Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: Accu vervangen 2.0 TFSI

  1. #1

    Standaard Accu vervangen 2.0 TFSI

    Beste Audiforum-gebruiker.

    Ik ben nu al een tijdje aan het informeren bij bedrijven voor een accu.
    Niemand kan me nog helpen. Accudienst.nl niet en adrivitek ook niet.
    De maten en aantal voltage klopt maar er zit dan weer geen BEM code op. Dit moet je toch hebben?

    De dealer vraagt 270 euro voor een accu en plaatsen. Het lijkt me dat dit goedkoper moet kunnen?Ik heb de orginele accu erin op het moment. 520 A , 110 AH , 850 A (neem aan dat dat startvermogen is)

    Ik heb ook gelezen dat je de systemen van stroom moet blijven voorzien. Ik heb dus een acculader gekocht en ik heb gelezen dat je deze voor moet aansluiten. Heeft een van jullie meer informatie hoe ik deze eerst moet aansluiten. Wellicht info van elsawin ? Kan ik dan gerust de accu klemmen achter bij de accu eraf halen achter of staat hier dan ook stroom op als ik hem voor heb aangesloten?


    Alvast erg bedankt!
    07-10-12 -Audi A5 2.0 tfsi Proline,Manual, Grijs,19 inch Y-5 arm velgen, Geperforeerd leer met grijs stiksel ,stoelverwarming.

  2. #2

    Standaard re: Accu vervangen 2.0 TFSI

    Zie post 214 tot 217 in het topic van @johnny boy -> http://www.audiforum.nl/forum/audifo...ml#post1697410

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door johnny boy Bekijk Berichten
    nu nieuwe accu geplaatst
    @Peeet weet jij dat? accu is Varta AGM 595901 met bem code oude was MOLL
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door johnny boy Bekijk Berichten
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door johnny boy Bekijk Berichten
    vanavond even de accu ingeleerd Varta AGM 595901 en doet het nu perfect (in MMI ook 100%)
    Via 19-CAN Gateway _> Long Adaptation -> Channel 4 -> Battery identification
    Daar invullen wat voor accu je hebt (heb dus VAO ipv MLA ) en BEM code klaar (zie voorbeeld foto's)

    droppedImage_2.jpg droppedImage_6.jpg



    Peeet
    S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
    ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
    Retrofits Topic A5/8T
    ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
    ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld

  3. #3
    johnny boy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2008
    Leeftijd
    61
    Posts
    6.599
    Kudos
    152
    Auto
    Audi A5 Coupé
    Land
    Land

    Standaard Re: Accu vervangen 2.0 TFSI

    had ik een andere accu met startkabels aangesloten voor onder de motorkap en toen de accu achter los gekoppeld
    kijk wel uit dat je geen kortsluiting maakt met de pluskabel andere accu plaatsen en inleren met vag/com (anders blijf je meldingen krijgen van management controller)
    de accu ingeleerd Varta AGM 595901 en doet het nu perfect (in MMI ook 100%)
    niet via module 61 (heb ik niet) maar via
    19-CAN Gateway _> Long Adaptation -> Channel 4 -> Battery identification
    daar invullen wat voor accu je hebt (heb dus VAO ipv MLA ) en BEM code klaar
    en accu koste mij 200,- (zijn duur dus)

    Audi A/S5 Coupé 8T (looks like a bijmekaar geraapt zooitje) Daytona grijs
    Audi A/S5 Cabrio 8F (looks like a bijmekaar geraapt zooitje 2) Bruin

    VCDS 23.11.0 Ross-Tech &V2 pro regio Meppel no-fear(at)live (punt)nl

  4. #4

    Standaard Re: Accu vervangen 2.0 TFSI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Peeet Bekijk Berichten
    Zie post 214 tot 217 in het topic van @johnny boy -> http://www.audiforum.nl/forum/audifo...ml#post1697410










    Peeet
    Thanks ! Helemaal duidelijk. Ik ga eens vergelijken op internet voor goedkope accu's.
    07-10-12 -Audi A5 2.0 tfsi Proline,Manual, Grijs,19 inch Y-5 arm velgen, Geperforeerd leer met grijs stiksel ,stoelverwarming.

  5. #5

    Standaard Re: Accu vervangen 2.0 TFSI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door johnny boy Bekijk Berichten
    had ik een andere accu met startkabels aangesloten voor onder de motorkap en toen de accu achter los gekoppeld
    kijk wel uit dat je geen kortsluiting maakt met de pluskabel andere accu plaatsen en inleren met vag/com (anders blijf je meldingen krijgen van management controller)
    de accu ingeleerd Varta AGM 595901 en doet het nu perfect (in MMI ook 100%)
    niet via module 61 (heb ik niet) maar via
    19-CAN Gateway _> Long Adaptation -> Channel 4 -> Battery identification
    daar invullen wat voor accu je hebt (heb dus VAO ipv MLA ) en BEM code klaar
    en accu koste mij 200,- (zijn duur dus)
    Thanks! Is inderdaad schandalig duur zo een accu. We gaan even kijken of we hem krijgen opgeladen anders helaas toch maar een nieuwe kopen...
    07-10-12 -Audi A5 2.0 tfsi Proline,Manual, Grijs,19 inch Y-5 arm velgen, Geperforeerd leer met grijs stiksel ,stoelverwarming.


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •