Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 50

Onderwerp: A5 Winterbanden + velgen?

  1. #1

    Standaard A5 Winterbanden + velgen?

    Mijn vrouw wil graag dat ik dit jaar winterbanden onder de A5 leg. Navraag bij de vriendelijke Audi dealer leert me dat ze voor 4 stalen velgen + 4 winterbanden 2000 Euro willen hebben. Aangezien ik Malle Pietje niet ben denk ik dat dat toch wel voordeliger moet kunnen... Heeft iemand een suggestie voor een adres waar ik voor een iets schappelijker bedrag kan slagen?

    Wat voor prijs orde zou redelijk zijn?

    Dank!
    Audi S3 Limousine '14 - Sepang blauw

  2. #2
    lol's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2004
    Posts
    183
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: A5 Winterbanden + velgen?

    Wat 'ik' zou doen:
    marktplaats 4 velgjes 16/17 inch, +- 400 euro
    4x http://www.anwb.nl/binaries/pdf/auto...st10_225_3.pdf
    = 350 euro http://link.marktplaats.nl/491324065
    = 750 euro klaar
    A4 B7 2005 1.8T MT

  3. #3
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.890
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: A5 Winterbanden + velgen?

    Pas op, de A5 heeft een lagere ET-waarde dan veel andere Audi's.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  4. #4

    Standaard Re: A5 Winterbanden + velgen?

    En schijnbaar kunnen er geen stalen wielen onder de A5, alleen lichtmetaal van minimaal 17" (vanwege de remschijven?).. Hmmm...
    Audi S3 Limousine '14 - Sepang blauw

  5. #5
    muizenissen
    Guest

    Standaard Re: A5 Winterbanden + velgen?

    Minimaal 17" lichtmetaal? Dat zijn jetsers van remmen dan, minstens 330mm... lijkt me dus ook niet.


  6. #6
    wazzup01's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2008
    Leeftijd
    51
    Posts
    3.303
    Kudos
    26
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: A5 Winterbanden + velgen?

    Even shoppen bij een goede online leverancier

    Velg:
    2011-10-10_094334.jpg
    Band:
    2011-10-10_094406.jpg
    Prijs:
    2011-10-10_094256.jpg
    Waar een wil is, is een weg.
    Maar waar een weg is, hoef ik niet te willen.

  7. #7

    Standaard Re: A5 Winterbanden + velgen?

    Ik heb via Marktplaats een set 16" velgen en banden (2e hands) gekocht voor een paar honderd euro. Werkt perfect (het ziet er alleen niet uit, maar dat terzijde). Bij de Audi dealer werd inderdaad aangegeven dat 17" het minimum is. Ik heb de velgen voordat ik ze kocht eerst laten monteren om te kijken of het zou passen. Dat bleek geen probleem, geen last van aanlopen of onvoldoende ruimte voor de remschijven.

  8. Ad
  9. #8

    Standaard Re: A5 Winterbanden + velgen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nels Bekijk Berichten
    Ik heb via Marktplaats een set 16" velgen en banden (2e hands) gekocht voor een paar honderd euro. Werkt perfect (het ziet er alleen niet uit, maar dat terzijde). Bij de Audi dealer werd inderdaad aangegeven dat 17" het minimum is. Ik heb de velgen voordat ik ze kocht eerst laten monteren om te kijken of het zou passen. Dat bleek geen probleem, geen last van aanlopen of onvoldoende ruimte voor de remschijven.
    Heb je dan niet een ET afwijking van zo'n 10mm?
    16" is wel een interessante optie, aangezien 16 inchers tov 17 inchers al gauw 300-400 Euro goedkoper zijn.
    Audi S3 Limousine '14 - Sepang blauw

  10. #9

    Standaard Re: A5 Winterbanden + velgen?

    Ik heb een nagenoeg nieuwe set liggen. Originele A5 17" velgen met Goodyear Ultragrip winterbanden. Precies 1 maand op gereden (dec 2010).

    http://auto-onderdelen.marktplaats.n...n-audi-a5.html
    Laatst gewijzigd door 3F3F; 10-10-11 om 12:28.
    A5 Coupé 2.0 TFSI Multitronic Proline Yellowstone - verkocht

  11. #10
    knalselder's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2010
    Leeftijd
    59
    Posts
    394
    Kudos
    27
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: A5 Winterbanden + velgen?

    Ik heb originele Audi 17duims LM met ZGAN Dunlop 3D via Ebay uit Oostenrijk: 920 euro inclusief verzending. Ze zijn echt niet van nieuw te onderscheiden, reuze blij mee. Ik zag in het weekend dat er nog sets beschikbaar zijn.

  12. #11

    Standaard Re: A5 Winterbanden + velgen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door brambos Bekijk Berichten
    Heb je dan niet een ET afwijking van zo'n 10mm?
    16" is wel een interessante optie, aangezien 16 inchers tov 17 inchers al gauw 300-400 Euro goedkoper zijn.
    Geen idee.. Het past allemaal goed. Enige is wel dat de wielen wat verder naar binnen staan dan de 18" wielen die er normaal gesproken onder zitten. Ik moet er ook bij zeggen dat ik de winterbanden er eigenlijk alleen onder laat leggen als ik op wintersport ga. In Nederland gebruik ik ze zelden.

  13. #12

    Standaard Re: A5 Winterbanden + velgen?

    S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
    ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
    Retrofits Topic A5/8T
    ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
    ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld

  14. #13

    Standaard Re: A5 Winterbanden + velgen?

    Mensen, heel erg bedankt voor alle snelle reacties!
    Audi S3 Limousine '14 - Sepang blauw

  15. #14
    knalselder's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2010
    Leeftijd
    59
    Posts
    394
    Kudos
    27
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: A5 Winterbanden + velgen?

    Laatst gewijzigd door knalselder; 11-10-11 om 16:27.

  16. #15
    Zonnestraaltje's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    53
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB

    Standaard Re: A5 Winterbanden + velgen?

    Die aanbieding, knalselder, gaat om H-banden. Onder een A5 moeten echter V-banden (als de topsnelheid v.d. auto boven de 210 km/h ligt).

    Ach weet je, ik heb zelf ook pas set winterbanden gekocht. Óók H.... Ik moet nog gaan meemaken dat daar op gecontroleerd wordt....
    Laatst gewijzigd door Zonnestraaltje; 11-10-11 om 20:37.

  17. #16
    knalselder's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2010
    Leeftijd
    59
    Posts
    394
    Kudos
    27
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: A5 Winterbanden + velgen?

    Dat is voor winterbanden helemaal geen verplichting. Je moet dan wel een waarschuwing aanbrengen om die snelheid niet te overschrijden. Dit kan zoals vroeger met een stickertje op het dashboard, maar bij onze Audi's kan je ook gewoon een waarschuwingssignaal (auditief + BIS) instellen bij een snelheid naar keuze. Wil je echt sneller dan 210 km/h rijden op winterbanden dan moet je inderdaad voor banden met een hogere snelheidscode kiezen.

    In dit hele draadje heb ik trouwens nog niet veel banden met een hogere snelheidsindex zien passeren.
    Laatst gewijzigd door knalselder; 11-10-11 om 20:48.

  18. #17
    Zonnestraaltje's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    53
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB

    Standaard Re: A5 Winterbanden + velgen?

    Ik wist niet dat er op dit punt verschil wordt gemaakt tussen zomer- en winterbanden.....

    En als het inderdaad geen verplichting is mits, dan denk ik niet dat de politie in discussie gaat met 'de overtreder' over de vraag op welke 'max.snelheid met piepje' er is ingesteld...
    Ik bedoel, het lijkt me óf een verplichting óf niet.

    Ik zie trouwens nogal hoge bedragen voor bandensets voorbijkomen. Gaat dan zeker om 18 inch banden ?
    Laatst gewijzigd door Zonnestraaltje; 12-10-11 om 09:35.

  19. #18
    LangeNeef's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2010
    Posts
    788
    Kudos
    58
    Auto
    Audi A5 Coupé
    Land
    Land

    Standaard Re: A5 Winterbanden + velgen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knalselder Bekijk Berichten
    In dit hele draadje heb ik trouwens nog niet veel banden met een hogere snelheidsindex zien passeren.
    Ik heb zelf de Continentals 245/40 R18 97V TS810SAO FR XL. Het gaat hier om een speciaal voor Audi ontwikkelde band (AO-codering). V index is maximaal 240 km/h.
    Audi A5 Coupe S Edition 2.0 TFSI ABT

  20. #19

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2006
    Posts
    44
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: A5 Winterbanden + velgen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door brambos Bekijk Berichten
    Heb je dan niet een ET afwijking van zo'n 10mm?
    16" is wel een interessante optie, aangezien 16 inchers tov 17 inchers al gauw 300-400 Euro goedkoper zijn.
    @Brambos

    Denk daar nog eens goed over na of je 16" of 17" wel wil.

    Ook ik was aan het kijken naar 17" velgen met winterbanden. Ik wilde eigenlijk "zo smal" mogelijk. Ten eerste voor de grip en ten tweede voor de prijs.
    Mijn banden leverancier zei dat de gripvermindering geen probleem meer is tegenwoordig bij bredere winterbanden, ik zou wel een paar euro's sparen maar ook spijt krijgen om 17" onder de auto te leggen. Van 20"naar 17" is optisch nogal een verschil.
    Terug naar huis met " twijfel twijfel en wat nu". Na nog wat speurwerk op inet bleek al snel dat 17"op een A5 "not done" is. Optisch is het een catastrofe. Maar wat belangrijker is als je het S-line sportpakket hebt, 17" zich niet goed verdraagt in verhouding met de wegligging. De wegligging is zwabberig en extreem onderstuur.
    En omdat vrijwel iedereen die in het verleden voor 17" koos er gruwelijk spijt van heeft, heb ik maar besloten om de extra Euro300-400 te investeren in 18" met 245/40 R18 97V

    Vandaag is het wintersetje gemonteerd en ik kan alleen maar zeggen, wat ben ik blij dat ik geluisterd heb naar de leverancier en extra geïnvesteerd heb in een maatje groter.
    Het doet even pijn maar dat ik ben het alweer vergeten. Ik zou het me nooit vergeven hebben als ik voor 17" had gekozen.

    Dus als je nog moet kiezen, als je de extra 300-400 euro kan investeren zou ik het zeker doen.

  21. #20
    Zonnestraaltje's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    53
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB

    Standaard Re: A5 Winterbanden + velgen?

    Ik heb 225 breedte gekozen. Door de lage ET-waarde van de 17 inch velg valt deze 'combi' niet helemaal in de wielkasten weg.
    Trouwens voor winterbanden al aardig breed hoor, 225....

    Ik heb 17 inch velgen waarvan de spaken bijna tot op de band doorlopen. Da's optisch nagenoeg gelijk aan 18 inch velgen waarbij er nog een (brede) rand rondom de spaken loopt.
    Trouwens, liever 17 inch lichtmetaal dan die zwarte stalen velgen; geen gezicht.
    En dan is het ook nog eens maar voor een maand of drie, waarna de 18 inch zomervelgjes er weer onder gaan.
    Laatst gewijzigd door Zonnestraaltje; 15-10-11 om 12:15.

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •