Resultaten 1 tot 3 van de 3

Standaard S6, temperatuur een tijdje 90 maar dan snel naar de 110 graden

Hallo allemaal,

Ik heb een Audi s6 uit 2000, deze had 2 weken gelden in eens een melding dat mijn koelwater onder pijl was.
      Dit heb ik bijgevuld omdat ik dacht dat er een luchtbel in had gezeten waardoor het water in eens verdwenen was.
      Helaas deze week opnieuw het lijkt dus toch een lekke koppakking te zijn. weer bijgevuld zodat ik even tijd heb om onderdelen te regelen
      in de tijd dat dit gebeurde bleef mijn auto altijd netjes 90 graden, en is het expasie vat nooit leeg geweest volgens mij.

Nu vanmorgen onderweg naar mijn werk werd de auto netjes 90 graden en om een gegeven moment werd hij 110 graden en daalde niet, heb ik snel mijn auto stop gezet.
      toen ik de motorkap opende en op verschillende plekken voelde was de radiateur koud en 1 koel slag heet en onder druk, en de andere warm. ook stond het water in het expansie vat boven maximum.

mijn vraag nu is er iemand die een idee heeft wat deze dingen kan verklaren.

Zelf denk ik, misschien een thermostaat die dicht blijft, of een waterpomp die niet meer werkt.

Heeft hier misschien iemand anders nog een idee?

Bij voorbaat dank,

Nick

Remi66's Avatar
      Algemeen Auto Social
      Sinds
      06 2011
      Kudos
      460
      Auto
      Audi A3
      Land
      Land

Standaard Re: S6, temperatuur een tijdje 90 maar dan snel naar de 110 graden

Ik had het bij mijn vorige Audi, toen was het de waterpomp die kapot was.

Verzonden met Tapatalk pro.
      In bezit van Vagcom & VCP.
      1e Audi A3 1.9 TDI 90 pk 1997- 2013
      2e Audi A3 2.0 TDI 150 pk 2013 - ? Hartog tuned.
      In bezit van originele Vagcom en VagCan Pro kabel
      ,
      regio Apeldoorn, remi4x at gmail.com

Standaard Re: S6, temperatuur een tijdje 90 maar dan snel naar de 110 graden

nou vandaag de voorkant gedemonteerd en de waterpomp en thermostaat vervangen. na onderzoek bleef de thermostaat dicht. temperatuur blijft nu weer goed.

Forum Rechten