Misschien toch eens zoeken in de brandstof hoek, omdat na wisselen tank onststaan is, en te arm loopt bovenin
Probleem: wagen houdt flink in met bonken bij volgas vanaf boost-moment (ong 3000rpm). Verder rijdt en start hij goed en loopt netjes. Ik kan ook prima met het verkeer meekomen zolang ik het gas maar niet helemaal vloer, dan gaat het mis.
Ontstaan: direct NA het vervangen van de (lekke) brandstoftank eind 2010.
Al vervangen:
- Drukslangen (gebruikte set van Herman, kwamen van een goed lopende auto af)
- Brandstofpomp (OEM)
- Brandstoffilter
Getest/gecheckt:
- Uitlaatgassentest. Wees uit: auto gaat te arm lopen op hoge toeren (whatever that means….)
- LMM (door te wisselen met een andere)
- Bobines (idem)
- Vacuumslangetje naar ECU + clipje
- Dumpvalve (schoongemaakt en uitgebreid geïnspecteerd)
- Uitgelezen met VAG-COM; levert niets op
- Membraam geinspecteerd; is prima in orde!
- Brandstofpomp incl aansluitingen etc.
Nog niet gedaan (gaat zsm gebeuren):
- Brandstofdruktest
- N75-klep vervangen
- Alle vacuümslangen controleren
- Intercooler checken op lekkage
We zijn bijna out of options guys……
Alright....maar; hoe? Brandstofdruktest? Die staat al op de planning.......wat zouden we daar verder aan kunnen doen denk je? Injectoren?
Offtopic @ Hein; ik kan je niet meer PM-men want je inbox is vol....
Injectoren lijkt mijzelf onwaarschijnlijk, maar is het testen zeker waard (ze zijn 1,5 jaar geleden oid ultrasoon gereinigd).
Hoe weet jij zeker dat het bij jou de bobines zijn?
Hoi,is er niet een brandstofslang of leiding geknikt?
Als hij geknikt is dan kan de druk nog goed zijn maar de opbrengst te laag!
Misschien staat er in de rep. handleiding van audi zo'n test.
Kun je niet als test een tijdelijke bypas vanaf je brandstofpomp naar de motor trekken?
Gr Erik
Thanks Erik, dat laatste wat je zegt lijkt mij een hele goede manier. Ik zal dat morgen - als ik de auto wegbreng - zeker even met de persoon bespreken die ernaar gaat kijken.
Vwb een geknikte leiding; toen we een maandje terug naar de leidingen keken zagen we een geknikte. Gisteren op de brug zag ik het vreemd genoeg niet meer....misschien een nadere inspectie in de komende tijd....
Iemand verder nog tips of zaken die we over het hoofd kunnen hebben gezien....?
Gewoon brandstoffilter is uiteraard al vervangen (vergeten op het lijstje te zetten). Van dat voorfilter weet ik het bestaan niet van. Als ie bestaat is het de check waard idd
Lijkt me zo klaar als een klontje dan idd (helaas is het bij mij niet zo eenvoudig...)
Ik krijg net een berichtje dat de S6 al weer boven de 2bar is geweest dus er zit schot in de zaak.....details volgen nog
En jawel, hij leeft weer!!!
Ongeveer de hele auto is uit elkaar gehaalt en elk onderdeel bekeken en schoongemaakt/doorgeblazen etc. o.a. de Kats losgemaakt en er is is zonder de L. kat gereden. Dat reed direct super en daarna (na terugbouwen en schoonmaak, CO2-test etc.) deed ie het weer prima. Het lijkt dus een combinatie van wat factoren te zijn geweest en hij lijkt wel 'verstopt' te zijn geweest oid.....het precieze euvel weten we niet. Wel weten we dat er niets echt kapot is, behalve dat mijn stuurhuis lekt (iets dat ik al ruim 1,5 jaar weet trouwens).
Goeie vraag Hein, dat zal ik hem vragen!
Ennuh....Thanks! Ben weer helemaal blij Zodra hij weer hier is (over een week of 2) ben ik niet meer uit de auto te slaan )
Ongeloofelijk; hij heeft weer kuren. Gelukkig staat hij nog bij de expert
Ik ben al een tijdje zonder enig idee over wat het kan zijn....iemand nog een briljante ingeving....???
Of toch de tank er onderuit om te checken....
Thanks!
Normaal gesproken zitten er in een Quattro tank zuigstraalpompen die zijn aangesloten op de brandstofpomp.
Werken deze wel juist?
Kun je de benzinedruk ook rijdend met volle belasting meten?
Ik wil niet direct - net zoals de vorige keer - al te vrolijk worden, maar volgens mij is het euvel nu ECHT ontdekt. Wat blijkt; de gaskleppotentio-meter gaat in storing bij 2/3 gas geven en meer. En juist dan is er het probleem. Deze gaat dus deze week nog vervangen worden en dan verwachten we dat hij weer als de brandweer gaat. Immers; echt alles is nu losgeweest (2x zelfs) en ook alle sensoren zijn gecheckt + alles is doorgemeten wat maar doorgemeten kon worden. Zo weet ik nu wel dat de auto in behoorlijk goede staat is gezien de km-stand en het bouwjaar ) (alleen dus een lekkage van het stuurhuis en een NAP-sensor die eens vervangen moet worden....).
Keep you guys posted!