Dat is een bekend probleem en voor zover ik weet valt het inderdaad onder de garantie. Naar de dealer ermee dus!
Hallo allemaal,
Ik ben tot de vreselijke ondeking gekomen dat langs de rand van mijn dak waar die hoe heten ze zilvere dakdragers ook zitten.Het metaal begint te bobbelen of te wel roest.Heeft iemand hier daar ook last van?
Ik dacht gelezen te hebben dat je 12 jaar garantie heb op je carrosorie valt dit daar ook onder?
Heeft iemand anders nog tips hoe ik dit het beste kan gaan aanpakken?
Ik heb het dus ook met mijn avant, van de bobbels net naast de watergootjes.
Maar als ik het goed begrijp zou ik er nog mee naar de dealer kunnen, ook als je al de 5e eigenaar bent, en de auto niet van origine nederlands is?
Mijn S3 zelfde verhaal, roest in de watergootjes, netjes opgelost door Audi vd Brug Heerenveen.
Ik heb een S3 van 1999 en een Duitse import.
Ik had deze S3 net gekocht bij deze dealer en is er ook in onderhoud dus daarom zullen ze ook wel niet moeilijk hebben gedaan.
Maar sommige dealers mogen graag niet vaste klanten met een smoes afwimpelen.
Ik heb daar ook last van, maar dan bij de dakrand aan de voorkant. Ik ben bij de dealer geweest hiervoor, de procedure is dat men een rapportje maakt en wat foto's maakt die naar importeur/fabriek worden gestuurd.
Moet bij mij allemaal nog gebeuren omdat de persoon van de garantieafdeling alweer even ziek is. Overwerkt?
Heb ik ook gehad afgelopen januari. Mijn A6 avant is van 1999 en is ook duitse import. Ben niet 1e eigenaar en ga nooit naar de dealer. Mail gestuurd naar VW/Audi te Assen, antwoord met verzoek om foto's en chassisnummer. Nadat ik die had opgestuurd is het verzoek gehonoreerd! Kostenloos hersteld bij Schadenet en ook nog een gratis leenauto! Garantie houden ze zich keurig aan, super.
Ik heb ook van die roest bobbeltjes in het gootje op het dak. Naar de dealer geweest, hebben foto's gemaakt, en vervolgens naar Audi NL een claim ingediend. Vandaag kreeg ik het antwoord dat ze de claim inderdaad honoreren, maar dat ze dat doen tot 70% van de reparatie prijs. Volgens de dealer moet ik rekenen op een eigen bijdrage van ongeveer € 300,- Is dat bij jullie ook zo gegaan? Omdat ik lees bij de meesten dat het kosteloos gedaan is.. De man van de dealer wist me te vertellen dat Audi van plan is helemaal te stoppen met deze garantie omdat het volgens hun feitelijk geen roest van binnen uit is, maar dat het gaat om verkeerde kit die is gebruikt tijdens de montage van de dakplaat op de lasnaden. Die kit verliest na een aantal jaren zijn elasticiteit en wordt hard. Daardoor kan er zich vocht ophopen onder de kit en dit veroorzaakt uiteindelijk de roest vorming. Op deze manier redeneren ze dat het geen roest van binnen uit is. Ik denk zelf dat Audi een beetje aan het schrikken is geslagen van het aantal claims en het gewoon een 'dure' grap aan het worden is. Volgens mijn dealer zijn er al heel wat A6-en met dit probleem gesignaleerd, en ook de A3 zou er last van hebben. Ik vind het in ieder geval vreemd, en vind dat ze gewoon de garantie na moeten komen. Temeer omdat ze zelf die verkeerde kit hebben gebruikt tijdens het productieproces. Wat vinden jullie? Moet ik zomaar accoord gaan met die eigen bijdrage, of moet ik wat anders doen?
RobinA6,
Ik heb precies hetzelfde met mijn A6.
Mijnauto is ook geinspecteerd en ik krijg ook maar 70% vergoed.
Bij welke dealer ben jij geweest?
Ik bij lexpoint in Hoofddorp.
Die verkoper kon mij al vooraf vertellen, zonder dat er foto's e.d. gemaakt zijn, dat er een nieuwe regel sindskort is gekomen.
En dat het dus waarschijnlijk geen garantie is.
Ik weet ook niet precies wat ik moet doen.
Hallo Sven,
Ik heb nu een officiele klacht procedure opgestart bij PON, waarin ik duidelijk mijn afkeur uitspreek naar de regeling van 70%.
Ik ben van mening dat garantie ook daadwerkelijk garantie is. Moeten ze maar geen 12 jaar garantie geven toch? De dealer kan hier verder niets aan doen omdat het vanuit Audi NL gedicteerd wordt. Ik zal je op de hoogte brengen hier van de uitkomst van mijn klachten procedure.
groet, Robin