Pagina 3 van 12 EersteEerste 1234567 ... LaatsteLaatste
Resultaten 41 tot 60 van de 239

Onderwerp: Aanschaf verlagingsveren S6 Plus - Eibach gekocht - foto's geplaatst

  1. #41

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door boekhour Bekijk Berichten
    Nee geen andere achterveren. De auto staat exact horizontaal gemeten met de waterpas. Het is opties-bedrog dat ie achteraaan lager lijkt te liggen. De achterste wielkastrand zit gewoon wat lager dan de voorste.
    Misschien lijkt het zo, maar met mijn huidige veren staat 'ie voor en achter exact even hoog. Daarbij doel ik dus op de maat hart wielnaaf tot wielkastrand. Dus wellicht staat mijn wagen nu dus voor wat lager, als ik jouw verhaal mag geloven.

    Overigens zou ik bij andere achterveren ook meteen de dempers meenemen. De dempers gaan namelijk in een ander werkgebeid functioneren en de kans is groot dat je binnen 5000km met kapotte dempers zit. En het is toch wel een aantal uurtjes werk om de andere veren eronder te zetten, zou zonde zijn als de boel twee keer los moet. Voordempers had je al vervangen?
    Ik ga de achterdempers ook zeker vervangen, ik denk dat ze wel redelijk op zijn. De voordempers zijn inderdaad vervangen door originele sportdempers van Audi, zijn goed hard maar nog wel comfortabel.

    Vergeleken met de het orgineel Audi sportonderstel van Frederic concludeerden wij samen dat je met mijn auto harder en comfortabeler over drempels kunt en dat de auto dan ook minder nadeint. Ik heb gele konis met eibach veren. Billstein is ook een goed alternatief.
    Dat zal zeer zeker komen omdat jouw S6 een fris onderstel heeft gekregen. Goede dempers maken inderdaad het verschil!
    Ik twijfel nog of ik ook achter originele sportdempers ga plaatsen of Koni's. Als Koni's nog enigszins instelbaar zijn dan is dat natuurlijk mooi meegenomen. Voor de hoogte zal dat instellen weinig uitmaken natuurlijk.

    Ik weet niet of de veren voor jouw s6plus dezelfde zijn als die van mij. Kan mij voorstellen dat de v8 op de voortrein iets meer weegt (50-100kg). Dat zou juist gunstig kunnen zijn voor de sysmetrische aanblik. De importeur kwam ook nog met een oplossing, door de windingen van de achterveren te voorzien van een pu-slang. Dan win je qua hoogte 2mm per winding. De eerste 4/5 windingen van de achterveren zitten namelijk op elkaar gedrukt (progressieve veer). Dit schijnt vaker te worden gedaan en is een oplossingen die >100000km meegaat. Ik doe het niet vind mijn auto zo uitstekend.
    Eibach biedt geen specifieke veren aan voor een S6 V8 of voor de S6 Plus. Ik zag dat jouw wagen 1625 kg weegt, die van mij weegt maar 45 kg meer. Misschien omdat mijn V8 geheel uit aluminium is gemaakt valt daardoor het meergewicht mee. Of de RDW gegevens kloppen niet helemaal. Maar iets meer gewicht op de voortrein zal altijd wat helpen. Dat windingen verhaal is handig als je wilt verhogen, maar ik zou liever de voorkant nog iets verlagen, zodat de afstand velghart - wielkastrand voor en achter gelijk is.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door W Bekijk Berichten
    De gele Koni's zijn altijd alleen in de uitgaande slag te verstellen in hardheid, de ingaande is altijd hetzelfde.
    Dat je harder over drempels kunt ligt aan de Koni's, dat heb ik ook, ideaal.


    Ik heb laatst nog even naar de achterveren gekeken toen het wiel er toch af moest, ik heb een nummer voor je, weet niet of het exact klopt omdat het een beetje verweerd was.

    EN 1321002H
    Dank voor het onderdeelnr, op internet vind ik helaas alleen typenrs als 1528-140. Misschien dat een autoshop hier wat mee kan.
    quattro addict

    8,4 liter 776 pk aan quattro GmbH power

  2. #42

    Standaard

    De veernummers van Eibach die ik heb:

    Achter:
    gemonteerde veer:1516002

    Voor:
    gemonteerde veer: 1527001

    Dit zijn de veren die in de 1528-140 set zitten. Wat mij trouwens opvalt is dat de orginele audi veren ietsjes dikker zijn (scheelt een paar mm)

    Bij de Konis moet je er voor zorgen dat de afstand vanaf de onderkant van de demper "hart schroef" tot de veerschotel gelijk is aan wat je nu hebt. Koni heeft voor mijn s6 speciale schokdempers, de afstand is bij mij 183mm. Weet niet of bij jouw deze afstand gelijk is. De dempingskarakteristiek van de konis zijn geloof ik 3-voudig instelbaar.
    Laatst gewijzigd door boekhour; 26-10-09 om 11:23.

  3. #43

    Standaard

    Ok dank voor de info! Ik heb inmiddels wat vragen uitgezet bij een Eibach en een H&R leverancier.
    Voor wat betreft de dempers zal ik deze afstand in de gaten houden, ik verwacht daar wat minder 'problemen' mee dan met de veren
    quattro addict

    8,4 liter 776 pk aan quattro GmbH power

  4. #44

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door damaX Bekijk Berichten
    Voor wat betreft de dempers zal ik deze afstand in de gaten houden, ik verwacht daar wat minder 'problemen' mee dan met de veren
    klopt, maar die afstand moet wel gelijkt zijn anders creeer je daarmee verschillen.

  5. #45

    Standaard

    Ik heb toch ook nog eens gekeken naar de voorkant, was toch eens benieuwd...

    1524001VA Voorkant.

    35/96 staat er ook nog op, denk productiedatum '96.

    Toch andere nummers... mischien is type nummer ooit gewijzigd?


  6. #46

    Standaard

    Qua dempers lijken de Bilstein B8 me wel wat. B6 lijkt me niet verstandig, omdat de wagen toch redelijk laag komt te liggen. De blauwe S6 Plus op de eerder getoonde foto heeft Bilstein B8 met H&R veren. De ervaring van de eigenaar is dat deze de wagen niet 30mm maar 35mm verlagen. Na zo'n 2000km was de wagen nóg 5mm gezakt. En dan staat ie nog niet eens helemaal strak zoals ik 'm graag zie. Voor is gewoon nog te hoog.

    Na verder struinen op het S6Plus forum kwam ik een verhaal tegen van iemand met KW veren, in combinatie met de reguliere dempers. Ik vind de Plus hier geweldig op z'n wielen staan, ook erg mooie velgen trouwens (zwart staat 'm goed!):

    Edit: oh ja, het typenr van deze veren schijnt H346 te zijn. Kan deze echter nergens vinden.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    quattro addict

    8,4 liter 776 pk aan quattro GmbH power

  7. #47
    Fredz0r's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2009
    Posts
    1.807
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S6

    Standaard

    Deze staat idd echt strak op de wielen hoor!!
    ** Audi S6 Limo '94 - 6-speed manual - 2.2 Turbo Quattro @ ~285 PK / 420 Nm :D
    ** VW Bora Variant SE Highline '00- 6-speed manual - 1.9TDI @ ~145 PK / 355 Nm
    ** VW Golf MKI Cabrio '84 - 1.9 TDI 1z @ 125,2PK/350Nm @ BBS RM

  8. Ad
  9. #48
    WJNekkers's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Leeftijd
    51
    Posts
    632
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard

    Die kleur velgen vind ik echt wel gaaf. Volgend voorjaar misschien de wintervelgen ook maar zwart laten spuiten en de remklauwen rood.

  10. #49
    WJNekkers's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Leeftijd
    51
    Posts
    632
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard

    Max, ga niet voor te laag, drempels moet ik echt overkruipen en dan nog raak ik af en toe iets a.d. onderkant (meestal de afdekplaat onder de motor). Gewone drempels wil nog wel maar die zgn schildpadjes zijn een probleem.

  11. #50
    Fredz0r's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2009
    Posts
    1.807
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S6

    Standaard

    Niet donker spuiten....dat vind ik persoonlijk echt zonde.

    Offtopic maar wel te gek; ik heb zojuist uit Dld originele Turverkleidungen besteld (voor de achterdeuren dus) met rollos!!!
    Laatst gewijzigd door Fredz0r; 26-10-09 om 21:41.
    ** Audi S6 Limo '94 - 6-speed manual - 2.2 Turbo Quattro @ ~285 PK / 420 Nm :D
    ** VW Bora Variant SE Highline '00- 6-speed manual - 1.9TDI @ ~145 PK / 355 Nm
    ** VW Golf MKI Cabrio '84 - 1.9 TDI 1z @ 125,2PK/350Nm @ BBS RM

  12. #51
    WJNekkers's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Leeftijd
    51
    Posts
    632
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard

    gaaf, ik ben benieuwd.

    Donkere kleur op de wintervelgen is wel makkelijk, zie jen het vuil niet zo.

  13. #52
    Fredz0r's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2009
    Posts
    1.807
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S6

    Standaard

    Ooh op de wintervelgen....ja dan is het wat anders idd.
    ** Audi S6 Limo '94 - 6-speed manual - 2.2 Turbo Quattro @ ~285 PK / 420 Nm :D
    ** VW Bora Variant SE Highline '00- 6-speed manual - 1.9TDI @ ~145 PK / 355 Nm
    ** VW Golf MKI Cabrio '84 - 1.9 TDI 1z @ 125,2PK/350Nm @ BBS RM

  14. #53

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door WJNekkers Bekijk Berichten
    Max, ga niet voor te laag, drempels moet ik echt overkruipen en dan nog raak ik af en toe iets a.d. onderkant (meestal de afdekplaat onder de motor). Gewone drempels wil nog wel maar die zgn schildpadjes zijn een probleem.
    Dat is ook zeker niet mijn bedoeling, ik vond dit wel een mooie oplossing. De H&R gaan me wat te laag.
    quattro addict

    8,4 liter 776 pk aan quattro GmbH power

  15. #54

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door damaX Bekijk Berichten
    Qua dempers lijken de Bilstein B8 me wel wat. B6 lijkt me niet verstandig, omdat de wagen toch redelijk laag komt te liggen. De blauwe S6 Plus op de eerder getoonde foto heeft Bilstein B8 met H&R veren. De ervaring van de eigenaar is dat deze de wagen niet 30mm maar 35mm verlagen. Na zo'n 2000km was de wagen nóg 5mm gezakt. En dan staat ie nog niet eens helemaal strak zoals ik 'm graag zie. Voor is gewoon nog te hoog.

    Na verder struinen op het S6Plus forum kwam ik een verhaal tegen van iemand met KW veren, in combinatie met de reguliere dempers. Ik vind de Plus hier geweldig op z'n wielen staan, ook erg mooie velgen trouwens (zwart staat 'm goed!):

    Edit: oh ja, het typenr van deze veren schijnt H346 te zijn. Kan deze echter nergens vinden.

    Het blijken geen KW maar K.A.W. veren te zijn. Deze kan ik op Ebay wel terugvinden, maar niet de 40 / 40 verlagingsset.
    Van Eibach kreeg ik de reactie dat de 1528-140 set bij mijn ietsje zwaardere V8 al 5 tot 10 mm lager zou moeten uitpakken tov de 5-pitter. Ik heb daar mijn twijfels bij. Op S6Plus.de wordt ook gesproken over napersen van de veren, dat kan Eibach evt ook doen, maar geeft geen garantie op het resultaat.

    De zoektocht wordt voortgezet...
    quattro addict

    8,4 liter 776 pk aan quattro GmbH power

  16. #55
    WJNekkers's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Leeftijd
    51
    Posts
    632
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

  17. #56

    Standaard

    Dank, deze site had ik ook al even bekeken. De 40 voor / 40 achter verlagingsset kan ik op deze site niet vinden. Verder is de omschrijving per verenset erg vaag, voor welke uitvoeringen van de A6 de sets geschikt zijn staat er niet bij.
    quattro addict

    8,4 liter 776 pk aan quattro GmbH power

  18. #57
    WJNekkers's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Leeftijd
    51
    Posts
    632
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard

    ruil ze om met die van mij, ik wil hem iets hoger hebben

  19. #58

    Standaard

    Dat wordt 'm niet helaas, de oude set wil ik behouden, en daarnaast wil ik een vers setje veren eronder.
    Wat voor veren heb jij eronder zitten trouwens?
    quattro addict

    8,4 liter 776 pk aan quattro GmbH power

  20. #59
    WJNekkers's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Leeftijd
    51
    Posts
    632
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard

    was ook een grapje. ik heb geen idee wat voor veren er onder zitten, ze zijn alleen net iets te laag.

  21. #60

    Standaard

    I know Ik zag op Ebay dat er ook een soort veerverhogers te koop zijn, daarmee verhoog je je wagen 2 cm. Het is niet een geweldige oplossing, maar als daarmee het hoogteverschil weer te herstellen is dan kan dat een laatste redmiddel zijn.
    quattro addict

    8,4 liter 776 pk aan quattro GmbH power

Pagina 3 van 12 EersteEerste 1234567 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •