Resultaten 1 tot 17 van de 17

Onderwerp: Fluitend geluid bij tankdop?

  1. #1

    Standaard Fluitend geluid bij tankdop?

    Goedenavond allen

    Zojuist samen met mijn zwager een rondje gereden in m'n onlangs aangeschafte Audi A6 1.8 5V. Nu waren we weer bijna bij hem thuis en moesten we voor een verkeerslicht wachten en toen hoorden we een fluitend geluidje van achter komen. Verkeerslicht op groen, wegrijden en fluitje verdwijnt weer. Zwager thuis afgezet, hij gooit de deur open en daar kwam het fluitje weer!

    Ik ook maar even de auto uit, en nou komt het bij de tankdop vandaan.. tankdop eraf schroeven, maakt dat het fluitende geluid weggaat en dat ie lucht aanzuigt? Ik ben een leek op dit gebied maar ik denk met boerenverstand aan een retourleiding die verstopt zit? Of hebben jullie eventueel andere ideëen?

    Ook denk ik dat dit probleem ermee te maken heeft dat het toerental af en toe ontregeld is. Gebeurd af en toe dat wanneer ik voor een verkeerslicht sta te wachten dat het toerental in elkaar zakt en dan weer op loopt en zo verder.. een keer of 3 doet ie dit om vervolgens weer te stabiliseren onder de 1000 toeren. Iemand enig idee of dit verband houdt met elkaar?

    Alvast bedankt!
    Audi A6 | 1.8 5V | 1996

    Audi 200 Turbo Quattro - 1985

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Leeftijd
    50
    Posts
    49
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Fluitend geluid bij tankdop?

    Naarmate de tank leger raakt zal dit gecomenseerd worden door de toevoer van lucht om de druk in de tank neutraal te houden. Immers als er geen lucht bij komt ontstaat er onderdruk in de tank en wordt het lastiger om brandstof aan te zuigen.