Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 49

Onderwerp: Versnellingsbak RS6 C5 4B Avant 2003 met kuren

  1. #21
    wazzup01's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2008
    Leeftijd
    51
    Posts
    3.303
    Kudos
    26
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Versnellingsbak RS6 C5 4B Avant 2003 met kuren

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door d-s-d-j Bekijk Berichten
    Had de monteur gevraagd om de bakolie en filters te vervangen, voordat ik verderre stappen zou gaan ondernemen met de bak.
    Ben nu een week aan het rijden en de problemen zijn geheel verdwenen.

    Dubieus gebeuren.

    Weer een stuk wijzer geworden.

    bedankt voor de reacties.

    mvg,
    Niet om het een of ander ik zou toch meer even de moeite nemen om contact op te nemen met Pedro of Coen. Het zou idd heel goed mogelijk kunnen zijn dat het probleem nu opgelost is, echter het zou ook kunnen dat.... (P.S. Marietje is de wederhelft van Pedro) En om nou te gaan gokken met de transmissie van een RS6, ik zou het niet doen. Beter ten halve gekeerd dan ten hele ....
    Waar een wil is, is een weg.
    Maar waar een weg is, hoef ik niet te willen.

  2. #22

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2006
    Posts
    150
    Kudos
    0
    Auto
    Audi RS6
    Land
    Land

    Standaard Re: Versnellingsbak RS6 C5 4B Avant 2003 met kuren

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wazzup01 Bekijk Berichten
    Niet om het een of ander ik zou toch meer even de moeite nemen om contact op te nemen met Pedro of Coen. Het zou idd heel goed mogelijk kunnen zijn dat het probleem nu opgelost is, echter het zou ook kunnen dat.... (P.S. Marietje is de wederhelft van Pedro) En om nou te gaan gokken met de transmissie van een RS6, ik zou het niet doen. Beter ten halve gekeerd dan ten hele ....
    Lijkt mij niet nodig.

    Op aandringen hebben ze toch de atf vervangen, want stel je voor....... dat het probleem zo goedkoop zou zijn opgelost en zij er niks aan kunnen verdienen. :P
    En aangezien ze ook mijn banden wouden wisselen, terwijl er net nieuwe banden op waren gezet. (En ja die zijn nog goed. Nog niet eens 100km mee gereden.)
    Tevens waren de achterste schijven krom...volgens hun dan. Bleek "gewoon" te komen door een keer te hard te hebben geremd. Moesten schoon geremd worden. (ook opgelost)
    Nieuwe bodemplaat vergeten...(ja vergeten) te bevestigen. Waar ik bij 250+ persoonlijk achter moest komen.

    etc.

    Mijn laatste bezoek aan desbetreffende Audi dealer cq garage.
    Laatst gewijzigd door d-s-d-j; 12-06-11 om 18:31.

  3. #23

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2006
    Posts
    150
    Kudos
    0
    Auto
    Audi RS6
    Land
    Land

    Standaard Re: Versnellingsbak RS6 C5 4B Avant 2003 met kuren

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Broek Bekijk Berichten
    Hierboven wordt regelmatig gesproken over ZF in Dortmund voor een automaat oliewissel, maar ik zie dat ZF ook een vestiging in Nederland heeft in Delfgauw bij Delft. Dat lijkt me een stukje dichter bij huis....,
    Maar heeft iemand op het forum al ervaring met ZF in NL?

    mvg
    Met hun had ik ook al contact gehad.

    Wij repareren/onderhouden zelf geen transmissies voor personenwagens, maar ik kan u wel verwijzen naar een aantal klanten welke uw vraag zeker kunnen beantwoorden.
    Merendeel van deze klanten zijn aangesloten bij een vereniging in Nederland. U kunt hiervoor de website www.vnts.org voor benaderen.

  4. #24

    Standaard Re: Versnellingsbak RS6 C5 4B Avant 2003 met kuren

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door d-s-d-j Bekijk Berichten
    Lijkt mij niet nodig.

    Op aandringen hebben ze toch de atf vervangen, want stel je voor....... dat het probleem zo goedkoop zou zijn opgelost en zij er niks aan kunnen verdienen. :P
    Vandaar mijn voorgaande reacties dus.....

  5. #25
    lucbis's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2007
    Leeftijd
    56
    Posts
    162
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Versnellingsbak RS6 C5 4B Avant 2003 met kuren

    probeer Autrans eens in Lunteren, www.autrans.nl hebben mij goed geholpen zie mijn post probleem met koppelomvormer 2.7T

    suc6


  6. #26
    Ed5007's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2009
    Posts
    80
    Kudos
    7
    Auto
    Audi RS6

    Standaard Re: Versnellingsbak RS6 C5 4B Avant 2003 met kuren

    OK, verder niets met het probleem van d-s-d-j te maken maar ik had begin deze week een afspraak gemaakt met ZF Dortmund en daar kan ik 26 juli terecht. Mijn auto is ook een RS6 van 2003 en wat ZF aanbeveelt is het volgende:

    bei ihnen im Fhzg. ist das ZF Getriebe 5 HP-24A verbaut. ZF empfiehlt da einen Getriebeölwechsel zwischen 80- und 120000KM, oder spätestens nach 8 Jahren. Wir bieten einen Getriebeölservice incl. Reinigung des Elektro- Hydraulischen Schaltgerätes an. Das HA-Difföl können wir auch wechseln. Tauschen diverser Verschleißteile wie Kugeln, Siebe, Dichtungen usw. Dauer ca. 4 Stunden, Kosten kpl. ca. 450,-€.

