Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: Trillingen bij lage toeren

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2012
    Leeftijd
    46
    Posts
    56
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Trillingen bij lage toeren

    Beste Audifans,

    Ik rijd een Audi A6 C5 Avant 2.0 Multitronic uit 2004.

    Als ik de automaat in D (of R) zet begint in het vooronder van alles te trillen (motor, kunststof plaat tussen motorruimte en wegdek, etc.). De trillingen zijn vrij heftig en het is niet alleen duidelijk voelbaar, je hoort het zowel in als buiten de auto erg goed.

    Het treedt alleen op in het stationaire toerengebied. Als de motor koud is, en dus stationair nog vrij hoog toeren draait, heb ik geen last van trillingen.

    Zijn er mensen die dit herkennen of een idee hebben waar het probleem zou kunnen zitten?

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2012
    Leeftijd
    46
    Posts
    56
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Trillingen bij lage toeren

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door koutst Bekijk Berichten
    Beste Audifans,

    Ik rijd een Audi A6 C5 Avant 2.0 Multitronic uit 2004.

    Als ik de automaat in D (of R) zet begint in het vooronder van alles te trillen (motor, kunststof plaat tussen motorruimte en wegdek, etc.). De trillingen zijn vrij heftig en het is niet alleen duidelijk voelbaar, je hoort het zowel in als buiten de auto erg goed.

    Het treedt alleen op in het stationaire toerengebied. Als de motor koud is, en dus stationair nog vrij hoog toeren draait, heb ik geen last van trillingen.

    Zijn er mensen die dit herkennen of een idee hebben waar het probleem zou kunnen zitten?
    Ik moet er nog een ding aan toevoegen. Het trillen / de resonantie treedt op als automaat is ingeschakeld EN ik de voet van de rem haal (met voet op de rem wordt de automaat namelijk een soort van "ontkoppeld"). Zodra de auto vanzelf gaat rollen (zoals gebruikelijk bij automaat), en je de snelheid bereikt nog zonder gas te geven, stoppen de trillingen. Een manier om de toestand waarin alles trilt na te bootsen is de automaat in D of R zetten en de handrem aan te trekken. Maar het klinkt zo ongezond dat ik dat liever niet te lang doe.

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2012
    Leeftijd
    46
    Posts
    56
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Trillingen bij lage toeren

    Het probleem is opgelost. Werd veroorzaakt door de dynamo (vrijloop werkte niet meer).
    Audi A6 (C5, 4B) Avant 2.0 5V Multitronic Proline

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •