Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 41

Onderwerp: Welk merk remschijven (voor) voor een 4,2 V8?

  1. #21
    FrankK's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2008
    Leeftijd
    52
    Posts
    268
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Welk merk remschijven (voor) voor een 4,2 V8?

    Ik ben ook al een tijdje op zoek naar een leuke schijf voor mijn V8. Ik had de hoop nu eindelijk een keuze te kunnen maken na wat zinnige adviezen. Ik lees weinig feiten en ervaringen buiten de prijs discussie en ander geneuzel.
    Wat gaat het worden: Oem, Zimmermann, Brembo, Brakemax, EBC, ATE, ....
    Dan nog een keuze: glad, geboord, gegroefd, gecoat.
    En dan finally: de rem blokken.
    Ik weet het niet meer, dus dan maar oem?
    "There is no replacement for displacement."

  2. #22
    Henkjan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    58
    Posts
    5.770
    Kudos
    51
    Land
    Land

    Standaard Re: Welk merk remschijven (voor) voor een 4,2 V8?

    Ik lees weinig feiten en ervaringen
    ik lees dat Bastiaan positief is over Zimmermann onder z'n 4,2, en dat ik dat ben over Zimmermann onder zowel m'n S2 als m'n oude coupé....

    dus dan maar oem
    weet je 2 dingen: bekend wat je krijgt, en bekend wat je betaalt.


    duo quattro's: '83 80quattro, '95 coupé S2 Abt C5

  3. #23

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    42
    Posts
    202
    Kudos
    0
    Auto
    Audi RS6
    Land
    Land

    Standaard Re: Welk merk remschijven (voor) voor een 4,2 V8?

    Mensen,

    Trilling tijdens het remmen word vaak gelijk geleid naar de schijven wat waar je ook koopt een dure grap is als het niet nodig is!

    Mogelijke oorzaken:

    -kromme schijf
    -zuiger vast in remklauw
    -pin vast in zadel
    -wieager speling
    -kromme naaf
    -foute montage door de naaf end niet goed schoon te maken

    Op hangings speling versterkt! Maar is geen oorzaak!!!

    Dan zit er altijd verschil in schijven en blokken. In de samenstelling van metaal ivm geleiden van warmte, hardheid en slijtage van de schijf. De hoeveelheid koolstof bepaald de hardheid en de warmtegeleiding van het staal en deze onderzoeken kosten geld. Een dealer kiest meestal voor een merk dat zich bewezen heeft in slijtage, vertraging en werking en is dus meestal een gemiddelde kwaliteit.

    De keus remblok/schijf is ook nog iets apparts. Dit moet ook op elkaar afgestemd zijn. Verkeerde keus kan lijden tot korte levensduur schijf, slechte vertraging en veel te veel warmte. Dit zelfde geld ook voor de draairichting van de schijf! Geperforeerd of gegroefd of gewoon vlak er is meestal wel een linker en rechter schijf.

    Dit zijn maar een paar opsommingen over remmen, maar er zit zeer zeker verschil in schijven en blokken in verschillende prijsklasse. En trilling bij remmen is zeker niet altijd de schijf zelf.

  4. #24

    Standaard Re: Welk merk remschijven (voor) voor een 4,2 V8?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vdub Bekijk Berichten
    @Bastiaan
    Mag ik vragen wat voor werk je doet?
    Ik ben als Productmanager werkzaam geweest bij Sator, de holding boven van Heck / Havam / en nog een aantal bedrijven die rechtstreeks bij de orgineelfabrikanten onderdelen kocht, om het hier door te verkopen aan een enorm netwerk grossiers. (mijngrossier / ikwilonderdelen bijvoorbeeld is van deze firma) Dus ik weet wel iets van de margestructuren en prijsniveau's in de markt. En geloof me, als iemand eenmaal zegt dat 105 euro voor een setje schijven te goedkoop is om goed te zijn, wil dat alleen maar zeggen dat de marketing werkt.


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ;1275221
    Het verhaal 'komt uit dezelfde fabriek' is heel iets anders als 'dezelfde kwaliteit'. Uit de fabriek van Michelin komen ook andere merken, zijn die hetzelfde? Zimmermann is absoluut geen rommel, laat dat duidelijk zijn.
    Zelfs onderdelen uit dezelfde lijn hoeven OEM en aftermarket niet hetzelfde te zijn. Producten die aan de strenge fabrikantspecificaties voldoen krijgen het logo, andere gaan het universele circuit in. En bv. remschijven voor een ander Duits merk worden voor de OEM-specificaties extra gehard. Neem je dus hetzelfde merk als waar ze vandaan komen, dan heb je nog niet dezelfde schijven.
    Zie hier weer een groot misverstand. Kijk aub eens de aflevering van het programma goudzoekers over aftermarket onderdelen en OEM onderdelen. Het ging toen over ruitenwissers en koplampen van Valeo. Een van de grotere OE en AM leveranciers. Ze hebben tot op het bot uitgezocht wat het verschil zou zijn tussen de twee productielijnen waarvan Renault beweerde dat die erg verschillend waren. Eenmaal naast de productielijn staande pratende met een productieleider, werd pijnlijk duidelijk dat Valeo juist de kwaliteit van beide verpakkingen (het enige verschil) gelijk en dus even hoog wilde houden, om te voorkomen dat ze af zouden gaan als AM leverancier.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Micky Bekijk Berichten
    is niet suggestief, is uit eigen ervaring, ik heb met te vaak laten verleiden om geld te besparen op remmen en elke keer bedrogen uitgekomen, ik wil alleen nog origineel of betere kwaliteit. 105 euro voor 2 schijven voor een V8? haha, nogmaals, als je een paar duizend per jaar rijdt gaat het misschien goed, maar als het spul echt gebruikt wordt.... ?
    Oh, dus omdat je een paar honderd euro extra betaald bij de dealer die vervolgens als marge weer besteed wordt aan de wekelijkse glazenwasser, de terugroepacties, het geweldige pand naast de snelweg, de receptiemiep en ga zo maar door, gaat jouw remschijf opeens langer mee..? Ohja, duidelijk. Durf als consument nu eens te genieten van iemand die in een lelijk oud pand een webwinkel begint, om Amerk producten te kunnen aanbieden tegen een scherpe prijs. In plaats van redenen te verzinnen om de plaatselijke dealer een goede omzet te geven in losse verkoop.

    Nogmaals, voor iedereen: de aflevering goudzoekers over auto onderdelen is echt een aanrader. Scheelt je een hoop geld..

    EDIT: hier de link: http://programma.vpro.nl/goudzoekers...nderdelen.html

    Laatst gewijzigd door BastiaanS2; 06-05-12 om 12:14.

  5. #25
    micky's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2005
    Leeftijd
    50
    Posts
    1.123
    Kudos
    7
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Welk merk remschijven (voor) voor een 4,2 V8?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Henkjan Bekijk Berichten
    je beoordeelt dit dus alleen op de prijs? je weet toch wel waarom de dealer hier ook wel stealer genoemd wordt hè? gewone schijven hoeven niet duur te zijn om fatsoenlijke kwaliteit te zijn.
    gemiddeld gezien niet, maar in het geval 2 remschijven: voor en A6 v8, voor een 100 euro, kan niet echt wat zijn, nogmaals bij rustig en weinig gebruik zullen ze best een tijdje mee gaan......
    VW Passat Variant Highline R-line 4Motion DSG (2016)
    Audi A3 Sportback 8P 1.6 automaat


  6. #26

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    42
    Posts
    886
    Kudos
    16
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Welk merk remschijven (voor) voor een 4,2 V8?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BastiaanS2 Bekijk Berichten
    Zie hier weer een groot misverstand. Kijk aub eens de aflevering van het programma goudzoekers over aftermarket onderdelen en OEM onderdelen. Het ging toen over ruitenwissers en koplampen van Valeo. Een van de grotere OE en AM leveranciers. Ze hebben tot op het bot uitgezocht wat het verschil zou zijn tussen de twee productielijnen waarvan Renault beweerde dat die erg verschillend waren. Eenmaal naast de productielijn staande pratende met een productieleider, werd pijnlijk duidelijk dat Valeo juist de kwaliteit van beide verpakkingen (het enige verschil) gelijk en dus even hoog wilde houden, om te voorkomen dat ze af zouden gaan als AM leverancier.
    Dat verhaal ken ik ook. Voor ruitenwissers en koplampen kan dat best opgaan, want wat zou daar verschil in kwaliteit moeten zijn? Hadden ze die vergelijking met wat crucialers moeten doen dan ruitenwissers en koplampen...
    Bij banden en vele andere onderdelen zoals oa remschijven is dat anders. En ja, oem-delen zijn vaak zwaar overpriced, maar NIET ALTIJD hetzelfde als de aftermarket variant.
    Voorbeeld van de BMW 7-serie: remschijven worden voor oem-specificaties 2x gehard, voor aftermarket slechts 1x, ondanks dat je hetzelfde merk neemt.
    Laatst gewijzigd door plorie; 06-05-12 om 17:12.

  7. #27

    Standaard Re: Welk merk remschijven (voor) voor een 4,2 V8?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door micky Bekijk Berichten
    gemiddeld gezien niet, maar in het geval 2 remschijven: voor en A6 v8, voor een 100 euro, kan niet echt wat zijn, nogmaals bij rustig en weinig gebruik zullen ze best een tijdje mee gaan......
    Nogmaals, kijk nou gewoon eens naar de overhead van een dealer en van een webwinkel zoals eerder aangegeven. Vervolgens neem je alsnog de kostprijs van een dealer als uitgangspunt en is de rest té goedkoop. Dat is de verkeerde kant op denken. Een webwinkel is de basis, dat is een kostprijs gebaseerde prijs. Bij de dealer is de prijs veel meer gebaseerd op wat ze kúnnen vragen.

    Aftermarket is allemaal (als het gaat om OEM leveranciers) gericht op de prijzen bij de dealer, daar is de hele structuur op gericht..

    @ Plorie, ik kom met een bron waarin een van de grootste leveranciers van OE en AM delen aangeeft dat ze express dezelfde kwaliteit leveren in beide kanalen. Ik wil wel eens een bron zien dat de aftermarket schijven van OE vaker gehard worden. Het is namelijk vaak erg duur om een volledig geautomatiseerd fabrikageproces te veranderen, om zo verschillende producten te fabriceren, dat is de reden dat Valeo een garantie is voor dezelfde kwaliteit, mits ze zelf OE leveren voor dat artikel.

  8. Ad
  9. #28
    Vdub's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2006
    Leeftijd
    43
    Posts
    1.001
    Kudos
    10
    Auto
    Audi V8

    Standaard Re: Welk merk remschijven (voor) voor een 4,2 V8?

    Ik ben als Productmanager werkzaam geweest bij Sator, de holding boven van Heck / Havam / en nog een aantal bedrijven die rechtstreeks bij de orgineelfabrikanten onderdelen kocht, om het hier door te verkopen aan een enorm netwerk grossiers. (mijngrossier / ikwilonderdelen bijvoorbeeld is van deze firma) Dus ik weet wel iets van de margestructuren en prijsniveau's in de markt. En geloof me, als iemand eenmaal zegt dat 105 euro voor een setje schijven te goedkoop is om goed te zijn, wil dat alleen maar zeggen dat de marketing werkt.
    OK, vergeet dus niet dat als iedereen lekker alle spul uit het buitenland haalt jullie geen werk meer hadden.. daar ging het me een beetje om..
    Als ik als garage mn remblokken tegen - 40% (winst)marge moet verkopen waar moet ik dan mn geld nog mee verdienen?
    Net als Audi mn uurtarief op 100 euro ex btw per uur zetten?
    '90 Audi V8 DTM, '03 Audi A8 4.2 quattro, '06 Caddy DSG, '02 Passat Variant 1.8t, '02 Passat Variant W8

  10. #29

    Standaard Re: Welk merk remschijven (voor) voor een 4,2 V8?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vdub Bekijk Berichten
    OK, vergeet dus niet dat als iedereen lekker alle spul uit het buitenland haalt jullie geen werk meer hadden.. daar ging het me een beetje om..
    Als ik als garage mn remblokken tegen - 40% (winst)marge moet verkopen waar moet ik dan mn geld nog mee verdienen?
    Net als Audi mn uurtarief op 100 euro ex btw per uur zetten?
    Ach, ik zit inmiddels een half jaar in de maritieme sector. Ik begrijp enigszins je punt, aan de andere kant is de slechtste reactie om geen reactie te geven. Het is geen optie om de consument dom te houden. Als je nu al inziet (voorbeeldje) dat je business eraan gaat omdat een concurrent hetzelfde als jij doet alleen goedkoper, dan zal je toch moeten reageren in plaats van ageren tegen... Je zal aan de consument moeten aantonen dat je wel duurder bent, maar dat je service daar gemakkelijk tegen opweegt. Dat is nu de vrije marktwerking waar we allemaal voor gekozen hebben.

    Audi heeft een torenhoog uurtarief en heeft hoge prijzen, maar daar tegenover staan gewoon feiten/denkbeelden die het voor de consument toch aantrekkelijker maken dan andere opties. Dát is wat ik bedoel. Dat ik thuis lekker goedkope schijven uit Duitsland onder mn auto knutsel (en een paar forumleden met mij..) zal daar weinig aan veranderen..

  11. #30
    micky's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2005
    Leeftijd
    50
    Posts
    1.123
    Kudos
    7
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Welk merk remschijven (voor) voor een 4,2 V8?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BastiaanS2 Bekijk Berichten
    Nogmaals, kijk nou gewoon eens naar de overhead van een dealer en van een webwinkel zoals eerder aangegeven. Vervolgens neem je alsnog de kostprijs van een dealer als uitgangspunt en is de rest té goedkoop. Dat is de verkeerde kant op denken. Een webwinkel is de basis, dat is een kostprijs gebaseerde prijs. Bij de dealer is de prijs veel meer gebaseerd op wat ze kúnnen vragen.

    Aftermarket is allemaal (als het gaat om OEM leveranciers) gericht op de prijzen bij de dealer, daar is de hele structuur op gericht..

    @ Plorie, ik kom met een bron waarin een van de grootste leveranciers van OE en AM delen aangeeft dat ze express dezelfde kwaliteit leveren in beide kanalen. Ik wil wel eens een bron zien dat de aftermarket schijven van OE vaker gehard worden. Het is namelijk vaak erg duur om een volledig geautomatiseerd fabrikageproces te veranderen, om zo verschillende producten te fabriceren, dat is de reden dat Valeo een garantie is voor dezelfde kwaliteit, mits ze zelf OE leveren voor dat artikel.
    Nogmaals, zimmerman kan best goede schijven maken, dat zij dat niet doen schrijf ik niet, maar 2 schijven voor 104 euro voor een V8 aan de voorkant... dat kan geen kwaliteit zijn.....
    VW Passat Variant Highline R-line 4Motion DSG (2016)
    Audi A3 Sportback 8P 1.6 automaat

  12. #31

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    42
    Posts
    202
    Kudos
    0
    Auto
    Audi RS6
    Land
    Land

    Standaard Re: Welk merk remschijven (voor) voor een 4,2 V8?

    Ben ik het niet mee eens. Het gros dat zelf dat er thuis onder knutselt heeft geen flauw idee wat hij aan het doen is laat staan dat ze ook maar nadenken over het product dat ze versleutelen. Het gaat de meeste om het verschil in de rekening... Want schijven van een B merk monteren onder begeleiding van een YouTube filmpje maakt het allemaal lekker goeiekoop! Maar dat die B merk schijf zo zacht als boter is en daar keiharde blokken op gezet worden vinden ze het raar dat het maar 10000km meegaat!!! Maar ik moet mijn klant wel betere spullen verkopen want die pikt dat niet. Vervolgens zoekt hij wel net als iedereen naar de prijs op internet. Dus moet ik die klant gaan uitleggen hoe of wat... Daar gaat de markt van naar de klote!

  13. #32

    Standaard Re: Welk merk remschijven (voor) voor een 4,2 V8?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door micky Bekijk Berichten
    Nogmaals, zimmerman kan best goede schijven maken, dat zij dat niet doen schrijf ik niet, maar 2 schijven voor 104 euro voor een V8 aan de voorkant... dat kan geen kwaliteit zijn.....
    Ach, van mij hoef je het niet te geloven. Ik probeer alleen iemand die hier op het forum voor wat eerlijke info komt te behoeden voor een zelfde remschijf voor 2x hetzelfde geld.

  14. #33

    Standaard Re: Welk merk remschijven (voor) voor een 4,2 V8?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door P van Baalen Bekijk Berichten
    Ben ik het niet mee eens. Het gros dat zelf dat er thuis onder knutselt heeft geen flauw idee wat hij aan het doen is laat staan dat ze ook maar nadenken over het product dat ze versleutelen. Het gaat de meeste om het verschil in de rekening... Want schijven van een B merk monteren onder begeleiding van een YouTube filmpje maakt het allemaal lekker goeiekoop! Maar dat die B merk schijf zo zacht als boter is en daar keiharde blokken op gezet worden vinden ze het raar dat het maar 10000km meegaat!!! Maar ik moet mijn klant wel betere spullen verkopen want die pikt dat niet. Vervolgens zoekt hij wel net als iedereen naar de prijs op internet. Dus moet ik die klant gaan uitleggen hoe of wat... Daar gaat de markt van naar de klote!
    We hebben het hier over zimmermann schijven vanuit Duitsland tegen OE/Bosch/Brembo uit NL Wat mij betreft een eerlijk vergelijk... Ik zou dan inderdaad als grossier in NL met mijn Bosch schijf eventjes met een bek vol tanden staan als iemand zegt dat die Zimmermanns de helft kosten. Vervolgens zou ik hem wijzen op de vraag of hij dezelfde service/garantie/leveringsvoorwaarden/ruilmogelijkheden enzovoorts krijgt. Krijgt hij dat, dan koop ik zelf als grossier te duur in. Krijgt hij dat niet is de keus aan de consument.

    Dat mediamarkt ervoor zorgt dat de witgoedspecialist op de hoek kan sluiten is niet anders dan de mediamarkt die kan sluiten omdat via kieskeurig.nl iedereen tegenwoordig ziet dat ze het goedkoper in huis kunnen hebben. Dan ben je als uitbater aan zet.. en als het echt prut is wat er via internet verkocht wordt is die klant snel genoeg weer terug. Is het geen prut moet je het misschien zelf ook opnemen in je assortiment.. als dat is wat de klant wil is het duidelijk toch?

    Ik redeneer wel heel gemakkelijk, tuurlijk, maar het is wel heel gemakkelijk om zo andere spullen af te branden.

  15. #34

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    42
    Posts
    886
    Kudos
    16
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Welk merk remschijven (voor) voor een 4,2 V8?

    Dit blijft een eeuwige discussie. Met A-merken zit je meestal wel goed (en zelfs daarin is het prijsverschil gigantisch), met ander spul kun je geluk hebben... maar soms is het jammer genoeg weggegooid geld. Puur alleen op prijs kun je idd niet selecteren, maar vaak geeft het toch wel een indicatie van de kwaliteit

  16. #35

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2008
    Posts
    455
    Kudos
    8
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Welk merk remschijven (voor) voor een 4,2 V8?

    Ook al is dit een eeuwigdurende discussie. Ik ben het eens met BastiaanS2. We willen iemand hier een eerlijk advies geven en dat doen we niet door te zeggen koop maar het duurste product, maar dat doen we door kennis en ervaring te delen lijkt me. Ik herken zijn verhalen ook uit eigen ervaring.
    Ik ben inkoper bij een internationale groothandel in onderdelen (niet voor personenauto's maar voor diverse andere voertuigen op de weg).
    Ik kom bij heel veel fabrieken waar diverse producten van de band rollen, zowel OEM voor een bepaald fabrikaat, als producten voor het zogenaamde parallelle circuit.
    Verkoopprijzen voor de eindgebruiker hebben vrijwel altijd te maken met marketing of absurde marges. Prijzen worden bij ons gebaseerd op kostprijs plus een vaste marge. Niet het feit dit kunnen we vragen want dan blijven we onder de dealerprijs.
    Alleen omdat ergens 4 ringen in gestansd worden en een origineel artikelnummer wil dit nog niet zeggen dat het beter is. Alles heeft te maken met marges en het aantal personen dat er op moet verdienen.
    Als het goed is, kan een dealer van bijvoorbeeld Audi altijd een betere inkoop afdwingen dan een universele handelaar, dus zouden zij ook altijd de langste adem hebben op het eind. Echter willen dealers vaak niet mee in de prijzenoorlog. Zij teren steeds vaker op de leasevloot in Nederland als grootste omzetgroep evenals de klantengroep die trouw is aan zijn onderhoudsboekje. Tevens heeft een dealer veel meer overheadkosten dan een internetwinkel en MOET dus ook wel meer marge maken op zowel onderdelen als uurtarieven. Zo zijn deze alternatieve leveranciers ook allemaal ontstaan.
    Dat deze alternatieve leveranciers direct aan consumenten leveren is niks anders dan ketenverkorting en gebeurt met alle producten die als doelgroep de ''Massa'' hebben.
    Vaak is de kleine handelaar hier de dupe van.

    BastiaanS2 redeneert voor sommige misschien te simpel, maar dit is de waarheid.

    Om bij de kern te blijven : Bastiaan S2 is tevreden over Zimmerman voor een goede prijs gekocht in Duitsland bij een handelaar. Lijkt me een goed advies als Henkjan dit advies verstevigd met zijn mening.

  17. #36
    micky's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2005
    Leeftijd
    50
    Posts
    1.123
    Kudos
    7
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Welk merk remschijven (voor) voor een 4,2 V8?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sebas Bekijk Berichten
    We willen iemand hier een eerlijk advies geven en dat doen we niet door te zeggen koop maar het duurste product, maar dat doen we door kennis en ervaring te delen lijkt me.
    JUIST en dat doe ik dus ook;-)
    VW Passat Variant Highline R-line 4Motion DSG (2016)
    Audi A3 Sportback 8P 1.6 automaat

  18. #37

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    42
    Posts
    886
    Kudos
    16
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Welk merk remschijven (voor) voor een 4,2 V8?

    Helaas kan niemand dus ook vertellen of je voor dat lage bedrag een goeie deal hebt met een merk waar je ergens anders meer voor betaalt, of dat je gewoon troep in handen hebt.

  19. #38

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    42
    Posts
    202
    Kudos
    0
    Auto
    Audi RS6
    Land
    Land

    Standaard Re: Welk merk remschijven (voor) voor een 4,2 V8?

    En toch zeg ik kijk uit. Ik ben het eens dat andere merken OOK goed kunnen zijn, maar er zit ook rotzooi bij!

    Ik haal dat soort dingen sowieso niet bij de dealer, maar ik voel het wel door mijn vingers gaan. En als ik op een twingo Febi schijven zet omdat die auto misschien 6000 per jaar rijd en op een impreza met 300 pk monteer ik Tarox met Tarox blokken ( zelfde als ferodo2500ds) doe ik dit met een reden. Ik voel ook of het klopt. Snap je? Dat is het verschil met praktijk en theorie. Als ik een b merk schijf koop bij mijn leverancier en dat ding barst ben ik en mijn klant beschermd. Heb meerdere malen schijven in 2 stukken zien liggen...

    Toen ik vroeger nog meer op het circuit reed boorde wij onze schijven zelf. En aan het boor gruis of de wokkel kun je zien hoeveel verschil er in zit qwa hardheid.

    En de zelfde fabriek zegt ook niks trouwens. De bewerking kan wel heel anders gaan... Vandaag draaien we die schijven dus oven 20 graden hoger en band iets trager. Kleine verandering hè? Maar doet wel heel veel met het staal.

    Nogmaals ik gun iedereen het beste, maar er is meer achter te doen als prijs of naam.

  20. #39

    Standaard Re: Welk merk remschijven (voor) voor een 4,2 V8?

    Ik heb ook Zimmerman schijven, 2 jaar geleden gemomteerd voor een hele lage prijs, nog lager als Brembo Bosch e.d bij de groothandel (zelfs met 40%korting)

    Bevallen echt uitstekend! Ze hebben zelfs een zinc coating zodat het hart van de schijf mooi blijft, en niet roestig.

    Bevallen uitstekend nog steeds.

    Hiervoor op mijn S6Plus met 330pk, ook Zimmerman schijven, ze hebben div ronden nurburgring overleeft, remmen overhit geweest en al, en nog niet krom...

    Prima schijven dus, en als je denkt dat het TE goedkoop is, dan laat je jezelf mooi afzetten bij de dealer... prima toch? Kwaliteit zit ook vaak tussen de oren.
    Laatst gewijzigd door W; 08-05-12 om 09:34.
    A4 Avant 3.0tdi quattro

  21. #40

    Standaard Re: Welk merk remschijven (voor) voor een 4,2 V8?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door P van Baalen Bekijk Berichten
    Nogmaals ik gun iedereen het beste, maar er is meer achter te doen als prijs of naam.
    Tja, wat mij betreft gaan de mensen hierboven die de te lage prijs als slechte kwaliteit zien juist hiermee het schip in..

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •