Resultaten 1 tot 15 van de 15

Onderwerp: Kleppen in inlaatspruitstuk defect 4.2 V8 CAUA

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2020
    Leeftijd
    45
    Posts
    61
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S5
    Land
    Land

    Standaard Kleppen in inlaatspruitstuk defect 4.2 V8 CAUA

    Goedenavond allen,

    Afgelopen week kreeg ik de foutcode P2004, P2005 etc....

    Oftewel Inlaatspruitstukklep staat open, kan niet dicht of andersom.

    Dus inlaat eraf schroeven en kijken wat het probleem is.
    Naja dat hebben we dus wel gevonden, maar nu...

    Zie foto's, probleem is wel duidelijk maar nu de oplossing nog.

    Ik had gekeken in 7Zap maar zijn deze "flappen/kleppen" niet los te krijgen en moet je dus een compleet nieuw inlaatspruitstuk kopen

    Wie heeft er een goed idee, of wellicht zo'n inlaat liggen
    Lijmen heb ik over nagedacht, 1 seconde, nee moet wel goed zijn en wil niet dat er iets de motor in gezogen gaat worden, ik heb nu al veel geluk gehad vind ik en dat wil ik zo houden.
    Wie weet er wat?
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Laatst gewijzigd door Stan1979; 08-11-23 om 21:48.

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.880
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard re: Kleppen in inlaatspruitstuk defect

    Bij vragen over de motor is het VERPLICHT om het motortype in de topictitel te vermelden.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2020
    Leeftijd
    45
    Posts
    61
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S5
    Land
    Land

    Standaard Re: Kleppen in inlaatspruitstuk defect

    Sorry, staat erbij.

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2020
    Leeftijd
    45
    Posts
    61
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S5
    Land
    Land

    Standaard Re: Kleppen in inlaatspruitstuk defect

    Update:

    Vandaag verder bekeken of er nog wat te redden valt maar het probleem is eigenlijk alleen maar erger merk ik.
    Hij was ook in het midden gebroken en het uiteinde was uitgeslagen, zeg maar de lagerschaal waar hij in draaide was kapot.

    Nu heb ik hem dus geheel eruit gehaald en zal ik voorlopig het zonder 1 klep moeten doen, dinsdag moet hij gekeurd worden dus dan maar op deze manier.
    Alles zorgvuldig nagelopen dat niks er nog los in ligt, met lucht alles doorgeblazen en alle drap schoongemaakt waar mogelijk.

    Nu zijn de gaten waar het mechanisme aan vast zit ook uitgeslagen dus ik vrees dat deze in zijn geheel vernieuwd moet gaan worden, alleen de prijzen online word ik niet heel vrolijk van dus daar moet ik nog wel wat uitgezoeken.
    Kijken of hij morgen normaal loopt, volgens mij heb ik weleens van iemand gelezen dat hij ze weg had gehaald en ook uit had laten schrijven in de ecu.
    De obstructie is eruit andere klep kan gewoon draaien dus denk wel dat het los zal lopen, stuk minder vermogen zal wel een feit zijn.
    Zie foto's, zonder klep, de uitgeslagen bevestiging tov van een normale en ook de 2de kleppen hebben al veel speling waar ze in draaien, echt millimeters helaas.

    To be continued.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  5. #5
    robby70's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    1.019
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Kleppen in inlaatspruitstuk defect 4.2 V8 CAUA

    Ik zou het gewoon ff goed doen, je kunt zelf sleutelen, dus dat scheelt al een berg kosten! Tweedehands spullen van de sloop zou ik er ook niet in doen .. over wat voor bedrag hebben we het hier? Misschien heeft @Rol-Co nog een tip voor je?

    Verstuurd vanaf mijn DN2103 met Tapatalk
    Laatst gewijzigd door robby70; 10-11-23 om 07:22.
    A6 50TDI Quattro (C8/4K) + TTS Quattro (8J)


  6. #6
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.209
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Kleppen in inlaatspruitstuk defect 4.2 V8 CAUA

    Wat is het onderdeel nummer? Er is ook soms nieuw best wat tekoop zoals dit bijv.

    https://www.ebay.de/itm/164929789371...3ABFBMpMXEp_di
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2020
    Leeftijd
    45
    Posts
    61
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S5
    Land
    Land

    Standaard Re: Kleppen in inlaatspruitstuk defect 4.2 V8 CAUA

    Nee natuurlijk ga ik het goed oplossen want als ik de andere kleppen zie dan zie je deze ook al 'versleten' zijn.

    Alleen prijzen van meer dan 2000 euro vind ik wel wat aan de hoge kant.
    Vandaag de auto moeten verzetten om op hoogte te kunnen zetten om remschijven en blokken te kunnen vervangen en merk eigenlijk weinig eraan, hij loopt in ieder geval niet slecht ofzo zonder de rij kleppen dus das een geluk.

    De zoektocht gaat verder.

    7.00345.08 pierburg

  8. Ad
  9. #8
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.209
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Kleppen in inlaatspruitstuk defect 4.2 V8 CAUA

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Stan1979 Bekijk Berichten
    Nee natuurlijk ga ik het goed oplossen want als ik de andere kleppen zie dan zie je deze ook al 'versleten' zijn.

    Alleen prijzen van meer dan 2000 euro vind ik wel wat aan de hoge kant.
    Vandaag de auto moeten verzetten om op hoogte te kunnen zetten om remschijven en blokken te kunnen vervangen en merk eigenlijk weinig eraan, hij loopt in ieder geval niet slecht ofzo zonder de rij kleppen dus das een geluk.

    De zoektocht gaat verder.

    7.00345.08 pierburg
    De kleppen zijn alleen om je runners langer en korter te maken, en waarschijnlijk staan ze zonder op lang dus meeste koppel bij lage toeren maar mis je zo maar 50pk op de hoge toerentallen.
    Bij mijn wagen (ook 4.2 V8) heb je 1 grote klep voor alle runners en gaat wel eens vast zitten als je weinig boven 5000rpm komt, je merkt het wel maar bij normaal rijden haast niet. Dus er uit halen kan ook.

    Dat pierburg nummer is geen onderdeel nummer, kijk even bij 7zap voor je wagen. Lijkt ie hier op?
    https://www.ebay.de/itm/186117118233...Bk9SR4rAhrT3Yg

    of op deze
    https://www.ebay.de/itm/386190675625...Bk9SR6y4iLX3Yg

    er zijn 2 soorten namelijk,
    079133185bm
    079133185cl

    cl is na 11 maand 2008 lijkt het.
    Laatst gewijzigd door Rol-Co; 10-11-23 om 22:22.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2020
    Leeftijd
    45
    Posts
    61
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S5
    Land
    Land

    Standaard Re: Kleppen in inlaatspruitstuk defect 4.2 V8 CAUA

    Zo te zien is het deze 079133185BM, mijn wagen is van 2007.

    Niet boven de 5000rpm zal het niet aan liggen, als hij goed warm is mag hij weleens los.

  11. #10
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.209
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Kleppen in inlaatspruitstuk defect 4.2 V8 CAUA

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Stan1979 Bekijk Berichten
    Zo te zien is het deze 079133185BM, mijn wagen is van 2007.

    Niet boven de 5000rpm zal het niet aan liggen, als hij goed warm is mag hij weleens los.
    Dat is de dure en wat minder makkelijk te vinden dan helaas, uitzoeken of de nieuwere ook past.

    5000 rpm kan en mag wel zonder kleppen maar je mist vermogen, nu is er genoeg natuurlijk
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  12. #11

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2020
    Leeftijd
    45
    Posts
    61
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S5
    Land
    Land

    Standaard Re: Kleppen in inlaatspruitstuk defect 4.2 V8 CAUA

    Andere past niet, bevestiging op de motor is anders als ik is ze vergelijk via 7zap.
    Nieuwer type wordt ook anders aangestuurd dus dat zal niet werken helaas.

    Prijzen word ik niet gelukkig van degene die ik nodig heb, meer dan 3000 euro nieuw is wel meer dan gewenst.

    Wat ik zit te denken om toch 2de hands te kijken, ik weet waar ik nu op moet letten en ga gewoon kijken als ik er niet tevreden over ben dan laat ik hem liggen natuurlijk.
    Dan zou ik hem toch volledig openmaken en alles schoonmaken want ze vervuilen wel enorm.
    Dan alles opnieuw sealen en weer in elkaar bouwen.
    Niet ideaal maar het is wat het is.

  13. #12
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.209
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Kleppen in inlaatspruitstuk defect 4.2 V8 CAUA

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Stan1979 Bekijk Berichten
    Andere past niet, bevestiging op de motor is anders als ik is ze vergelijk via 7zap.
    Nieuwer type wordt ook anders aangestuurd dus dat zal niet werken helaas.

    Prijzen word ik niet gelukkig van degene die ik nodig heb, meer dan 3000 euro nieuw is wel meer dan gewenst.

    Wat ik zit te denken om toch 2de hands te kijken, ik weet waar ik nu op moet letten en ga gewoon kijken als ik er niet tevreden over ben dan laat ik hem liggen natuurlijk.
    Dan zou ik hem toch volledig openmaken en alles schoonmaken want ze vervuilen wel enorm.
    Dan alles opnieuw sealen en weer in elkaar bouwen.
    Niet ideaal maar het is wat het is.
    Liggen niet voor het oprapen denk ik aangezien ze maar heel kort gemaakt zijn? Is het niet te repareren/veranderen? Een gebruikte heeft weer dezelfde problemen vermoed ik.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  14. #13

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2020
    Leeftijd
    45
    Posts
    61
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S5
    Land
    Land

    Standaard Re: Kleppen in inlaatspruitstuk defect 4.2 V8 CAUA

    Na een zoektocht wordt dit toch wel een dingetje, ze liggen inderdaad niet voor het oprapen.

    Repareren, uhm ja heb je de kunststof onderdelen gezien? Dat wordt niet de simpelste reparatie

    Punt is ook dat het mijn dagelijks vervoer is, dus even een weekje stilzetten om aan sleutelen zit er niet in helaas.

  15. #14
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.209
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Kleppen in inlaatspruitstuk defect 4.2 V8 CAUA

    Andere optie is ze er uit halen tot je wat tegenkomt en genoegen nemen met minder power.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  16. #15

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2020
    Leeftijd
    45
    Posts
    61
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S5
    Land
    Land

    Standaard Re: Kleppen in inlaatspruitstuk defect 4.2 V8 CAUA

    1 kant is er nu uit, vandaag mee gereden naar de dealer voor APK en niet max power gereden maar rijd verder normaal gelukkig.

    MIL is uit, dat rijdt weer wel fijn

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •