Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 50

Onderwerp: water in de auto

  1. #21

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2010
    Leeftijd
    50
    Posts
    29
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: water in de auto

    .....
    Laatst gewijzigd door thanh; 01-08-12 om 23:01.

  2. #22

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2012
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: water in de auto

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jo4rings Bekijk Berichten
    bij mij was het destijds de afwatering van het schuifdak verstopt , ik weet niet of je toevallig een schuifdak hebt?
    Ja heb schuif / kantel dak. Maar volgens mij ligt het daar niet aan want hoe kan er dan water uit de middenconsole komen zowel links als rechts voorin?

  3. #23

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2012
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: water in de auto

    Dank voor jullie reacties maar daar zit het dus niet in. Weet iemand waar / hoe de afvoer van de verwarmings / AC unit loopt. Garage vertelde dat die door de cabine zou lopen vandaar water in midden console. Heb natuurlijk geen zin om alles los te gaan halen en vervolgens te moeten concluderen dat het ergens anders zit.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rolanc Bekijk Berichten
    Help, Heb dit probleem +. Is begonnen met de al eerder besproken verstopping. Deze is eind vorig jaar netjes verholpen. In de winter verder geen problemen gehad echter nu einde winter begin voorjaar komt er regelmatig water [geen koelvloeistof] de cabine in bij bestuurder of passengier stoel. Kan dit komen door verstopte condens afvoer Ac unit? Zo ja waar zit deze afvoer bij een A6 Avant 2,5 TDI V6 bouwjaar 2000? Hoop dat jullie me kunnen helpen!

  4. #24
    Henkjan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    58
    Posts
    5.770
    Kudos
    51
    Land
    Land

    Standaard Re: water in de auto

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rolanc Bekijk Berichten
    Dank voor jullie reacties maar daar zit het dus niet in. Weet iemand waar / hoe de afvoer van de verwarmings / AC unit loopt. Garage vertelde dat die door de cabine zou lopen vandaar water in midden console. Heb natuurlijk geen zin om alles los te gaan halen en vervolgens te moeten concluderen dat het ergens anders zit.
    doe even een zoekopdracht hier op lekkage A6, dan komt er minstens 1 topic naar boven waar die airco afvoer in genoemd staat


    duo quattro's: '83 80quattro, '95 coupé S2 Abt C5

  5. #25

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2010
    Leeftijd
    50
    Posts
    29
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Smile Re: water in de auto

    Afdichting filter rondom afkitten met silicoon (Isolatie dichting)absorbeert water
    Heb daarna niks meer gehad


  6. #26
    Henkjan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    58
    Posts
    5.770
    Kudos
    51
    Land
    Land

    Standaard Re: water in de auto

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door thanh Bekijk Berichten
    Afdichting filter rondom afkitten met silicoon (Isolatie dichting)absorbeert water
    Heb daarna niks meer gehad
    je bedoelt het pollen filter dat rechts (vlak onder de voorruit) in de waterbak zit?


    duo quattro's: '83 80quattro, '95 coupé S2 Abt C5

  7. #27

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2010
    Leeftijd
    50
    Posts
    29
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: water in de auto

    Dat klopt Je moet bak(luchtfilter) uithalen rondom is isolatie omhulst met rubber normaal is m nat
    als m droog is ligt daar niet aan Water trek door isolatie via ventilatiemotor naar voet verwarming
    uitgang Heb bak uitgehaald en 3 keer naukeurig ingezet bleef intrekken ? Silicoon of nieuw probeer t maar
    uit

  8. Ad
  9. #28
    micky's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2005
    Leeftijd
    50
    Posts
    1.123
    Kudos
    7
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: water in de auto

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door thanh Bekijk Berichten
    Dat klopt Je moet bak(luchtfilter) uithalen rondom is isolatie omhulst met rubber normaal is m nat
    als m droog is ligt daar niet aan Water trek door isolatie via ventilatiemotor naar voet verwarming
    uitgang Heb bak uitgehaald en 3 keer naukeurig ingezet bleef intrekken ? Silicoon of nieuw probeer t maar
    uit
    Sorry hoor, maar wat een onduidelijk verhaal, lijkt me handig om te proberen in gewoon ABN te typen, anders wordt het een zooitje hier.
    VW Passat Variant Highline R-line 4Motion DSG (2016)
    Audi A3 Sportback 8P 1.6 automaat

  10. #29

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    42
    Posts
    886
    Kudos
    16
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: water in de auto

    Buitenom dat... siliconenkit?? Grapje zeker!Als je dit soort problemen hebt dan zit er iets niet helemaal goed, fix dat gewoon.

  11. #30

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2010
    Leeftijd
    50
    Posts
    29
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Talking Re: water in de auto

    Staat silicoon of nieuw ? Dit is audi forum geen blabla forum Heb dit meegemaakt en
    kan van meespreken Indien je geen advies kan geven zwijg dan gewoon ipv kleineren
    (snappie) Als ik het in 4 talen schrijf zul je wel snappen he

  12. #31

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    42
    Posts
    886
    Kudos
    16
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: water in de auto

    Dit is inderdaad een Audi-forum en geen hobbybobforum.Bekvechten is niet de bedoeling, leesbaar Nederlands schrijven wel.

  13. #32
    micky's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2005
    Leeftijd
    50
    Posts
    1.123
    Kudos
    7
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: water in de auto

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door thanh Bekijk Berichten
    Staat silicoon of nieuw ? Dit is audi forum geen blabla forum Heb dit meegemaakt en
    kan van meespreken Indien je geen advies kan geven zwijg dan gewoon ipv kleineren
    (snappie) Als ik het in 4 talen schrijf zul je wel snappen he
    Kijk nou eens wat je zelf schrijft en hoe agressief je overkomt, mijn opmerking heeft niets met kleineren te maken, ik geef aan dat er van jou verhaal door fout en slordig Nederlands taalgebruik weinig is te maken (dat ik er in ieder geval niet veel van begrijp en aan mijn auto-technische opleiding kan dat niet liggen) en juist omdat het geen blabla forum is maar een professioneel forum, is het prettig als iedereen even zijn best doet om in normaal Nederlands zijn verhaal te schrijven en niet in vage afkortingen enz. dat maakt het allemaal gewoon heel onoverzichtelijk en moeilijk leesbaar, als je er niet de tijd in wilt steken een fatsoenlijk verhaal neer te schrijven kun je wat mij betreft beter geen (pruts) advies geven.

    gegroet.
    VW Passat Variant Highline R-line 4Motion DSG (2016)
    Audi A3 Sportback 8P 1.6 automaat

  14. #33

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2010
    Leeftijd
    50
    Posts
    29
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Talking Re: water in de auto

    We zitten inderdaad niet op dezelfde golflengte De plastiek bak waar de luchtfilter
    bevind is van plastiek .Door weer en wind trek de plastiek bak krom .Daarna bevestigingbouten
    nog eens erbij Als je de bouten te vast of los draai heb je ook al zitten (Bij mijn model a4)
    Heb 3 keer water gehad bij afstellen maar geen resultaat.Daarna heb ik rondom met silicoon gespoten
    voor te zien of waterdicht is.Tot heden is de silicoon nog op gebleven Dus eerst silicoon rondom spuiten
    voor te zien of de oorzaak daar aan ligt Daarna kan je altijd beslissen hoeveel geld je wilt uitgeven

  15. #34
    micky's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2005
    Leeftijd
    50
    Posts
    1.123
    Kudos
    7
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: water in de auto

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door thanh Bekijk Berichten
    We zitten inderdaad niet op dezelfde golflengte De plastiek bak waar de luchtfilter
    bevind is van plastiek .Door weer en wind trek de plastiek bak krom .Daarna bevestigingbouten
    nog eens erbij Als je de bouten te vast of los draai heb je ook al zitten (Bij mijn model a4)
    Heb 3 keer water gehad bij afstellen maar geen resultaat.Daarna heb ik rondom met silicoon gespoten
    voor te zien of waterdicht is.Tot heden is de silicoon nog op gebleven Dus eerst silicoon rondom spuiten
    voor te zien of de oorzaak daar aan ligt Daarna kan je altijd beslissen hoeveel geld je wilt uitgeven
    Beste Thanh, je schrijft zelf: "de bak trekt krom" het enige advies is dan: een nieuwe bak aanschaffen, water in je auto kan je complete auto om zeep helpen dan ben je pas ver van huis, dit soort problemen kun je alleen oplossen door de oorzaak weg te nemen niet door het gevolg te verdoezelen.

    Dit is het A6 C5 deel van het forum, het geen jij omschrijft ken ik sowieso niet bij de A6 (maar goed ik weet natuurlijk lang niet alles;-))
    VW Passat Variant Highline R-line 4Motion DSG (2016)
    Audi A3 Sportback 8P 1.6 automaat

  16. #35
    wazzup01's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2008
    Leeftijd
    51
    Posts
    3.303
    Kudos
    26
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: water in de auto

    Beste Thanh, ook ik rijd een C5 en heb redelijk verstand van techniek maar begrijp van jouw verhaal helemaal niets. Nu geldt in een hoop gevallen een foto zegt meer dan 1000 woorden dus mijn vraag aan u is plaats eens wat foto's die duidelijk in beeld weer geven over hoe jij het eea hebt opgelost. Op dat moment is het voor iedereen duidelijk wat jij bedoeld en hoef ik niet mijn best te doen over hetgeen jij probeert te vertellen. Je zal het misschien duidelijk omschrijven maar die duidelijke omschrijving is voor mij niet duidelijk.
    Waar een wil is, is een weg.
    Maar waar een weg is, hoef ik niet te willen.

  17. #36

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2010
    Leeftijd
    50
    Posts
    29
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: water in de auto

    Hier enkele foto voor duidelijkheid om wat misverstanden te voorkomen
    Betreft nr 29 frame filter element voor interieurfilter
    Kijk ook nr 10,13,32,34 zijn allemaal mogelijk oorzaak of ...
    Het gaat hier over alroad a6 want bouwjaar 2000 is weinig info
    Silicoon uitproberen en als het oorzaak is vervangen
    Succes ermee
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  18. #37

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    42
    Posts
    886
    Kudos
    16
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: water in de auto

    Deze plaatjes kan iedereen wel vinden... maak even een foto van hoe je het afkit, dat is duidelijk.

  19. #38
    micky's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2005
    Leeftijd
    50
    Posts
    1.123
    Kudos
    7
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: water in de auto

    wat is nr 29 dan, mijn filter zit een de andere kant meer in de buurt van 10 op foto 2....
    VW Passat Variant Highline R-line 4Motion DSG (2016)
    Audi A3 Sportback 8P 1.6 automaat

  20. #39

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    42
    Posts
    886
    Kudos
    16
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: water in de auto

    Het eerste plaatje klopt qua onderdeelplaatsing ook niet, het staat er gewoon los voor. Kijk maar naar de 2e afbeelding, de aanzuiging van het kachelhuis + de blower zit ook aan de passagierskant, net als de C5.

  21. #40
    micky's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2005
    Leeftijd
    50
    Posts
    1.123
    Kudos
    7
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: water in de auto

    Daar hoort geen water te staan en hoeft dus UITERAARD ook niet gekit (wederom een reden om het hier niet over te hebben) te worden, gewoon de afvoer vrijmaken?
    VW Passat Variant Highline R-line 4Motion DSG (2016)
    Audi A3 Sportback 8P 1.6 automaat

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •