Bij vragen over de motor is het VERPLICHT om het motortype in de topictitel te vermelden.
Goedenavond allen,
Afgelopen week kreeg ik de foutcode P2004, P2005 etc....
Oftewel Inlaatspruitstukklep staat open, kan niet dicht of andersom.
Dus inlaat eraf schroeven en kijken wat het probleem is.
Naja dat hebben we dus wel gevonden, maar nu...
Zie foto's, probleem is wel duidelijk maar nu de oplossing nog.
Ik had gekeken in 7Zap maar zijn deze "flappen/kleppen" niet los te krijgen en moet je dus een compleet nieuw inlaatspruitstuk kopen
Wie heeft er een goed idee, of wellicht zo'n inlaat liggen
Lijmen heb ik over nagedacht, 1 seconde, nee moet wel goed zijn en wil niet dat er iets de motor in gezogen gaat worden, ik heb nu al veel geluk gehad vind ik en dat wil ik zo houden.
Wie weet er wat?
Update:
Vandaag verder bekeken of er nog wat te redden valt maar het probleem is eigenlijk alleen maar erger merk ik.
Hij was ook in het midden gebroken en het uiteinde was uitgeslagen, zeg maar de lagerschaal waar hij in draaide was kapot.
Nu heb ik hem dus geheel eruit gehaald en zal ik voorlopig het zonder 1 klep moeten doen, dinsdag moet hij gekeurd worden dus dan maar op deze manier.
Alles zorgvuldig nagelopen dat niks er nog los in ligt, met lucht alles doorgeblazen en alle drap schoongemaakt waar mogelijk.
Nu zijn de gaten waar het mechanisme aan vast zit ook uitgeslagen dus ik vrees dat deze in zijn geheel vernieuwd moet gaan worden, alleen de prijzen online word ik niet heel vrolijk van dus daar moet ik nog wel wat uitgezoeken.
Kijken of hij morgen normaal loopt, volgens mij heb ik weleens van iemand gelezen dat hij ze weg had gehaald en ook uit had laten schrijven in de ecu.
De obstructie is eruit andere klep kan gewoon draaien dus denk wel dat het los zal lopen, stuk minder vermogen zal wel een feit zijn.
Zie foto's, zonder klep, de uitgeslagen bevestiging tov van een normale en ook de 2de kleppen hebben al veel speling waar ze in draaien, echt millimeters helaas.
To be continued.
Ik zou het gewoon ff goed doen, je kunt zelf sleutelen, dus dat scheelt al een berg kosten! Tweedehands spullen van de sloop zou ik er ook niet in doen .. over wat voor bedrag hebben we het hier? Misschien heeft @Rol-Co nog een tip voor je?
Verstuurd vanaf mijn DN2103 met Tapatalk
Wat is het onderdeel nummer? Er is ook soms nieuw best wat tekoop zoals dit bijv.
https://www.ebay.de/itm/164929789371...3ABFBMpMXEp_di
Nee natuurlijk ga ik het goed oplossen want als ik de andere kleppen zie dan zie je deze ook al 'versleten' zijn.
Alleen prijzen van meer dan 2000 euro vind ik wel wat aan de hoge kant.
Vandaag de auto moeten verzetten om op hoogte te kunnen zetten om remschijven en blokken te kunnen vervangen en merk eigenlijk weinig eraan, hij loopt in ieder geval niet slecht ofzo zonder de rij kleppen dus das een geluk.
De zoektocht gaat verder.
7.00345.08 pierburg
De kleppen zijn alleen om je runners langer en korter te maken, en waarschijnlijk staan ze zonder op lang dus meeste koppel bij lage toeren maar mis je zo maar 50pk op de hoge toerentallen.
Bij mijn wagen (ook 4.2 V8) heb je 1 grote klep voor alle runners en gaat wel eens vast zitten als je weinig boven 5000rpm komt, je merkt het wel maar bij normaal rijden haast niet. Dus er uit halen kan ook.
Dat pierburg nummer is geen onderdeel nummer, kijk even bij 7zap voor je wagen. Lijkt ie hier op?
https://www.ebay.de/itm/186117118233...Bk9SR4rAhrT3Yg
of op deze
https://www.ebay.de/itm/386190675625...Bk9SR6y4iLX3Yg
er zijn 2 soorten namelijk,
079133185bm
079133185cl
cl is na 11 maand 2008 lijkt het.
Andere past niet, bevestiging op de motor is anders als ik is ze vergelijk via 7zap.
Nieuwer type wordt ook anders aangestuurd dus dat zal niet werken helaas.
Prijzen word ik niet gelukkig van degene die ik nodig heb, meer dan 3000 euro nieuw is wel meer dan gewenst.
Wat ik zit te denken om toch 2de hands te kijken, ik weet waar ik nu op moet letten en ga gewoon kijken als ik er niet tevreden over ben dan laat ik hem liggen natuurlijk.
Dan zou ik hem toch volledig openmaken en alles schoonmaken want ze vervuilen wel enorm.
Dan alles opnieuw sealen en weer in elkaar bouwen.
Niet ideaal maar het is wat het is.
Na een zoektocht wordt dit toch wel een dingetje, ze liggen inderdaad niet voor het oprapen.
Repareren, uhm ja heb je de kunststof onderdelen gezien? Dat wordt niet de simpelste reparatie
Punt is ook dat het mijn dagelijks vervoer is, dus even een weekje stilzetten om aan sleutelen zit er niet in helaas.