ET25 zou ik niet doen, daar ET35 toch wel de uiterste (geadviseerde) waarde is
Oyoyoy, weer pech... Na de 199km (single trip) naar Kapelle, (die set (225/40 R18 ET 45) is verkocht), via Marktplaats op naar Heerlen (249km) voor originele (dat moet er toch altijd instaan?) S6 velgen met Conti Sport Contact 3, 245/40. Daar gekeken of het past, en... nee.
De velg (18j x 18) liep vast op de remklauw en tegen de veerpoot, en dat ondanks een ET van 35. Op het oog lijkt een spacer van 8-10mm te werken, maar daar begin ik niet aan. Vreemd dat die 16" die ik nu heb (ET 45) wel passen, wellicht speciaal voor deze auto gegoten? Conclusie is dus dat ET 35 niet klopt, dus moet ik op zoek naar ET 25. Om het één en ander te illustreren, een foto van de betreffende boosdoener. Remt goed, maar is wat lastig in de omgang!
20110521 Remklauw A6 B4 2.7 BiTu.jpg
Audi A6 Zomervelgen2.jpgaudi A6 Zomervelgen1.jpgIk heb zelf ook een Biturbo, met 19"rS4 velgen, na veel wikken en wegen toch eronder gezet ET is 35 zorgt ervoor dat de velg 1 cm naar buiten komt, staat iets voller dan ET45 (standaard).
Ben wel benieuwd wat vooor remklauwen daar nu zitten. Ongelooflijk dat een 18x8 ET35 niet past. Dan zit je dus met dit verhaal:
Volgens mij heb ik nog 8mm spacers liggen die ik niet gebruikt heb. Mocht je interesse hebben Pb maar. De vraag is dan wel weer of je genoeg naaf overhebt om het wiel te centreren.
@ SG2000: kom je naar de Meern zometeen? If so, kunnen we wel even mijn 19" BB5 passen. Mocht je willen: ik heb nog 25mm spacers liggen (met eigen wielbouten en centreernaaf). Kan je ET45 weer kwijt (ga je naar ET20).
Ik denk trouwens dat je 't met name in de vorm van de velg moet zoeken. Sommige hebben diepe spaken die vrijwel recht uit 't hart omhoog gaan. Die zullen ongeacht je ET wel aanlopen..
@ Muizenissen: had dat graag gedaan, maar ik moest werken. Ik wist niet dat er mee enthousiasten waren over dit type auto, is misschien wel chic, maar niet heel erg 'da bomb'... Maar, blij mee, want jullie kennis is groot en jullie betrokkenheid aanstekelijk. Maar goed, de velgen.... Die S6 velgen hadden spaken (9) die vrijwel recht van het hart naar buiten liepen, kennelijk moet er toch een heel bolle vorm in zitten zoals bij de huidige velgen. Ik maak wel foto's van de auto en de wielkast.
Mijn zoektocht gaat door, op een dag lukt het wel, maar hoe zit het dan met die remklauw, is die niet standaard op een BiTurbo? Want als ik de bovenstaande berichten goed begrijp, past van alles, behalve bij mijn auto. En spacers, daar heb ik me al eerder over uitgelaten, nope!
Toeval of niet? Ik rij van de week twee keer lek.... dus even met drie verschillende banden gereden (Vredestein RV, Michelin Sport Pilot LV, Alpin 4 M&S achter), is nu weer hersteld. Maar ik had graag op vier gelijke 18"(ik denk dat het prbleem met 16 of 17 even groot wordt) met vier verse Conti's gereden.
Met de juiste ET zeker wel. Op een S6 ET35 standaard bij 9J dacht ik.
20inch..
Graag zou ik zien dat je leert zoeken:
http://www.audiforum.nl/forum/c5-199...ijn-a6-4b.html
Daarnaast, je kan zelf berekenen. Daarnaast, je kan zien dat 245/30 een "gewone" bandenmaat is. Daarnaast kan je zien dat 9J niet bestaat, maar dat het 9 inch is. Daar kan ook nog eens bij gezegd worden dat een 19x9, 18x9 of 20x9 even breed is, en derhalve geheid zal passen, mits je de juiste ET waarde hebt.
Ook: dit is wel een van de zoveelste topic hijacks. Zoek een algemeen topic op, en zet daar je vraag in, of maak een nieuw topic. Ga niet andermans topic jatten voor jouw vraag - da's laag imho.