Sterker. Als ik wist dat ik niet door Duitsland kon razen dan zou de aanschaf van een S6 geen optie zijn. Wat een zelfkastijding zo'n ding bezitten en de benzine er niet doorheen jagen.
In NL komt ie niet tot z'n recht. Toch?
Daarom woon ik in duitsland en rijdt met heeeeeeeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeeel plezier een S6.
Dat wringen komt me bekent voor, alleen bij echt stapvoets rijden en maximale uitslag. Rotondes of zo merk ik niets. het treedt op bij zomer en winterbanden.
Er is al eens eerder hier iets over geschreven, maar kan dat niet meer terugvinden.
Ronald.
Dat het normaal is. Hij vertelde ook dat ik niet met de et-waarde moet gaan rommelen, verander niet de geometrie van deze auto. Ik heb zelf de originele Allroad velgen met een et-waarde van 20. Het wringen is alleen merkbaar bij Maximale stuuruitlsag en stapvoets rijden.
zijn deze mannen te vertrouwen omdat ik tal van advertentie van die mannen vindt op zoekertjes sites.
ik moet zeggen dat ze hun materiaal tegen heel zachte prijsjes aanbieden.
ik heb namelijk ook zo'n set nodig plus remblokken en schijven wat deze mannen allemaal voordelig aanbieden.
maar ik moet zeggen de draagarmen en het remsysteem moeten betrouwbare makelij zijn en gene brol a la china.
dus iemand ervaring hiermee
die hele goedkope spullen van ebay en marktplaats enzo zou ik geen risico mee nemen. Ik heb dichtbij meegemaakt dat een onderste draagarm na montage zeer snel kapot ging..Koop dan minimaal Febi/Moog/enzz.. Of gewoon OE.
Ben er weer van wintersport, auto is bij de garage geweest en er is weer een draagarm vervangen, het is al een stuk beter geworden... had ik niet op gerekend!
Wil nog wel even informeren of het niet beter is alle draagarmen te vervangen, denk dan echt dat het over is,
Ook heb ik een van mijn katalysatoren leeg laten halen, het element lag er los in te rabbelen, is het eigenlijk slecht als 1 kat goed is en 1 kat leeg, dit ivm met de lambda sensor die misschien verschillen meet en 4 cilinders een rijker mengsel krijgen als de andere 4 ?
Waar kan ik tevens zon complete set kopen of bestellen, er onder zetten lukt zelf wel!
Mocht het redelijk geprijst zijn dan is het misschien de moeite waard om alles in een keer te vervangen, heb de laatste tijd al erg veel geld aan mijn S6 uit moeten geven aan het nodige onderhoud, moet dus wel een beetje rustig aan doen, woon ook samen en dat kost ook al genoeg
Hallo mensen,
De quattro van mij die springt ( 1 vòòr band ) ligt er ook aan welke bocht, links om of rechts om), een beetje als ik een overhaakse bocht maak, Maarrrr dat blijkt hij alleen te doen met dit weer, omdat ik mijn Nieuwe Platte zomerbanden erop heb liggen, als de weerstempratuur hoger is heb ik er geen last van, ( wat heet last!) Bij navragen zei men dat het puur een de band ligt omdat dit ook nog een zeer platte band is en dus weinig zijwaardse beweging heeft bij erg lage temperatuur.
Ik weet het zeker omdat ik het al een keer eerder heb meegemaakt en er zelf achter kwam toen het warmer was, dat het niet meer merkbaar was.
Dus waarschijnlijk de zomerbanden bij carlosvr6, en ja, liggen die er niet op dan weet ik het even ook niet meer.
Wat de banden bij de quattro van mij wel doen tijdens afslijten is werkelijk alle 4 `rechtaf slijten` ! en dat was weer een plus-punt van het goed uitlijnen, en ook een goed rijgedrag, effe een schouder klopje aan mij zelf.
Als je niet gekietelt wordt, dan moet je het zelf doen , hahaha
mijne had het zostraks ook iets toen ik zowat volledig ingedraaid met redelijk gas de weg opdraaide.
Nou het is echt minder geworden, het gevoel dat de band er afloopt is weg, het was de achterste onderste draagarm.
Heb alleen nog als ik mijn oprit opdraai, een kleine verhoging, dat hij nog bonkt (alsof er wat tegen mekaar aan komt) dit is velgens mij bij het fusseestuk aan de naaf zitten daar 2 uitsparingen aan de draagarm en aan het fussestuk die er voor zorgen dat je wiel niet verder kan draaien, altans hier lijkt het op!
Zal hier nog eens naar informeren,
Voorlopig bedankt maar weer!
Carlos, zon setje is bij veel automaterialenhandels te koop. Kost bruto rond de 650-750 volgens mij. Het loont dus wel om enigszins korting te vragen. 30-40% is mogelijk, maar dat is meestal voor de betere klanten. Je hebt dan een complete set, voor de voorzijde(L+R dus). Inclusief bouten moeren, kogels enzovoorts. En dan dus van een respectabel merk als febi of moog.
Auto staat weer voor de deur na een dagje dealert. Niks kunnen vinden wat betreft ophanging ed. Het kan komen omdat de auto verlaagd is waar het onderstel niet op is afgestemd. Mijn zoektocht is hier dan tot een eind gekomen......
Ik ben nu al een tijd op stap met het zoeken naar een oplossing, heb bij de garage inmiddels 2 draagarmen laten vervangen, auto is al 2x uitgeleind, heb er nu 19 rs6 velgen onder ET 30, dus ook die ET waarde ligt het niet aan,
Ben nu bij een andere garage geweest die gespecialiseerd is in - vw - audi - seat - skoda.
Een van die monteurs heeft de auto meegenomen en ook hij kon nog niet echt vinden waar het wringen nou echt vandaan komt...
Auto gaat volgende week weer heen, dus hou jullie op de hoogte!
Het bonken met de oprit opdraaien komt dus van de aanslag bij het fussee stuk, ook dit hoort niet zo tegen mekaar aan te komen...
Hopelijk vinden ze de reden, het is verder toch echt top zon S6 maar wat kan het je geld kosten....
Bedankt voor zover
Gr Robert