    Ik weet niet hoeveel km's je op de klok hebt d-s-d-j, maar ik denk dat deze aanbeveling van ZF voor jou RS6 ook geen kwaad zal doen, alleen maar beter dacht ik.

    Mijn wagen heeft nu 88000 km op de klok en in juli kom ik met de RS6 even voor 2-1/2 week naar NL voor vakantie. Tijdens mijn verblijf ga ik ook even de grens over naar Dortmund om bij ZF de versnellingsbak service te laten doen

  7. #27

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2006
    Posts
    150
    Kudos
    0
    Auto
    Audi RS6
    Land
    Land

    Standaard Re: Versnellingsbak RS6 C5 4B Avant 2003 met kuren

    Bedankt voor de info.

    Maar zoals eerder vermeld zijn de problemen verdwenen na het vernieuwen van de ATF en de filters.

    Het klopt, als een bus wat ze bij ZF Dortmunt zeggen.
    Jammer dat de gemiddelde Audi dealer in NL dat niet weet en laat staan dat ze het toepassen.

  8. Ad
  9. #28
    mavada's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2011
    Posts
    133
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Versnellingsbak RS6 C5 4B Avant 2003 met kuren

    Hallo iedereen,

    Ik heb ook een RS6, met een licht slippende bak. Met name van 2 naar 3, 3 naar 4 en 4 naar 5, voor het schakelen stijgt het toerental met ong. 200, na het schakelen ook, alleen bij voluit acceleren is het niet...

    Tevens het welbekende DRC probleem, klepperende geluiden van onder, met name aan de voorkant. Eens een keer bij Coen Donkers lanfs voor deze zaken.
    Iemand daardoor al het DRC vervangen voor coilovers?

  10. #29
    Ed5007's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2009
    Posts
    80
    Kudos
    7
    Auto
    Audi RS6

    Standaard Re: Versnellingsbak RS6 C5 4B Avant 2003 met kuren

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door d-s-d-j Bekijk Berichten
    Bedankt voor de info.

    Maar zoals eerder vermeld zijn de problemen verdwenen na het vernieuwen van de ATF en de filters.

    Het klopt, als een bus wat ze bij ZF Dortmunt zeggen.
    Jammer dat de gemiddelde Audi dealer in NL dat niet weet en laat staan dat ze het toepassen.
    Geen dank, ben blij voor jou dat het probleem inmiddels is opgelost door alleen de ATF en de filters te vernieuwen. Het lijkt mij inderdaad geen leuke aangelegenheid om de versnellingsbak te moeten reviseren. Dat ik naar ZF Dortmund ga zie ik als preventief onderhoud en dit zou ook bij de lokale Audi dealer/garage op het programma moeten staan.

  11. #30
    mavada's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2011
    Posts
    133
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Versnellingsbak RS6 C5 4B Avant 2003 met kuren

    Zolang Audi garage 5w30 ipv 5w40 in mijn motor doet (sindsdien tikt mijn motor bij koude start) , ga ik er nooit meer heen en zeker niet voor 105 euro per uur...

  12. #31
    micdee's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2006
    Posts
    403
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Versnellingsbak RS6 C5 4B Avant 2003 met kuren

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ed5007 Bekijk Berichten
    bei ihnen im Fhzg. ist das ZF Getriebe 5 HP-24A verbaut. ZF empfiehlt da einen Getriebeölwechsel zwischen 80- und 120000KM, oder spätestens nach 8 Jahren. Wir bieten einen Getriebeölservice incl. Reinigung des Elektro- Hydraulischen Schaltgerätes an. Das HA-Difföl können wir auch wechseln. Tauschen diverser Verschleißteile wie Kugeln, Siebe, Dichtungen usw. Dauer ca. 4 Stunden, Kosten kpl. ca. 450,-€.
    Dat is eigenlijk geen geld want volgens mij ben je dat zelfde geld ook al snel kwijt, wanneer je alleen een olie wissel doet...
    Dat ga ik dus ook maar op de agenda zetten om met mijn bak te doen.
    Gestolen en weer teruggevonden maar niet terug genomen: RS6, plus uitgevoerd en zonder begrenzing: ....

  13. #32
    micky's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2005
    Leeftijd
    50
    Posts
    1.123
    Kudos
    7
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Versnellingsbak RS6 C5 4B Avant 2003 met kuren

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Broek Bekijk Berichten
    Hierboven wordt regelmatig gesproken over ZF in Dortmund voor een automaat oliewissel, maar ik zie dat ZF ook een vestiging in Nederland heeft in Delfgauw bij Delft. Dat lijkt me een stukje dichter bij huis....,
    Maar heeft iemand op het forum al ervaring met ZF in NL?

    mvg
    klein stukje, scheelt 40 km;-)
    VW Passat Variant Highline R-line 4Motion DSG (2016)
    Audi A3 Sportback 8P 1.6 automaat

  14. #33

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2006
    Posts
    150
    Kudos
    0
    Auto
    Audi RS6
    Land
    Land

    Standaard Re: Versnellingsbak RS6 C5 4B Avant 2003 met kuren

    moet je de rest ook quoten.

    Wij repareren/onderhouden zelf geen transmissies voor personenwagens, maar ik kan u wel verwijzen naar een aantal klanten welke uw vraag zeker kunnen beantwoorden.
    Merendeel van deze klanten zijn aangesloten bij een vereniging in Nederland. U kunt hiervoor de website www.vnts.org voor benaderen.

  15. #34

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2007
    Leeftijd
    68
    Posts
    159
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Versnellingsbak RS6 C5 4B Avant 2003 met kuren

    Ik heb vorige week ZF in Delfgauw gesproken maar zij doen geen onderhoud aan " onze automaten" . Ze verwezen mij voor service naar de site van de VNTS (www.vnts.org) waarop een aantal bedrijven wordt genoemd waarvan ik de naam ook al op het forum ben tegengekomen (o.a. Autrans).
    Alles lezende over dit topic lijkt mij een ZF Dortmund-avontuurtje geen weggegooid geld.

  16. #35

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2006
    Posts
    150
    Kudos
    0
    Auto
    Audi RS6
    Land
    Land

    Standaard Re: Versnellingsbak RS6 C5 4B Avant 2003 met kuren

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Broek Bekijk Berichten
    Ik heb vorige week ZF in Delfgauw gesproken maar zij doen geen onderhoud aan " onze automaten" . Ze verwezen mij voor service naar de site van de VNTS (www.vnts.org) waarop een aantal bedrijven wordt genoemd waarvan ik de naam ook al op het forum ben tegengekomen (o.a. Autrans).
    Alles lezende over dit topic lijkt mij een ZF Dortmund-avontuurtje geen weggegooid geld.
    Wat ik dus al twee keer heb gezegd. :P

  17. #36
    Ed5007's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2009
    Posts
    80
    Kudos
    7
    Auto
    Audi RS6

    Standaard Re: Versnellingsbak RS6 C5 4B Avant 2003 met kuren

    Hier voor de zekerheid nog maar de contact gegevens en het adres van ZF Dortmund:

    Carl-Jörg Sagert
    ZF Services Deutschland GmbH
    Niederlassung Dortmund
    Vincenz-Wiederholt-Str. 10
    59439 Holzwickede
    Tel. 02301/9122940
    Fax. 02301/9122950
    Mail: carl-joerg.sagert@zf.com

    En nou niet storm gaan lopen door allemaal tegelijk een afspraak te maken met dhr. Sagert van ZF.

  18. #37
    micdee's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2006
    Posts
    403
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Versnellingsbak RS6 C5 4B Avant 2003 met kuren

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ed5007 Bekijk Berichten
    En nou niet storm gaan lopen door allemaal tegelijk een afspraak te maken met dhr. Sagert van ZF.
    Waarom niet? Groepsbuy met korting en gelijk een leuke RS mini meet in DL
    Kan het ook in het meeting stukje geplaatst worden...
    Gestolen en weer teruggevonden maar niet terug genomen: RS6, plus uitgevoerd en zonder begrenzing: ....

  19. #38

    Standaard Re: Versnellingsbak RS6 C5 4B Avant 2003 met kuren

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door d-s-d-j Bekijk Berichten
    Had de monteur gevraagd om de bakolie en filters te vervangen, voordat ik verderre stappen zou gaan ondernemen met de bak.
    Ben nu een week aan het rijden en de problemen zijn geheel verdwenen.

    Dubieus gebeuren.
    Ongelooflijk, de dealer die denkt dat het 6.000 euro gaat kosten, en je bent klaar met het vervangen van de bakolie en filters. Gaat het nog steeds goed met je automaat?

  20. #39
    Ed5007's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2009
    Posts
    80
    Kudos
    7
    Auto
    Audi RS6

    Standaard Re: Versnellingsbak RS6 C5 4B Avant 2003 met kuren

    Gaat het nog steeds goed met je automaat? Ja ben ik ook zeer benieuwd naar en graag een update. Zoals ik al eerder had vermeld in dit tema, heb ik 26 juli bij ZF in Dortmund de complete service laten doen. Mijn wagen had toen net de 90000 km gepasseerd en alleen al door naar de afgetapte olie te kijken, was dit geen overbodige luxe om deze service bij ZF te laten uit voeren. Nou voel ik niet echt verschil met de automaat na deze service, maar na zo'n 35000 - 40000 km ga ik weer voor deze service.

  21. #40
    mavada's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2011
    Posts
    133
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Versnellingsbak RS6 C5 4B Avant 2003 met kuren

    Mag ik vragen wat de kosten zijn om dat bij ZF te laten doen...

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •