Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 27

Onderwerp: Roest op het dak

  1. #1

    Unhappy Roest op het dak

    Hallo allemaal,

    Ik ben tot de vreselijke ondeking gekomen dat langs de rand van mijn dak waar die hoe heten ze zilvere dakdragers ook zitten.Het metaal begint te bobbelen of te wel roest.Heeft iemand hier daar ook last van?
    Ik dacht gelezen te hebben dat je 12 jaar garantie heb op je carrosorie valt dit daar ook onder?
    Heeft iemand anders nog tips hoe ik dit het beste kan gaan aanpakken?

  2. #2

    Standaard

    Dat is een bekend probleem en voor zover ik weet valt het inderdaad onder de garantie. Naar de dealer ermee dus!

  3. #3
    a6-owner's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2007
    Leeftijd
    51
    Posts
    4.545
    Kudos
    267
    Auto
    Audi A7

    Standaard

    Inderdaad naar de dealer ermee...

    Ik heb hetzelfde gehad (A6 sedan)en mijn zwager ook (A6 Avant) en beide zijn uiteindelijk keurig onder garantie gerepareerd.

    Succes!
    Audi A7 3.0 TFSI Audi S4 B7 Audi 80 B3

  4. #4
    heslie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2004
    Leeftijd
    54
    Posts
    1.415
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S6

    Standaard

    Ik heb het dus ook met mijn avant, van de bobbels net naast de watergootjes.
    Maar als ik het goed begrijp zou ik er nog mee naar de dealer kunnen, ook als je al de 5e eigenaar bent, en de auto niet van origine nederlands is?
    Laatst gewijzigd door heslie; 06-08-09 om 00:56.
    Ik heb een bloedhekel aan bumperklevers, vandaag zat er weer eentje voor me.

  5. #5

    Standaard

    Oke dat is wel fijn om te horen.Mijn vraag is alleen of dit ook zo is als je niet de eerste eigenaar bent van de auto?


  6. #6
    a6-owner's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2007
    Leeftijd
    51
    Posts
    4.545
    Kudos
    267
    Auto
    Audi A7

    Standaard

    Maakt niet uit al je niet de eerste eigenaar bent. Ben ik ook niet.
    Voor een ingevoerde auto durf ik het niet te zeggen. Maar goed, er zit 12 jaar garantie op roesten van binnenuit. du sdat zou ook niet uit moeten maken.

    Succes!
    Audi A7 3.0 TFSI Audi S4 B7 Audi 80 B3

  7. #7

    Standaard roest op dak

    Hallo,

    heb een a6 avant net terug van de spuiter, hele dak gespoten.
    die van mij is duitse inport.
    bij audi dealer geweest wimpelde mij af, toe naar leeuwarden gegaan. daar alles geregeld.
    er zit dus ook verschil tussen dealers.

    mvg bieleveld.

  8. Ad
  9. #8

    Standaard

    Mijn S3 zelfde verhaal, roest in de watergootjes, netjes opgelost door Audi vd Brug Heerenveen.
    Ik heb een S3 van 1999 en een Duitse import.
    Ik had deze S3 net gekocht bij deze dealer en is er ook in onderhoud dus daarom zullen ze ook wel niet moeilijk hebben gedaan.
    Maar sommige dealers mogen graag niet vaste klanten met een smoes afwimpelen.
    Audi S3 quattro
    Zündapp KS50 1979

  10. #9

    Standaard

    Allemaal Friese audi rijders, maar je ziet ze nooit op de NOORD-MEETING hahaha..

    Een Goede dealer regelt dit voor jouw, en het gaat om de Carresorie delen, en niet om de aanbouwdelen deze vallen buiten de garantie. (voorbeeld: Kofferbak greep A4 B5)

  11. #10

    Standaard

    Laatste meeting in Heerenveen was ik er, heb ik jou niet gezien anders
    Audi S3 quattro
    Zündapp KS50 1979

  12. #11

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2008
    Leeftijd
    41
    Posts
    214
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S3

    Standaard

    Het maakt niets uit als het een inport auto is

  13. #12

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Leeftijd
    40
    Posts
    33
    Kudos
    0

    Standaard

    Oke dat is wel mooi dat ik dit weet.
    Ik ga ook maar is naar Lexpoint.
    Mijn A6 komt uit oktober 1998 maar 12jaar is 12jaar.
    bedankt.

  14. #13
    nelis123
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door peterreedijk Bekijk Berichten
    Hallo allemaal,

    Ik ben tot de vreselijke ondeking gekomen dat langs de rand van mijn dak waar die hoe heten ze zilvere dakdragers ook zitten.Het metaal begint te bobbelen of te wel roest.Heeft iemand hier daar ook last van?
    Ik dacht gelezen te hebben dat je 12 jaar garantie heb op je carrosorie valt dit daar ook onder?
    Heeft iemand anders nog tips hoe ik dit het beste kan gaan aanpakken?

    Ik heb daar ook last van, maar dan bij de dakrand aan de voorkant. Ik ben bij de dealer geweest hiervoor, de procedure is dat men een rapportje maakt en wat foto's maakt die naar importeur/fabriek worden gestuurd.

    Moet bij mij allemaal nog gebeuren omdat de persoon van de garantieafdeling alweer even ziek is. Overwerkt?
    Laatst gewijzigd door nelis123; 02-09-09 om 20:38.

  15. #14

    Standaard

    Heb ik ook gehad afgelopen januari. Mijn A6 avant is van 1999 en is ook duitse import. Ben niet 1e eigenaar en ga nooit naar de dealer. Mail gestuurd naar VW/Audi te Assen, antwoord met verzoek om foto's en chassisnummer. Nadat ik die had opgestuurd is het verzoek gehonoreerd! Kostenloos hersteld bij Schadenet en ook nog een gratis leenauto! Garantie houden ze zich keurig aan, super.

  16. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Simonz Bekijk Berichten
    Heb ik ook gehad afgelopen januari. Mijn A6 avant is van 1999 en is ook duitse import. Ben niet 1e eigenaar en ga nooit naar de dealer. Mail gestuurd naar VW/Audi te Assen, antwoord met verzoek om foto's en chassisnummer. Nadat ik die had opgestuurd is het verzoek gehonoreerd! Kostenloos hersteld bij Schadenet en ook nog een gratis leenauto! Garantie houden ze zich keurig aan, super.
    Ik heb ook van die roest bobbeltjes in het gootje op het dak. Naar de dealer geweest, hebben foto's gemaakt, en vervolgens naar Audi NL een claim ingediend. Vandaag kreeg ik het antwoord dat ze de claim inderdaad honoreren, maar dat ze dat doen tot 70% van de reparatie prijs. Volgens de dealer moet ik rekenen op een eigen bijdrage van ongeveer € 300,- Is dat bij jullie ook zo gegaan? Omdat ik lees bij de meesten dat het kosteloos gedaan is.. De man van de dealer wist me te vertellen dat Audi van plan is helemaal te stoppen met deze garantie omdat het volgens hun feitelijk geen roest van binnen uit is, maar dat het gaat om verkeerde kit die is gebruikt tijdens de montage van de dakplaat op de lasnaden. Die kit verliest na een aantal jaren zijn elasticiteit en wordt hard. Daardoor kan er zich vocht ophopen onder de kit en dit veroorzaakt uiteindelijk de roest vorming. Op deze manier redeneren ze dat het geen roest van binnen uit is. Ik denk zelf dat Audi een beetje aan het schrikken is geslagen van het aantal claims en het gewoon een 'dure' grap aan het worden is. Volgens mijn dealer zijn er al heel wat A6-en met dit probleem gesignaleerd, en ook de A3 zou er last van hebben. Ik vind het in ieder geval vreemd, en vind dat ze gewoon de garantie na moeten komen. Temeer omdat ze zelf die verkeerde kit hebben gebruikt tijdens het productieproces. Wat vinden jullie? Moet ik zomaar accoord gaan met die eigen bijdrage, of moet ik wat anders doen?

  17. #16

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2008
    Leeftijd
    41
    Posts
    214
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S3

    Standaard

    Nee, niet doen.
    Als hij blijft volhouden dan moet je maar eens naar een andere dealer gaan.
    Het is best wel een dure grap voor hun maar hun geven die garantie.
    En dan ook nog vaak met een smoes komen dat er bv 7 of 10 jaar garantie op zit.

  18. #17
    a6-owner's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2007
    Leeftijd
    51
    Posts
    4.545
    Kudos
    267
    Auto
    Audi A7

    Standaard

    gewoon via een andere dealer doen dan... het is garantie klaar uit!
    Audi A7 3.0 TFSI Audi S4 B7 Audi 80 B3

  19. #18

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Leeftijd
    40
    Posts
    33
    Kudos
    0

    Standaard

    RobinA6,
    Ik heb precies hetzelfde met mijn A6.
    Mijnauto is ook geinspecteerd en ik krijg ook maar 70% vergoed.
    Bij welke dealer ben jij geweest?
    Ik bij lexpoint in Hoofddorp.
    Die verkoper kon mij al vooraf vertellen, zonder dat er foto's e.d. gemaakt zijn, dat er een nieuwe regel sindskort is gekomen.
    En dat het dus waarschijnlijk geen garantie is.
    Ik weet ook niet precies wat ik moet doen.

  20. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sven83 Bekijk Berichten
    RobinA6,
    Ik heb precies hetzelfde met mijn A6.
    Mijnauto is ook geinspecteerd en ik krijg ook maar 70% vergoed.
    Bij welke dealer ben jij geweest?
    Ik bij lexpoint in Hoofddorp.
    Die verkoper kon mij al vooraf vertellen, zonder dat er foto's e.d. gemaakt zijn, dat er een nieuwe regel sindskort is gekomen.
    En dat het dus waarschijnlijk geen garantie is.
    Ik weet ook niet precies wat ik moet doen.
    Hallo Sven,

    Ik heb nu een officiele klacht procedure opgestart bij PON, waarin ik duidelijk mijn afkeur uitspreek naar de regeling van 70%.
    Ik ben van mening dat garantie ook daadwerkelijk garantie is. Moeten ze maar geen 12 jaar garantie geven toch? De dealer kan hier verder niets aan doen omdat het vanuit Audi NL gedicteerd wordt. Ik zal je op de hoogte brengen hier van de uitkomst van mijn klachten procedure.

    groet, Robin

  21. #20

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2008
    Leeftijd
    40
    Posts
    20
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard

    Geldt die 12 jaar garantie op alle vormen van roest en ook als je Audi niet-dealer onderhouden is?
    Heb namelijk roest bij de chromen raamlijsten, denk dat er schroefjes onder zitten die roesten oid...

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •