016


  6. #6

    Standaard Re: Verlichting blijft aan bij draaiende motor

    vind het fijner als je op een parkeerplaats staat dat je de lichten uit kunt zetten en de motor in de winter aan kunt laten

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2006
    Posts
    44
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Verlichting blijft aan bij draaiende motor

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door klaask Bekijk Berichten
    vind het fijner als je op een parkeerplaats staat dat je de lichten uit kunt zetten en de motor in de winter aan kunt laten
    Daar hoef je de motor toch niet voor te laten lopen?
    Als je de motor uitzet en je drukt daarna op de aircoknop dan blijft de auto 15 a 20 min het interieur verwarmen of zoals je wil op temperatuur houden.

  8. Ad
  9. #8

    Standaard Re: Verlichting blijft aan bij draaiende motor

    Dank voor je reactie, heb de airco altijd aanstaan, maar ga het uitproberen !

  10. #9
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.822
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Verlichting blijft aan bij draaiende motor

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door klaask Bekijk Berichten
    Ik heb deze optie niet in het menu staan ! gaat om een A4 -2016
    Optie moet in het menu erbij gezet worden. Vandaag ook op paar gedaan.
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com

User Tag List

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •