Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 23

Onderwerp: Storing in spiegelbediening

  1. #1

    Standaard Storing in spiegelbediening

    Al enige tijd heb ik een storing in de bediening van de buitenspiegels. Al sinds ik de S6 heb wordt de spiegelstand niet opgeslagen in het geheugen (stoelstand wel), en bij het achteruit rijden wordt de rechterspiegel automatisch naar beneden gedraaid, maar als ik 'm weer in z'n vrij zet komt deze niet meer automatisch naar boven. Op zich is daar mee te leven, door de spiegelselectie knop op de linker in te stellen draait de rechterspiegel niet meer naar beneden. Het geheugenprobleem is ook geen issue.

    Maar, nu wil de rechterspiegel niet meer goed versteld worden. Bij constant indrukken van de verstelknop komt de spiegel maar een klein stukje omhoog of naar beneden. Door herhalend kort te drukken kun je de spiegel wel verstellen, maar in hele kleine stapjes. Da's erg onhandig natuurlijk.

    Het zou een kabelbreukje kunnen zijn, of een printplaatje dat de geest geeft. Van 't weekend zal ik me eens verdiepen in de spiegel electronica.

    Iemand die ervaring heeft met dit probleem? Suggesties zijn altijd welkom
    quattro addict

    8,4 liter 776 pk aan quattro GmbH power

  2. #2
    WJNekkers's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Leeftijd
    51
    Posts
    632
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: Storing in spiegelbediening

    ???met het solderen van de lampjes in het bedieningspaneeltje iets niet helemaal goed gegaan???
    Audi Cabriolet 2.3

  3. #3

    Standaard Re: Storing in spiegelbediening

    Neuh, denk het niet. Die storing met het geheugen en de achteruit rijd stand had ik altijd al. Ik kwam er vandaag achter dat de linker spiegel net zo reageert. Dan zou het iets in de bedieningsknop kunnen zijn. Dit weekend die er maar ff uit halen.
    quattro addict

    8,4 liter 776 pk aan quattro GmbH power

  4. #4
    WJNekkers's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Leeftijd
    51
    Posts
    632
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: Storing in spiegelbediening

    ik zal het morgen ook eens proberen. lijkt op een contactje of iets in het printplaatje.
    Audi Cabriolet 2.3

  5. #5

    Standaard Re: Storing in spiegelbediening

    Heb jij ook een storing in de bediening dan? Ik denk idd ook dat de knop vervangen of gerepareerd moet worden. Ik heb van die knop overigens nog geen lampjes van vervangen.

    Toevallig las ik het BTM topic nog eens door, daar heeft Willem al eens een link geplaatst over het demonteren van de spiegelbediening. Ik ga het morgen gelijk proberen!
    quattro addict

    8,4 liter 776 pk aan quattro GmbH power


  6. #6

    Standaard Re: Storing in spiegelbediening

    Vandaag de boel gedemonteerd, helaas moest de radio er weer uit (had ik er net netjes ingezet) maar daarna was het bedieningspaneel er zo uitgehaald.

    Het demonteren van het paneel zelf nam wat meer aandacht, de kapjes zitten met vele haakjes in mekaar geklemd. De buitenste behuizing ging er nog redelijk makkelijk af. Bij de binnenste was het erg lastig om de haakjes allemaal tegelijk los te krijgen zonder dat er weer eentje terugschiet. Met een visitekaartje kon ik voorkomen dat de witte haakjes (met die lusjes) terug zouden schieten, daarna met een kleine schroevendraaier de blauwe haakjes die onder de witte zitten weggedrukt. Vervolgens de beide haakjes aan de zijkant voorzichtig losgewrikt en toen scharnierde het geheel er zo uit.

    Uiteraard heb ik de behuizing uit mekaar gehaald met de knoppen aan de onderkant, zodat de kogeltjes er niet uit zouden stuiteren. Vervolgens heb ik de printplaat van het blauwe plastic losgemaakt, dat zit alleen maar aan mekaar geklemd door de stekkerpolen. Het rubberen lapje over de contactpunten heb ik voorzichtig over de beide lampjes geschoven, daarna de boel eronder schoongemaakt. Met een afstandsbediening heb ik dit ook wel eens gedaan, daarna werkte die weer stukken beter.

    Vervolgens heb ik gelijk de lampjes vervangen, deze waren beide doorgebrand. Was me nog niet eens opgevallen trouwens. Solderen was zo klaar.

    Uiteindelijk alles weer in mekaar gezet (in mekaar klikken is 1 sec werk) en daarna gelijk geprobeerd. De lampjes werken wel, maar de bediening van de spiegels gaat nog steeds moeilijk.

    Zowel in het So wird's gemacht boek als in Elsa kan ik niks relevants terugvinden over de spiegelbediening. Ik denk dat het niet aan het bedieningspaneel kan liggen, dat is keurig schoon. Een kabelbreuk lijkt me ook vreemd, want dan zouden de spiegels helemaal niet meer versteld kunnen worden toch? En dat er iets in de spiegels zelf niet goed is lijkt me ook stug, want waarom zou het dan tegelijk in beide spiegels misgaan. Er zit vast ergens een regelapparaat, dat ook de spiegelstand aan het geheugen moet doorgeven (wat ook niet werkt). Wellicht dat ik die moet vervangen. Iemand een idee waar die zit? In het dash neem ik aan?
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    quattro addict

    8,4 liter 776 pk aan quattro GmbH power

  7. #7
    WJNekkers's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Leeftijd
    51
    Posts
    632
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: Storing in spiegelbediening

    was wel een gepruts met al die haakjes en lipjes. ik heb de lampjes laatst ook vervangen, maar met de beschrijving in een eerder topic heel goed te doen. Ik ben wel benieuwd waar het probleem van de spiegelbediening ligt want die van mij hapert af en toe ook.
    Audi Cabriolet 2.3

  8. Ad
  9. #8

    Standaard Re: Storing in spiegelbediening

    Ik ben nog aan het zoeken naar het regelapparaat van het stoel- en spiegelgeheugen. Volgens dit topic zou het regelapparaat in het bestuurdersportier kunnen zitten. Het portierpaneel verwijderen vind ik maar een kl#teklus, ik ga eerst maar eens achter het opbergvak onder de stuurkolom kijken.
    quattro addict

    8,4 liter 776 pk aan quattro GmbH power

  10. #9

    Standaard Re: Storing in spiegelbediening

    Vandaag de portierbekleding eraf gehaald, maar daarachter zit geen regelapparaat. Nu zag ik zojuist op audic4.de dat het regelapparaat onder de achterbank zit. Daar maar eens gaan kijken dus!

    Ik ben me in allerlei electronica van de C4 aan het verdiepen, kwam net liggend onder de stuurkolom ook interessante stekkers onder m'n stoel tegen, misschien kan ik er stoelverwarming op aansluiten. Eerst maar eens veel info gaan zoeken
    quattro addict

    8,4 liter 776 pk aan quattro GmbH power

  11. #10
    Fredz0r's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2009
    Posts
    1.807
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S6

    Standaard Re: Storing in spiegelbediening

    Haha ik zei het toch; mijn comfort-post heeft veel losgemaakt! Wel toevallig dat je het zegt. Ik zat namelijk ook gisteren net te denken dat ik geen stoelverwarming in de S6 heb...toch wel een leuke optie....
    ** Audi S6 Limo '94 - 6-speed manual - 2.2 Turbo Quattro @ ~285 PK / 420 Nm :D
    ** VW Bora Variant SE Highline '00- 6-speed manual - 1.9TDI @ ~145 PK / 355 Nm
    ** VW Golf MKI Cabrio '84 - 1.9 TDI 1z @ 125,2PK/350Nm @ BBS RM

  12. #11

    Standaard Re: Storing in spiegelbediening

    Ja daarom, en volgens mij zit het al in m'n stoelen. Dan zou het alleen een kwestie van kabels en schakelaars zijn. Alhoewel, op kufatec staat een kabel te koop voor de C4, die stekkers zie ik ook al in mijn stoelen zitten. Maar er zitten wel 4-6 stekkers in die stoelen, waar ze allemaal exact voor dienen weet ik niet.

    Ik ben op zoek naar een instructie hoe je die kabel aansluit. Op de stoel is niet zo spannend, maar waar in je dash. En natuurlijk wil ik zeker weten dat er al stoelverwarming in mijn stoelen zit. Er is iig nog wel een stekkeraansluiting vrij.
    quattro addict

    8,4 liter 776 pk aan quattro GmbH power

  13. #12
    Fredz0r's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2009
    Posts
    1.807
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S6

    Standaard Re: Storing in spiegelbediening

    Complexiteit, complexiteit!!! (Ik volg dit met Argusogen )
    Laatst gewijzigd door Fredz0r; 11-01-10 om 19:49.
    ** Audi S6 Limo '94 - 6-speed manual - 2.2 Turbo Quattro @ ~285 PK / 420 Nm :D
    ** VW Bora Variant SE Highline '00- 6-speed manual - 1.9TDI @ ~145 PK / 355 Nm
    ** VW Golf MKI Cabrio '84 - 1.9 TDI 1z @ 125,2PK/350Nm @ BBS RM

  14. #13
    WJNekkers's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Leeftijd
    51
    Posts
    632
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: Storing in spiegelbediening

    hoe groot acht je de kans dat alles wat je nodig hebt al in de kabelboom zit?
    Audi Cabriolet 2.3

  15. #14

    Standaard Re: Storing in spiegelbediening

    half om half. Enerzijds kan ik me voorstellen dat Audi destijds niet 101 verschillende kabelbomen heeft gemaakt en dat de aansluiting er gewoon is. Maar of de verwarmingselementen daadwerkelijk in de stoelen zitten vraag ik me af. Dat zou toch behoorlijk wat meer kosten terwijl de klant er niet voor betaalt. Ik probeer er achter te komen hoe ik makkelijk kan zien of mijn stoelen van verwarming voorzien zijn of niet. Zit het er niet in dan ga ik er niet aan beginnen. Maar als het alleen een kwestie van knopjes en nog wat kabels is...

    Maar 't is een beetje offtopic dit (ik begon er zelf over). Zodra ik wat meer weet en het de moeite van het vermelden waard is zal ik er een topic aan wijden.
    quattro addict

    8,4 liter 776 pk aan quattro GmbH power

  16. #15

    Standaard Re: Storing in spiegelbediening

    Bij mij werkt de spiegelverwarming niet, heb het ooit nagekeken en mijn diagnose was dat de ingebouwde zekering in de achteruitverwarming schakelaar kapot is. Je moet dan 2 pinnetjes op de schakelaar doormeten, meet je geen weerstand is de zekering kapot en dien je de schakelaar te vervangen.

    Nooit meer naar om gekeken eigenlijk

  17. #16
    Fredz0r's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2009
    Posts
    1.807
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S6

    Standaard Re: Storing in spiegelbediening

    Lijkt me idd vrij onwaarschijnlijk dat de verwarmingselementen standaard in alle stoelen zitten.....
    ** Audi S6 Limo '94 - 6-speed manual - 2.2 Turbo Quattro @ ~285 PK / 420 Nm :D
    ** VW Bora Variant SE Highline '00- 6-speed manual - 1.9TDI @ ~145 PK / 355 Nm
    ** VW Golf MKI Cabrio '84 - 1.9 TDI 1z @ 125,2PK/350Nm @ BBS RM

  18. #17

    Standaard Re: Storing in spiegelbediening

    Misschien niet in alle, maar wellicht wel in electrisch bedienbare. We zullen zien...
    quattro addict

    8,4 liter 776 pk aan quattro GmbH power

  19. #18

    Standaard Re: Storing in spiegelbediening

    Stoelverwarming zit er iig niet in, ben ik nu achter.

    Het regelapparaat voor het geheugen heb ik helaas niet onder de achterbank gevonden, daar zit alleen die voor ABS en het alarm. Blijkbaar zijn er meer plaatsen waar dit apparaat gemonteerd kan zijn, we blijven zoeken...
    quattro addict

    8,4 liter 776 pk aan quattro GmbH power

  20. #19

    Standaard Re: Storing in spiegelbediening

    Als je ook elek. stoelen hebt loopt volgens mij de spiegelbediening over het regelapp. van je stoelen en dat zit in je bestuurders stoel, een beetje onder je knieën. Ga dadelijk de zolder nog eens op en zoek de schema's er eens bij voor je.


    Ben ik weer, Het regelapparaat voor spiegelklap funktie (J 351) zit op plaats 3+4 op de extra relaisplaat II (A-stijl onderin).

    memory-apparaat spiegelinstelling (J 267) woont op de midden tunnel onder de achterbank.
    Laatst gewijzigd door quattro_rs; 06-02-10 om 10:26.
    ZE hebben allemaal meer vermogen maar omdat ik later kan remmen en eerder op het gas ga kan ik ze net bijbenen.

    Er stond een man op de bus te wachten, de chauffeur zei "kom daar eens van af."

    Een rookworst zonder r is ook worst..

  21. #20

    Standaard Re: Storing in spiegelbediening

    Ok dank voor de tip! Als je nog meer info vindt dan hoor ik het graag.
    quattro addict

    8,4 liter 776 pk aan quattro GmbH power

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •