Pagina 2 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 89

Onderwerp: ABT Tuning voor een A5 2.0 TFSI

  1. #21

    Standaard Re: ABT Tuning voor een A5 2.0 TFSI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Flipper Bekijk Berichten
    ik heb een A5 sportback 3 liter TDI (240pk) en zou deze ook willen binnen doen.. Iemand ervaring hiermee?
    Zelf geen ervaring mee, maar bij JD Engineering halen ze dit er uit:

    Audi A5 3.0TDI Mj 2010
    Standaard: 240 pk
    Gaat naar: 280pk
    Strandaard: 500 NM koppel
    Gaat naar: 580 NM koppel
    Kosten: € 890

    Zie ook: http://www.jdengineering.nl/

  2. #22

    Standaard Re: ABT Tuning voor een A5 2.0 TFSI

    Ik laat mijn A5 Sportback 2.0 TFSI die komende week geleverd gaat worden door vd Akker ook tunen door MTM.
    Vd Akker is nu officieel dealer van MTM en geven voor zover ik weet nu 10% korting op de tuning.
    Mijn vorige Audi's Q7, RS4, A6 etc zijn ook door MTM getuned. Ben hier heel tevreden over!
    Gas erop!

  3. #23

    Standaard Re: ABT Tuning voor een A5 2.0 TFSI

    Ik ben bezig om een A5 coupé samen te stellen. Basis zal de 2.0 TFSI 180 pk zijn.
    Aangezien ik wil tunen heb ik een paar vragen :
    - vlgs de dealer (van Mossel) is ABT tuning niet mogelijk bij de automaat. Op de site van ABT zie ik de tuning er echter gewoon bij staan. Weet iemand hoe dit zit? Of heb ik gewoon een verkoper gehad die er weinig van weet?
    - Is er nog veel verschil tussen de MTM tuning en ABT. ABT is fors duurder en vd Akker zit om de hoek.
    - Hoe zit het met de garantie van de auto na tuning bij MTM?
    - is MTM ook mogelijk bij een automaat?

    Dennis

  4. #24

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2010
    Leeftijd
    33
    Posts
    170
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: ABT Tuning voor een A5 2.0 TFSI

    Garantie vervalt bij MTM en daar zit meteen ook het grootste deel van het prijsverschil in. Bij ABT behoud je je garantie.
    Wat betreft tuning en een automaat weet ik het niet zeker. Bij de A4 is het in principe mogelijk om een multitronic te tunen, maar soms gaat het tunen om onduidelijke reden niet. Daarnaast weet ik niet zeker of je uberhaupt aan een multitronic automaat wil beginnen... Ik lees regelmatig op dit forum over gedoe met de transmissie...
    2011 B8 A4 Avant 2.0tfsi Pro Line S ~ MMI+, B&O, Servotronic, Aut. dimmende binnenspiegel, licht- en regensensor
    2006 BMW 130i cup 5deurs - all options.

  5. #25

    Standaard Re: ABT Tuning voor een A5 2.0 TFSI

    Bedankt. Ik twijfel inderdaad ook over de automaat als ik de berichten zo lees.
    Even OT : ik zie dat jij een MMI+ hebt. Tov de Pro Line S uitvoering met normale 6,5" MMI kost me dit 1200 euro meer.
    Zou dit het geld waard zijn?


  6. #26

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2010
    Leeftijd
    33
    Posts
    170
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: ABT Tuning voor een A5 2.0 TFSI

    Wij hebben hem nog niet want de auto is nog in bestelling (levering pas in januari).

    Ik denk persoonlijk dat dit het absoluut waard is/zal zijn.

    Op de website van audi heb je een lexicon (knopje staat onderaan in het klein naast 'dealer vinden') en daarin kan je zien wat MMI navigatie en MMI navigatie plus voor verschillen hebben. Daarnaast staan er op vimeo een hoop videos van de MMI plus hoe het zou moeten werken. is er een van, de gerelateerde videos vertellen de rest.

    Volgens enkele forumleden werkt de spraaksturing van de MMI+ prima, dus als dat inderdaad zo is, vind ik dat alleen al een groot deel van de meerprijs compenseren. Daarnaast de kaartweergave in 3D met relief is mooi, 3D gebouwen is natuurlijk vet en een groter scherm is ook altijd fijn .
    Laatst gewijzigd door martijnvb; 18-09-10 om 19:44.
    2011 B8 A4 Avant 2.0tfsi Pro Line S ~ MMI+, B&O, Servotronic, Aut. dimmende binnenspiegel, licht- en regensensor
    2006 BMW 130i cup 5deurs - all options.

  7. #27

    Standaard Re: ABT Tuning voor een A5 2.0 TFSI

    Bedankt. Ik ga nog eens op de site kijken.

  8. Ad
  9. #28

    Standaard Re: ABT Tuning voor een A5 2.0 TFSI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dennis-@udi Bekijk Berichten
    Ik ben bezig om een A5 coupé samen te stellen. Basis zal de 2.0 TFSI 180 pk zijn.
    Aangezien ik wil tunen heb ik een paar vragen :
    - vlgs de dealer (van Mossel) is ABT tuning niet mogelijk bij de automaat. Op de site van ABT zie ik de tuning er echter gewoon bij staan. Weet iemand hoe dit zit? Of heb ik gewoon een verkoper gehad die er weinig van weet?
    Dennis
    Dat laatste dus. Ik heb sinds begin augustus ook een 180 pk met Multitronic en die is een week of 4 geleden getuned door ABT. Geen centje pijn. Ben trouwens zeer te spreken over de Multitronic bak. Het is in feite een geupgrade CVT maar ik heb echt nog nooit zo'n heerlijk soepele automaat gehad. Hij draait op de snelweg mega lage toeren en als het moet even flipperen om in de sportstand te komen en gaan met die banaan. Ik mis een S-tronic geen seconde eerlijk gezegd.
    A5 Coupé 2.0 TFSI Multitronic Proline Yellowstone - verkocht

  10. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 3F3F

    Dat laatste dus. Ik heb sinds begin augustus ook een 180 pk met Multitronic en die is een week of 4 geleden getuned door ABT. Geen centje pijn. Ben trouwens zeer te spreken over de Multitronic bak. Het is in feite een geupgrade CVT maar ik heb echt nog nooit zo'n heerlijk soepele automaat gehad. Hij draait op de snelweg mega lage toeren en als het moet even flipperen om in de sportstand te komen en gaan met die banaan. Ik mis een S-tronic geen seconde eerlijk gezegd.
    Waarom heb je gekozen voor Abt en niet Mtm?
    Geen last van traag op gang komen bij het stoplicht?

  11. #30

    Standaard Re: ABT Tuning voor een A5 2.0 TFSI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dennis-@udi Bekijk Berichten
    Waarom heb je gekozen voor Abt en niet Mtm?
    Was voor mij goedkoper en met Abt heb je maximale zekerheid dat Pon de garantie ondersteunt. Als het geen splinternieuwe auto was geweest en garantie dus niet speelde was ik naar JD Engineering gegaan.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dennis-@udi Bekijk Berichten
    Geen last van traag op gang komen bij het stoplicht?
    Kan beter bij deze bak, maar ik heb er verder geen problemen mee. Je leert heel snel hoe je het gas moet doseren om soepel weg te rijden.
    A5 Coupé 2.0 TFSI Multitronic Proline Yellowstone - verkocht

  12. #31
    shardphoenix's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Leeftijd
    45
    Posts
    83
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5

    Standaard

    Ik heb eerder een vraag gesteld in dit topic over mtm tuning en na wat onderzoek besloten om voor mtm te gaan. 180 -> 275 pk!
    Heb ook de luchtfilter vervangen door een k&n filter. Maar dat scheelt misschien paar pktjes.

    Ben er erg over te spreken. Wagen is zuiniger geworden na tuning. Bij rustig rijden haal ik makkelijk 1 op 15 (schakelen onder 2k toeren). Als ik erg rustig rijd. Dus ook heel langzaam accelereer haal ik voor mijn gevoel zieke cijfers. 1 op 16,8 en zelfs een keer 1 op 17,5 gehaald op een afstand van 50 km. Koude motor gestart en daarna bebouwde kom, 80 stuk en 35km snelweg.
    Ik tank overigens gewoon 95.

    Topsnelheid nog niet precies kunnen meten maar 276 op digitale teller al gezien in Duitsland

    Wel een waarschuwing. Hij is totaal niet onrustig als ik rustig rijd maar vol optrekken is er echt niet bij. Teveel vermogen op de voorbandjes. Ik haal overigens op droog wegdek wel gewoon net 6,1 sec van 0-100. Wel kerstmis met dat ESP lampje
    Snelweg is echter een feest!
    Audi A5 Pro Line Nav 2010 2.0 TFSI 180  278 PK (MTM Tuning), K&N filter, 18" MAK Variante Mirror velgen, slotbouten, TPMS, phantomzwart, sportst. (Atrium bekleding), sportonder., auto dim. spiegel, chrome uitlaatstuk, geen badges, zwarte hemel.

  13. #32
    shardphoenix's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Leeftijd
    45
    Posts
    83
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5

    Standaard

    Oh ja kosten 1150 euro bij vd akker in best. Duurt alles bij elkaar ongeveer uurtje of 3,5. Je kan er op wachten.
    Audi A5 Pro Line Nav 2010 2.0 TFSI 180  278 PK (MTM Tuning), K&N filter, 18" MAK Variante Mirror velgen, slotbouten, TPMS, phantomzwart, sportst. (Atrium bekleding), sportonder., auto dim. spiegel, chrome uitlaatstuk, geen badges, zwarte hemel.

  14. #33
    LangeNeef's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2010
    Posts
    788
    Kudos
    58
    Auto
    Audi A5 Coupé
    Land
    Land

    Standaard Re: ABT Tuning voor een A5 2.0 TFSI

    Hoe is bij MTM tuning de trekkracht in hogere versnelling met weinig toeren? Ik vind dat je bij de ABT tuning wel de motor op toeren moet houden om lekker vlot vooruit te kunnen. Onderin het motorbereik gebeurt er erg weinig. Dus met 120 in zijn 6 is heerlijk rustig rijden, maar wil je dan even vlot inhalen, dan moet je echt twee versnellingen terug. Herkenbaar bij MTM?
    Audi A5 Coupe S Edition 2.0 TFSI ABT

  15. #34

    Standaard Re: ABT Tuning voor een A5 2.0 TFSI

    Hoe snel wordt de acceleratie van 0-100 bij de ABT tuning voor een A5 SB 2.0 tfsi multitronic (180 pk voor tuning)?

  16. #35
    HJR
    Guest

    Standaard Re: ABT Tuning voor een A5 2.0 TFSI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door shardphoenix Bekijk Berichten
    Ik heb eerder een vraag gesteld in dit topic over mtm tuning en na wat onderzoek besloten om voor mtm te gaan. 180 -> 275 pk!
    Heb ook de luchtfilter vervangen door een k&n filter. Maar dat scheelt misschien paar pktjes.

    Ben er erg over te spreken. Wagen is zuiniger geworden na tuning. Bij rustig rijden haal ik makkelijk 1 op 15 (schakelen onder 2k toeren). Als ik erg rustig rijd. Dus ook heel langzaam accelereer haal ik voor mijn gevoel zieke cijfers. 1 op 16,8 en zelfs een keer 1 op 17,5 gehaald op een afstand van 50 km. Koude motor gestart en daarna bebouwde kom, 80 stuk en 35km snelweg.
    Ik tank overigens gewoon 95.

    Topsnelheid nog niet precies kunnen meten maar 276 op digitale teller al gezien in Duitsland

    Wel een waarschuwing. Hij is totaal niet onrustig als ik rustig rijd maar vol optrekken is er echt niet bij. Teveel vermogen op de voorbandjes. Ik haal overigens op droog wegdek wel gewoon net 6,1 sec van 0-100. Wel kerstmis met dat ESP lampje
    Snelweg is echter een feest!
    lekker zuinig onder de 2k rpm schakelen, maarrrr.... dan had je net zo goed geen turbo hoeven nemen. ding is dan net op toeren en schakel jij weer door.... en 276km/u? hahaha wat een over enthousiaste teller is dat...

  17. #36

    Standaard Re: ABT Tuning voor een A5 2.0 TFSI

    6,1 seconden van 0-100 met een MTM tuning. Dat is wel een stuk sneller dan de ABT tuning, namelijk 0-100 in ongeveer 7 tellen. Klopt dit wel?
    Volgens mij zijn de vermogenstoenamen bij beide gelijk toch?

  18. #37

    Standaard Re: ABT Tuning voor een A5 2.0 TFSI

    Ik ben nu een week in het bezit van een A5 2.0 180 pk Multitronic en ben ik afwachting van de codes bij de dealer voor mijn ABT tuning. Dit schijnt even te duren (2 weken).

    Ik vroeg me af wat de gebruikers, die al hebben laten tunen, voor brandstof gebruiken / adviseren. Ik ben redelijk gebonden aan 1 pomp (Total) en zag dat ze hier geen 98 hebben, maar 95 ongelood en 95 Excellium.
    Op de ABT site zie ik bij de info wel staan :
    Fuel type : ROZ 98 ( ROZ 95 with Power reduktion)
    Emission standard : EU 5

    Moet ik van pomp wisselen of niet?

  19. #38

    Standaard Re: ABT Tuning voor een A5 2.0 TFSI

    Je kunt 95 blijven rijden, maar als je zoveel geld investeert in tunen dan is het zonde om voor die paar extra centen niet ook gewoon op echte 98 over te stappen (shell of bp). Mijn mening.
    A5 Coupé 2.0 TFSI Multitronic Proline Yellowstone - verkocht

  20. #39

    Standaard Re: ABT Tuning voor een A5 2.0 TFSI

    Ik tank altijd BP Ultimate RON 98
    1.8 TFSi JD tuning, met RON 98 225 pk, met RON 95 218 PK
    S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
    ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
    Retrofits Topic A5/8T
    ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
    ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld

  21. #40
    LangeNeef's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2010
    Posts
    788
    Kudos
    58
    Auto
    Audi A5 Coupé
    Land
    Land

    Standaard Re: ABT Tuning voor een A5 2.0 TFSI

    Was die Multitronic nou wel te tunen via ABT?

    Ik tank overigens ook altijd BP Ultimate 98 en soms - als ik in Duitsland ben - Shell V-Power Racing 100 octaan.
    Laatst gewijzigd door LangeNeef; 14-01-11 om 06:45.
    Audi A5 Coupe S Edition 2.0 TFSI ABT

Pagina 2 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •