Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 35 van de 35

Onderwerp: S6 avant 1994 loopt slecht, 3 storingscodes uitgelezen

  1. #21

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Leeftijd
    46
    Posts
    28
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S6

    Standaard Re: S6 avant 1994 loopt slecht,3 storingscodes uitgelezen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door viermaal Bekijk Berichten
    ff de mogenlijkheid bekeken of er een slechte bobine tussen zit, dan heb je koud ook zo'n effect welke warm of met een beetje gas erbij ook weg is.
    Goede tip,ga ik a.s.a.p. proberen uit te sluiten,thx

  2. #22

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Leeftijd
    46
    Posts
    28
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S6

    Standaard Re: S6 avant 1994 loopt slecht,3 storingscodes uitgelezen

    Ik heb hem laten uitlezen bij de garage met betere app. Daar kwam uit dat de BDP sensor een storing gaf. Ik heb geen problemen met starten,alleen als je bij een koude start in drive schakeld de toeren heel laag vallen en soms de motor zelfs uitvalt. Kort erna stabiliseerd hij wel weer.
    Met even gas geven valt hij i.i.g. niet uit maar het hoort niet.
    Kan dit een idd een slecht werkende BDP sensor zijn?

  3. #23

    Standaard Re: S6 avant 1994 loopt slecht,3 storingscodes uitgelezen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door S6AVANT1994 Bekijk Berichten
    Ik heb hem laten uitlezen bij de garage met betere app. Daar kwam uit dat de BDP sensor een storing gaf. Ik heb geen problemen met starten,alleen als je bij een koude start in drive schakeld de toeren heel laag vallen en soms de motor zelfs uitvalt. Kort erna stabiliseerd hij wel weer.
    Met even gas geven valt hij i.i.g. niet uit maar het hoort niet.
    Kan dit een idd een slecht werkende BDP sensor zijn?
    De Bovenste Dode Punt sensor wordt alleen maar gebruikt om te bepalen op welk moment hij moet beginnen met starten/benzine inspuiten/vonken/enz. Vanaf dat moment pakt hij de signalen van de sensor op/nabij je vliegwiel om de vonkerij en inspuiterij te timen.
    Dus als het startmoment eenmaal geweest is, doet de BPD sensor volgens mij niks meer. Dus zolang je auto direct start kan dit volgens mij de oorzaak van je problemen niet zijn.

    Trouwens, was de BPD sensor niet die fout die hij bijna altijd geeft? (Omdat die sensor bijna nooit gemaakt is als de motor uit staat.)
    "Objects in my rear view mirror may disappear faster than they appear."

  4. #24

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2008
    Leeftijd
    45
    Posts
    110
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S6
    Land
    Land

    Standaard Re: S6 avant 1994 loopt slecht,3 storingscodes uitgelezen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door VagOrBust Bekijk Berichten
    De Bovenste Dode Punt sensor wordt alleen maar gebruikt om te bepalen op welk moment hij moet beginnen met starten/benzine inspuiten/vonken/enz. Vanaf dat moment pakt hij de signalen van de sensor op/nabij je vliegwiel om de vonkerij en inspuiterij te timen.Dus als het startmoment eenmaal geweest is, doet de BPD sensor volgens mij niks meer. Dus zolang je auto direct start kan dit volgens mij de oorzaak van je problemen niet zijn.Ik heb wel eens gelezen dat je deze i.d.d. Na de start niet meer nodig hebt.je kunt hem na de start unpluggen.Trouwens, was de BPD sensor niet die fout die hij bijna altijd geeft? (Omdat die sensor bijna nooit gemaakt is als de motor uit staat.)
    Bij een "staande" motor in elk geval omdat zowel de BDP- en toerentalsensor graag een draaiend vliegwiel 'zien'. Ik weet hier alles van, mijn S had een vliegwiel zonder pinnetje dat door de BDP sensor 'gezien' moet worden........dan kan je laaaaaang starten. En een amateur als ik heeft ook laaaaang naar het defekt moeten zoeken. Ook bij Audi hebben ze het niet kunnen vinden, althans niet zo snel als je eigenlijk zou mogen verwachten.Mooi verhaal trouwens, ik kocht mijn auto met "elektrische storing en start niet meer". Een uitdaging leek het me wel, bij elkaar ongeveer een week gezocht, gemeten en gedaan (verspreid over 10 mnd.) , uiteindelijk bleken ze bij de garage van de vorige eigenaar tijdens de distributieriem-wissel dit pinnetje op het vliegwiel afgebroken te hebben........mijn Duitse AudiC4 vrienden moesten hierom lachen en en noemden het "een klassiek geval" van "auto start niet meer na distributieriem-wissel"Maar goed, genoeg OT ( wat overigens Duits is voor BDP) ;-)Deze beide sensoren moeten allebei een weerstand hebben van 1 KOhm en mogen ook geen kortsluiting naar +of - hebben. De stekkers waar je dit alles meet zitten in de stekkerhouder bij de onderkant van de gasveer voor je motorkap(bij V8) of tegen je schutbord (bij 20VT). Het zijn 2 3-polige ( grijs en zwart ) stekkers je moet meten aan het "mannetje".
    Laatst gewijzigd door tuinman78; 26-02-12 om 22:10.

  5. #25

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Leeftijd
    46
    Posts
    28
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S6

    Standaard Re: S6 avant 1994 loopt slecht,3 storingscodes uitgelezen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tuinman78 Bekijk Berichten
    Bij een "staande" motor in elk geval omdat zowel de BDP- en toerentalsensor graag een draaiend vliegwiel 'zien'. Ik weet hier alles van, mijn S had een vliegwiel zonder pinnetje dat door de BDP sensor 'gezien' moet worden........dan kan je laaaaaang starten. En een amateur als ik heeft ook laaaaang naar het defekt moeten zoeken. Ook bij Audi hebben ze het niet kunnen vinden, althans niet zo snel als je eigenlijk zou mogen verwachten.Mooi verhaal trouwens, ik kocht mijn auto met "elektrische storing en start niet meer". Een uitdaging leek het me wel, bij elkaar ongeveer een week gezocht, gemeten en gedaan (verspreid over 10 mnd.) , uiteindelijk bleken ze bij de garage van de vorige eigenaar tijdens de distributieriem-wissel dit pinnetje op het vliegwiel afgebroken te hebben........mijn Duitse AudiC4 vrienden moesten hierom lachen en en noemden het "een klassiek geval" van "auto start niet meer na distributieriem-wissel"Maar goed, genoeg OT ( wat overigens Duits is voor BDP) ;-)Deze beide sensoren moeten allebei een weerstand hebben van 1 KOhm en mogen ook geen kortsluiting naar +of - hebben. De stekkers waar je dit alles meet zitten in de stekkerhouder bij de onderkant van de gasveer voor je motorkap(bij V8) of tegen je schutbord (bij 20VT). Het zijn 2 3-polige ( grijs en zwart ) stekkers je moet meten aan het "mannetje".
    Ok dus de BDP sensor kan dus niet de oorzaak zijn.
    Ik merk ook dat als hij een week niet gestart is hij "koud" erg hakkelt. Je kan ermee rijden en dan pakt hij redelijk goed op maar als je dan stilstaat voor een verkeerslicht dan danst het toerental. Dit is alleen als hij koud is,daarna rijd hij goed en blijft het toerental netjes rond de 1000.

    Die N80 klep zou dan ook de oorzaak weer kunnen zijn. Toch heb ik die met warme motor horen en voelen tikken dus het is niet zo dat hij helemaal niets doet. De bobines weet ik niet hoe te controleren,ik had verwacht dat bij het uitlezen die wel naar voren zouden komen als ze niet goed zouden zijn. Het vervangen zonder zekerheid is ook een dure grap.

    Even ter opfrissing:

    Vervangen voor nieuw zijn inmiddels:
    bougies
    bougiekabels
    brandstoffilter
    luchtfilter

    Iemand nog suggesties of dezelfde ervaring?
    Laatst gewijzigd door S6AVANT1994; 27-02-12 om 12:00.


  6. #26

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2008
    Leeftijd
    45
    Posts
    110
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S6
    Land
    Land

    Standaard Re: S6 avant 1994 loopt slecht,3 storingscodes uitgelezen

    Rond de 1000 ? Volgens mij moet ie al vrij snel op 850 zitten, althans de mijne en die van een andere forummer hier lopen allebei 850 toeren binnen 10 min. na de start.

    Je zou ook eens je stationair-regelklep schoon kunnen maken, let wel dat na eventueel uitspoelen met benzine of remmenreiniger deze ook weer iets van smering krijgt, iets langdurigers dan wd40.

    T'is een poging waard.....

  7. #27

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Leeftijd
    46
    Posts
    28
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S6

    Standaard Re: S6 avant 1994 loopt slecht,3 storingscodes uitgelezen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tuinman78 Bekijk Berichten
    Rond de 1000 ? Volgens mij moet ie al vrij snel op 850 zitten, althans de mijne en die van een andere forummer hier lopen allebei 850 toeren binnen 10 min. na de start.

    Je zou ook eens je stationair-regelklep schoon kunnen maken, let wel dat na eventueel uitspoelen met benzine of remmenreiniger deze ook weer iets van smering krijgt, iets langdurigers dan wd40.

    T'is een poging waard.....
    Klopt het deze regelklep voor op blok gemonteerd zit,kleur zwart,zit een beetje overdwars met een stekkeraansluiting erop?

  8. Ad
  9. #28

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2008
    Leeftijd
    45
    Posts
    110
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S6
    Land
    Land

    Standaard Re: S6 avant 1994 loopt slecht,3 storingscodes uitgelezen

    Ja onder/voor het 4.2 plaatje, cilindervormig met 3 dopmoertjes bevestigd.

  10. #29

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Leeftijd
    46
    Posts
    28
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S6

    Standaard Re: S6 avant 1994 loopt slecht,3 storingscodes uitgelezen

    Mgt2.jpgMgt1.jpg
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tuinman78 Bekijk Berichten
    Ja onder/voor het 4.2 plaatje, cilindervormig met 3 dopmoertjes bevestigd.
    Ok dit is wat er is gebeurd:

    Ik heb de stappenmotor gedemonteerd en schoongespoten met remmenreiniger,daarna op je je advies spuitvet gebruikt ipv WD40. Ik vond het wat dik maar dacht laten we het gewoon proberen. Ook had ik de accu gedemonteerd om alles even te resetten. De accu weer aangesloten en de stappenmotor er weer op. Starten en hij liep heel erg slecht,leek wel op 5 pitten te draaien ipv 8. Ik dacht dus heb ik toch te dik vet gebruikt dus stappenmotor er weer af en opnieuw gereinigd,ook de twee inlaat/uitlaatgaten van de stappenmotor in het blok even ingespoten met remmenreiniger. Alles weer terug en gestart en daarna een knal en een hoop blauwe rook uit het motorblok en er bleef bruin/zwarte rook uit een rond gaatje komen links van de stappenmotor achter een stekkeraansluiting. Ik dacht echt nou is het gedaan met de motor. Ik heb een kennis van mij gebeld die al naar het probleem gekeken had en die wist mij gelukkig te vertellen dat de knal en rook de ontbranding was van de remmenreiniger en dat er niets aan de hand was,ik vertelde hem van de rook uit het gaatje en hij zei dat daar waarschijnlijk een dopje heeft gezeten die er nu door de druk uitgevlogen is. Ik kon hem gewoon weer starten,niets aan de hand. Voor de zekerheid ook nog even de LMM eraf en goed schoongemaakt omdat er daar misschien ook vet op gekomen was. Nieuwe O ringen erop en alles weer teruggezet. Starten en helaas bleef hij een beetje hakkelen,motor weer uit en nog even dat gat afdichten met een stuk doek en dan zoek ik later wel een dopje,gat was ook helemaal zwart en ik kan mij ook niet herinneren dat er een een dopje zat. Doek erin,starten en wat denk je....loopt hij netjes op 850 toeren!!! Doekje eruit en weer hakkelen en je hoort de motor aanzuigen vanuit dat gaatje,vinger erop en hij loopt weer netjes! Blijkbaar vanuit dit gat valse lucht? Ik heb niet het idee dat er een vacuumslang op heeft gezeten dus dan maar een goed sluitend dopje zoeken?

  11. #30

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2008
    Leeftijd
    45
    Posts
    110
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S6
    Land
    Land

    Standaard Re: S6 avant 1994 loopt slecht,3 storingscodes uitgelezen

    Was dit hakkelen nou het oorspronkelijke probleem ? Of was het het gehakkel van een paar Posts terug ? Is er nu nog een probleem buiten dat dat gaatje weer dicht moet ? Ik ga eens even kijken hoe dat er bij mij uitziet !

    Remmenreiniger in de bypass......een knal.........rook........en nog meer rook........en dan gewoon starten en lopen........goed spul hoor die V8.

  12. #31

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Leeftijd
    46
    Posts
    28
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S6

    Standaard Re: S6 avant 1994 loopt slecht,3 storingscodes uitgelezen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tuinman78 Bekijk Berichten
    Was dit hakkelen nou het oorspronkelijke probleem ? Of was het het gehakkel van een paar Posts terug ? Is er nu nog een probleem buiten dat dat gaatje weer dicht moet ? Ik ga eens even kijken hoe dat er bij mij uitziet !

    Remmenreiniger in de bypass......een knal.........rook........en nog meer rook........en dan gewoon starten en lopen........goed spul hoor die V8.
    Ja klinkt ernstig als je het zo zegt

    Omdat dat gaatje open was hoorde je ook de knal en zag je de rook,anders was dat in het blok gebleven en afgevoerd.
    Ik heb begrepen dat dit een manier is om te controleren of er een goede ontsteking is en dat wordt bijna altijd met remmenreiniger gedaan omdat het effect zo goed merkbaar is. Maar het het voelde een beetje zoals het bijwonen van een APK remmentest met je 1e autootje. Het hoort nou eenmaal zo maar het je voelt het wel in je maag

    Het gat is nu afgedicht en warm loopt hij keurig rond de 600/700 toeren in park en 800/850 in drive,ook ploft hij niet meer tijdens het stationair draaien dus je hebt me i.i.g. ontzettend op weg geholpen,ik had dat vacuumgat anders nooit ontdekt.

    Wat hij nog wel doet is als je bijv. bij een verkeerslicht moet remmen dan valt hij in toeren helemaal naar beneden en blijft de motor nog maar net lopen. Hij moet dan even zoeken naar het juiste toerental en dat heeft hij dan met 2 sec gevonden en loopt hij weer netjes. Met dat vacuumgat open draaide de motor te rijk en bleef hij bij zo'n verkeerslicht hoger in toeren en merkte je dus dat terugvallen veel minder. Nu loopt de motor super op dat ene stationairprobleempje na. Moet ik dan toch een nieuwe stappenmotor gaan bestellen? Het is lastig te beoordelen of het probleem daar aan ligt. Of het vacuumgat moet niet afgesloten zijn maar ergens aangesloten,ben zeer benieuwd hoe dat er bij jou uitziet!
    Laatst gewijzigd door S6AVANT1994; 01-03-12 om 11:25.

  13. #32

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2008
    Leeftijd
    45
    Posts
    110
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S6
    Land
    Land

    Standaard Re: S6 avant 1994 loopt slecht,3 storingscodes uitgelezen

    Dat vacuümgat is bij mij een loze boring in het inlaatspruitstuk, er zit geen dop op. Ik kan er ook niets insteken. Daaronder zit ik gelijk op de kop. Misschien anders gebouwd bij jou omdat je een automaat hebt....... Of misschien is iets eruit gebroken bij de remmenreinigerontploffing ?

    Weet je zeker dat het niet komt omdat je bij het afstoppen van het gaatje iets anders aanraakt ? Bijvoorbeeld die vacuümslang er vlak naast ?

    De stappenmotor kun je uitbouwen en er 12V op zetten, dan moet ie helemaal open gaan, bij minder V moet ie ook minder ver open gaan.

    Edit : het zou ook aan de stationairschakelaar/potentiometer van het gasklephuis kunnen liggen. Dit is het vierkante doosje met een 5 of 6 polige stekker. Als je het gaspedaal loslaat en de gaskleppen dus sluiten "zegt" deze schakelaar tegen je ECU dat ie de stationairregelklep moet gaan bedienen. Misschien gaat de schakelaar een beetje stroef of is toch je stationairregelklep nog vies/stroef. Reinigen is beter te doen in combinatie met spanning erop geven zodat het zaakje beweegt tijdens het spoelen, hou de gaatjes wel naar beneden zodat de remmen reiniger niet het elektrische gedeelte kan bereiken.

    Andere mogelijkheid, weet hier niet veel van, is dat je versn.bak misschien te laat ontkoppelt. Hij trekt als het ware het toerental mee naar 0. Want het probleem bestaat immers alleen als je rijdt. Test eens wat er gebeurd als je hem in D zet en de handrem of voetrem erop houdt en een beetje gas geeft zonder weg te rijden of stapvoets rijdt.
    Laatst gewijzigd door tuinman78; 01-03-12 om 21:06.

  14. #33

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Leeftijd
    46
    Posts
    28
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S6

    Standaard Re: S6 avant 1994 loopt slecht,3 storingscodes uitgelezen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tuinman78 Bekijk Berichten
    Dat vacuümgat is bij mij een loze boring in het inlaatspruitstuk, er zit geen dop op. Ik kan er ook niets insteken. Daaronder zit ik gelijk op de kop. Misschien anders gebouwd bij jou omdat je een automaat hebt....... Of misschien is iets eruit gebroken bij de remmenreinigerontploffing ?

    Weet je zeker dat het niet komt omdat je bij het afstoppen van het gaatje iets anders aanraakt ? Bijvoorbeeld die vacuümslang er vlak naast ?

    De stappenmotor kun je uitbouwen en er 12V op zetten, dan moet ie helemaal open gaan, bij minder V moet ie ook minder ver open gaan.

    Edit : het zou ook aan de stationairschakelaar/potentiometer van het gasklephuis kunnen liggen. Dit is het vierkante doosje met een 5 of 6 polige stekker. Als je het gaspedaal loslaat en de gaskleppen dus sluiten "zegt" deze schakelaar tegen je ECU dat ie de stationairregelklep moet gaan bedienen. Misschien gaat de schakelaar een beetje stroef of is toch je stationairregelklep nog vies/stroef. Reinigen is beter te doen in combinatie met spanning erop geven zodat het zaakje beweegt tijdens het spoelen, hou de gaatjes wel naar beneden zodat de remmen reiniger niet het elektrische gedeelte kan bereiken.

    Andere mogelijkheid, weet hier niet veel van, is dat je versn.bak misschien te laat ontkoppelt. Hij trekt als het ware het toerental mee naar 0. Want het probleem bestaat immers alleen als je rijdt. Test eens wat er gebeurd als je hem in D zet en de handrem of voetrem erop houdt en een beetje gas geeft zonder weg te rijden of stapvoets rijdt.

    Ik ga 1 voor 1 je punten nalopen en kijken wat het resultaat is. Ik kwam er later achter dat ook vanuit stationair naar drive of reverse het toerental erg laag valt en dan meteen weer gecorrigeerd wordt. Als ik tijdens stationair draaien flink het rempedaal indruk blijven de toeren strak dus rembekrachtiger kan ik uitsluiten.

    Het gat heeft er altijd gezeten,ik had het al wel gezien maar nooit gedacht dat er valse lucht aangezogen werd. Als je je vinger er op houd voel je het aanzuigen vanuit dat vacuumgat. Het is ook een vrij ondiep gat met een klein gaatje onderin,beetje vaag,geen idee waar het voor dient maar de motor draait supernetjes zolang het gat dicht is dus laat ik het voor nu maar even zo.

    Ik hou je op de hoogte.

  15. #34

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Leeftijd
    46
    Posts
    28
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S6

    Standaard Re: S6 avant 1994 loopt slecht,3 storingscodes uitgelezen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tuinman78 Bekijk Berichten
    Dat vacuümgat is bij mij een loze boring in het inlaatspruitstuk, er zit geen dop op. Ik kan er ook niets insteken. Daaronder zit ik gelijk op de kop. Misschien anders gebouwd bij jou omdat je een automaat hebt....... Of misschien is iets eruit gebroken bij de remmenreinigerontploffing ?

    Weet je zeker dat het niet komt omdat je bij het afstoppen van het gaatje iets anders aanraakt ? Bijvoorbeeld die vacuümslang er vlak naast ?

    De stappenmotor kun je uitbouwen en er 12V op zetten, dan moet ie helemaal open gaan, bij minder V moet ie ook minder ver open gaan.

    Edit : het zou ook aan de stationairschakelaar/potentiometer van het gasklephuis kunnen liggen. Dit is het vierkante doosje met een 5 of 6 polige stekker. Als je het gaspedaal loslaat en de gaskleppen dus sluiten "zegt" deze schakelaar tegen je ECU dat ie de stationairregelklep moet gaan bedienen. Misschien gaat de schakelaar een beetje stroef of is toch je stationairregelklep nog vies/stroef. Reinigen is beter te doen in combinatie met spanning erop geven zodat het zaakje beweegt tijdens het spoelen, hou de gaatjes wel naar beneden zodat de remmen reiniger niet het elektrische gedeelte kan bereiken.

    Andere mogelijkheid, weet hier niet veel van, is dat je versn.bak misschien te laat ontkoppelt. Hij trekt als het ware het toerental mee naar 0. Want het probleem bestaat immers alleen als je rijdt. Test eens wat er gebeurd als je hem in D zet en de handrem of voetrem erop houdt en een beetje gas geeft zonder weg te rijden of stapvoets rijdt.

    Het heeft even geduurd want ik had het heel druk met werk dus kon ik niet sleutelen.

    Het probleem is opgelost,het bleek de stekker te zijn van het gasklephuis. Goed schoongemaakt en contactspray erop en ik heb het probleem niet meer gehad. Bedankt voor de tip tuinman78!

    Het is dus een combi geweest wat allemaal terug te draaien valt naar slecht onderhoud in het verleden. Bedankt voor het meedenken allemaal,ik heb er veel aan gehad.

    Topic mag gesloten worden,problem solved

  16. #35

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2008
    Leeftijd
    45
    Posts
    110
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S6
    Land
    Land

    Standaard Re: S6 avant 1994 loopt slecht,3 storingscodes uitgelezen

    Mooi, freude am Fahren !

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •