Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 40 van de 40

Onderwerp: a6 chippen, ook software van de tiptronic aanpassen?

  1. #21
    Vdub's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2006
    Leeftijd
    43
    Posts
    1.001
    Kudos
    10
    Auto
    Audi V8

    Standaard Re: a6 chippen, ook software van de tiptronic aanpassen?

    Ik heb wel gelezen in de handleiding van de auto dat de S-stand schakelen tot de toerenbegrenzer ofzo mogelijk maakt en dat alleen in de S-stand het volledige motorvermogen beschikbaar is.

    Het kan dus wel zijn dat de tuner iets omtrent dat veranderd.
    '90 Audi V8 DTM, '03 Audi A8 4.2 quattro, '06 Caddy DSG, '02 Passat Variant 1.8t, '02 Passat Variant W8

  2. #22
    micky's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2005
    Leeftijd
    50
    Posts
    1.123
    Kudos
    7
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: a6 chippen, ook software van de tiptronic aanpassen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vdub Bekijk Berichten
    Ik heb wel gelezen in de handleiding van de auto dat de S-stand schakelen tot de toerenbegrenzer ofzo mogelijk maakt en dat alleen in de S-stand het volledige motorvermogen beschikbaar is.

    Het kan dus wel zijn dat de tuner iets omtrent dat veranderd.
    Hoi Vdub, wat is jou ervaring dan met de toeren aangezien je ook een 2,5 TDI hebt? (zie trouwens dat je je gele Passat ook nog altijd hebt;-))
    VW Passat Variant Highline R-line 4Motion DSG (2016)
    Audi A3 Sportback 8P 1.6 automaat

  3. #23
    Vdub's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2006
    Leeftijd
    43
    Posts
    1.001
    Kudos
    10
    Auto
    Audi V8

    Standaard Re: a6 chippen, ook software van de tiptronic aanpassen?

    Ik heb er alleen nog maar ongetuned mee rondgereden aangezien mijn softwarestand nog niet eerder getuned was en het dus nog gemaakt moest worden.
    Op de bank deed ie iets van 174pk afgelopen maandag alleen na het downloaden van mijn softwarestand kwamen we er dus achter dat die nog niet geweest was..

    Vanavond zag ik een berichtje langskomen dat mn software-tuningfile klaar stond.
    Als ik van de week tijd heb om langs te rijden laat ik de file er wel even in flashen.

    De Gele Passat heb ik inderdaad ook nog.. staat wel op de verkooplijst evenals de Polo..
    '90 Audi V8 DTM, '03 Audi A8 4.2 quattro, '06 Caddy DSG, '02 Passat Variant 1.8t, '02 Passat Variant W8

  4. #24
    micky's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2005
    Leeftijd
    50
    Posts
    1.123
    Kudos
    7
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: a6 chippen, ook software van de tiptronic aanpassen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vdub Bekijk Berichten
    Ik heb er alleen nog maar ongetuned mee rondgereden aangezien mijn softwarestand nog niet eerder getuned was en het dus nog gemaakt moest worden.
    Op de bank deed ie iets van 174pk afgelopen maandag alleen na het downloaden van mijn softwarestand kwamen we er dus achter dat die nog niet geweest was..

    Vanavond zag ik een berichtje langskomen dat mn software-tuningfile klaar stond.
    Als ik van de week tijd heb om langs te rijden laat ik de file er wel even in flashen.

    De Gele Passat heb ik inderdaad ook nog.. staat wel op de verkooplijst evenals de Polo..
    Ik bedoel dan ook in de huidige situatie, dus toeren bij schakelen bij volgas.
    VW Passat Variant Highline R-line 4Motion DSG (2016)
    Audi A3 Sportback 8P 1.6 automaat

  5. #25
    Vdub's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2006
    Leeftijd
    43
    Posts
    1.001
    Kudos
    10
    Auto
    Audi V8

    Standaard Re: a6 chippen, ook software van de tiptronic aanpassen?

    dat zal ik vanmiddag even controleren in D en S als ik naar Arnhem ga
    '90 Audi V8 DTM, '03 Audi A8 4.2 quattro, '06 Caddy DSG, '02 Passat Variant 1.8t, '02 Passat Variant W8


  6. #26
    Vdub's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2006
    Leeftijd
    43
    Posts
    1.001
    Kudos
    10
    Auto
    Audi V8

    Standaard Re: a6 chippen, ook software van de tiptronic aanpassen?

    vanmorgen even geprobeerd, in D schakelt ie bij volgas pas bij 4400rpm, vanavond na het inflashen van de tuning nog steeds.. niks anders dus..
    '90 Audi V8 DTM, '03 Audi A8 4.2 quattro, '06 Caddy DSG, '02 Passat Variant 1.8t, '02 Passat Variant W8

  7. #27
    micky's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2005
    Leeftijd
    50
    Posts
    1.123
    Kudos
    7
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: a6 chippen, ook software van de tiptronic aanpassen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vdub Bekijk Berichten
    vanmorgen even geprobeerd, in D schakelt ie bij volgas pas bij 4400rpm, vanavond na het inflashen van de tuning nog steeds.. niks anders dus..
    ik zou ook niet denken dat dat automatisch gaat, de bak, maar het feit dat jou bak ook gewoon bij 4400 schakelt betekend, of je auto was origineel ook getuned, of er wordt gewoon niets aan de bak gedaan bij tuning (origineel Audi in mijn geval) (mijn bak krijgt sowieso binnen een week of 2 een doorspoelbeurt en nieuwe olie/filters...)
    VW Passat Variant Highline R-line 4Motion DSG (2016)
    Audi A3 Sportback 8P 1.6 automaat

  8. Ad
  9. #28

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Leeftijd
    55
    Posts
    127
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: a6 chippen, ook software van de tiptronic aanpassen?

    Ik heb al heel wat telefoontjes gepleegd voor mijn tiptronic 2005. Hier kan NIETS aan veranderd worden (bij oudere tiptronics kan dit wel in de software). ook het zf revisiebedrijf in geldermalsen geeft dit aan. Ik heb er nieuwe olie en filters in (450 euro) en dat scheelt alleen in het soepel schakelen niet in het schakelmoment. in mijn geval blijft vind ik de bak te lang tussen 2 versnellingen blijven hangen. ik ga na of de electro pneumatische aanstuurunit hier debet aan is. In S schakelt de bak sneller over maar ook bij een hoger toerental. Dit wordt gestuurd door dat electro pneumatisch ding in de bak. wellicht dat ZF hier iets aan kan tweeken dat ga ik na. Maar meestal zijn deze bedrijven huiverig om af te wijken van de fabrieksinstellingen.

  10. #29
    Vdub's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2006
    Leeftijd
    43
    Posts
    1.001
    Kudos
    10
    Auto
    Audi V8

    Standaard Re: a6 chippen, ook software van de tiptronic aanpassen?

    Mijn auto is voor de tuning op de bank geweest en gelogd door mij, logjes zagen er origineel uit, rollenbank bevestigde dit met 175pk.

    Heb de motor voorzien van verse 5W40 en filter en interval naar vast, 15dkm gezet.

    Bakolie en filter heb ik ik daarna ook vervangen, ik was toch bezig, zo zag de olie er na 220dkm uit:




    Van de 27 carterpan boutjes wilden er zeker 8 niet los, deze waren zo verroest dat de minst geringe aanraken met de torxdop de kop vernielde.
    Heb deze omdat de dealer GEEN ENKEL boutje op voorraad had maar 27 nieuwe inbusbouten gehaald bij de gereedschappenboer.
    Overigens zat er niet heel veel slijpsel op de magneten...


    Wat mij ook opviel was dat de auto na de tuning een stuk zuiniger was als daarvoor, ik reed voorheen op een 60-weg bij 65kmh op de cruisecontrol gemiddeld 14km/l nu na de tuning ca 19km/l
    '90 Audi V8 DTM, '03 Audi A8 4.2 quattro, '06 Caddy DSG, '02 Passat Variant 1.8t, '02 Passat Variant W8

  11. #30
    micky's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2005
    Leeftijd
    50
    Posts
    1.123
    Kudos
    7
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: a6 chippen, ook software van de tiptronic aanpassen?

    goed bezig Matthijs, heb je de auto ook al op de bank gehad na de tuning?
    bak spoelen/filter/olie wordt zoals ik schreef, bij mij binnen een week of twee gedaan, merk je ook verschil, of heb je dit pas vandaag gedaan;-)

    ben eigenlijk wel benieuwd wat mijn Allroad doet op de bank, aangezien hij origineel getuned is (boekje is afgestempeld bij aflevering), een vergelijk met een niet getunede heb ik dus ook niet....
    Laatst gewijzigd door micky; 20-10-11 om 20:19.
    VW Passat Variant Highline R-line 4Motion DSG (2016)
    Audi A3 Sportback 8P 1.6 automaat

  12. #31
    Vdub's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2006
    Leeftijd
    43
    Posts
    1.001
    Kudos
    10
    Auto
    Audi V8

    Standaard Re: a6 chippen, ook software van de tiptronic aanpassen?

    Nee, heb em nog niet weer op de bank gehad.. in mn originele post, die het nodig vond te verdwijnen toen ik op backspace drukte en het nodig vond 1 pagina terug te gaan had ik dat staan.. alleen was het minstens zon lange post als mn vorige..

    Ik verneem geen verschil in schakelgedrag tussen voor en na de wissel, nu moet ik zeggen dat ik de auto pas sinds afgelopen vrijdag rijdt en dus na een paar dagen al een grote beurt gedaan heb omdat ik vond dat dat nodig was.. incl aanpassingen naar vaste interval.
    '90 Audi V8 DTM, '03 Audi A8 4.2 quattro, '06 Caddy DSG, '02 Passat Variant 1.8t, '02 Passat Variant W8

  13. #32
    Henkjan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    58
    Posts
    5.770
    Kudos
    51
    Land
    Land

    Standaard Re: a6 chippen, ook software van de tiptronic aanpassen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vdub Bekijk Berichten
    vanmorgen even geprobeerd, in D schakelt ie bij volgas pas bij 4400rpm, vanavond na het inflashen van de tuning nog steeds.. niks anders dus..
    net ff getest: in D schakelt mijne bij 4100, in S en in tip bij 4400 (in alle gevallen niet door die onderste aanslag heen getrapt)


    duo quattro's: '83 80quattro, '95 coupé S2 Abt C5

  14. #33

    Standaard Re: a6 chippen, ook software van de tiptronic aanpassen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vdub Bekijk Berichten
    Nee, heb em nog niet weer op de bank gehad.. in mn originele post, die het nodig vond te verdwijnen toen ik op backspace drukte en het nodig vond 1 pagina terug te gaan had ik dat staan.. alleen was het minstens zon lange post als mn vorige..

    Ik verneem geen verschil in schakelgedrag tussen voor en na de wissel, nu moet ik zeggen dat ik de auto pas sinds afgelopen vrijdag rijdt en dus na een paar dagen al een grote beurt gedaan heb omdat ik vond dat dat nodig was.. incl aanpassingen naar vaste interval.
    Heb je het filter van de automaat ook vervangen? Bij mij zat er na 100.000km (sinds revisie) wel een beetje fijn slijpsel in het filter, niet op de magneten daar zat alleen wat drab aan. Olie zag er nog fris uit na een ton.
    Laatst gewijzigd door W; 22-10-11 om 20:56.
    A4 Avant 3.0tdi quattro

  15. #34
    Vdub's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2006
    Leeftijd
    43
    Posts
    1.001
    Kudos
    10
    Auto
    Audi V8

    Standaard Re: a6 chippen, ook software van de tiptronic aanpassen?

    Ja uiteraard, heb zelfs de 27 torxboutjes van de carterpan vervangen door inbus omdat de dealer geen enkel torxboutje op voorraad had.
    '90 Audi V8 DTM, '03 Audi A8 4.2 quattro, '06 Caddy DSG, '02 Passat Variant 1.8t, '02 Passat Variant W8

  16. #35
    micky's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2005
    Leeftijd
    50
    Posts
    1.123
    Kudos
    7
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: a6 chippen, ook software van de tiptronic aanpassen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Henkjan Bekijk Berichten
    net ff getest: in D schakelt mijne bij 4100, in S en in tip bij 4400 (in alle gevallen niet door die onderste aanslag heen getrapt)
    das geen vergelijk denk ik aangezien iedereen waarschijnlijk gewoon de kickdown heeft ingetrapt...ik in ieder geval wel.
    VW Passat Variant Highline R-line 4Motion DSG (2016)
    Audi A3 Sportback 8P 1.6 automaat

  17. #36
    Vdub's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2006
    Leeftijd
    43
    Posts
    1.001
    Kudos
    10
    Auto
    Audi V8

    Standaard Re: a6 chippen, ook software van de tiptronic aanpassen?

    ik heb ook pas doorgedrukt toen ik zeker wist dat de bak niet terug zou gaan schakelen
    '90 Audi V8 DTM, '03 Audi A8 4.2 quattro, '06 Caddy DSG, '02 Passat Variant 1.8t, '02 Passat Variant W8

  18. #37
    Henkjan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    58
    Posts
    5.770
    Kudos
    51
    Land
    Land

    Standaard Re: a6 chippen, ook software van de tiptronic aanpassen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door micky Bekijk Berichten
    das geen vergelijk denk ik aangezien iedereen waarschijnlijk gewoon de kickdown heeft ingetrapt...ik in ieder geval wel.
    is wel een vergelijk.. want ik vermoed (mss kan iemand het bevestigen danwel ontkrachten) dat als je helemaal doortrapt dat die dan altijd reageert als in S. dit denk ik omdat de bak dan ook terugschakelt als die in tip staat


    duo quattro's: '83 80quattro, '95 coupé S2 Abt C5

  19. #38

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2011
    Posts
    11
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: a6 chippen, ook software van de tiptronic aanpassen?

    Ik zou de auto niet zomaar laten tunen... Ik heb vorig jaar mijn A6 2.7 Biturbo laten tunen en sindsdien problemen met mijn tiptronic.
    (Zie ook mijn vraag: problemen met tiptronic elders in dit forum)

  20. #39
    Vdub's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2006
    Leeftijd
    43
    Posts
    1.001
    Kudos
    10
    Auto
    Audi V8

    Standaard Re: a6 chippen, ook software van de tiptronic aanpassen?

    Ik rijd met alle auto's altijd getuned(indien mogelijk), ben niet zo bang (bij een goede tuner) dat er wat stukgaat.. en als het gaat tja..
    '90 Audi V8 DTM, '03 Audi A8 4.2 quattro, '06 Caddy DSG, '02 Passat Variant 1.8t, '02 Passat Variant W8

  21. #40
    micky's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2005
    Leeftijd
    50
    Posts
    1.123
    Kudos
    7
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: a6 chippen, ook software van de tiptronic aanpassen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Henkjan Bekijk Berichten
    is wel een vergelijk.. want ik vermoed (mss kan iemand het bevestigen danwel ontkrachten) dat als je helemaal doortrapt dat die dan altijd reageert als in S. dit denk ik omdat de bak dan ook terugschakelt als die in tip staat
    doortrappen is niets anders dan 1 schakelaar met de functie: "indien mogelijk" terugschakelen, voor de rest doet de bak niets anders dat de gekozen stand.
    VW Passat Variant Highline R-line 4Motion DSG (2016)
    Audi A3 Sportback 8P 1.6 automaat

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •