Verlies je nog steeds koelvloeistof? Je kunt een eenvoudige test bij de garage laten doen door je uitlaatgassen even te laten meten op verbrande koelvloeistof.
Zoals de titel het al vermeld ben ik mij aan het oriënteren waar ik de koppakking kan laten vervangen van mijn auto (Audi A6 V8 4.2 bouwjaar 1999).
Recentelijk is van de auto de koelvloeistofreservoir vervangen voor een nieuw exemplaar. Afgelopen zaterdagmiddag 1 liter mogen bijvullen na 1.000 km te hebben gereden. Ik ben bang dat mijn koppakking gesneuveld is. Auto liet vanmorgen een witte damp zien en na een lange rit voelt de damp uit de uitlaat van de auto vochtig aan. Ik moet dus e.e.a. goed in de gaten houden.
Wie o wie weet voor mij een goed adres in Zuid-Holland waar ik terecht kan om voor een schappelijke prijs de koppakking van het motortje van mijn auto te laten vervangen?
Ik weet niet precies waar je woond, maar neem even contact op met DSR in Zwijndrecht.
Daar staat mijn auto ook, vaste prijs afspreken, en daar houden ze zich aan.
Zij doen ook moter revisie's en die mannen kunnen goed sleutelen.
Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk
Oww dat zou een hoop kosten schelen!
Ik zat inderdaad al eens te denken, radiator lek, of een slechte slang verbinding,
Bij mij zit er links voor het voorwiel een standkachel, deze heeft bij mij ooit eens gelekt, weet ik uit facturen.
En ik denk dat jij er ook 1 zou kunnen hebben..
Chek deze punten voor de zekerheid eerst maar even voordat de koppen er af gaan..
Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk
Vandaag de auto opgehaald. Volgens de monteur is alles oke. Hij heeft het systeem 1 uur onder druk laten staan. Nergens wat te vinden.
Nu staat de auto weer in de straat en ik zie toch echt wel wat liggen. Dat is volgens mij niet van de airco.
Ik moet het even aankijken. Wanneer er nog steeds koelvloeistof lekt dan moet deze een nachtje overblijven in de garage. Dan wil men onder de auto een stuk karton leggen om te zien waar deze lekt.
De radiator is niet lek. Het lekt net achter de as of ter hoogte van de as midden onder de auto (wat ik kan zien en ik ben ook geen technicus).
Ik heb volgens mij geen standkachel. Ik zie nergens knopjes of iets dergelijks. Die moet toch in het portier zitten van de bestuurder?
Sowieso bedankt voor het meedenken
Standkachel zit in je board computer tussen je tellers..
Als je op je menu knopje drukt achter je handrem en naar beneden scrold dan kom je standheitzung tegen of inbhet nederlands.
De kachel zit links voor het voorwiel achter je modderkuip
Als je de airco aan hebt gehad kan je bijna zeker van zijn dan je airco condens heb, aangezien het nog erg warm is en 's avonds het vocht op trekt.
Maar een eens even de nacht afwachten, je komt er vanzelf achter of het peil weer gaat zakken.
Anders morgen even de auto laten lopen en op temparatuur laten komen en de airco uit zetten..
Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk
Vandaag gecontroleerd. Zie hier het bewijs:
20160720_190915.jpg20160720_184857.jpg20160720_185417.jpg
Een enorme plas onder de auto nadat deze een half uurtje had gestaan. Gekeken en achteruit gereden om te ruiken en voelen.
Toen maar bedacht weer terug te zetten en een bakje onder te schuiven. Vervolgens een meetlat geplaatst voor de monteur om te kijken in de garage waar de lekkage ongeveer zit.
Iemand een idee van wat het kan zijn waar deze lekt?
Als dat koelvloeistof is moet je niveau ook lager zijn in je reservoir, als men het koelsysteem onder druk wil zetten moet de motor wel koud zijn.
Is dat ook gebeurd anders kunnen lekken niet goed gecontroleerd worden, nl alles zet uit ik weet dat uit ervaring.
En weet je zeker dat je airco niet aanstaat, wat je ook nog kan controleren is of de lekvloeistof vettig is met je handen er in wrijven.
Zo ja dan is het koelvloeistof. Renè
Het niveau was vanavond tijdens het nemen van de foto's net boven het maximum. Dat is voldoende.
Na bezoek aan de garage in totaal 75 kilometer gereden. Ik kijk morgen even wat het niveau is.
Dat het koelvloeistof is weet ik 100% zeker. De airco vandaag niet aangehad. Bewust niet.
Het bakje onder de auto levert het bewijs. De vloeistof is hierin is roze (G12+).
Ook voelt het plasje op de straat vettig aan. Onmiskenbaar koelvloeistof. Maar waar zit het lek????
Ik zal aan de monteur vragen of de motor echt koud is geweest bij het testen. Wellicht niet.
Hopelijk blijft het bij deze reparatie. Vanmiddag mijn auto opgehaald bij de garage. Er bleek een scheurtje te zitten in de koelvloeistofaansluiting (zwart kniestukje) op de verdamper. Volgens de monteur was dit de oorzaak van de lekkage. Hopelijk heeft hij gelijk en blijft het hierbij. Even afwachten dus.