Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: verbruik vs wielmaat

  1. #1

    Standaard verbruik vs wielmaat

    hallo ,

    Rij momenteel een audi a6 tdi 130 pk avant. Met 225-45-17 verbruik is gemm 1 op 14 a 15 normaal rij gedrag. Als ik dezelfde inch aan zal houden maar minder breed zal dat schelen in het verbruik,naar welke maat zou ik dan moeten gaan bv 205 55 17 kan dat of moet je naar 16 inch 205 55. hebben jullie ervaringen met verbruik in andere maten of zal het niet veel schelen.

    Graag jullie ervaringen

    dank

  2. #2
    bartholomeo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2007
    Leeftijd
    42
    Posts
    253
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard

    http://www.miata.net/garage/tirecalc.html

    Het belangrijkste is dat je dezelfde rolomtrek probeert aan te houden.

    Het verbruik zal natuurlijk verschillen met smallere banden met minder rolweerstand, maar niet wereldschokkend.
    Een verbruik van 14 a 15 is normaal, dat deed mijn A6 ook bij normale rijstijl
    Audi A6 4F 3.0 TDI Tiptronic, Quattro, S-line, Hartog-Tuned

  3. #3

    Standaard

    De verschillen zijn soms héél klein, heb ik met winterbanden ook. Dit verschil is zo'n 1 tot 1.5 liter per 100km. Deze zijn dan wel iets smaller maar een grotere rolweerstand.
    Houd rekening met quattro's , dezelfde bandenmaat nemen , anders te veel torsie op je diff.

  4. #4
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.231
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard

    Met chippen win je meer als met andere banden, wel naar een A tuner gaan natuurlijk.

    Tenzij je erna als een debiel gaat rijden natuurlijk, dan helpt het niet.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •