Resultaten 1 tot 7 van de 7

Onderwerp: Multifunctioneel stuurwiel plaatsen

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Posts
    98
    Kudos
    7
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Multifunctioneel stuurwiel plaatsen

    Hoi allemaal ,

    ben weer eens bezig met verbouwen en wou even jullie ervaringen weten ivm plaatsen van een multifunctioneel stuurwiel in mijn C5 avant 2003 .
    Heb een Origineel RS6 lederen stuurwiel met schakelknoppen voor (automaatbak) en radioknoppen voor radiobediening gekocht en wil dat
    binnenkort gaan inbouwen .
    Mijn auto heeft een 1.9 tdi motor met multitronic automaat bouwjaar 2003 , als ik de schakel-knoppen voor de automaatbak op het stuur wil gaan gebruiken
    moet ik dan ook een andere sleepring hebben en stuurmodule of kan dat enigszins anders , heeft iemand daar ervaring mee .
    Het stuur komt uit een RS6 van 2003 dus zelfde bouwjaar en model als mijn A6 , passen zal die wel daar ben ik niet bang voor maar zou het leuk vinden
    om de schakel-knoppen actief te krijgen !
    Ik maak geen gebruik van een Originele audi radio dus de (radio bedienings knoppen) zal ik ook niet kunnen gebruiken , maar kan ik die wel
    op de verlichting aansluiten zodat ze wel in het donker oplichten???
    Heeft iemand daar ervaring mee ?

    Hoor graag jullie reacties.
    Laatst gewijzigd door Greekaudi; 06-03-13 om 22:08.

  2. #2
    atjong's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2007
    Posts
    711
    Kudos
    18
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Multifunctioneel stuurwiel plaatsen

    Had jij niet al een paar topics over een nieuw stuurwiel?
    - Stuurwiel veranderen
    - Stuurwiel vervangen A6 C5 1.9 tdi Avant
    90 km/h-astronaut

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Posts
    98
    Kudos
    7
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Multifunctioneel stuurwiel plaatsen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door atjong Bekijk Berichten
    Had jij niet al een paar topics over een nieuw stuurwiel?
    - Stuurwiel veranderen
    - Stuurwiel vervangen A6 C5 1.9 tdi Avant

    Ja dat klopt , maar nooit over een stuur van hetzelfde bouwjaar cq type model (RS6 C5 ) .

  4. #4

    Standaard Re: Multifunctioneel stuurwiel plaatsen

    @Greekaudi: ik heb je net een reply gegeven in het andere topic, maar wat atjong zegt: ik zou het gewoon in één topic houden. Nu weten we niet meer wat waar staat en wat er al besproken is. Niet handig om 3x hetzelfde topic te starten (want dat is dit).

    Anyway, de A6 C5 V8 is half CAN, en jouw 2003 misschien net aan ook (vanaf MY 2003, theoretisch, dus zou moeten). Het *lijkt* me dat de communicatie moet kunnen met die knopjes; je zal gewoon de sleepring moeten vervangen (immers meer draden), tenzij je geluk hebt en de goede al hebt.

    Of multitronic en tiptronic samen werken is een ander verhaal, theoretisch kan je met een multitronic ook 'versnellingen' kiezen, dus de kans is er wel... ik zou zeggen: probeer het! Altijd handig om te weten!

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Posts
    98
    Kudos
    7
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Multifunctioneel stuurwiel plaatsen

    Dank je wel Bastet ,

    dit is nuttige informatie voor mij , heb een bekende die ook met VAG bezig is dus samen gaan we de handen ineen slaan en kijken hoever we komen .

    Vraag : is de sleepring nummer related aan een bepaald stuurwiel (hoe weet ik anders welk type sleepring ik zou moeten hebben) en zo ja moet ik dan ook
    een nieuwe draadboom trekken of is het alleen de sleepring wisselen en klaar ?


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    42
    Posts
    886
    Kudos
    16
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Multifunctioneel stuurwiel plaatsen

    De sleepring is alleen de verbinding tussen stuur en auto. Als je meer functies op je stuur hebt, zul je de stekker aan de auto-zijde ook moeten uitbreiden.

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2011
    Posts
    308
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Multifunctioneel stuurwiel plaatsen

    Greek Tip;
    eerst uitzoeken welke module en sleepring in je auto zitten(maw uit laten lezen), dan weet je wat je in huis hebt.
    Dan evt. de onderdelen gaan zoeken die je nodig hebt.
    Rs stuur past inderdaad ; Multi of Tip aansturing werkt hetzelfde.

  8. Ad

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •