Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: [Alarm] Wordt ingeschakeld bij geopende deuren, gaat af bij openen met sleutel / fob achterklep

  1. #1
    ChronoworX's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2008
    Leeftijd
    39
    Posts
    368
    Kudos
    16
    Auto
    Audi A1 SB
    Land
    Land

    Question [Alarm] Wordt ingeschakeld bij geopende deuren, gaat af bij openen met sleutel / fob achterklep

    Er is hier al veel geschreven over alarmen i.c.m. niet goed werkende sensors in de sloten, maar mijn situatie heb ik niet kunnen vinden (als je het wel kan vinden, graag).

    Het betreft een af-fabriek alarm in een A6 Avant 2003 met later een extra startblokkering ingebouwd, waarvan de werking onbekend is.

    Bij het sluiten van de auto met de FOB/AB gaat het alarm er altijd op, zelfs als er één of meer deuren zijn geopend (onafhankelijk welke, ook bij achterklep). Met als gevolg dat als ik uitstap, vrouwlief de deur open heeft maar nog even de handtas inricht, ik de deur sluiten 'm op slot gooi, dat het alarm na een paar tellen af gaat.

    Ook gaat het alarm direct af bij het met de AB openen van de achterklep én direct bij het openen van de bestuurdersdeur na het openen via de sleutel (waar een vertraging in zou moeten zitten).

    Als ik met de AB de auto sluit, knipperen de knipperlichten gewoon, zelfs als er nog een deur open staat (terwijl dit pas zou moeten als alle deuren dicht zijn). Eerst dacht ik aan een slotsensor, maar deze lijken in order: bij het openen van iedere deur gaat de corresponderende verlichting aan en ook het FIS laat zien dat 'ie open is. Bij sluiten gaat het licht uit en geeft het FIS gesloten aan.
    Ook lijkt het me erg toevallig als alle 5 de slotsensoren kaduuk zijn, of...?

    Any ideas?
    Laatst gewijzigd door ChronoworX; 20-01-13 om 11:42. Reden: Duidelijkere titel

  2. #2
    atjong's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2007
    Posts
    711
    Kudos
    18
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: [Alarm] Wordt ingeschakeld bij geopende deuren, gaat af bij openen met sleutel / fob achterklep

    Waarom achteraf een startblokkering inbouwen? Die zit er toch af-fabriek al in? 2 startblokkeringen op 1 wagen is m.i. vragen om problemen.

    Ik weet dat op mijn C5 het alarm pas aan gaat als beide voordeuren en de achterklep dicht zijn. Als een van die 3 deuren nog open is terwijl ik de auto met de AB op slot zet dan gaat het alarm pas (en die deur op slot) aan als die deur dicht wordt gedaan. Bij de 2 achterdeuren zit die controle er niet op. Het alarm gaat wel aan als die nog open staan. Na een halve minuut of zo gaat ie dan loeien.
    90 km/h-astronaut

  3. #3
    ChronoworX's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2008
    Leeftijd
    39
    Posts
    368
    Kudos
    16
    Auto
    Audi A1 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: [Alarm] Wordt ingeschakeld bij geopende deuren, gaat af bij openen met sleutel / fob achterklep

    @atjong Tja, waarom een tweede startblokkering? Geen idee. Deze is met code, dus wellicht ter bescherming tegen diefstal van de sleutel uit het huis?

    Zoals jij het beschrijft leek mij ook hoe het zou moeten werken (en hoe ik het kan van de C5 die ik eerder had).

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •