Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 40 van de 40

Onderwerp: Carterontluchting bevriest - extreme rook - 2.7 BiTurbo

  1. #21
    norge's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2010
    Leeftijd
    55
    Posts
    303
    Kudos
    7
    Auto
    Audi A6

    Standaard re: Carterontluchting bevriest - extreme rook - 2.7 BiTurbo

    Probleem is dat die originele slangen na verloop van tijd keihard worden en redelijk snel breken als je ze probeerd schoon te maken.
    En sorry dat ik het zeg $218.- voor wat plastic, beetje overdreven.
    Dan gebruik ik m'n blauwe slangen wel, goedkoop, glad van binnen en kost een drol.
    Beauty's only a light swith away.

  2. #22
    sg2000's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2010
    Leeftijd
    63
    Posts
    25
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard re: Carterontluchting bevriest - extreme rook - 2.7 BiTurbo

    Eindelijk opgelost: onderdeel in back order, precies dat onderdeel dat jullie al eerder als link aangegeven hebben. Dus vrijdag de auto weer gekregen. Renkening volgt.... Helaas de vervuilde slangen niet meer gezien, dus ook geen foto. Maar google maar eens op Audi en sludge... Jammer!
    De auto rijdt prima, en ik kreeg het beste advies ooit: ik moet harder rijden! Punt is dat je met 120-130 maar 2400 toeren draait, daar wordt de motor niet echt warm van. Dat brengt mij op de vraag: de temperatuur blijt bij mij op rond een kwart hangen (net als bij een klok, ergens tussen de '9' en de '10'), bovenaan staat 120, en als maximum 180. Dat betekent dur rond de 80 1a 90 graden olietemperatuur. Is dat gebruikelijk of laag? ALs ik er van uit ga dat Audi de wijzers van de metertjes netjes in het midden wil hebben, dan lijkt dat een lage temperatuur als je een half uur 130 rijdt, niet?
    Alvast dank voor jullie mening!
    sg2000
    ex Audi 100 2.2 5 cyl; A4 1995 1.6; A4 1.9 TDI 1997; Audi A4 Avant 1.9 TDI 1999; Audi A4 2.0 TDI 2001; Audi A4 2.0 TDI 2003; Audi A4 Avant TDI 2005; nu: Audi 2.7 Avant Biturbo Q 1999 en BMW 520i (1994)

  3. #23
    Henkjan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    58
    Posts
    5.770
    Kudos
    51
    Land
    Land

    Standaard re: Carterontluchting bevriest - extreme rook - 2.7 BiTurbo

    80 graden is voor olie normaal, daar staat als het goed is de thermostaat op. bij lekker doorrijden (=autobahn) zal die wel omhoog gaan


    duo quattro's: '83 80quattro, '95 coupé S2 Abt C5

  4. #24

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2008
    Posts
    66
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard re: Carterontluchting bevriest - extreme rook - 2.7 BiTurbo

    Bij mij A6 2.4 quattro bdv staat koelwater op 90 graden en de olie temp na 30 min op 120 graden.
    Dit gebeurd ook nu in de winter maanden.
    Rij wel op LPG.

  5. #25
    Henkjan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    58
    Posts
    5.770
    Kudos
    51
    Land
    Land

    Standaard re: Carterontluchting bevriest - extreme rook - 2.7 BiTurbo

    dat is wel heel erg warm... heeft de 2.4 geen oliekoeler soms?


    duo quattro's: '83 80quattro, '95 coupé S2 Abt C5


  6. #26
    Golfer's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Leeftijd
    56
    Posts
    3.789
    Kudos
    4
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard re: Carterontluchting bevriest - extreme rook - 2.7 BiTurbo

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ronaldbrugman Bekijk Berichten
    Bij mij A6 2.4 quattro bdv staat koelwater op 90 graden en de olie temp na 30 min op 120 graden.
    Dit gebeurd ook nu in de winter maanden.
    Rij wel op LPG.
    Kan wel iets uitmaken denk ik. LPG verbrandt bij veel hogere temperaturen maar deze extra “stress” voor het motorblok is gelukkig vrij lokaal. Het is bekend dat voornamelijk kleppen, klepzittingen en bougies hieronder te lijden hebben.
    Allroad 2.7T biturbo H6 LR MY2003 Atlasgrijs,
    verkocht: A6 Allroad 2007 3.0 tdi, kobaltblauwe Allroad Quattro 2.7T MY2003, A6 4B avant 2.5TDI MY2002 H6 Hartog tuned, A3 SB 2.0 tdi Ambition MY2008.

  7. #27
    Sjakie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2006
    Posts
    65
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard

    Olietemp moet altijd 90 graden zijn. Bij extreme temperaturen mag hij 85-95 graden zijn.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sg2000 Bekijk Berichten
    Dat brengt mij op de vraag: de temperatuur blijt bij mij op rond een kwart hangen (net als bij een klok, ergens tussen de '9' en de '10'), bovenaan staat 120, en als maximum 180. Dat betekent dur rond de 80 1a 90 graden olietemperatuur. Is dat gebruikelijk of laag? ALs ik er van uit ga dat Audi de wijzers van de metertjes netjes in het midden wil hebben, dan lijkt dat een lage temperatuur als je een half uur 130 rijdt, niet?
    Alvast dank voor jullie mening!
    sg2000
    Kijk je wel op de goede meter? En niet op de koelvloeistoftemp? Bij mijn 2.7t Q staat de olietemp bij bedrijfstemp recht omhoog, dus 90 graden.

    En ja, de meeste autofabrikanten lijnen de olietemp. meter zodanig uit dat deze bij bedrijfstemp precies recht omhoog staat.
    Laatst gewijzigd door tom; 22-05-18 om 11:07.

  8. Ad
  9. #28
    micky's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2005
    Leeftijd
    50
    Posts
    1.123
    Kudos
    7
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard re: Carterontluchting bevriest - extreme rook - 2.7 BiTurbo

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sjakie Bekijk Berichten
    Kijk je wel op de goede meter? En niet op de koelvloeistoftemp? Bij mijn 2.7t Q staat de olietemp bij bedrijfstemp recht omhoog, dus 90 graden.

    En ja, de meeste autofabrikanten lijnen de olietemp. meter zodanig uit dat deze bij bedrijfstemp precies recht omhoog staat.
    hmm dan kijk jij toch op een andere olietemperatuurmeter dan ik in mijn Allroad of je bent in de war met de koelwatertemperatuur, daar is 90 idd rechtop, bij de olietemperatuur is recht omhoog nl. 120 graden en daar is hij bij mij nog nooit geweest.
    en de koelwatertemperatuur hoort 90 graden te zijn (op de meter dan in het echt zit er een marge om de meter op 90 te houden) een olietemperatuur van 70graden is niets mis mee hoor.

    VW Passat Variant Highline R-line 4Motion DSG (2016)
    Audi A3 Sportback 8P 1.6 automaat

  10. #29
    micky's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2005
    Leeftijd
    50
    Posts
    1.123
    Kudos
    7
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard re: Carterontluchting bevriest - extreme rook - 2.7 BiTurbo

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Henkjan Bekijk Berichten
    80 graden is voor olie normaal, daar staat als het goed is de thermostaat op. bij lekker doorrijden (=autobahn) zal die wel omhoog gaan
    ik weet best wat van auto's maar een thermostaat op de olie daar heb ik nog nooit van gehoord, de temperatuur fluctueert zoveel volgens mij op doordat er juist geen thermostaat opzit..
    VW Passat Variant Highline R-line 4Motion DSG (2016)
    Audi A3 Sportback 8P 1.6 automaat

  11. #30

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2008
    Posts
    66
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard re: Carterontluchting bevriest - extreme rook - 2.7 BiTurbo

    Ik heb vandaag nog eens een check gedaan koelwater blijft mooi op 90 graden staan.
    Olie temp meter wijst echt 120 graden aan.
    Ik denk dat er een probleem is met de temp sensor.
    Als er mechanische een probleem zou zijn met de motor zou de koelwater temperatuur ook moeten op lopen.
    Olie ziet er mooi helder uit na nu 5000km te hebben gereden op LPG.
    Iemand een idee waar de olie temp.sensor zit...

  12. #31
    bartdehaas's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2006
    Posts
    347
    Kudos
    6
    Auto
    Audi A6

    Standaard re: Carterontluchting bevriest - extreme rook - 2.7 BiTurbo

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door micky Bekijk Berichten
    hmm dan kijk jij toch op een andere olietemperatuurmeter dan ik in mijn Allroad of je bent in de war met de koelwatertemperatuur, daar is 90 idd rechtop, bij de olietemperatuur is recht omhoog nl. 120 graden en daar is hij bij mij nog nooit geweest.
    Zo heb ik 't ook, al heeft in de vakantie berg op de olietemperatuur wel eens 120 aangewezen. Normaal 80-100grC.
    Audi A6 C5 2.4

  13. #32

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2008
    Posts
    66
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard re: Carterontluchting bevriest - extreme rook - 2.7 BiTurbo

    afgelopen week 2300km gereden naar de alpen de olie temperatuur meter haalt inderdaad niet de 120 graden maar afhankelijk van de belasting geeft de meter een temperatuur van 100 tot 105 graden aan.
    koelwater blijft 90 graden.

  14. #33

    Standaard re: Carterontluchting bevriest - extreme rook - 2.7 BiTurbo

    Jongens, even wat nieuws m.b.t. de bevroren carterontluchtingen van de 2.7t's. Nu het weer kouder lijkt te gaan worden heb ik toch besloten een nieuwe carterontluchting (078103235R) bij de dealer te kopen. Tot mijn verrassing kost hij 'maar' 103euro bij de dealer. Volgende week krijg ik hem binnen. Ik post dit maar even omdat ik veel hogere bedragen op internet zie voorbijkomen voor dit onderdeel.

    Groeten

  15. #34
    sg2000's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2010
    Leeftijd
    63
    Posts
    25
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard re: Carterontluchting bevriest - extreme rook - 2.7 BiTurbo

    Damn, damn, damn. Vanmiddag de auto, die stond lekker in het zonnetje, even gepakt omdat ik vanavond weg moet en niet wéér met die stinkende rook achter mijn auto wilde rijden. En ja hoor, wéér die smerige rook (pluim van 50 meter!) achter de auto aan, dus zo snel mogelijk de auto weer gestopt en uitgezet, anders gaan de katalysator en weet ik wat allemaal ook aan.
    Had de laatste maand veel stadsritjes, maar dit zou toch niet moeten kunnen. Kortom, de auto staat nu bij een vriend met een universele garage te ontdooien. In de lange winter van 2010-2011 (half november-half februari) geen last gehad, de afgelopen 6 jaar na mijn posts ook niet, en nu dus weer in volle hevigheid. Waardeloos, want de motortjes voor de sloten (rechtsvoor, rechtsachter en linksvoor) waren vorige week kaduuk, en dat was ook weer een fijne EUR 900 verder. Moet ik nu blij zijn met de opwarming van de aarde, of een nieuwe set carterontluchting (die loopt natuurlijk ook vol op enig moment) laten monteren?
    ex Audi 100 2.2 5 cyl; A4 1995 1.6; A4 1.9 TDI 1997; Audi A4 Avant 1.9 TDI 1999; Audi A4 2.0 TDI 2001; Audi A4 2.0 TDI 2003; Audi A4 Avant TDI 2005; nu: Audi 2.7 Avant Biturbo Q 1999 en BMW 520i (1994)

  16. #35
    Golfer's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Leeftijd
    56
    Posts
    3.789
    Kudos
    4
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard re: Carterontluchting bevriest - extreme rook - 2.7 BiTurbo

    Balen, wederom daarmee pech dus, carterontluchting lijkt me geen slijtageonderdeel. Je moest toch harder rijden ?
    Laatst gewijzigd door Golfer; 27-02-18 om 18:03.
    Allroad 2.7T biturbo H6 LR MY2003 Atlasgrijs,
    verkocht: A6 Allroad 2007 3.0 tdi, kobaltblauwe Allroad Quattro 2.7T MY2003, A6 4B avant 2.5TDI MY2002 H6 Hartog tuned, A3 SB 2.0 tdi Ambition MY2008.

  17. #36

    Standaard Re: Carterontluchting bevriest - extreme rook - 2.7 BiTurbo

    Heel vervelend! Is er een mogelijkheid om te bepalen wat de samenstelling van de rook is? Wellicht is er dan toch een ander probleem dat meespeelt bij koude temperaturen. Mijn 3.0L V6 doet ook wel wat roken, maar de straat komt zeker niet blauw te staan!

    Hoe dan ook succes!

  18. #37
    sg2000's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2010
    Leeftijd
    63
    Posts
    25
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Carterontluchting bevriest - extreme rook - 2.7 BiTurbo

    De samenstelling van de rook ken ik niet, alles ruikt naar smeulend plastic. De A6 heeft een middagje in de warme garage gestaan, daarna even laten hollen (130-140 op de A9), waaarbij de eerste 500m nog een lichte pluim te zien gaven, maar daarna was het weg. 40km op toeren gereden, half uurtje laten staan, en toen een kort ritje waar ik niet aan ontkwam. In een parkeergarage gezet, en 's nachts om 00:15 nog een keer de A9 op met -6,5, wat een gedoe. Weer 50km laten rennen, en vandaag met die vorst maar laten staan. Ik denk erover om toch weer nieuwe slangen er op te laten zetten, het is zó onplezierig om niet te kunnen vertrouwen op je auto als het even vriest. Vorige keer kostte dit (in 2012) 2x 31,25 (ex BTW) voor de vacuüm kleppen, 2,75 (ex BTW) voor een adapter, 77,45 (ex BTW) voor een carterslang, en 85,75 (ex BTW) voor een pomp inclusief slang (samen 228,45 ex BTW, 276,43 incl. BTW voor het materiaal). Dat is méér dan in sommige reacties is aangegeven, misschien ben ik als leek een makkelijk slachtoffer.
    De 4,5 uren werkplaats komen mij wat hoog voor, maar dat is inclusief een heleboel storingsmetingen.
    Voor de rest wel blij met deze oude dame, as such, maar dit is toch iets dat niet zo moet. Overigens vallen de gemiddelde jaarkosten van 1000 tot 1100 aan onderhoud en reparaties me wel mee, voor een auto van 82 mille in 1999.... Wordt vervolgd!
    Laatst gewijzigd door sg2000; 28-02-18 om 16:22.
    ex Audi 100 2.2 5 cyl; A4 1995 1.6; A4 1.9 TDI 1997; Audi A4 Avant 1.9 TDI 1999; Audi A4 2.0 TDI 2001; Audi A4 2.0 TDI 2003; Audi A4 Avant TDI 2005; nu: Audi 2.7 Avant Biturbo Q 1999 en BMW 520i (1994)

  19. #38

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2018
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Re: Carterontluchting bevriest - extreme rook - 2.7 BiTurbo

    WhatsApp Image 2018-04-10 at 15.31.48.jpg
    WhatsApp Image 2018-04-10 at 15.31.48(1).jpg
    WhatsApp Image 2018-04-10 at 15.31.48(2).jpg

    Ik heb naar alle waarschijnlijkheid last van hetzelfde euvel. Eerst te horen gekregen dat beide turbo's het hebben begeven, wat ik niet kan geloven bij een koude start. Maar nu wel de bevestiging dat de volledige uitlaat voorstaat met olie.

    Weet iemand een adres waar je dit kan laten reinigen of waar ik eventueel gebruikte kan vinden.

  20. #39
    Golfer's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Leeftijd
    56
    Posts
    3.789
    Kudos
    4
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Re: Carterontluchting bevriest - extreme rook - 2.7 BiTurbo

    Wat een pech! Hoeveel km's?
    Allroad 2.7T biturbo H6 LR MY2003 Atlasgrijs,
    verkocht: A6 Allroad 2007 3.0 tdi, kobaltblauwe Allroad Quattro 2.7T MY2003, A6 4B avant 2.5TDI MY2002 H6 Hartog tuned, A3 SB 2.0 tdi Ambition MY2008.

  21. #40

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2018
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Re: Carterontluchting bevriest - extreme rook - 2.7 BiTurbo

    186.000, maar beide turbo's 50000 km geleden vervangen.
    Laatst gewijzigd door tom; 22-05-18 om 10:59. Reden: Verkopen in Marktplaats aangeboden

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •