Resultaten 1 tot 2 van de 2

Onderwerp: Ruitenwissermotor stopt op willekeurige positie

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2016
    Leeftijd
    43
    Posts
    61
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Ruitenwissermotor stopt op willekeurige positie

    Mijn ruitenwissers liepen zeer stroef, dus ik heb vandaag de hele assembly uit de A6 gehaald. Dat was nog best wel een opgave aangezien de ECU in de weg zit. Maar uiteindelijk helemaal gelukt en toen alles gedemonteerd en alle lagers opnieuw ingevet:

    Filmpje!

    Daarna weer alles in elkaar gezet en de wissers lopen perfect... ECHTER... er zijn twee zaken die niet lekker lopen:
    1) De wissers stoppen op een willekeurige positie en
    2) Als ik de wissers een keer laat wissen (kort naar boven met de schakelaar), dan gaat de wissermotor draaien, maar daarna kan ik ~30 seconden niet meer wissen.

    Filmpje!

    Mijn analyse is dat de positie-sensor/relay blijft hangen in de motor, waardoor de motor het niet meer goed doet. Op zich zorgt dat er ook voor dat de motor het meteen daarna niet meer doet (positierelay staat nog naar aarde toe).

    Wie kan hier iets zinnigs over zeggen? Kan ik alleen een nieuwe motor bestellen of moet ik de hele assembly vervangen?
    Alvast hartelijk dank!

    Jeroen

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.883
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Ruitenwissermotor stopt op willekeurige positie

    Gebruik voortaan even de zoekfunctie svp.
    https://www.audiforum.nl/forum/model...is-defect.html
    Zoektermen 'c5 wisser'.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •