Resultaten 1 tot 8 van de 8

Onderwerp: 1.8 5V houdt in bij het optrekken

  1. #1

    Standaard 1.8 5V houdt in bij het optrekken

    Dag

    Ik rij met een audi A6 BJ 1999 1800 5V benzine.
    Telkens ik wat wil doortrekken houd men auto even stil tussen de 3500 en de 4000 toeren.Dan schokt hij even en trekt dan wel verder op.
    Kent er iemand dit probleem?

    Er zijn er die zeggen dat ik in plaats van 95 eens 98 moet tanken...
    Er zijn er die zeggen dat mijn luchtdebietsmassameter kapot is...
    En dat men gasklep vervuilt is...

    mvg

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2008
    Posts
    657
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jellich Bekijk Berichten
    Dag

    Ik rij met een audi A6 BJ 1999 1800 5V benzine.
    Telkens ik wat wil doortrekken houd men auto even stil tussen de 3500 en de 4000 toeren.Dan schokt hij even en trekt dan wel verder op.
    Kent er iemand dit probleem?

    Er zijn er die zeggen dat ik in plaats van 95 eens 98 moet tanken...
    Er zijn er die zeggen dat mijn luchtdebietsmassameter kapot is...
    En dat men gasklep vervuilt is...

    mvg
    En dat een 1.8 een te kleine motor is voor een A6
    heb je hem al uitgelezen?
    of laten doen?
    Scheelt een hoop zoekwerk
    A6, 2000 2.7 BiTurbo ~360pk(257kW)/490Nm Hartog tuned, Hartog repaired, Hartog maintained ;-)

  3. #3
    SweeperTT's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2009
    Leeftijd
    50
    Posts
    103
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S6
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jellich Bekijk Berichten
    Er zijn er die zeggen dat ik in plaats van 95 eens 98 moet tanken...
    Er zijn er die zeggen dat mijn luchtdebietsmassameter kapot is...
    En dat men gasklep vervuilt is...

    mvg
    De drie opties die je geeft zijn altijd goed om na te kijken/vernieuwen, ook al blijkt de oorzaak van dit probleem ergens anders te liggen.

    Weet je of de luchtmassameter al een keer vervangen is? Na een aantal jaren/km gaan ze teruglopen, en is het zo wie zo verstandig om hem te vervangen. Makkelijke manier om te testen of de meter stuk is, is door de stekker los te halen, en er dan mee te gaan rijden. Omdat de ECU geen gegevens krijgt, gaat hij over op een standaard waarde. Als de wagen dan wel soepel rijdt --> LMM vervangen.

    Zelfde geldt voor het gasklephuis reinigen. Het hoort gewoon eens in de zoveel tijd gedaan te worden, en dan opnieuw inleren.

    benzine met 98 octaan tanken is over het algemeen beter dan 95 i.v.m. pingelen van de motor. Je zal alleen niet direct verschil merken aan de wagen, omdat de ECU nieuwe waardes moet aanleren.

    Of de specifieke dip in vermogen bij dat toerental hieraan te wijten is geloof ik niet direct. Laat hem eens uitlezen met vagcom, en laat daar een uitdraai van maken, die je hier post. Met dergelijke gegevens is het makkelijker zoeken/uitsluiten wat het kan zijn.

    En wat een klein blokje voor een A6? Wist niet eens dat ze er mee geleverd waren.
    Laatst gewijzigd door SweeperTT; 27-08-09 om 20:28.
    TT mk1 1.8T q | A4 Avant 2.8V6 Q

  4. #4

    Standaard

    ik zal hem eens laten uitlezen.
    bedankt voor de info.
    en een te kleine blok ok hij heeft maar 120 pk
    heb hem vooral gekocht voor men tweeling en ik doe maar 20km per dag naar het werk

    mvg

  5. #5
    KIK's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2009
    Leeftijd
    34
    Posts
    3.263
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard

    1.8 en een a6 ik wist niet eens dat die er waren. haha maar ja, stel je dan meteen even voor in het showroom topic wel zo leuk!
    Audi A3 1.8 20v Turbo
    S3 Recaro Interieur zwart zilver


  6. #6

    Wink

    Ik heb een 1.8 Turbo in mijn A6 liggen, en herken dit hikje direct. Waarschijnlijk alleen merkbaar in de lagere versnellingen, en minder in zijn 4 en 5.

    Wat het waarschijnlijk is, is dat wanneer de motor boven een bepaald toerental komt. De Ecu de airco compressor uitschakeld. Om meer vermogen beschikbaar te hebben. Dit dipje is merkbaar. Voor de 2.4 en grotere motoren is dit niet merkbaar, maar gebeurt hetzelfde.

    Probeer het eens met de airco uit? En doet hij het dan nog steeds...... dan is er iets anders.

    Ik ga ervan uit dat er airco in zit. Zonder airco was een optie.

    Bas

  7. #7
    muizenissen
    Guest

    Standaard

    Enige schakelaar die ik me kan herinneren die zo'n hik kan veroorzaken bij ~3500-4000rpm is het inlaatspruitstuk, dat schakelt van low-end naar high-end beademing...

    Airco kan je ook bij halflast uitzetten en daar voel je niets van in de zin van een hikje (zowel m'n 2.8 als 1.8T..).

    Is er al iets uit het uitlezen naar voren gekomen? Ik heb een beetje LMM gevoel hierbij.. Oh enne, euro 98 heeft voor een 1.8 non turbo nauwelijks effect; ik merkte niets, terwijl een 1.8T ook 95 nodig heeft (91/95 in tankdop) maar wél zeer reageert op 98. Ik denk niet dat jouw probleem met de benzine te maken heeft, of je moet bij een zéér belabberde witte pomp tanken..

    Maarre, stel jezelf even voor met wat pics, is altijd leuk

  8. Ad
  9. #8

    Standaard

    Ja foto's komen er binnenkort aan,heb wat weinig tijd gehad...

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •