Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 46

Onderwerp: Auto "raakt" alle drempels

  1. #21
    grollie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2008
    Posts
    4.025
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Auto "raakt" alle drempels

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sbaks Bekijk Berichten
    Vredestijn 225 45 17" Dat is toch redelijk standaard?
    Moet in orde zijn ja.
    ‘98 TerraLiner oval midnight zwart metallic
    '06 B7 avant 1.8tq moroblauw
    '97 C4 avant 2.6 mingblauw

  2. #22

    Standaard Re: Auto "raakt" alle drempels

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sbaks Bekijk Berichten
    Vredestijn 225 45 17" Dat is toch redelijk standaard? Dit heb ik er ook net een 1/2 jaar nieuw onderzitten ..
    En niet zelf uitgezocht maar door mijn "vaste" garage laten doen.
    225/45/17 moet op zich goed zijn, maar 't kan zijn dat je eigenlijk 235/45/17 of 225/50/17 moest hebben. Kijk even in je tankdop of waar het ook staat bij de C5 - er zijn twee standaardmaten (205/55/16 en 215/55/16) die geleverd zijn. 225/45/17 komt overeen met 205/55/16, en 235/45/17 komt overeen met 215/55/16.

    Het hoogteverschil is maar 10mm in diameter (5mm beide kanten op), dus dat zou het verschil niet direct mogen maken.
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  3. #23

    Standaard Re: Auto "raakt" alle drempels

    Had inderdaad eigenlijk die grotere maat moeten zijn. Ik vind wel dat 'ie iets voorover geleund lijkt te staan, al weet ik niet wat normaal is bij deze auto icm sportonderstel..

  4. #24
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.878
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Auto "raakt" alle drempels

    Inderdaad, en dat ben ik niet gewend van Avants.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  5. #25

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2013
    Leeftijd
    49
    Posts
    48
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Auto "raakt" alle drempels

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raz0r Bekijk Berichten
    Had inderdaad eigenlijk die grotere maat moeten zijn. Ik vind wel dat 'ie iets voorover geleund lijkt te staan, al weet ik niet wat normaal is bij deze auto icm sportonderstel..
    Klopt .. De voorste veren zijn de nieuwe, ik denk dus lager dan de originele.
    Ik ben even axact aan het uitzoeken welke dat zijn .. Het zijn Eibachs voor C5 icm sportonderstel.

    De achter veren zijn nog de originele.. Die zullen dus net iets hoger zijn..

    Wat zou een "normale" goede veer zijn voor mijn auto? Hoeveel mm is gewoon?
    Pff ik snap er geen reet meer van..

    En moet ik er nou op letten of het geschikt is voor een sport onderstel. Of maakt dat eigenlijk helemaal niet uit?
    En welke schokbrekers moet ik dan plaatsen? Of is dat ook een beetje om het even?

    Laat ik de vraag anders formuleren:

    - Ik heb een sportonderstel. Maar dat boeit me niet veel.
    - Ik heb een gezin, ik hoef niet te racen.
    - Ik hou wel van een "sportieve" look, dus Hoog op de wielen icm 16" wielen hoef ik niet
    - Ik wil een (relijke) caravan kunnen trekken dus de ligging liever niet té laag..

    Welke vering en schokbrekers zouden jullie adviseren..?
    Ik heb net nieuwe set rondom dus ik hou de schokbrekers het liefste want die zijn het duurst.

    Thanks!

    Sander


  6. #26

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2013
    Leeftijd
    49
    Posts
    48
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Auto "raakt" alle drempels

    Ik heb het probleem gevonden.. (Denk ik)

    Om je juiste vering en schokbrekers te bepalen moet je rekening houden met de specifieke "Weight ranges" Die staan in het service boekje:

    Ik heb Range 0JH-Weight Range 8
    icm Suspension type 1BE - Sports suspension/shock absorption

    Dit artikel is hierbij van belang:
    https://www.audiworld.com/forums/a4-...rt-1-a-303657/

    Nu kan ik de juiste vering en schokbrekers samenstellen ..

    To be Continued...

  7. #27

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2013
    Leeftijd
    49
    Posts
    48
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Auto "raakt" alle drempels

    Ok, ik blijf maar een beetje posten .. Ik heb deze veren: Eibach E1558-140..
    Zou gewoon goed moeten zijn.

    Voor deze Schokbrekers: Monroe
    26663
    Achter deze Schokbrekers: Monroe:
    45008

    Crap .. ik zie nu dat het Limosine vering is grrrr.. Zou dat het zijn ?
    Maar het gewicht voor op de auto is toch redelijk gelijk voor Avant en Limosine?
    Verder lijkt alles toch te kloppen?

    Nog een interessante link: https://www.pistonheads.com/gassing/...f=86&t=1542064
    Laatst gewijzigd door Sbaks; 28-05-18 om 23:14.

  8. Ad
  9. #28

    Standaard Re: Auto "raakt" alle drempels

    @Sbaks
    Sportonderstel (1BE) is origineel/normaal gesproken 20mm verlaging + sportievere onderstelonderdelen. Lijkt mij geschikt voor je wensen. TdM zei eerder in dit topic dat dat prima hoort te gaan. Zoals inmiddels gezegd, jouw bandenkeuze zorgt ervoor dat je 4mm lager rijdt. Inderdaad het is verstandig om schokdempers en vering wel op elkaar af te stemmen en er zijn inderdaad veel verschillende onderdelen.

    Origineel 1.9TDI icm 1BE sportonderstel schokdemper voor is 4B0 412 031 BM (gele markering), achter is 1BE onderstel + voorwielaandrijving origineel 4B0 513 031 N. Je veren zijn onderstelafhankelijk (1BE) en gewichtsklasse afhankelijk (voor 1JH, achter 0YB 0YC 0YD 0YE 0YF 0YG of 0YH); voor 8D0 411 105 FG, achter dus afhankelijk van klasse.

    Je hebt Monroe dempers 26663 voor, 45008 achter. De website van Monroe is zwaar ***, maar het lijkt erop dat jouw voordemper niet de juiste is. Onderdeelnummer 26663 geeft op de website van Monroe 6 en 8 cilinders quattro C5's met standaard(!) onderstel.. 26663 is volgens Monroe zelf een vervanger voor Audi's 3B0413031P, 4B3413031E en 8D0413031BS en dat zijn allemaal standaard onderstel dempers.. Je achterdempers lijken wel de juist. En wat betreft die Eibach E1558-140 set die je nu voor gebruikt, die verlaagt ruim 3cm. Dat is een ruime cm lager dan je sportonderstel normaal gesproken is. Waarom wil je verder verlagen met die Eibach veren met de wensen die je uitspreekt, lijkt mij niet nodig..

    Je vooras is verder verlaagd door de Eibach veren en heeft mogelijk een verkeerde schokdemper + 0.4cm verlaging door de banden bij = ellende? Dubbelcheck typenummer schokdemper van de vooras en gooi de originele 1BE sportonderstel veer er weer op.

    Mocht het nodig zijn: de volgende Monroe wordt gekoppeld aan het juiste onderdeelnummer en heeft de juiste beschrijving op Monroe's eigen website: https://www.auto-onderdelen24.nl/monroe/9655335 (plusminus week levertijd ivm verzending vanuit buitenland). Merken mixen zou ik persoonlijk niet doen, dit is al een andere 'serie' van Monroe dan je achter hebt..
    Laatst gewijzigd door Nenna; 29-05-18 om 12:41.

  10. #29

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2013
    Leeftijd
    49
    Posts
    48
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Auto "raakt" alle drempels

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raz0r Bekijk Berichten
    @Sbaks

    Je hebt Monroe dempers 26663 voor, 45008 achter. De website van Monroe is zwaar ***, maar het lijkt erop dat jouw voordemper niet de juiste is. Onderdeelnummer 26663 geeft op de website van Monroe 6 en 8 cilinders quattro C5's met standaard(!) onderstel.. 26663 is volgens Monroe zelf een vervanger voor Audi's 3B0413031P, 4B3413031E en 8D0413031BS en dat zijn allemaal standaard onderstel dempers.. Je achterdempers lijken wel de juist. En wat betreft die Eibach E1558-140 set die je nu voor gebruikt, die verlaagt ruim 3cm. Dat is een ruime cm lager dan je sportonderstel normaal gesproken is. Waarom wil je verder verlagen met die Eibach veren met de wensen die je uitspreekt, lijkt mij niet nodig..

    Je vooras is verder verlaagd door de Eibach veren en heeft mogelijk een verkeerde schokdemper + 0.4cm verlaging door de banden bij = ellende? Dubbelcheck typenummer schokdemper van de vooras en gooi de originele 1BE sportonderstel veer er weer op.

    Mocht het nodig zijn: de volgende Monroe wordt gekoppeld aan het juiste onderdeelnummer en heeft de juiste beschrijving op Monroe's eigen website: https://www.auto-onderdelen24.nl/monroe/9655335 (plusminus week levertijd ivm verzending vanuit buitenland). Merken mixen zou ik persoonlijk niet doen, dit is al een andere 'serie' van Monroe dan je achter hebt..
    Raz0r, super bedankt .. Wat een mooie antwoord, dank voor je feedback!

    Je hebt helemaal gelijk, kwam ik later zelf ook achter: De veering rondom verlaagt 3cm. Dat is te veel.
    De schokbrekers voor zijn niet goed.

    Mijn code voor de achteras is 0YE

    Dus ik heb nodig:

    Nieuwe Veren rondom: 20mm verlaging MAXIMAAL (of heb ik helemaal geen verlaging in de veer nodig, omdat ik al een sportonderstel heb??).
    Nieuwe schokbrekers voor : De Monroe 9655335

    Maar even een double-check:

    Zeg je nou, deze monroe wel nemen omdat je ook monroe achter hebt.. ? Dit lijkt me toch ok ?

    Kan je veren aanbevelen? Ik kan die 8D0 411 105 FG NERGENS vinden .. Hmm ..ik zoek verder

    Thanks!

    Sander
    Laatst gewijzigd door Sbaks; 29-05-18 om 17:54.

  11. #30

    Standaard Re: Auto "raakt" alle drempels

    @Sbaks Wat is je achteras gewichtsklasse? Heb je de originele veren niet meer, anders kan je die gebruiken.. Ja ik zou juist wel die Monroe nemen omdat je achter ook Monroe hebt. Juiste Monroe artikelnummer is 376054SP (zoals in die link in m'n vorige bericht), niet 9655335 zoals je net zegt..

    Edit: @Sbaks
    Wat betreft de veren i.v.m. gewichtsklasses, voorwielaandrijving/4-cilinder en sportonderstel 1BE:
    8D0 411 105 FG voor. (bruin blauw blauw)
    4B0 511 115 BK achter. (geel bruin bruin)

    Ik zie ook dat je op die nummers niet snel iets vindt, je zult nog even verder moeten zoeken dan! Wel even goed kijken of het een passende is dan hè Misschien met die bovenstaande kleurcodes 2e hands nog ergens iets te vinden..
    Laatst gewijzigd door Nenna; 29-05-18 om 19:09.

  12. #31

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2013
    Leeftijd
    49
    Posts
    48
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Auto "raakt" alle drempels

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raz0r Bekijk Berichten
    @Sbaks
    Ik zie ook dat je op die nummers niet snel iets vindt, je zult nog even verder moeten zoeken dan! Wel even goed kijken of het een passende is dan hè Misschien met die bovenstaande kleurcodes 2e hands nog ergens iets te vinden..
    Zou jij gebruikte veren druven gebruiken?

  13. #32

    Standaard Re: Auto "raakt" alle drempels

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sbaks Bekijk Berichten
    Zou jij gebruikte veren druven gebruiken?
    Ach, geen idee waar je beter aan doet. Veel merknamen van veren bij automaterialenzaken zeggen mij heeelemaal niets. Of je dan goed spul krijgt kun je je afvragen. Als je voor jouw auto passende (o.a. voor sportonderstel dus) veren kan vinden van een gerenommeerd merk zou dat mijn voorkeur hebben. Zo niet, zou ik zelf eerder voor een goed uitziende en passende 2e hands originele set gaan dan voor onbekende kwaliteit.

  14. #33

    Standaard Re: Auto "raakt" alle drempels

    Schokdempers voor:
    https://www.autodoc.nl/bilstein/638598
    Andere code (1BV), maar volgens omschrijving ook geschikt voor voertuigen met sportchassis...

    Schokdempers achter:
    https://www.autodoc.nl/bilstein/638651
    Ide (1BV), geschikt voor voertuigen met sportchassis.

    Veren voor:
    https://www.autodoc.nl/eibach/281623
    Eibach, goed merk. Geschikt voor sportchassis.

    Veren achter:
    https://www.autodoc.nl/eibach/7431455
    Idem (Eibach), voor sportchassis.

    Dat zou niet zomaar meer mogen raken... lijkt mij. Anyone else?
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  15. #34

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2013
    Leeftijd
    49
    Posts
    48
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Auto "raakt" alle drempels

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raz0r Bekijk Berichten
    Ach, geen idee waar je beter aan doet. Veel merknamen van veren bij automaterialenzaken zeggen mij heeelemaal niets. Of je dan goed spul krijgt kun je je afvragen. Als je voor jouw auto passende (o.a. voor sportonderstel dus) veren kan vinden van een gerenommeerd merk zou dat mijn voorkeur hebben. Zo niet, zou ik zelf eerder voor een goed uitziende en passende 2e hands originele set gaan dan voor onbekende kwaliteit.
    Ik heb deze aangeschaft: https://www.besteonderdelen.nl/eibach-281623.html
    En deze: Monroe 376054SP


    Bij elkaar: 210,-

    Ik kan bij de onderdelenlijn ook een origineel setje ophalen voor 175,-


    Ik blijf bij het nieuwe setje denk ik..

    Wat vind jij?


    Bedankt voor je hulp, wordt zeer gewaardeerd!

  16. #35

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2013
    Leeftijd
    49
    Posts
    48
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Auto "raakt" alle drempels

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bastet Bekijk Berichten
    Schokdempers voor:
    https://www.autodoc.nl/bilstein/638598
    Andere code (1BV), maar volgens omschrijving ook geschikt voor voertuigen met sportchassis...

    Schokdempers achter:
    https://www.autodoc.nl/bilstein/638651
    Ide (1BV), geschikt voor voertuigen met sportchassis.

    Veren voor:
    https://www.autodoc.nl/eibach/281623
    Eibach, goed merk. Geschikt voor sportchassis.

    Veren achter:
    https://www.autodoc.nl/eibach/7431455
    Idem (Eibach), voor sportchassis.

    Dat zou niet zomaar meer mogen raken... lijkt mij. Anyone else?
    Ik heb deze schokbrekers besteld: Monroe 376054SP
    De veren ben ik nog niet uit.. Die heb ik er nu dus onder zitten.. Maar deze Pro-Kit verlaagt 30mm. En mijn sportonderstel verlaagt 20mm ? Of doen de originele veren dat?
    Hoe dan ook .. Ik vermoed dat ik gewoon wat hogere veren nodig heb dan deze Pro-Kit.

  17. #36

    Standaard Re: Auto "raakt" alle drempels

    Onderstel = veren + schokdempers. Veren bepalen rijhoogte en dynamiek (stugheid), dempers bepalen rebound (naveren/nadeinen) en de mate waarin de auto veert op korte oneffenheden. Stugge demper = veel voelen van de weg, soepele demper = minder weerstand voor de veer, dus meer en makkelijker inveren.

    Pro-kit is inderdaad -30mm tov standaard, dus -10mm tov sport. Gezien je foto's sta je op -40, de A6 is standaard echt heel hoog, al helemaal met 225/45/17.

    Daarbij komt wel dat een Pro-kit vaak iets stugger is dan standaard, waardoor je minder snel diep inveert. Je zal dan dus - ondanks de extra 10mm tov sport - niet zo snel de drempels raken, ook niet bij belading.

    Zoals gezegd, ik rij op m'n B6 met -60mm vóór en -50mm achter, op idioot brede velgen (9,5" achter). Ik kan gewoon 4 man aan boord nemen, en dan zakt de auto minder diep door dan de gemiddelde standaard auto met 2 passagiers. Komt gewoon omdat de veer minder graag wil indrukken. Overigens ook een Eibach setje.

    Ik geloof niet dat je drempels raakt als je 20 of zelfs 30mm verlaagd bent, met een goed onderstel. En dan prefereer ik zelf Eibach boven andere relatief goedkope merken, en ja, zelfs boven OEM.
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  18. #37

    Standaard Re: Auto "raakt" alle drempels

    De schokdempers van 1BV zijn anders dan 1BE. Maar verder volg ik je niet meer. Je zegt net "Ik heb deze aangeschaft: https://www.besteonderdelen.nl/eibach-281623.html" en 2 uur later "De veren ben ik nog niet uit".. Heb je ze nou wel of niet gekocht en heb je alleen voorveren gekocht of ook passende achter? Ze lijken mij op het eerste gezicht wel geschikt. De genoemde Eibach veren zijn toch anders dan de verlagingsset die je nu hebt? Hier mogelijk nog een kortingscode voor autodoc Su1604atd Idealiter zou je van je schokdempers allebei ook goede merken maken, maar dan moet je achter ook gaan vervangen terwijl die in principe goed zijn.
    Laatst gewijzigd door Nenna; 30-05-18 om 10:16.

  19. #38
    MarcelNL
    Guest

    Standaard Re: Auto "raakt" alle drempels

    voor die 100 euro meer zou ik er achter ook nwe dempers op zetten en voor en achter voor Bilstein gaan.

  20. #39

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2013
    Leeftijd
    49
    Posts
    48
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Auto "raakt" alle drempels

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bastet Bekijk Berichten
    Onderstel = veren + schokdempers. Veren bepalen rijhoogte en dynamiek (stugheid), dempers bepalen rebound (naveren/nadeinen) en de mate waarin de auto veert op korte oneffenheden. Stugge demper = veel voelen van de weg, soepele demper = minder weerstand voor de veer, dus meer en makkelijker inveren.

    Pro-kit is inderdaad -30mm tov standaard, dus -10mm tov sport. Gezien je foto's sta je op -40, de A6 is standaard echt heel hoog, al helemaal met 225/45/17.

    Daarbij komt wel dat een Pro-kit vaak iets stugger is dan standaard, waardoor je minder snel diep inveert. Je zal dan dus - ondanks de extra 10mm tov sport - niet zo snel de drempels raken, ook niet bij belading.

    Zoals gezegd, ik rij op m'n B6 met -60mm vóór en -50mm achter, op idioot brede velgen (9,5" achter). Ik kan gewoon 4 man aan boord nemen, en dan zakt de auto minder diep door dan de gemiddelde standaard auto met 2 passagiers. Komt gewoon omdat de veer minder graag wil indrukken. Overigens ook een Eibach setje.

    Ik geloof niet dat je drempels raakt als je 20 of zelfs 30mm verlaagd bent, met een goed onderstel. En dan prefereer ik zelf Eibach boven andere relatief goedkope merken, en ja, zelfs boven OEM.
    Ik raak echt alles aan de voorkant, zonder belading.. Dat is het grote probleem..
    Ik heb nu de Eibach Pro-Kit veren en de Monroe Dempers.. Maar zoals blijkt iig de verkeerde dempers.
    Dus die ga ik eerst vervangen.

  21. #40

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2013
    Leeftijd
    49
    Posts
    48
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Auto "raakt" alle drempels

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raz0r Bekijk Berichten
    De schokdempers van 1BV zijn anders dan 1BE. Maar verder volg ik je niet meer. Je zegt net "Ik heb deze aangeschaft: https://www.besteonderdelen.nl/eibach-281623.html" en 2 uur later "De veren ben ik nog niet uit".. Heb je ze nou wel of niet gekocht en heb je alleen voorveren gekocht of ook passende achter? Ze lijken mij op het eerste gezicht wel geschikt. De genoemde Eibach veren zijn toch anders dan de verlagingsset die je nu hebt? Hier mogelijk nog een kortingscode voor autodoc Su1604atd Idealiter zou je van je schokdempers allebei ook goede merken maken, maar dan moet je achter ook gaan vervangen terwijl die in principe goed zijn.

    Sorry voor de verwarring ..

    Ik heb bovenstaande Shockbrekers gekocht. Zou goed moeten zijn.. Ik ben benieuwd.


    Nu probeer ik qua vering de verwarring weg te nemen, Hier is het hele verhaal chronologisch:

    - 2/3 maanden geleden: Auto bonkt achter oorzaak: Schokbreker links achter afgebroken (!)
    - Ik raak al de grond.
    - Nieuwe besteld. Schokdempers Monroe 45008 2x.
    - Ik dacht, ik ga rondom vervangen, de vering en brekers zullen wel op zijn (is oude auto): Brekers voor + Vering rondom besteld.
    Vering: Eibach Prokit (E1558-140) Dempers voor: E2048 Voor de Audi A6 met Sportvering.
    - Gevolg: Ik heb het gevoel dat ik lager lig. En ik raak echt alles!
    - Nu heb ik het idee dat mijn Schokbrekers beter kunnen: dus Deze besteld: Monroe 376054SP Die moeten nog binnen komen.
    - Ik had ook veren besteld gisteren: F1541001 Maar wat blijkt: dat zijn exact de zelfde veren als in de ProKit. Dus weer afbesteld.

    Gevolg: Nog geen goede veren gevonden.. Maar misschien ligt het aan de schokbrekers?

    Is er niemand die wil afspreken? Razor? of Bastet? En rij er eens in? Misschien zeggen jullie wel, niks aan te doen dit is hoe de auto rijdt.
    Dat zou raar zijn, want ik heb hiervoor ook exact de zelfde A6 gehad, alleen zonder onderstel.. Die had nergens last van.

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •