Ik heb wel gelezen in de handleiding van de auto dat de S-stand schakelen tot de toerenbegrenzer ofzo mogelijk maakt en dat alleen in de S-stand het volledige motorvermogen beschikbaar is.
Het kan dus wel zijn dat de tuner iets omtrent dat veranderd.
Ik heb er alleen nog maar ongetuned mee rondgereden aangezien mijn softwarestand nog niet eerder getuned was en het dus nog gemaakt moest worden.
Op de bank deed ie iets van 174pk afgelopen maandag alleen na het downloaden van mijn softwarestand kwamen we er dus achter dat die nog niet geweest was..
Vanavond zag ik een berichtje langskomen dat mn software-tuningfile klaar stond.
Als ik van de week tijd heb om langs te rijden laat ik de file er wel even in flashen.
De Gele Passat heb ik inderdaad ook nog.. staat wel op de verkooplijst evenals de Polo..
vanmorgen even geprobeerd, in D schakelt ie bij volgas pas bij 4400rpm, vanavond na het inflashen van de tuning nog steeds.. niks anders dus..
ik zou ook niet denken dat dat automatisch gaat, de bak, maar het feit dat jou bak ook gewoon bij 4400 schakelt betekend, of je auto was origineel ook getuned, of er wordt gewoon niets aan de bak gedaan bij tuning (origineel Audi in mijn geval) (mijn bak krijgt sowieso binnen een week of 2 een doorspoelbeurt en nieuwe olie/filters...)
Ik heb al heel wat telefoontjes gepleegd voor mijn tiptronic 2005. Hier kan NIETS aan veranderd worden (bij oudere tiptronics kan dit wel in de software). ook het zf revisiebedrijf in geldermalsen geeft dit aan. Ik heb er nieuwe olie en filters in (450 euro) en dat scheelt alleen in het soepel schakelen niet in het schakelmoment. in mijn geval blijft vind ik de bak te lang tussen 2 versnellingen blijven hangen. ik ga na of de electro pneumatische aanstuurunit hier debet aan is. In S schakelt de bak sneller over maar ook bij een hoger toerental. Dit wordt gestuurd door dat electro pneumatisch ding in de bak. wellicht dat ZF hier iets aan kan tweeken dat ga ik na. Maar meestal zijn deze bedrijven huiverig om af te wijken van de fabrieksinstellingen.
Mijn auto is voor de tuning op de bank geweest en gelogd door mij, logjes zagen er origineel uit, rollenbank bevestigde dit met 175pk.
Heb de motor voorzien van verse 5W40 en filter en interval naar vast, 15dkm gezet.
Bakolie en filter heb ik ik daarna ook vervangen, ik was toch bezig, zo zag de olie er na 220dkm uit:
Van de 27 carterpan boutjes wilden er zeker 8 niet los, deze waren zo verroest dat de minst geringe aanraken met de torxdop de kop vernielde.
Heb deze omdat de dealer GEEN ENKEL boutje op voorraad had maar 27 nieuwe inbusbouten gehaald bij de gereedschappenboer.
Overigens zat er niet heel veel slijpsel op de magneten...
Wat mij ook opviel was dat de auto na de tuning een stuk zuiniger was als daarvoor, ik reed voorheen op een 60-weg bij 65kmh op de cruisecontrol gemiddeld 14km/l nu na de tuning ca 19km/l
goed bezig Matthijs, heb je de auto ook al op de bank gehad na de tuning?
bak spoelen/filter/olie wordt zoals ik schreef, bij mij binnen een week of twee gedaan, merk je ook verschil, of heb je dit pas vandaag gedaan;-)
ben eigenlijk wel benieuwd wat mijn Allroad doet op de bank, aangezien hij origineel getuned is (boekje is afgestempeld bij aflevering), een vergelijk met een niet getunede heb ik dus ook niet....
Nee, heb em nog niet weer op de bank gehad.. in mn originele post, die het nodig vond te verdwijnen toen ik op backspace drukte en het nodig vond 1 pagina terug te gaan had ik dat staan.. alleen was het minstens zon lange post als mn vorige..
Ik verneem geen verschil in schakelgedrag tussen voor en na de wissel, nu moet ik zeggen dat ik de auto pas sinds afgelopen vrijdag rijdt en dus na een paar dagen al een grote beurt gedaan heb omdat ik vond dat dat nodig was.. incl aanpassingen naar vaste interval.
Ja uiteraard, heb zelfs de 27 torxboutjes van de carterpan vervangen door inbus omdat de dealer geen enkel torxboutje op voorraad had.
Ik rijd met alle auto's altijd getuned(indien mogelijk), ben niet zo bang (bij een goede tuner) dat er wat stukgaat.. en als het gaat tja..