Pagina 95 van 109 EersteEerste ... 4585919293949596979899105 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1.881 tot 1.900 van de 2171

Onderwerp: A4-B9 MY 2016 topic

  1. #1881
    Skyline737's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2010
    Posts
    2.047
    Kudos
    87
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: A4-B9 MY 2016 topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Servicepack Bekijk Berichten
    Ik heb black optiek. Diffusor is zwart of heel donker grijs ;-) (geen Sline exterieur heb ik wel intern). Sline diffusor past NIET op een niet Sline bumper!!

    Bijlage 234126
    Dubbel sierstuk er toch op laten zetten zie ik?
    A4 B9 Facelift Limousine (2020) Launch Edition Sport 2.0TFSI S-tronic
    A4 B9 Limousine (2015) Sport Proline S 2.0TDI S-tronic
    A4 Avant B8 (2011) 1.8TFSI Proline S Plus

  2. #1882

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2015
    Leeftijd
    38
    Posts
    94
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: A4-B9 MY 2016 topic

    Is toch standaard bij de 2.0 diesel?

  3. #1883
    Skyline737's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2010
    Posts
    2.047
    Kudos
    87
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: A4-B9 MY 2016 topic

    @shabazzz,

    Pas vanaf 190pk.
    A4 B9 Facelift Limousine (2020) Launch Edition Sport 2.0TFSI S-tronic
    A4 B9 Limousine (2015) Sport Proline S 2.0TDI S-tronic
    A4 Avant B8 (2011) 1.8TFSI Proline S Plus

  4. #1884

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2015
    Leeftijd
    38
    Posts
    94
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: A4-B9 MY 2016 topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Skyline737 Bekijk Berichten
    @shabazzz,

    Pas vanaf 190pk.

    Oke, check

  5. #1885

    Standaard Re: A4-B9 MY 2016 topic

    Na 6 jaar met veel plezier in mijn b8 avant te hebben gereden wordt het toch maar eens tijd om voor een nieuwe te kijken. Had altijd gezegd dat als deze vervangen zou worden dat ik een maatje groter zou gaan, een a6 dus. Echter van de a4 is een nieuw model en van de a6 een facelift met oudere interieur en geen virtual cockpit etc. Dit maakt een nieuwe a4 toch wel weer aantrekkelijk desondanks dat ik vind dat vooral de beenruimte op achterstoelen tegen valt. Heb zojuist daarom deze 95 pagina topic helemaal doorgelezen en van genoten en geleerd. Wat ik begrijp is dat het interieur en grote stap vooruit zou zijn, exterieur is inderdaad niet veel veranderd tov de b8 maar desondanks vertrouwd en mooi.

    Nu vraag ik me af of het op die moment wel slim is om een nieuwe te kopen omdat ik in deze topic een "spring" actie voorbij heb zien komen en voor zover ik weet er op dit moment geen echte acties zijn. Deze a4 is prijziger dan voorgaande edities en ik heb geen haast dus wachten op een actie zou geen punt zijn. Weet iemand of er weer acties komen binnenkort? Verder loop ik met configuraties tegen een aantal dingen aan:

    - Is led matrix de moeite waard tov led?
    - bij de s-line lijkt keyless entry aangevinkt als je geen comfort sleutel hebt aangevinkt. Kan dat?
    - Is privacy glas ook direct akoestisch glas want na deze selectie kan je geen akoestisch glas meer kiezen
    - Lastige, panoramadak wel of niet. Heb ik nu wel. Fijn extra lichtinval maar prijzig
    - Is het niet raar om mmi knop achter de pook te hebben? Het lijkt alsof deze in de weg zit
    - Is er geen mogelijkheid om achterklep met voet te openen?
    - voorbereiding rearseat entertainment doen?
    - wat houdt de onderstel (comfort /sport) met demperregeling in? Is dat wat tov zonder demperregeling?
    -Is dynamic steering hetzelfde als de vroegere servotronic?

    Wat hulp van de ervaringsdeskundige hier zou erg gewaardeerd zijn.

    Alvast bedankt!

    Gr. Marrone
    Laatst gewijzigd door Marrone; 06-11-16 om 00:16.


  6. #1886

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2015
    Leeftijd
    38
    Posts
    94
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: A4-B9 MY 2016 topic

    Ik had hetzelfde als jij, maar ik ga wel voor de A4, Hindi net wat ruimer achterin. Die extra ruimte vd a6 heb ik nu niet nodig.
    Op een paar vragen heb ik wel antwoord:

    Led vsmatrix: imho is dat 900 euro voor de lopende led richtingaanwijzers. Of je dat matrix grootlicht echt gaat merken(missen) weet ik niet.
    Keyless: volgens mij is dat onderdeel van je comfortsleutel, dat was een maand geleden nog niet standaard bij de s lines. Wat wel std is is keyless Go, maar dat is de start stop knop voor het starten vd motor.
    Panodak is idd wat je zegt
    Privacy glass, nee, je kan kiezen voor privacyglass +akoestisch glas in de voorruiten (600 nog wat euro) of je kiest voor alleen akoestisch glas, dan heb je alleen dubbelslag in de voorpoortiefen en dus niet geblindeerde ruiten achter. Overigens kan je voor die prijs veel beter alleen akoestisch glas nemen en achteraf je ramen laten folien. Dan kan je voor hetzelfde geld namelijk ook de voorruiten een tint donkerder maken. Zo zit er minder verschil tussen voor en achter.

    Pookje: kan mooi je pols op rusten, zeg maar pienter pookje 2.0
    Achterklep: ja, die mogelijkheid is er als je de comfortsleutel neemt
    Rearseat entertainment: #koopeenipadmini nee hoor, ook persoonlijk, maar dat zou ik doen.


    Die laatste 2 opties heb ik niet, maar daar kan iemand anders wel mee helpen. Ik vond het hele dure opties waar ik met 80%trajectcontrole en kaarsrechte provinciale wegen niet de noodzaak voor zag.

    Succes met je keuze, laat maar weten wat het geworden is (als je zover bent)

  7. #1887
    Servicepack's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2011
    Leeftijd
    44
    Posts
    582
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: A4-B9 MY 2016 topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Skyline737 Bekijk Berichten
    Dubbel sierstuk er toch op laten zetten zie ik?
    Yep! Had ook de Sline diffusor gekocht maar die paste helaas niet op mijn bumper. Zeer professioneel opgelost!
    A4 Avant BL B9 2.0 TDI S-tronic, Scuba, S-line interieur, Black optiek, verwarmde stoelen en 19" RS4 2016
    A3 Limousine Proline S, Daytona, Panorama dak, verwarmde stoelen, Black optiek en RS6 2014

  8. Ad
  9. #1888
    sand0kan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    50
    Posts
    266
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: A4-B9 MY 2016 topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Marrone Bekijk Berichten
    - Is led matrix de moeite waard tov led?
    Persoonlijk vind ik het erg fijn. Merk echt veel verschil als ik het wel of niet aan heb staan. Voor mijn gevoel heb ik gewoon een veel beter zicht dan zonder vooral op secundaire wegen is het erg prettig. Als ik zou moeten kiezen tussen panorama dak en LED Matrix zou ik persoonlijk LED Matrix kiezen. Maar bij de keuze is het gebruik van de auto natuurlijk ook van belang lijkt me. ALs je niet vaak in het donker rijdt, heb je natuurlijk weinig voordeel van de Matrix lampen
    Audi A4 B9 2.0 TFSI S-tronic Matrix, B&O, PQI velgen, ACC, Virtual Cockpit, 360 parking en meer...

  10. #1889

    Standaard Re: A4-B9 MY 2016 topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sand0kan Bekijk Berichten
    ALs je niet vaak in het donker rijdt, heb je natuurlijk weinig voordeel van de Matrix lampen
    Heb je die matrix lampen dan alleen aan als het donker is, of ook gewoon overdag?

  11. #1890

    Standaard Re: A4-B9 MY 2016 topic

    Nog een aanvulling over de lopende knipperlichten achter, die zitten al bij de LED verlichting. Dus ook zonder matrix LED.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

  12. #1891
    sand0kan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    50
    Posts
    266
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: A4-B9 MY 2016 topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pandinus Bekijk Berichten
    Heb je die matrix lampen dan alleen aan als het donker is, of ook gewoon overdag?
    Heb de lampen op automatisch staan. Zet automatisch matrix aan maar overdag zie je er niks van althans heeft het voor mij geen meerwaarde. Ik zie dan wel dat de borden verlicht worden maar dat is dan niet nodig.
    Audi A4 B9 2.0 TFSI S-tronic Matrix, B&O, PQI velgen, ACC, Virtual Cockpit, 360 parking en meer...

  13. #1892
    Skyline737's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2010
    Posts
    2.047
    Kudos
    87
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: A4-B9 MY 2016 topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Marrone Bekijk Berichten
    ......

    - Is led matrix de moeite waard tov led?
    - bij de s-line lijkt keyless entry aangevinkt als je geen comfort sleutel hebt aangevinkt. Kan dat?
    - Is privacy glas ook direct akoestisch glas want na deze selectie kan je geen akoestisch glas meer kiezen
    - Lastige, panoramadak wel of niet. Heb ik nu wel. Fijn extra lichtinval maar prijzig
    - Is het niet raar om mmi knop achter de pook te hebben? Het lijkt alsof deze in de weg zit
    - Is er geen mogelijkheid om achterklep met voet te openen?
    - voorbereiding rearseat entertainment doen?
    - wat houdt de onderstel (comfort /sport) met demperregeling in? Is dat wat tov zonder demperregeling?
    -Is dynamic steering hetzelfde als de vroegere servotronic?

    ........
    Mijn visie:

    - Is led matrix de moeite waard tov led?

    Ligt eraan waar en wanneer je het meeste rijdt wat mij betreft. Rijd je echt veel in het donker en dan op onverlichte wegen (buitenland), dan kan het wel de moeite waard zijn. Let wel, de normale LED koplampen geven met grootlicht evenveel licht als de matrix versie. Matrix voegt puur het (automatische) grootlicht toe die dimt op tegenliggers (simpel gezegd).

    - bij de s-line lijkt keyless entry aangevinkt als je geen comfort sleutel hebt aangevinkt. Kan dat?

    Foutje in de configurator. Kijk gewoon naar de daadwerkelijke prijslijst. Daar staat alles duidelijk in. Keyless start is overigens wel standaard.

    - Is privacy glas ook direct akoestisch glas want na deze selectie kan je geen akoestisch glas meer kiezen

    Wanneer je privacy glass aanvinkt zit daar inderdaad ook akoestisch glas in de voorportieren bij. De prijs voor de privacy glass optie is dus incl. akoestisch glas vóór.

    - Lastige, panoramadak wel of niet. Heb ik nu wel. Fijn extra lichtinval maar prijzig

    Als je het nu hebt, en zometeen niet, ga je er spijt van krijgen. Althans ik wel. Je bent nu al verwend en gewend, dus bijna verplicht om het nu dan ook te nemen.

    - Is het niet raar om mmi knop achter de pook te hebben? Het lijkt alsof deze in de weg zit

    Dat dacht ik in het begin ook. In de praktijk werkt de automaatpook echter heel natuurlijk als armsteuntje wanneer je de knop bedient. Werkt perfect! Overigens zit de knop bij een handbak gewoon vóór de pook. Middenconsole is dan compleet anders.

    - Is er geen mogelijkheid om achterklep met voet te openen?

    Jawel, met optie comfortsleutel.

    - voorbereiding rearseat entertainment doen?

    Heb je (jonge) kinderen? Anders zie ik er het nut niet van in.

    - wat houdt de onderstel (comfort /sport) met demperregeling in? Is dat wat tov zonder demperregeling?

    Ik heb met alle onderstellen gereden, zowel met als zonder demperregeling. Is heel persoonlijk waar je voorkeur naar uit zal gaan. Mijn visie:
    - Normaal/comfort onderstel zonder demperregeling: veel te zompig.
    - Normaal/comfort onderstel met demperregeling: idem. Iets meer verschil tussen verschillende rijstanden
    - Sportonderstel zonder demperregeling: prima. Rij ik nu op i.c.m. 19inch zomer en 18inch winter. Ik vind het heerlijk, anderen te hard.
    - Sportonderstel met demperregeling: prima. Vond ik echter de meerprijs niet waard t.o.v. de verschillen tussen de rijstanden. Verschillen vond ik te klein.

    -Is dynamic steering hetzelfde als de vroegere servotronic?

    Nee. Dynamic steering heeft een variabele overbrenging (simpel gezegd). Op lagere snelheden hoef je hierdoor minder aan het stuur te draaien en op hogere snelheiden meer. Klinkt in theorie prettig, maar in de praktijk vinden veel journalisten het geen succes. Velen raden het af.


    Zo, beetje geholpen? A4 al besteld?
    Laatst gewijzigd door Skyline737; 09-11-16 om 21:16.
    A4 B9 Facelift Limousine (2020) Launch Edition Sport 2.0TFSI S-tronic
    A4 B9 Limousine (2015) Sport Proline S 2.0TDI S-tronic
    A4 Avant B8 (2011) 1.8TFSI Proline S Plus

  14. #1893
    Skyline737's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2010
    Posts
    2.047
    Kudos
    87
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: A4-B9 MY 2016 topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Servicepack Bekijk Berichten
    Yep! Had ook de Sline diffusor gekocht maar die paste helaas niet op mijn bumper. Zeer professioneel opgelost!
    Ziet er inderdaad netjes uit!
    A4 B9 Facelift Limousine (2020) Launch Edition Sport 2.0TFSI S-tronic
    A4 B9 Limousine (2015) Sport Proline S 2.0TDI S-tronic
    A4 Avant B8 (2011) 1.8TFSI Proline S Plus

  15. #1894

    Standaard Re: A4-B9 MY 2016 topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door shabazzz Bekijk Berichten
    Ik had hetzelfde als jij, maar ik ga wel voor de A4, Hindi net wat ruimer achterin. Die extra ruimte vd a6 heb ik nu niet nodig.
    Op een paar vragen heb ik wel antwoord:

    Led vsmatrix: imho is dat 900 euro voor de lopende led richtingaanwijzers. Of je dat matrix grootlicht echt gaat merken(missen) weet ik niet.
    Keyless: volgens mij is dat onderdeel van je comfortsleutel, dat was een maand geleden nog niet standaard bij de s lines. Wat wel std is is keyless Go, maar dat is de start stop knop voor het starten vd motor.
    Panodak is idd wat je zegt
    Privacy glass, nee, je kan kiezen voor privacyglass +akoestisch glas in de voorruiten (600 nog wat euro) of je kiest voor alleen akoestisch glas, dan heb je alleen dubbelslag in de voorpoortiefen en dus niet geblindeerde ruiten achter. Overigens kan je voor die prijs veel beter alleen akoestisch glas nemen en achteraf je ramen laten folien. Dan kan je voor hetzelfde geld namelijk ook de voorruiten een tint donkerder maken. Zo zit er minder verschil tussen voor en achter.

    Pookje: kan mooi je pols op rusten, zeg maar pienter pookje 2.0
    Achterklep: ja, die mogelijkheid is er als je de comfortsleutel neemt
    Rearseat entertainment: #koopeenipadmini nee hoor, ook persoonlijk, maar dat zou ik doen.


    Die laatste 2 opties heb ik niet, maar daar kan iemand anders wel mee helpen. Ik vond het hele dure opties waar ik met 80%trajectcontrole en kaarsrechte provinciale wegen niet de noodzaak voor zag.

    Succes met je keuze, laat maar weten wat het geworden is (als je zover bent)

    Bedankt voor je reactie!

    Wat ik niet begrijp is, zeg je nou aan het begin van je post dat de nieuwe a4 meer ruimte heeft achterin (achterstoelen) dan de huidige a6?

    Ja inderdaad wat mij betreft 900 euro voor dynamische lopende richtingaanwijzer (wel heel sjeik!) want dat adaptieve is leuk maar niet echt nodig. Ik vraag me af of je de standaard led verlichting niet kan aanpassen via vagcom of dmv soort van hack dat richtingsaanwijzer dynamisch wordt? iemand ervaring mee?

    Dat verhaal met die privacy glass snap ik nog steeds niet helemaal. Ik dacht in voorgaande 95 paginas te lezen dat als je kiest voor privacyglass dat je dan akoestisch glas hebt in de voorportieren, maar dat het privacy glas zelf ook akoestisch glas zou zijn. Dat zou een hoop verklaren namelijk. Zoals het er nu uitziet zou je dus niet voor en achter akoestisch glas kunnen nemen? Ik heb op dit moment rolluiken/zonwering geïntegreerd in deur. Dat is een goed alternatief voor privacy glas.

    Pookje klinkt inderdaad heel logisch nu. Ik dacht dat je er omheen moest en dat snapte ik al niet maar als het een soort standaard is is dat wel ergonomisch. Ben benieuwd hoe dat voelt.

    Rearset entertainment zou meer iets voor de kinderen zijn. Echter die Audi tablets zijn belachelijk duur. Dacht zelf later met andere tablets e.e.a aan te passen en aan te sluiten maar daarbij zou voorbereiding daarvoor wel handig zijn.

    Lastig keuzes keuzes

  16. #1895

    Standaard Re: A4-B9 MY 2016 topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Skyline737 Bekijk Berichten
    Mijn visie:

    - Is led matrix de moeite waard tov led?

    Ligt eraan waar en wanneer je het meeste rijdt wat mij betreft. Rijd je echt veel in het donker en dan op onverlichte wegen (buitenland), dan kan het wel de moeite waard zijn. Let wel, de normale LED koplampen geven met grootlicht evenveel licht als de matrix versie. Matrix voegt puur het (automatische) grootlicht toe die dimt op tegenliggers (simpel gezegd).

    - bij de s-line lijkt keyless entry aangevinkt als je geen comfort sleutel hebt aangevinkt. Kan dat?

    Foutje in de configurator. Kijk gewoon naar de daadwerkelijke prijslijst. Daar staat alles duidelijk in. Keyless start is overigens wel standaard.

    - Is privacy glas ook direct akoestisch glas want na deze selectie kan je geen akoestisch glas meer kiezen

    Wanneer je privacy glass aanvinkt zit daar inderdaad ook akoestisch glas in de voorportieren bij. De prijs voor de privacy glass optie is dus incl. akoestisch glas vóór.

    - Lastige, panoramadak wel of niet. Heb ik nu wel. Fijn extra lichtinval maar prijzig

    Als je het nu hebt, en zometeen niet, ga je er spijt van krijgen. Althans ik wel. Je bent nu al verwend en gewend, dus bijna verplicht om het nu dan ook te nemen.

    - Is het niet raar om mmi knop achter de pook te hebben? Het lijkt alsof deze in de weg zit

    Dat dacht ik in het begin ook. In de praktijk werkt de automaatpook echter heel natuurlijk als armsteuntje wanneer je de knop bedient. Werkt perfect! Overigens zit de knop bij een handbak gewoon vóór de pook. Middenconsole is dan compleet anders.

    - Is er geen mogelijkheid om achterklep met voet te openen?

    Jawel, met optie comfortsleutel.

    - voorbereiding rearseat entertainment doen?

    Heb je (jonge) kinderen? Anders zie ik er het nut niet van in.

    - wat houdt de onderstel (comfort /sport) met demperregeling in? Is dat wat tov zonder demperregeling?

    Ik heb met alle onderstellen gereden, zowel met als zonder demperregeling. Is heel persoonlijk waar je voorkeur naar uit zal gaan. Mijn visie:
    - Normaal/comfort onderstel zonder demperregeling: veel te zompig.
    - Normaal/comfort onderstel met demperregeling: idem. Iets meer verschil tussen verschillende rijstanden
    - Sportonderstel zonder demperregeling: prima. Rij ik nu op i.c.m. 19inch zomer en 18inch winter. Ik vind het heerlijk, anderen te hard.
    - Sportonderstel met demperregeling: prima. Vond ik echter de meerprijs niet waard t.o.v. de verschillen tussen de rijstanden. Verschillen vond ik te klein.

    -Is dynamic steering hetzelfde als de vroegere servotronic?

    Nee. Dynamic steering heeft een variabele overbrenging (simpel gezegd). Op lagere snelheden hoef je hierdoor minder aan het stuur te draaien en op hogere snelheiden meer. Klinkt in theorie prettig, maar in de praktijk vinden veel journalisten het geen succes. Velen raden het af.


    Zo, beetje geholpen? A4 al besteld?
    Bedankt voor je hulp en bijdrage. Ben er zeker mee geholpen!

    grrr. heb een mega lange post geschreven druk op plaats en alles weg..... Geen tijd om het nu opnieuw te schrijven. pffff...

  17. #1896

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2015
    Leeftijd
    38
    Posts
    94
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: A4-B9 MY 2016 topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Marrone Bekijk Berichten
    Bedankt voor je reactie!

    Wat ik niet begrijp is, zeg je nou aan het begin van je post dat de nieuwe a4 meer ruimte heeft achterin (achterstoelen) dan de huidige a6?

    Ja inderdaad wat mij betreft 900 euro voor dynamische lopende richtingaanwijzer (wel heel sjeik!) want dat adaptieve is leuk maar niet echt nodig. Ik vraag me af of je de standaard led verlichting niet kan aanpassen via vagcom of dmv soort van hack dat richtingsaanwijzer dynamisch wordt? iemand ervaring mee?

    Dat verhaal met die privacy glass snap ik nog steeds niet helemaal. Ik dacht in voorgaande 95 paginas te lezen dat als je kiest voor privacyglass dat je dan akoestisch glas hebt in de voorportieren, maar dat het privacy glas zelf ook akoestisch glas zou zijn. Dat zou een hoop verklaren namelijk. Zoals het er nu uitziet zou je dus niet voor en achter akoestisch glas kunnen nemen? Ik heb op dit moment rolluiken/zonwering geïntegreerd in deur. Dat is een goed alternatief voor privacy glas.

    Pookje klinkt inderdaad heel logisch nu. Ik dacht dat je er omheen moest en dat snapte ik al niet maar als het een soort standaard is is dat wel ergonomisch. Ben benieuwd hoe dat voelt.

    Rearset entertainment zou meer iets voor de kinderen zijn. Echter die Audi tablets zijn belachelijk duur. Dacht zelf later met andere tablets e.e.a aan te passen en aan te sluiten maar daarbij zou voorbereiding daarvoor wel handig zijn.

    Lastig keuzes keuzes

    Haha, ik bedoel: ik had ook een b8 en de b9 is net wat ruimer. De a6 is nog ruimer, maar dat heb ik nu niet nodig.

    Die Leds weet ik niet, zou mooi zijn, maar ik vermoed dat het een andere strip is. Aan de andere kant ziet het er akelig hetzelfde uit.

    Privacy glass poging 2: je kan akoestisch glas (dat is dubbellaags glas) in de voorportieren nemen. Die zijn niet getint en dat kost je ongeveer 210EUR.

    De andere optie die je kan kiezen is privacy glass + akoestisch glas. Dat is dus hetzelfde akoestische glas in de voorportieren als hierboven, maar daarbij worden alle ruiten vanaf de B-stijl getint. Dus wat jij zegt klopt, de voorste zijruiten zijn dubbel maar niet getint, terwijl de achterste ruiten (incl de achterruit) wel getint zijn maar dat blijft hoe dan ook enkel glas. Kosten van deze optie ca 600EUR.

    Dus voor 400 euro extra worden je achterruiten getint. En dat is echt heel duur. Want voor 400 euro laat je bij de betere handelaren de ruiten incl die van de voorportieren tinten. Als je achter hele donkere ruiten neemt is het nmm niet zo mooi om voor helemaal niets te doen. Dan is het verschil heel groot. Dus ik heb voor 50% en achter 20%. Dit adviseerde de Audi dealer mij, behalve dat hij er 550EUR voor rekende met 2 jaar garantie. Ik heb het nu voor onder 400 met 7 jaar.

    Hij adviseerde mij ook om of de luikjes, of te tinten. Beide was onnodig zei hij.

    En die tablets mee eens, ik koop gewoon een iPad voor de kleine en maak met m'n telefoon een hotspot. Stel je hebt die rearseat, je moet toch zelf de data regelen, want volgens mij zit het gebruik van YouTube niet in de bundel en betaal je je dus scheel aan extra MB's

    Keuzes... en dan moet je nog bedenken of je de armsteunen in het portier in leder wilt... ach, zo ben je weer een paar maanden verder in je leven

  18. #1897

    Standaard Re: A4-B9 MY 2016 topic

    (Privacy glass is wel degelijk iets anders dan achteraf folie erop plakken, bedenk dat goed bij je keuze)

  19. #1898

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2015
    Leeftijd
    38
    Posts
    94
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: A4-B9 MY 2016 topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raz0r Bekijk Berichten
    (Privacy glass is wel degelijk iets anders dan achteraf folie erop plakken, bedenk dat goed bij je keuze)
    Ok, leg eens uit? 3 Audi dealers zeggen onafhankelijk van elkaar van niet namelijk. Maar ben benieuwd natuurlijk

  20. #1899

    Standaard Re: A4-B9 MY 2016 topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door shabazzz Bekijk Berichten
    Haha, ik bedoel: ik had ook een b8 en de b9 is net wat ruimer. De a6 is nog ruimer, maar dat heb ik nu niet nodig.

    Die Leds weet ik niet, zou mooi zijn, maar ik vermoed dat het een andere strip is. Aan de andere kant ziet het er akelig hetzelfde uit.

    Privacy glass poging 2: je kan akoestisch glas (dat is dubbellaags glas) in de voorportieren nemen. Die zijn niet getint en dat kost je ongeveer 210EUR.

    De andere optie die je kan kiezen is privacy glass + akoestisch glas. Dat is dus hetzelfde akoestische glas in de voorportieren als hierboven, maar daarbij worden alle ruiten vanaf de B-stijl getint. Dus wat jij zegt klopt, de voorste zijruiten zijn dubbel maar niet getint, terwijl de achterste ruiten (incl de achterruit) wel getint zijn maar dat blijft hoe dan ook enkel glas. Kosten van deze optie ca 600EUR.

    Dus voor 400 euro extra worden je achterruiten getint. En dat is echt heel duur. Want voor 400 euro laat je bij de betere handelaren de ruiten incl die van de voorportieren tinten. Als je achter hele donkere ruiten neemt is het nmm niet zo mooi om voor helemaal niets te doen. Dan is het verschil heel groot. Dus ik heb voor 50% en achter 20%. Dit adviseerde de Audi dealer mij, behalve dat hij er 550EUR voor rekende met 2 jaar garantie. Ik heb het nu voor onder 400 met 7 jaar.

    Hij adviseerde mij ook om of de luikjes, of te tinten. Beide was onnodig zei hij.

    En die tablets mee eens, ik koop gewoon een iPad voor de kleine en maak met m'n telefoon een hotspot. Stel je hebt die rearseat, je moet toch zelf de data regelen, want volgens mij zit het gebruik van YouTube niet in de bundel en betaal je je dus scheel aan extra MB's

    Keuzes... en dan moet je nog bedenken of je de armsteunen in het portier in leder wilt... ach, zo ben je weer een paar maanden verder in je leven
    Bedankt voor je uitgebreide uitleg. Het is mij nu een stuk duidelijker. Ben inderdaad ook benieuwd naar verschil privacy glas en achteraf folie plakken.

  21. #1900

    Standaard Re: A4-B9 MY 2016 topic

    Bij folie zie je altijd randjes bij de achterruiten en de stippen overgang. Portierramen gaan goed. Origineel is gewoon egaal getint. Om het te voorkomen praten ze vaak over minimaliseren.

    Laatst gewijzigd door FASt; 11-11-16 om 21:44.
    ▀▄▀▄▀▄ Audi Q4 e-tron 40 S Competition
    ▀▄▀▄▀▄ Audi TT Roadster 3.2 DSG MK1

User Tag List

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •