Resultaten 1 tot 11 van de 11

Onderwerp: Audi A6 2.5TDI 1997 (5 cilinder) motor wordt niet echt warm

  1. #1

    Standaard Audi A6 2.5TDI 1997 (5 cilinder) motor wordt niet echt warm

    Ik heb deze audi nu een maand in mijn bezit, voor het eerst een diesel! Moet zeggen dat bevalt me prima, lekker veel koppel onderin. Maar ik heb wel twee problemen met deze auto waar ik een vraag over heb.

    1 Als ik ongeveer 20 a 25 kilometer heb gereden met de kachel heel ligt aan dan staat de motor pas op 90graden. Zet ik de kachel dan voluit aan dan loopt de temperatuur na 5 a 10min af tot 60 graden. Nu dacht ik gelijk aan de termostaat, dus die heb ik vervangen maar dat heeft niets geholpen.

    Is dit nu normaal met deze kou of zijn er nog andere dingen die ik kan bekijken?


    2 Het tweede probleem heb ik als ik bijvoorbeeld in de 2e versnelling even doortrek tot 4000toeren. Dan is er nog niets aan de hand, alle power is er nog en trekt lekker door. als ik dan doorschakel naar de 3e versnelling dan is alles weg trekt hij bijna helemaal niet meer.

    heeft iemand hier een idee wat dit kan zijn?
    Laatst gewijzigd door APalkema; 15-02-10 om 21:57.

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2008
    Leeftijd
    39
    Posts
    91
    Kudos
    0

    Standaard re: Audi A6 2.5TDI 1997 (5 cilinder) motor wordt niet echt warm

    Hallo,

    Ik heb juist hetzelfde probleem met de temperatuur. Maar ik heb ook horen zeggen dat het normaal is met deze buitentemperaturen. Merk ook dat zodra de temp buiten iets warmer wordt, de temp van het water ook netjes op de 90° komt.
    In een fractie van een seconde kan je leven veranderen,
    maar die fractie draag je wel heel je leven mee.

  3. #3

    Standaard re: Audi A6 2.5TDI 1997 (5 cilinder) motor wordt niet echt warm

    1- Is bij mij ook hetzelfde, mij is ook verteld dat dit normaal is. Rij al 5 jaar lang zo, dus denk niet dat er iets mis mee is. je moet ook niet vergeten dat het wel erg koud is buiten. Ook bij mij daalt de temperatuur als ik de kachel aanzet. Bij de nieuwere modellen is dat niet zo, maar bij deze dus wel waarschijnlijk...Ik dacht ook altijd dat er iets mis was met mijn 5 cilinder... maar tis eenmaal nie anders

    2- Nee dat is niet normaal, want ook in de derde versnelling hoort hij gewoon goed te accelereren. Misschien de luchtmassameter???

    groetjes
    Audi V8 Fan!

  4. #4

    Standaard re: Audi A6 2.5TDI 1997 (5 cilinder) motor wordt niet echt warm

    Okey dan is het idd normaal dat hij laat warm word, alleen vind ik 25km rijden toch nog wel veel voordat hij een beetje warm is. iemand gaf me nog een tip dat de visco koppeling van de koelvin wel eens stuk wil gaan. hoe kan ik deze testen?

    Ik heb de auto ook even uitgelezen zou de LMM dan een foutcode moeten geven? wel gaf hij bij het uilezen aan dat er drukverschil in het inlaatspruitstuk zit?

    iemand een idee wat dat is?

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2008
    Leeftijd
    39
    Posts
    91
    Kudos
    0

    Standaard re: Audi A6 2.5TDI 1997 (5 cilinder) motor wordt niet echt warm

    Het gedrag bij het accelereren van je auto is niet normaal.
    Maar ik heb geen id van wat het zou kunnen zijn, ik dacht ook al aan de luchtmassa meter.
    Maar zo ver reikt mijn kennis jammer genoeg niet.
    In een fractie van een seconde kan je leven veranderen,
    maar die fractie draag je wel heel je leven mee.


  6. #6

    Standaard re: Audi A6 2.5TDI 1997 (5 cilinder) motor wordt niet echt warm

    Inhouden kan als oorzaak hebben een sterk vervuild luchtfilter.
    Laatst gewijzigd door inco plan; 08-07-11 om 17:10.

  7. #7
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.849
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A6 2.5TDI 1997 (5 cilinder) motor wordt niet echt warm

    De voorlaatste reactie was een jaar en vier maanden oud. Heeft weinig zin om dan een topic omhoog te halen.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2008
    Leeftijd
    45
    Posts
    110
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S6
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A6 2.5TDI 1997 (5 cilinder) motor wordt niet echt warm

    Ja lache hoor antwoorden op een topic van 1,5 jaar oud....Maar om het nou gelijk te verbieden........

    Hij voegt toch een mogelijke oplissing toe waar iemand later weer wat aan heeft, MITS men natuurlijk de zoekfunktie gebruikt.

    Straks is het forum gevuld met 1000 topics getiteld "help m'n auto start niet" waarin elke enkele thread een oplossing staat.....

    Ik heb liever alle mogelijke oplossingen in een of een paar threads....

  10. #9
    Jelle..'s Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2007
    Leeftijd
    34
    Posts
    2.499
    Kudos
    45
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A6 2.5TDI 1997 (5 cilinder) motor wordt niet echt warm

    Ik denk dat je dan stiekem erg veel 'oplossingen' krijgt van forummers. Met respect maar er word ook vaak onzin geroepen. Het zou logischer zijn als de topicstarter even had gemeld wat de oplossing was.

  11. #10
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.849
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A6 2.5TDI 1997 (5 cilinder) motor wordt niet echt warm

    Concentreer je op recente topics, dat heeft veel meer zin dan deze oude bende omhoog halen. Inderdaad leuk voor de archieven, maar als we niet weten -en ook niet meer te weten komen- wat de oplossing was, is het schieten met hagel.

    Er zijn genoeg recente zaken waar nog geen oplossing voor is, lijkt me veel nuttiger om daar je energie voor te gebruiken. Mocht het een obscuur probleem zijn wat je zelf ook bij de hand hebt gehad en waar je een onverwachte oplossing voor hebt gevonden, dan is dat vanzelfsprekend altijd welkom. In die categorie valt dit wat mij betreft zeker niet, het is maar een van de mogelijke oplossingen en eentje waarvan ik eigenlijk verwacht dat een autoliefhebber er niet mee te maken krijgt omdat hij zijn auto goed onderhoudt.
    Laatst gewijzigd door tom; 09-07-11 om 10:39.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  12. #11

    Standaard Re: Audi A6 2.5TDI 1997 (5 cilinder) motor wordt niet echt warm

    Sorry !
    Maar las hier veel probleemmeldingen betr. niet warm wordende a6 motoren en schommelende temperatuurmeters.
    De oplossing van het probleem waarvan je mag aannemen, dat die er uiteindelijk zal zijn gekomen, wordt echter niet zelden niet
    door de vragensteller hier gepost, hetgeen uitermate jammer is.
    inhouden motor: sterk vervuild luchtfilter is meer dan eens oorzaak van inhouden motor
    niet warm worden A6 en schommelende temp.meter: slecht contact tussen voeler en stekker komt meer voor dan dat de hier vaak ten onrechte aangehaalde thermostaat de oorzaak is. Een kapotte thermostaat geeft normaliter een constant en niet een variabel probleem.
    Gisteren geconstateerd, dat genoemd slecht contact, Audi elektriek, oorzaak was van lage temparatuuraanwijzing en schommelende meter.
    Maar nogmaals een gemeend sorry voor een mogelijke oplossing van een oud doch nog steeds voorkomend probleem.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •