Resultaten 1 tot 12 van de 12

Onderwerp: 18" RS6 velgen passen niet op mijn C5

  1. #1
    haroldv's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2005
    Leeftijd
    53
    Posts
    1.308
    Kudos
    1

    Standaard 18" RS6 velgen passen niet op mijn C5

    Met veel plezier vanochtend via marktplaats een gebruikte set RS6 velgen kunnen kopen, thuis gekomen passen ze helaas niet.
    De voorbanden raken de draagarmen ;-(
    De beschrijving op marktplaats was karig, dus ik was inderdaad slecht voorbereid, met gevolg...
    De maatvoering is 8Jx18 ET 33. De bandenmaat 245/45R18 96V MS. Mijn auto is een C5 A6 uit 2003.
    Inmiddels ben ik er achter dat voor mijn A6 de 245/35 beter zou zijn en dat scheelt nogal (2,45cm hoogte).

    Weet iemand op welke auto deze velgen wel passen, dan kan ik dit bij de verkoop vermelden (op marktplaats).
    Het is natuurlijk niet de bedoeling dat iemand hetzelfde overkomt.

    Als iemand een truc weet om ze wel passend te krijgen, hou ik me aanbevolen natuurlijk!
    Een spoorverbreder lijkt me namelijk niet een optie, voor mijn gevoel gaan ze dan aanlopen tegen de wielkasten, of niet? Met die grotere wielen (/45) gaat hij natuurlijk wel trager optrekken, de km-teller zal ook wel een afwijking krijgen dan, oplosbaar allemaal, als ze maar passen.

    Ach: maar gelukkig hebben we wel de foto's nog! ;-)
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Laatst gewijzigd door haroldv; 03-04-10 om 16:33.
    Assumption is the mother of all fuckups.

  2. #2
    muizenissen
    Guest

    Standaard re: 18" RS6 velgen passen niet op mijn C5

    Je banden zijn veel te groot; dat is een 4F / B8 maat. 225/40/18 is goed, 245/45/18 is niet alleen qua breedte groter, en niet alleen qua percentage, maar beide. Dit zorgt ervoor dat een te brede band ook nog eens hoger is, en dus op de bovenliggende armen en onderdelen gaat aanschuren.

    Edit: spoorverbreders gaan niet werken, aangezien ET33 al vrij ruig is (de velg wordt 33mm naar binnen "gezet"), alwaar 35-45 gewenst is. Je velg komt dus al vrij ver naar buiten.

    Over de vraag waar ze onder passen: ik zou gokken A6 C5 Allroad (grotere banden!), A6 C5 4.2V8 / S6 / RS6. Onder een B8 past niet; ander naafgat, idem voor de C6/4F voor zover ik weet.

    Andere optie: banden los verkopen, velgen houden en zelf verse banden in 225/40 eromheen leggen.

    Ter indicatie hier een foto van mijn A4, met 18" velgen, met de juiste maat (225/40). Zie het verschil: jouw set is net een setje ballonbanden; veel meer rubber om je velg.

    Laatst gewijzigd door muizenissen; 03-04-10 om 16:38.

  3. #3
    haroldv's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2005
    Leeftijd
    53
    Posts
    1.308
    Kudos
    1

    Standaard re: 18" RS6 velgen passen niet op mijn C5

    Hmmm, ik heb al banden voor mijn zakelijke 4F. Volgens de wheelsizecalculator past de /40 nog wel. Ik had nog hoop dat een spoorverbreder zou kunnen werken, omdat hij maar nét aanloopt (foto), maar als jij al zegt dat het niet gaat: dan maar op marktplaats dan.....;-( Bedankt voor de info, dan zet ik dat er specifiek bij (4F)
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    • Bestandstype: jpg au.jpg (79,5 KB, 47 keer bekeken)
    Laatst gewijzigd door haroldv; 03-04-10 om 16:41.
    Assumption is the mother of all fuckups.

  4. #4
    haroldv's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2005
    Leeftijd
    53
    Posts
    1.308
    Kudos
    1

    Standaard re: 18" RS6 velgen passen niet op mijn C5

    Kom er net achter dat je voor 'aangeboden' op dit forum geld moet betalen. Sinds wanneer is dat?
    Assumption is the mother of all fuckups.

  5. #5
    muizenissen
    Guest

    Standaard re: 18" RS6 velgen passen niet op mijn C5

    4F weet ik ook niet zeker hoor; bandenmaat is OK voor zover ik weet, maar ik dacht dat 't naafgat anders was (de B8 is 66,1 ofzo, en volgens mij de C6/4F ook, dus de velgen passen daarin niet om de naaf). Vandaar dat ik zeg:

    A6 C5 Allroad (grotere banden!), A6 C5 4.2V8 / S6 / RS6

    Dat betalen is sinds anderhalf jaar of zo, of gewoon goldmember worden
    Laatst gewijzigd door muizenissen; 03-04-10 om 16:43.


  6. #6
    haroldv's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2005
    Leeftijd
    53
    Posts
    1.308
    Kudos
    1

    Standaard re: 18" RS6 velgen passen niet op mijn C5

    De naafmaat is identiek (C5,C6), ET moet 35 zijn. Ik vind op online velgen alleen een TT tot bouwjaar 2006 met een ET waarde vanaf 30.
    De banden verkopen is nog wel een optie, maar volgens mij gaat dat in de papieren lopen.

    Die ballonbanden vind ik overigens niet storend, verlagen is geen optie, zo vult het de wielkasten goed...
    Laatst gewijzigd door haroldv; 03-04-10 om 16:58.
    Assumption is the mother of all fuckups.

  7. #7
    coupé's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    45
    Posts
    10.129
    Kudos
    155
    Auto
    Audi A2
    Land
    Land

    Standaard re: 18" RS6 velgen passen niet op mijn C5

    de mooiste setup voor een c5 met rs6 wheels (blijf ik vinden) 8jx18 et35 met 225x40x18
    de et33 zal net gaan maar dan idd met andere banden.
    Audi A2 1.4 aua

  8. Ad
  9. #8
    haroldv's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2005
    Leeftijd
    53
    Posts
    1.308
    Kudos
    1

    Standaard re: 18" RS6 velgen passen niet op mijn C5

    het zou wel erg lullig zijn als ik nieuwe banden koop (225) en dat het dan nog niet past of niet smoelt....
    dat krijg ik dan weer niet uitgelegd...;-)
    Kan ze beter verkopen, denk ik. Nu nog ff zoeken waarop ze wel passen, anders krijgt iemand anders hetzelfde probleem.
    Ze komen toch ergens vanaf. Waar ik ze vandaag had, die had ook al een probleem dat ze niet pasten (op zijn Passat).
    Laatst gewijzigd door haroldv; 03-04-10 om 17:07.
    Assumption is the mother of all fuckups.

  10. #9
    muizenissen
    Guest

    Standaard re: 18" RS6 velgen passen niet op mijn C5

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door haroldv Bekijk Berichten
    Nu nog ff zoeken waarop ze wel passen, anders krijgt iemand anders hetzelfde probleem.
    Ze komen toch ergens vanaf. Waar ik ze vandaag had, die had ook al een probleem dat ze niet pasten (op zijn Passat).
    Dat zeg ik: C5 Allroad en V8-based modellen (grotere spoorbreedte en grotere bandenmaat). Als het naafgat van de C6 hetzelfde is, passen ze ook daaronder.

  11. #10
    haroldv's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2005
    Leeftijd
    53
    Posts
    1.308
    Kudos
    1

    Standaard Re: 18" RS6 velgen passen niet op mijn C5

    Sorry, ik begrijp je niet. Ik lees bij de Allroad een ET waarde vanaf 35mm, is dat met mijn ET van 33 dan geen probleem?
    Naafgat is 57.1 volgens online-velgen, bij C5 en C6.
    Assumption is the mother of all fuckups.

  12. #11
    Golfer's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Leeftijd
    56
    Posts
    3.789
    Kudos
    4
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Re: 18" RS6 velgen passen niet op mijn C5

    Wat een pech maar zoals Muizenissen zegt, de velgen zijn goed maar de banden komen te hoog. Wat een joekels, voor een 4F al lekker groot. Ik moet zegen: het ziet er wel gaaf uit! Je zit volgens mij met de maat op een A8 maar dat kun je aan een bandenleverancier vragen. Volgens mij is trouwens ook de naaf van een C5 en C6 gelijk.

    Zou zeggen velgen houden en banden verkopen.

    n.b. hier nog een draadje wat er dicht bij komt
    Allroad 2.7T biturbo H6 LR MY2003 Atlasgrijs,
    verkocht: A6 Allroad 2007 3.0 tdi, kobaltblauwe Allroad Quattro 2.7T MY2003, A6 4B avant 2.5TDI MY2002 H6 Hartog tuned, A3 SB 2.0 tdi Ambition MY2008.

  13. #12
    haroldv's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2005
    Leeftijd
    53
    Posts
    1.308
    Kudos
    1

    Standaard Re: 18" RS6 velgen passen niet op mijn C5

    Ze staan op marktplaats....als set. Misschien dat ik ze hou, ben ook aan het kijken naar een andere A6, dus dan kan ik ze wel gebruiken....ben nogal een twijfeln*cht met auto's.
    Assumption is the mother of all fuckups.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •