Resultaten 1 tot 11 van de 11

Onderwerp: Verwijderen instrumentenpaneel; accupolen loskoppelen, gevolg voor elektronica?

  1. #1

    Standaard Verwijderen instrumentenpaneel; accupolen loskoppelen, gevolg voor elektronica?

    Betreft een A6 van 1995. Ik heb het hele C4 forum doorgeworsteld, helaas.
    1.Wie kan kan vertellen hoe ik het instrumentenpaneel los kan maken om bij de achterkant kan komen.

    2.Heeft het loskoppelen van de accu gevolgen voor de elektronica en dus het gehele functioneren. Zo ja, wat te doen.

  2. #2
    al_bundy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2006
    Leeftijd
    44
    Posts
    2.697
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 80

    Standaard re: verwijderen instrumentenpaneel; accupolen loskoppelen, gevolg voor elektronica?

    edit: even niet goed gelezen dat het om een C4 gaat. Dacht een C5.
    Instrumenten paneel zou ik niet weten.

    Accu losmaken maakt in principe niets uit. Let wel op voor de code voor de radio (als die nodig is).
    Laatst gewijzigd door al_bundy; 10-12-10 om 20:11.

  3. #3
    WJNekkers's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Leeftijd
    51
    Posts
    632
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard re: verwijderen instrumentenpaneel; accupolen loskoppelen, gevolg voor elektronica?

    Is je dashboard verlichting kapot? Het verwijderen van het instrumentenpaneel is eenvoudig en het is niet nodig de accupolen los te koppelen, heb ik tenminste niet gedaan. Voor het paneel zit een zwarte "strip" die vast zit met 3 schroeven. Daar na kun je de 3 schroeven waarmee het paneel vastzit losschroeven. Het paneel aan de bovenkant iets naar achter drukken en de onderkant naar voren (kantelen) en naar het midden van de auto halen. Nu kun je de stekkertjes voorzichtig loshalen, voor sommige heb je een plat schroevendraaiertje nodig om de lipjes waarmee ze vastzitten los te maken. Nu kun je het paneel verwijderen en de lampjes wisselen. Tip, wissel ze allemaal.

    Ik hoop dat je er wat aan hebt, hieronder nog een handig linkje.

    http://audi100.selbst-doku.de/Main/HomePage
    Audi Cabriolet 2.3

  4. #4

    Standaard re: verwijderen instrumentenpaneel; accupolen loskoppelen, gevolg voor elektronica?

    Hardstikke bedankt voor de reacties. Grandioos, dit forum, toch?? Ik ben uit de brand.

  5. #5
    ToeToeT's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2006
    Leeftijd
    49
    Posts
    1.271
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100

    Standaard re: verwijderen instrumentenpaneel; accupolen loskoppelen, gevolg voor elektronica?

    Ik zou de accu niet loshalen. Zelf nooit iets gemerkt en nadat je de accu los hebt gehaald moet een heleboel electronica zich weer inregelen. De eerste 500 km 1 op 6 dus..... nog los van de codes voor je radio etc. Mijn tellerbak is er al ettelijke malen uitgeweest en nooit de accu losgehad iig.
    IXLR8 !

    (p.s. I Know that you are just jealous that the little voices are talking to ME)


  6. #6

    Standaard re: verwijderen instrumentenpaneel; accupolen loskoppelen, gevolg voor elektronica?

    ik rij momenteel rond zonder instrumentenbord wegens gedemonteerd om ALLE lampjes te vernieuwen
    en die hadden ze niet op voorraad dus effe zo rondkarren
    veranderd niets
    behalve dat de middenconsoleverlichting uitgaat als je de lichten aandoet

    man, wat een hoop verschillende lampjes
    blauw
    groen
    oranje
    wit
    beige
    ...allemaal verschillende types
    Tên përdu, jhamâi së rëcôbro

  7. #7
    WJNekkers's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Leeftijd
    51
    Posts
    632
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard re: verwijderen instrumentenpaneel; accupolen loskoppelen, gevolg voor elektronica?

    Ja, dat zijn idd een hoop lampjes, varieert, geloof ik, van 1,1 tot 1,6 watt.
    Audi Cabriolet 2.3

  8. Ad
  9. #8

    Standaard re: verwijderen instrumentenpaneel; accupolen loskoppelen, gevolg voor elektronica?

    bestelling liet op zich wachten
    heb een week zonder dash rondgereden
    eergisteren alles gemonteerd
    zalig mooi nu
    alles verlicht
    ook boordcomputer dus

    en toen ik de eerste keer startte dacht ik dat er iets mis was
    blijkt de gewone check van water, lichten en remmen te zijn
    had ik nog nooit gezien wegens lampje kapot...
    Tên përdu, jhamâi së rëcôbro

  10. #9
    nog een Hein's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2007
    Leeftijd
    72
    Posts
    400
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100

    Standaard re: verwijderen instrumentenpaneel; accupolen loskoppelen, gevolg voor elektronica?

    Lampjes bestellen:
    Is het een setje met 1 bestelnummer of moet je alle lampjes eruit prutsen en ze afzonderlijk bestellen.
    Of kan je ze bij de onderdelenwinkel kopen.
    Laatst gewijzigd door nog een Hein; 27-01-11 om 22:38.
    Zo'n auto wilde ik altijd al hebben.

  11. #10
    WJNekkers's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Leeftijd
    51
    Posts
    632
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard re: verwijderen instrumentenpaneel; accupolen loskoppelen, gevolg voor elektronica?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nog een Hein Bekijk Berichten
    Lampjes bestellen:
    Is het een setje met 1 bestelnummer of moet je alle lampjes eruit prutsen en ze afzonderlijk bestellen.
    Of kan je ze bij de onderdelenwinkel kopen.

    Ik heb ze bij een zaak voor autoonderdelen gekocht. Alles eruit prutsen en los bestellen, er zijn een aantal verschillende lampjes.
    Audi Cabriolet 2.3

  12. #11
    nog een Hein's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2007
    Leeftijd
    72
    Posts
    400
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100

    Standaard Re: verwijderen instrumentenpaneel; accupolen loskoppelen, gevolg voor elektronica?

    Dit onderwerp is al oud, maar voor degenen die info zoeken heb ik hier nog een link voor de instrumentenverlichting.
    http://forums.audiworld.com/showthre...70&ref=esp-img
    Zo'n auto wilde ik altijd al hebben.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •