Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: Foutmelding icm (te) lege accu?

  1. #1
    AlwinB's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2014
    Leeftijd
    36
    Posts
    17
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Foutmelding icm (te) lege accu?

    Beste Audivrienden,

    Mijn A6 2.5 TDI Quattro uit 2001 heeft langere tijd stil gestaan en de accu was leeg. Zoals te lezen in een eerder topic was ik wat ongeduldig mbt de tijd die de accu nodig had te laden, zodoende heb ik enige ritjes gemaakt waarbij de accu bij lange na niet vol was en ik soms startkabels nodig had. Tijdens deze zelfde ritjes brandde vrijwel de hele tijd de lampjes van de ESP en ABS geel. Zie foto in de bijlage. Dit was over vanaf het moment dat de auto weer normaal soepel uit zichzelf op de eigen (opgeladen) accu kon starten.

    Ik heb begrepen dat deze lampjes in geval van storing vaak samen branden vanwege de in elkaar verweven systemen. Zouden de sensoren bij de wielen de lijden hebben gehad onder een te zwakke accu en de storing hebben kunnen veroorzaken?

    (Nee uitgelezen heb ik nog niet.. Gaat nog wel gebeuren.. Maar ben benieuwd naar jullie kennis, meningen en ervaringen?)

    Alvast bedankt!
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.881
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Foutmelding icm (te) lege accu?

    Nee, sensors pikken alleen een signaal op en 'lijden' niet onder onvoldoende spanning. Dat zorgt er wel voor dat sommige systemen niet werken en daardoor een foutmelding geven.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3
    De Grote Boze Wolf's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2011
    Leeftijd
    56
    Posts
    933
    Kudos
    11
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Foutmelding icm (te) lege accu?

    Kans is aanwezig dat je ABS controller de geest heeft gegeven dit komt heel veel voor en er is ook veel te vinden hier op dit forum, gebruik de zoek functie maar is.
    Bij uitlezen moet dat naar voren komen als dat zo is.
    Er zijn meerdere bedrijven die de unit kunnen reviseren (ca 300,00 ex uit/inbouw), nieuwe is héél erg kostbaar.
    Sensoren zijn vrij "domme" dingen die vaak door een mechanische oorzaak defect raken, hitte, vuil, breuk.
    Krijg je de storing direct na het starten, of pas tijdens het rijden?

    http://www.audiforum.nl/forum/model-...ed-sensor.html
    ***** De Grote Boze Wolf *****

  4. #4
    AlwinB's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2014
    Leeftijd
    36
    Posts
    17
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Foutmelding icm (te) lege accu?

    Sinds de accu goed opgeladen was is het niet meer terug gekomen, en meerdere mensen hebben bevestigd dat dit meer zeer grote waarschijnlijkheid de oorzaak is geweest. Inmiddels weer een paar-100 km gereden zonder problemen. Abs controller dus duidelijk niet kapot, abs werkt ook gewoon nog

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •